Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Druga nitka mostu na Nogacie, czy obwodnica?
Autor Wiadomość
kopiko123 


Wysłany: Pon 08 Paź, 2007 22:14   

ja pożycze helikopter od Pana Komorowskiego albo ks. Tadeusza R. :mrgreen: :mrgreen: kogo podrzucić? :-D
 
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Paź, 2007 11:59   

Chyba czas odkładać na BTRa :)
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 29 Lut, 2008 08:37   

http://malbork.naszemiast...nia/823867.html
Cytat:
Malbork. Minimum rok zajmie wybór jednego z wariantów trasy omijającej miasto

Oddala się szybkie rozwiązanie problemów komunikacyjnych w Malborku. W 2010 roku miała się rozpocząć budowa obwodnicy miasta, ale wiele wskazuje na to, że na tę inwestycję trzeba będzie poczekać dłużej. Przy sprzyjających okolicznościach budowa może się rozpocząć dopiero w latach 2012-2013, a czas jej trwania szacuje się na dwa lata.


Obwodnica jest niezbędna do udrożnienia szlaków komunikacyjnych w mieście. Pomysł był szeroko dyskutowany w połowie ubiegłego roku podczas kilku społecznych konsultacji z mieszkańcami powiatu malborskiego. Podczas tych spotkań padały daty rozpoczęcia prac budowlanych (2010) i sposobów finansowania inwestycji (pieniądze z budżetu unijnego 2007-2013).

- Nie zapominamy o obwodnicy, jest to temat dla nas bardzo ważny - mówi Andrzej Rychłowski, burmistrz Malborka. - Niedawno rozmawialiśmy z projektantem, który na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wykonuje projekt obwodnicy. W styczniu i lutym na terenach potencjalnego przebiegu trasy wykonana została wśród mieszkańców ankieta na kilkusetosobowej próbie. Te konsultacje i badania społeczne miały być, według zapewnień przedstawicieli gdańskiego oddziału GDDKiA, ostatnim elementem prac przygotowawczych przed złożeniem całej dokumentacji do centrali w Warszawie.

Badania preferencji mieszkańców faktycznie zostały wykonane.

- Nie mogę zdradzić wyników ankiety, dopóki nie otrzyma ich GDDKiA. Gdy dyrekcja dróg zapozna się z nimi, zostaną opublikowane - mówi Maciej Berendt, projektant obwodnicy.

Sam proces budowy trasy omijającej Malbork jest jednak dopiero na początku swojej drogi. Wykonane zostało na razie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla trzech wariantów obwodnicy (północna, południowa i mieszana), w ciągu miesiąca trafi ono pod obrady komisji oceniającej projekty inwestycyjne w centrali GDDKiA w Warszawie.

- W toku prac, które mogą potrwać od roku do półtora, wyłoniony zostanie jeden wariant - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora GDDKiA Oddział w Gdańsku.

Dalsze kroki mają odbywać się następująco: wykonanie koncepcji (1-1,5 roku), lokalizacja obwodnicy i wykup gruntów pod inwestycję na poczet Skarbu Państwa (1 rok), wykonanie dokumentacji (0,5-1 rok). Budowa trasy, której koszt w zależności od wariantu szacowany był na 200-300 mln zł, potrwa minimum dwa lata.

Z szacunkowych danych wynika, że sama budowa mogłaby się rozpocząć za ok. 4-5 lat – przy sprzyjających okolicznościach i znalezieniu pieniędzy na każde z wymienionych zadań i później na same prace drogowe.

- Tak mniej więcej można to planować, ale nie warto brać tych terminów za pewnik, bo one mogą się też wydłużyć - mówi Nestor Rojek, naczelnik Wydziału Dokumentacji GDDKiA w Gdańsku. - Obwodnica jest Malborkowi potrzebna, bo póki co transport opiera się na moście na Nogacie.

A przeprawa przez rzekę stanowi "wąskie gardło" ruchu drogowego. Obwodnica jest więc konieczna.

