Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"


Poprzedni temat «» Następny temat
Most Knybawski
Autor Wiadomość
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 21 Maj, 2010 09:42   Most Knybawski

Przewija się w kilku tematach "mostowych", swojego się nie dorobił...
http://www.berlinka.pcp.pl/most.html
Cytat:
"W tydzień po zajęciu Tczewa, Niemcy oprócz prowizorycznej odbudowy starych mostów, wysadzonych przez polskich saperów 1 września 1939 roku, przystąpili do budowy nowego na wybranym wcześniej terenie (około 3 km na południe od Tczewa) Badania geologiczne tego rejonu, pod pretekstem budowy nowego kabla telekomunikacyjnego pomiędzy Rzeszą a Prusami Wschodnimi, zostały przeprowadzone w latach 1936-37. Budowa mostu trwała jedynie 18 miesięcy, dzięki wcześniejszemu wykonaniu dokumentacji i konstrukcji stalowych, zbudowanych w Gdańsku jeszcze przed wojną i tam składowanych, a następnie dostarczonych za pomocą barek na plac budowy. Most o całkowitej długości 982.5 m i dziewięciu przęsłach o konstrukcji blachownicowej, z których trzy najdłuższe zostały zawieszone ponad nurtem Wisły, a pozostałe nad prawobrzeżnymi terenami zalewowymi, ma jezdnię o szerokości 12 m ułożoną bezpośrednio na dźwigarach mostowych. Całkowita szerokość mostu wynosi18.6 m"

W styczniu 1945 roku most został wysadzony przez Niemców (zniszczone zostały przęsła nurtowe: I, II, III, a VI uległ uszkodzeniu). Do odbudowy przystąpiono w 1946 roku i zakończono ją 17 grudnia 1950 roku.

rysunek

Źródło: Marcin Dudek, Most Ufortyfikowany [w:] Fortyfikacje tom 3, str. 73-87.







Już wkrótce zostanie poddany remontowi: http://www.gddkia.gov.pl/...-47818000#trjmp
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
zet48 
Krzysztof 1987


Pomógł: 7 razy
Wysłany: Pią 21 Maj, 2010 10:29   Re: Most Knybawski

StormChaser napisał/a:
Przewija się w kilku tematach "mostowych", swojego się nie dorobił...

Słuszna sprawa :ok:

To może ja dorzucę kilka zdjęć z zeszłorocznej wycieczki do wnętrza mostu ...niektóre foty robione w całkowitej ciemności więc przepraszam za ich jakość i przesunięty kadr :mrgreen:

SDC10956.jpg
Plik ściągnięto 256 raz(y) 68,12 KB

SDC10924.jpg
Plik ściągnięto 236 raz(y) 43,86 KB

SDC10932.jpg
Plik ściągnięto 240 raz(y) 38,55 KB

SDC10935.jpg
Plik ściągnięto 251 raz(y) 70,79 KB

SDC10957.jpg
Plik ściągnięto 278 raz(y) 52,52 KB

_________________
Henryk V do swoich rycerzy
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
 
 
 
zet48 
Krzysztof 1987


Pomógł: 7 razy
Wysłany: Pią 21 Maj, 2010 10:33   

Jeszcze zdjęcia z zewnątrz :)

SDC10912.jpg
Plik ściągnięto 247 raz(y) 42,23 KB

SDC10914.jpg
Plik ściągnięto 341 raz(y) 69,21 KB

SDC10916.jpg
Plik ściągnięto 323 raz(y) 53,13 KB

SDC10959.jpg
Plik ściągnięto 248 raz(y) 32,48 KB

SDC10938.jpg
Plik ściągnięto 280 raz(y) 59,12 KB

_________________
Henryk V do swoich rycerzy
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
 
 
 
zet48 
Krzysztof 1987


Pomógł: 7 razy
Wysłany: Pią 21 Maj, 2010 13:02   

Dwa widoczki

SDC13297.jpg
Plik ściągnięto 264 raz(y) 37,35 KB

SDC11695.jpg
Plik ściągnięto 256 raz(y) 26,8 KB

_________________
Henryk V do swoich rycerzy
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
 
 
 
Kristoph 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Pią 21 Maj, 2010 19:20   Most Knybawski

Dołączam ciekawe linki. Bunkry mostowe są ciekawe i most też.
http://www.fortyfikacje.e.../fr_knybawa.htm
http://www.tczew-w-obrazach.pl/MOST-KNYBAWSKI.htm
_________________