- Poza lobbingiem samorząd ma mały wpływ na przeprowadzenie inwestycji - mówi burmistrz Rychłowski. - Cały czas zabiegamy o nią. Chcemy się dowiedzieć, czy do końca 2010 roku, jak wstępnie nam deklarowano, znajdą się środki na budowę obwodnicy.

Jacek Skrobisz - POLSKA Dziennik Bałtycki


Po Euro i po kadencji, a może i po kolejnej...
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pią 29 Lut, 2008 10:47   

na pewno bedzie to wersja pólnocna bo krótsza i tańsza :mrgreen:
 
 
Irasisko 


Wysłany: Pią 29 Lut, 2008 10:51   

jakakolwiek, mogą nawet tunel robić ;-) , aby wreszcie powstała....
_________________
"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego" Lew Tołstoj
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pią 29 Lut, 2008 10:58   

Estakadę nad zamkiem :mrgreen:
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pią 29 Lut, 2008 11:25   

Irasisko napisał/a:
jakakolwiek
taką już mamy al smrodła (Rodła)
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2008 11:19   

http://www.portalpomorza.pl/aktualnosci/4/3727
Cytat:
Druga nitka mostu zwinięta do szafy, ale zbudują nam obwodnicę
MALBORK. Najprawdopodobniej nie ulegnie zmianie istniejąca przeprawa przez Nogat, bo nikt na razie nie zamierza jej rozbudowywać. Jedyną szansą na rozładowanie korków w mieście jest obwodnica.

Mocno kręcić nosem nie możemy: jeśli ruch tranzytowy, z którym dzisiaj mamy do czynienia w mieście, zostanie wyprowadzony z Malborka, to na drogach i tak będzie nieco luźniej. A więc i nasze „wąskie gardło”, czyli most łączący centrum z Kałdowem, być może nie będzie tak obciążony w godzinach szczytu, jak obecnie. Ale np. w sezonie turystycznym problem pozostanie, zwłaszcza że włodarze chętnie widzieliby turystów w centrum miasta. Nie tylko dla mieszkańców, ale i dla gości ma powstać deptak na ul. Kościuszki i szereg innych atrakcji, do których jakoś dojechać będzie trzeba. To właśnie dlatego, po rozmowach z gdańskim odziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w poprzedniej kadencji władze zdecydowały się na przygotowanie na własny koszt koncepcji technicznej nowej przeprawy wraz z przebudową odcinka drogi krajowej nr 22. Teraz okazuje się jednak, że mimo wielkiego zainteresowania lokalnej społeczności takim rozwiązaniem, pozostanie ono na razie jedynie na papierze.
- GDDKiA Oddział w Gdańsku zajmuje się przygotowaniem rozwiązania docelowego dla drogi krajowej nr 22 i Malborka, czyli obwodnicy. Jest to jedna z dwóch obwodnic przygotowywanych obecnie przez oddział (drugą jest Kościerzyna). Do realizacji jest planowana na lata 2012-2014 – informuje Piotr Michalski z gdańskiego GDDKiA.
Lepszy rydz, niż nic. Dlatego i zdaniem malborskiego włodarza, powinniśmy być zadowoleni z tego, co będziemy mieli.
- Wiele inwestycji drogowych w województwie pomorskim zostało odłożonych, tym bardziej cieszę się, że obwodnica Malborka ma realne szanse na realizację – uważa Andrzej Rychłowski, burmistrz Malborka.

Realne, bo zajmie się nią Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy generalnym dyrektorze dróg krajowych i autostrad. To właśnie tam trafiło studium techniczno-ekonomiczno–środowiskowe budowy obwodnicy Malborka. W trakcie jego opracowywania pytano o zdanie m.in. mieszkańców Malborka i okolicznych miejscowości. Jego autorzy mieli wytyczyć dwie alternatywne drogi i tak się stało. Jedna została wyrysowana od północy, druga od południa.
- Decyzja KOPI odnosi się do wariantu przebiegu obwodnicy. Dalej zostaje etap projektowania i, mam nadzieję, realizacji, która ma szanse rozpocząć się w 2010 roku – mówi burmistrz. I dodaje:
- Druga nitka mostu jest sprawą bardziej skomplikowaną. Dyrekcja kładzie bardzo duży nacisk na budowę obwodnic miast. Mimo naszych wysiłków i tego, że budowa drugiej nitki mostu wpisana jest w strategię regionu, tego typu inwestycje są z reguły odkładane, ze względu na priorytet budowy obwodnic.
To samo usłyszeliśmy w gdańskim oddziale GDDKiA.

- Pragnę zauważyć, że tendencją światową jest wyprowadzanie ruchu tranzytowego poza centra miast, co sprzyja zarówno użytkownikom jadącym tranzytem, jak i mieszkańcom, bo wyprowadza poza śródmieście najbardziej uciążliwy ruch ciężki. Z tego względu obwodnica będzie najbardziej racjonalnym rozwiązaniem dla drogi krajowej 22 i miasta Malborka – podkreśla Piotr Michalski.


Autor: Anna Szade Źródło: Gazeta Malborska


Słowa, słowa... A kiedy realne materialne czyny?

Obwodnica powinna być już dawno, podobnie jak szerszy most który też jest potrzebny dla samych choćby mieszkańców. tak by byle stłuczka nie paraliżowała miasta.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 30 Cze, 2008 18:26   

Najpierw wypadek, a potem...

20080630_130450.JPG
Plik ściągnięto 13003 raz(y) 116,53 KB

20080630_132731.JPG
Plik ściągnięto 13003 raz(y) 113,88 KB

20080630_132924.JPG
Plik ściągnięto 13003 raz(y) 118,98 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Anowi 
Dziewczę


Pomogła: 2 razy
Wysłany: Pon 30 Cze, 2008 19:46   

Może gdyby w tym korku postał jakiś decydent w GDDKiA, poczułby na własnej skórze, co to znaczy zakorkowane miasto :-|
A tak...co tam jakies senne miasteczko
_________________
Lepiej żeby mnie nienawidzili taką, jaką jestem, niż kochali kogoś, kim nigdy nie będę.
-------------------------------------------------------------------
Tu, gdzie jestem teraz, to miejsce, gdzie powinnam być.

 
 
Robin Hood 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Pon 30 Cze, 2008 19:51   

Decydenci z GDDKiA juz swoje w korkach odsiedzieli i maja tego świadomość. Oprócz jednak ich świadomości potrzebna jest jeszcze świadomość lokalnych władz. Te niestety od chwili objęcia urzędu torpedowały wcześniej rozpoczęte prace dając tym samym czytelny sygnał do GDDKiA - Malbork drugiej nitki mostu nie chce (bo to był pomysł poprzedników a poprzednicy byli błeeeeeeee)

Skutki bardzo poważnego błędu zaniechania ze strony obecnej ekipy w magistracie będą odczuwalne przez długie lata. Jeszcze nie tak dawno Franciszek Rogowicz z GDDKiA był przekonany o tym, że zarówno most jak i obwodnica są potrzebne, przy czym druga nitka mostu miała być pierwszym z realizowanych zadań współfinansowanych przez GDDKiA. Niestety już na długo przed samorządową kampanią wyborczą znalazła się grupa ludzi (wśród nich niektórzy z obecnych radnych) która obrała "jedynie słuszny kierunek" pt. OBWODNICA TAK - DRUGA NITKA MOSTU NIE !!!. Na efekty nie trzeba było długo czekać. GDDKiA nic nie musi na siłę więc most sobie odpuściła mimo wcześniejszego przekonania i chęci do jego realizacji. Co ciekawe budowa drugiej nitki mostu nie wykluczała budowy obwodnicy w przyszłości. Teraz patrząc na terminarz jasnym się stało, że zanim powstanie obwodnica już jeździlibyśmy nowym mostem.