 
 
 
Brennus 

Wysłany: Pon 24 Maj, 2010 15:11   

mi szkoda że nigdy nie zbudowano tych więz wjazdowcyh, by były niezłą atrakcją :)
tez kiedyś słyszałem polotki na temat 3 filaru nad wisła w którym miła się znadjowac nie odwiedzany bunkier, któs potrafi to potwierdzić /zaprzeczyć ?
 
 
zet48 
Krzysztof 1987


Pomógł: 7 razy
Wysłany: Czw 24 Cze, 2010 00:59   

Wspaniały artykuł ...i do tego te plany. Byłem tam wiele razy, ale z tymi planami wybiorę się tam jeszcze raz :mrgreen: http://www.infotczew.pl/i...moci&Itemid=106

lewy_1.jpg
Plik ściągnięto 280 raz(y) 20,55 KB

lewy_2.jpg
Plik ściągnięto 317 raz(y) 35,17 KB

prawy_1.jpg
Plik ściągnięto 356 raz(y) 18,77 KB

prawy_2.jpg
Plik ściągnięto 456 raz(y) 49,81 KB

_________________
Henryk V do swoich rycerzy
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
 
 
 
Kristoph 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Sob 26 Cze, 2010 09:10   Bunkry

Knybawskie bunkry czekają:
więcej na - http://www.tcz.pl/index.p...-bunkry-czekaja
_________________

 
 
 
Kristoph 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010 17:31   3 filar bunkier

Brennus napisał/a:
kiedyś słyszałem polotki na temat 3 filaru nad wisła w którym miła się znadjowac nie odwiedzany bunkier, któs potrafi to potwierdzić /zaprzeczyć ?


Bodajże w trzech, albo i w czterech filarach są takie wejścia - ale to nie bunkry.
Moim zdaniem są to otwory do ( w razie potrzeby ) obciążenia filaru - zresztą wszystkie zasypane piachem.
Chociaż w necie znalazłem ciekawe zdjęcie" Prawdopodobne rozmieszczenie komór minowych"
A zejść można było za pomocą wózka kontrolnego.

Filar Most Knybawski.jpg
Plik ściągnięto 434 raz(y) 79,97 KB

Wózek kontrolny.jpg
Plik ściągnięto 289 raz(y) 96,13 KB

_________________

 
 
 
superfan 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010 22:14   

Most w Knybawie jest ufortyfikowaniem niemieckim jak podają źródła.

Cytat:
Most przystosowany był do obrony, posiada schrony bojowe umieszczone w przyczółkach z czego mocno ufortyfikowany jest przyczółek wschodni (6 pomieszczeń bojowych z płytami pancernymi gdzie MG zamontowany był w jarzmie kulistym a obserwacje umożliwiały peryskopy). Posiadał maszynownie pomieszczenia socjalne dla załogi, wentylacje, zbiorniki na wodę i paliwo. Stan zachowania w związku z tym ze schrony są jednocześnie przyczółkami czynnego mostu jest bardzo dobry (co prawda co się dało wyrwać i wynieść zostało wyniesione). Zachowane są: część wentylacji, zbiorniki na wodę, paliwo, większość gazoszczelnych drzwi wewnętrznych, w bardzo dobrym stanie zachowane są płyty pancerne od strony pomieszczenia bojowego (resztki peryskopów, czopy zamykające otwory strzelnicze, czytelne tabliczki znamionowe nabite na płytach z numerami i symbolem producenta ). Most posiadał także wózek poruszający się pod nim służący do niewidocznej z zewnątrz komunikacji między przyczółkami wschodnim i zachodnim a także w celu umożliwienia dostępu do jednego z przęseł które było przygotowane do wysadzenia w powietrze (dostęp tylko z góry). Dostępna jest większa część przyczółka wschodniego z czterema pomieszczeniami bojowymi. Należy bardzo uważać na odkryty właz zsypu przy wejściu, w środku na pionowe zejścia na niższe kondygnacje (brak drabinek i zamknięć) Zachodni przyczółek jest mniejszy i niedostępny po obu stronach zaczęte betonowe konstrukcje, w jego okolicy znajdują się dwa schrony bierne.

źródło
_________________
airfoto.pl
lotnictwo.net.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group