Zwrócić należy przy tym uwagę na wyniki generalnych pomiarów ruchu, które to są istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o inwestycjach w GDDKiA. Z tych pomiarów jasno wynika, że ruch tranzytowy na drodze krajowej nr 22 (tzw. Berlinka) na odcinku Czarlin – Stare Pole przez Malbork nie jest jedynym obciążającym i korkującym przeprawę przez Nogat. Do tego dochodzi ruch pojazdów korzystających z drogi krajowej nr 55 (kierunek Nowy Dwór - Malbork Sztum - Kwidzyn) i w nieco mniejszym stopniu na drogę w kierunku Dzierzgonia i Iławy.
Okazuje się (co wynika z pomiarów dostępnych na stronach GDDKiA) obwodnica północna spowoduje odciążenie centrum miasta jedynie w niewielkiej części od ruchu w kierunku Starego Pola i Elbląga. W dalszym ciągu z mostu będą musieli skorzystać udający się w obydwu pozostałych kierunkach a jadący zarówno od strony Czarlina jak i od Nowego Dworu Gdańskiego.
_________________
Liber is est existimandus, qui nulli turpitudini seruit.
Cave me, Domine, ab renegatus, ab inimico vero me ipse cavebo.
Ostatnio zmieniony przez Robin Hood Pon 30 Cze, 2008 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 30 Cze, 2008 19:56   

Dokładnie, bez drugiej nitki Malbork jak jest tak będzie nadal korkowany, a zdaje się że według wcześniejszych planów GDDKiA to w tym roku miała się zacząć budowa mostu. Jednakże prezentowana koncepcja organizacji ruchu na skrzyżowaniach z DK55, nadal denna niemalże identyczna z obecną, ale to może by się zmieniło.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pon 30 Cze, 2008 23:14   

Feuchtwangen napisał/a:
bez drugiej nitki Malbork jak jest tak będzie nadal korkowany
ale po co stali w korku mogli sobie pojeździć po rondku za 6 mln :hahaha:
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lip, 2008 05:59   

napioo napisał/a:
za 6 mln


już prawie 7 mln, koszty zostały przekroczone.

Jeśli chodzi o korki przed mostem, no cóż, swoje już wystałem, nic mnie nie dziwi, ale tak jest od lat, skoro miasto nie może załatwić strzałek w prawo na sygnalizatorach, to co my mówimy o jakiś mostach, obwodnicach, lotniskach - bo burmistrz lubi gadać o cudach-niewidach niż pomagać w sprawach zwykłych.

Burmistrz ma kierowcę, służbowy samochód, nie jeździ w godzinach szczytu - ma na to wywalone :evil:
 
 
cynik75 

Wysłany: Wto 01 Lip, 2008 09:31   

Bo most czy obwodnica to temat trudny do realizacji, a efekt może być widoczny dopiero za kilka lat. Rondo można wybudować szybciej i nazwać "marszałkowskim" ;-) :lol:
 
 
Robin Hood 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Wto 08 Lip, 2008 20:53   

Co prawda to prawda. U nas w lesie Sherwood jakoweś zatory karoc czy innych zaprzęgów konnnych to rzadki widok. Jak już coś się zaczyna święcić i szeryf Nottingham wysyła więcej taborów w knieje, to złupim niemiłosiernie, zbrojnych wybatożym i na następny miesiąc jest spokój :mrgreen: . No niestety Malbork to nie Sherwood, a burmistrz to nie szeryf. Wybatożyć za korkowanie ruchu nie ma kogo, a złupić srebrne magistrackie mondeo trudno bo mknie po szosie niczym w formule 1. :evil:
Strzałka przy zjeździe z mostu w kierunku na Nowy Dwór rzeczywiście by się przydała. Jej brak to kompletny idiotyzm . Piesi - czerwone w obydwu kierunkach, Ci na kółkach w kierunku Tczew i z powrotem też czerwone, jadą tylko od Nowego Dworu. W czym więc problem by w tym samym czasie dać możliwość bezkolizyjnego zjazdu z mostu w prawo :?:
Czyżby ta prosta modyfikacja przekraczała możliwości magistratu. :?:

Czas oczekiwania na wjazd do Malborka coraz bardziej się wydłuża, a co za tym idzie Malbork powoli dołączy do grona coraz bardziej zatrutych spalinami miast. Szczególnie zagrożeni są mieszkańcy Kałdowa - ulic przyległych do DK55. Budynki położone poniżej poziomu jezdni więc kumulacja spalin (szczególnie przy kiepskiej pogodzie) ich w pierwszym rzędzie dotyczy.
_________________
Liber is est existimandus, qui nulli turpitudini seruit.
Cave me, Domine, ab renegatus, ab inimico vero me ipse cavebo.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 08 Lip, 2008 20:56   

Robin Hood napisał/a:
Czyżby ta prosta modyfikacja przekraczała możliwości magistratu.
Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, aczkolwiek tą można umotywować majestatem burmistrzowskiej prośby popartej datkiem (patrz sygnalizacja przy SP8 - danina dla ZDW)
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 03 Paź, 2008 08:16   

http://malbork.naszemiast...nia/905164.html
Cytat:
Obwodnica ucina nitkę mostu na Nogacie w Malborku

Wiele wskazuje na to, że jeszcze przez wiele lat kierowcy z Malborka, turyści oraz mieszkańcy sąsiednich miejscowości będą kląć, stojąc w "korkach" i próbując dostać się do miasta. Planowana budowa obwodnicy Malborka ciągle jest na wstępnym etapie, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie pozostawia też złudzeń co do "pociągnięcia" drugiej przeprawy mostowej na Nogacie.


Rozpoczęcie budowy trasy omijającej miasto było zapowiadane na rok 2010, ale chyba nikt nie powinien się trzymać kurczowo tej daty. W lutym br. pisaliśmy, że w gdańskim oddziale GDDKiA przygotowano już studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla trzech wariantów obwodnicy Malborka. Poinformowano nas wówczas, że w ciągu miesiąca trafi ono do centrali w Warszawie, gdzie będzie skierowane pod obrady komisji oceniającej projekty inwestycyjne. Teraz okazuje się, że wspomniane wcześniej materiały dotarły do stolicy dopiero przed kilkunastoma dniami.

- Wewnętrzny zespół oceniający warianty obwodnicy zasugerował wariant północny - mówi Piotr Michalski, zajmujący stanowisko ds. komunikacji społecznej w gdańskim oddziale GDDKiA. - To, oczywiście, nie jest wiążące dla centrali. Wysłaliśmy już pismo z prośbą o wyznaczenie terminu dla rozpatrzenia tego projektu, ale nie jestem w stanie powiedzieć, na kiedy zostanie on wyznaczony.
Zatem temat obwodnicy dla Malborka jest ciągle w fazie początkowej. O tym, jak długą drogę do realizacji musi pokonać ten projekt, niech świadczy terminarz podany w lutym przez GDDKiA. Sam wybór jednego wariantu trasy obwodnicy może potrwać od roku do półtora. Dalsze kroki mają odbywać się następująco: wykonanie koncepcji (1-1,5 roku), lokalizacja obwodnicy i wykup gruntów pod inwestycję na poczet Skarbu Państwa (1 rok), wykonanie dokumentacji (0,5-1 rok). Budowa trasy potrwa minimum dwa lata. Jej wartość w zależności od wariantu (północna, południowa i mieszana) szacowano wcześniej na 200-300 mln zł, ale koszty inwestycji z roku na rok rosną.

Alternatywą dla rozładowania ruchu samochodowego w mieście byłaby budowa drugiej nitki mostu na Nogacie. Przeprawa przez rzekę nie bez powodu jest nazywana "wąskim gardłem". Widok kilometrowych "korków" przed mostem na trasie z Tczewa i zatorów od strony Nowego Dworu Gdańskiego to już prawie codzienność. I nie dotyczy tylko okresu typowo wakacyjnego. Każda stłuczka czy wypadek w tej okolicy tworzy kolejny, długi "korek".

Podczas niedawnej konferencji z okazji Roku Żuław kwestię drugiej nitki "odkurzył" Mirosław Czapla, starosta malborski.

- Jestem bardzo wdzięczny panu staroście za to, że jako jeden z dwóch tematów najważniejszych dla powiatu przedstawił właśnie budowę drugiej nitki na moście - mówi Jerzy Skonieczny, wiceburmistrz Malborka. - Tam (na konferencji o Żuławach - dop. red.) zebrało się bardzo dobre grono decydentów. Bo był marszałek Senatu, cały Zarząd Województwa, poseł. Ci ludzie mogą nam pomóc. Ta sprawa nie zanika.

Okazuje się jednak, że już zanikła. GDDKiA jako zarządca tej drogi nie widzi możliwości rozbudowy mostu na Nogacie w sytuacji, gdy planowana jest budowa obwodnicy. Tłumaczy, że może inwestować albo w jedno, albo w drugie.

- Po wybudowaniu obwodnicy nowo powstała trasa będzie drogą krajową. Ten status straci wówczas część drogi nr 22, która będzie omijana przez obwodnicę - wyjaśnia Piotr Michalski. - Wtedy prawdopodobnie ta omijana część zostanie przekazana w zarząd samorządowi.

Wówczas Malbork może doczeka się drugiej nitki na moście... o ile zainteresowane samorządy znajdą na to pieniądze w swoich budżetach.

Jacek Skrobisz - POLSKA Dziennik Bałtycki


Czyli budowa nie wcześniej niż jakiś 2013 rok, super. Jakbyśmy byli po drugiej stronie Wisły byłoby szybciej może a tak, cóż najważniejsze jest Euro z którego nas wykluczą, machnie się airport i obwodnica się nie przyda.

Póki co nie mamy porządnego mostu, nie mamy obwodnicy, nia mamy komunikacji miejskiej, za to mamy ronda na bocznych ulicach...
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Robin Hood 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Pią 03 Paź, 2008 12:13   

Niechybnie jest to także zasługa krzykaczy, którzy plany budowy drugiej nitki mostu wykpiwali i negowali zasadność kontynuacji i intensyfikacji działań w tym zakresie z czysto propagandowych pobudek. Ich nazwiska są dla wielu w Malborku nieznane. A szkoda !!! Warto byłoby przypomnieć, które to środowiska krytykowały działania poprzedniej ekipy mającej wielka zasługę w tym, że GDDKiA zechciało przyjrzeć się komunikacyjnym problemom przeprawy przez Nogat.
Brak konsekwencji malborskich władz i zawrócenie zaprzęgu w 1/3 drogi (projekt był już we wstępnej fazie przygotowania) umiejętnie został wykorzystany przez GDDKiA. Skwitowali to krótko. "Nie chcecie mostu to nie, nam w to graj". Pragmatyzm i rozsądek został zastąpiony iluzją z obwodnicą w tle.
Kto przy zdrowych zmysłach mając realne szansę na przystąpienie do realizacji budowy drugiej nitki mostu już w 2009-2010 roku dobrowolnie by się wycofywał z tego projektu. Widać jednak, że zdrówko nieco szwankowało. Wielu już zwracało uwagę, że Malbork potrzebuje zarówno mostu jak i obwodnicy. Dlaczego więc nie kontynuowano prac tam gdzie zaawansowanie było większe, a jednocześnie powoli przecierano by szlak dla obwodnicy ?
Teraz płacz nad rozlanym mlekiem i skazanie miasta na kłopoty komunikacyjne (według mnie) co najmniej do roku 2016. Tak się kończy hasłowy priorytet dla obwodnicy, krótkowzroczność i nieracjonalny podporządkowany partykularnym interesom sposób oceny potrzeb miasta.

Teraz gdy klamka zapadła i GDDKiA odwróciło się do Malborka tyłem (na nasze życzenie) władza wdroży plan ratunkowy „B” i zorganizuje dla rozładowania „korków” przeprawę promową z rondem na wodzie lub podejmie rozmowy nt. wypożyczenia i przyholowania z wyspy Sobieszewskiej mostu pontonowego :mrgreen:

P.S. Prawdę mówiąc most pontonowy na wysokości Kamionki łączący dk 55 z ul. Portową jako tymczasowe i sezonowe rozwiązanie nie byłby taki zły.
_________________
Liber is est existimandus, qui nulli turpitudini seruit.
Cave me, Domine, ab renegatus, ab inimico vero me ipse cavebo.
Ostatnio zmieniony przez Robin Hood Pią 03 Paź, 2008 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 03 Paź, 2008 12:23   

Robin Hood napisał/a:
Warto byłoby przypomnieć, które to środowiska krytykowały działania poprzedniej ekipy mającej wielka zasługę w tym, że GDDKiA zechciało przyjrzeć się komunikacyjnym problemom przeprawy przez Nogat
Prym w tym wiodła Malborska Rada Biznesu z takimi oto osobistościami na czele, Bogusław Raczyński, Arkadiusz Mroczkowski, Andrzej Rychłowski, Waldemar Bernacki -DZIĘKUJEMY
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Robin Hood 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Pią 03 Paź, 2008 15:21   

Feuchtwangen napisał/a:
Prym w tym wiodła Malborska Rada Biznesu z takimi oto osobistościami na czele, Bogusław Raczyński, Arkadiusz Mroczkowski, Andrzej Rychłowski, Waldemar Bernacki -DZIĘKUJEMY


Nie należy zapominać o wiernych przybocznych Bogusława Raczyńskiego w dziele podkładania bomb pod przyszłą budowę drugiej nitki mostu, w osobach radnego Pietkiewicza i byłego już radnego i zarazem przegranego w wyborach Waldemara Sokołowskiego :czytaj:
http://www.malbork.biz.pl/article.php?sid=1357
i tutaj:
http://www.twojwieczor.pl/pdf/tw553.pdf
(na stronie 19) ... uwaga plik pdf dosyć długo sie ładuje...
P.S. jakże wzruszające mogą być wspomnienia - na zdjęciu ilustrującym notatke prasową przepiękna fotka szanownej Pani dyrektor MWC ze swoim dawnym szefem :clap:
_________________
Liber is est existimandus, qui nulli turpitudini seruit.
Cave me, Domine, ab renegatus, ab inimico vero me ipse cavebo.
Ostatnio zmieniony przez Robin Hood Pią 03 Paź, 2008 15:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linka 
Mistrz
Bride of Francula


Pomogła: 8 razy
Wysłany: Pią 03 Paź, 2008 16:33   

Ale ja mam pytanie, takie ignoranckie, bo "sie nie znam" :-) Gdzie niby byłaby ta druga nitka mostu...? Nie widzę takowych możliwości... oświećcie mnie :-P
Ostatnio zmieniony przez Linka Pią 03 Paź, 2008 16:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Paź, 2008 17:10   

Linka napisał/a:
Ale ja mam pytanie, takie ignoranckie, bo "sie nie znam" :-) Gdzie niby byłaby ta druga nitka mostu...? Nie widzę takowych możliwości... oświećcie mnie :-P


Zobacz pierwszy post w tym wątku...
...oraz link z tego postu http://www.malbork.pl/ind...sk=view&id=1168
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 03 Paź, 2008 20:44   

Robin Hood napisał/a:
uwaga plik pdf dosyć długo sie ładuje...
niech się ludziska nie mordują

tw19.JPG
Plik ściągnięto 12822 raz(y) 117,21 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 04 Paź, 2008 08:50   

Jako ilustracja sytuacji z mostem...
Piątkowe popołudnie

20081003_151727.JPG
Plik ściągnięto 12794 raz(y) 110,32 KB

20081003_151813.JPG
Plik ściągnięto 12794 raz(y) 111,96 KB

20081003_151904.JPG
Plik ściągnięto 12794 raz(y) 116,28 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Paź, 2008 14:43   

zepsuła się ciężarówka na pasie zjazdowym do Nowgo Dworu za mostem, korek kończył się gdzieś daleko na Piaskach, ok 16:30 Policja udrazniała most
 
 
Linka 
Mistrz
Bride of Francula


Pomogła: 8 razy
Wysłany: Nie 05 Paź, 2008 14:50   

Cytat:
Zobacz pierwszy post w tym wątku...

Ja wszystko rozumiem, ale chodziło mi o coś innego. Chodziło mi o to, że gdyby chcieć zrobić tę druga nitkę mostu, trzeba by zlikwidować pewne budynki, w tym zabytkowe. O to mnie biegało :-P
_________________
.............................................
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Paź, 2008 17:17   

http://www.malbork.naszem...nia/910448.html

Cytat:
Wariant obwodnicy Malborka wybiorą w warszawskiej centrali drogowców

W najbliższy wtorek okaże się, którędy w przyszłości będzie biegła obwodnica Malborka. Decyzja zapadnie na posiedzeniu komisji oceniającej projekty inwestycyjne (KOPI) przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. Obwodnica ma "odkorkować" miasto, w którym łączą się dwie drogi krajowe: 22 i 55.

Obecnie cały ruch tranzytowy, i nie tylko, z kierunku Kwidzyna, Sztumu, Elbląga, a także od drugiej strony - z Gdańska, Tczewa i Nowego Dworu Gdańskiego odbywa się przez most na Nogacie, który nazywany jest "wąskim gardłem" Malborka.

- 21 października jedziemy na posiedzenie KOPI, aby wybrać wariant obwodnicy i będziemy dalej nad tym pracować - zapowiada Franciszek Rogowicz, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku.

O trasie omijającej Malbork głośno było w ubiegłym roku, gdy przeprowadzono konsultacje społeczne na temat proponowanych jej wariantów. Ostatecznie wytypowano trzy: północną, południową i mieszaną. Pierwsza z nich, o długości 12 km, zaczynałaby się w Cisach i dalej przez tereny gminy wiejskiej Malbork prowadziła aż do Królewa Malborskiego. Jej wartość szacowano wówczas na ok. 200 mln zł. Wersja południowa miałaby mierzyć 18 km i kosztować ok. 300 mln zł. Ta również zaczynałaby się w Cisach, ale zmierzałaby w kierunku dróg prowadzących do Sztumu i Dzierzgonia.

Wiele wskazuje na to, że wybrana zostanie wersja północna. Przemawia za nią mniejszy koszt, a także położenie trasy. W tym przypadku obwodnica biegłaby po terenach rolniczych, a w opcji południowej przez teren dawnego poligonu, gdzie powstaje osiedle domków jednorodzinnych. Za wersją północną opowiedziała się też gdańska GDDKiA.

- Zasugerował jej wybór wewnętrzny zespół oceniający warianty obwodnicy - mówi Piotr Michalski, piastujący stanowisko ds. komunikacji społecznej w gdańskim oddziale GDDKiA. - To nie jest wiążące dla centrali.

Zagadką pozostaje termin powstania obwodnicy, bo wybranie jej wariantu jest dopiero początkiem prac. Następnymi krokami będą: wystąpienie o wydanie decyzji środowiskowej, wykonanie koncepcji, wykup gruntów pod trasę i wykonanie dokumentacji. To wszystko potrwa kilka lat.

- W okolicach 2013 roku powinniśmy już na pewno budować obwodnicę. Budowa to jest kwestia półtora roku, dwóch lat, więc ok. 2014 roku powinien zostać wyprowadzony ruch tranzytowy z miasta - zapowiada Rogowicz.

Dyrektor dodaje po chwili, że są to "pobożne życzenia", bo wszystko będzie zależało od pieniędzy i, na razie, nie ma dokładnego harmonogramu prac. Franciszek Rogowicz potwierdził też, że GDDKiA nie wybuduje drugiej nitki mostu na Nogacie w Malborku.

Jacek Skrobisz - POLSKA Dziennik Bałtycki
 
 
zapała 

Pomógł: 8 razy
Wysłany: Czw 16 Paź, 2008 20:06   

wygląda na to, że znowu wybrane zostanie tańsze zamiast lepszego - wariant południowy odciążyłby miasto z ruchu zarówno szosą elbląską jak i toruńską, choć nie ma co ukrywać pewnie zepsułby widok na Żuławy
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Paź, 2008 21:10   

Mr.Kłosik napisał/a:
W okolicach 2013 roku powinniśmy już na pewno budować obwodnicę. Budowa to jest kwestia półtora roku, dwóch lat, więc ok. 2014 roku powinien zostać wyprowadzony ruch tranzytowy z miasta - zapowiada Rogowicz.

Dyrektor dodaje po chwili, że są to "pobożne życzenia"


Ściemaaaaa 8-) będzie już po euro, nikt palcem nie kiwnie :hihi:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group