Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"


Poprzedni temat «» Następny temat
Historia Tczewa...nie wiesz? zapytaj!
Autor Wiadomość
Brennus 

Wysłany: Pon 10 Maj, 2010 10:24   Historia Tczewa...nie wiesz? zapytaj!

Pozwoliłem sobie otworzyć temat, w którym każdy kot ma jakieś pytanie odnośnie historii Tczewa będzie mógł liczyć na odpowiedź(oby :roll: )
Moje pytanie na które wciąż odpowiedzi nie odnalazłem:


1. Jest jedna sprawa, ktora mnie intryguje od jakiegos czasu, a mianowicie sprawa 4 wież na moscie tczewskim. Otóż z fotografii z 39 roku wynika że wszystkie 8 wież a także bramy przetrwały wysadzenie mostu, więc dlaczego je rozebrano po wojnie a budulec wysłano dla odbudowy Warszawy tak jak szpital św.Wincentego? Czy może w 45 je wysadzono? co było bardzo nielogiczne...


2. Do czego miały służyc łuki przy rondzie ? Wiem tylko ze ich budowa została rozpoczeta w 39 i nie dokonczona z powodu wojny. Wiem tez ze pierwotnie były dłuzsze o kilka łuków....
 
 
Kristoph 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Sob 15 Maj, 2010 10:21   Most

Ja bym chciał tu troszkę sprostować jedną sprawę- otóż żadne bramy nie przetrwały wysadzenia mostu w 1939r.
Ocalało tylko 8 wież z czego po wojnie rozebrano 4 >> tłumaczono wtedy, że odciąży to nadpęknięte filary.
_________________

 
 
 
Kristoph 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Sob 15 Maj, 2010 16:59   

Brennus napisał/a:
wszystkie 8 wież a także bramy przetrwały wysadzenie mostu,


Po wysadzeniu mostu w 1939r. most stracił 6 wieżyczek ( 4 prostokątne w bramach i 2 okrągłe ) pozostało 8 okrągłych.
_________________

 
 
 
zet48 
Krzysztof 1987


Pomógł: 7 razy
Wysłany: Sob 15 Maj, 2010 21:16   

W okresie międzywojennym nie było już zachodniego portalu wjazdowego na most kolejowy ...został rozebrany z powodu wysokiego natężenia ruchu kolejowego i wprowadzania nowych większych lokomotyw

tczew_most_1_131.jpg
Plik ściągnięto 229 raz(y) 26,73 KB

tczew_most_2_193.jpg
Plik ściągnięto 200 raz(y) 25,7 KB

_________________
Henryk V do swoich rycerzy
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
Ostatnio zmieniony przez zet48 Sob 15 Maj, 2010 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zet48 
Krzysztof 1987


Pomógł: 7 razy
Wysłany: Sob 15 Maj, 2010 21:21   

Zaś pozostałe portale zostały zniszczone w 1939 roku przez polskich saperów, celem było zrobienie bałaganu ...by zalegający gruz opóźnił odbudowę mostów przez hitlerowców w przypadku zdobycia Tczewa przez wroga

Poniżej zdjęcia:
-pierwsze zdjęcie to zniszczony portal wschodni
-trzy pozostałe ukazują gruz zachodniej bramy

foto (110).jpg
Plik ściągnięto 195 raz(y) 54,95 KB

foto (380).jpg
Plik ściągnięto 170 raz(y) 123,75 KB

foto (1097).jpg
Plik ściągnięto 184 raz(y) 90,54 KB

DSCF3602.jpg
Plik ściągnięto 184 raz(y) 68,4 KB

_________________
Henryk V do swoich rycerzy
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
Ostatnio zmieniony przez zet48 Sob 15 Maj, 2010 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zet48 
Krzysztof 1987


Pomógł: 7 razy
Wysłany: Sob 15 Maj, 2010 21:33   

Jeśli chodzi o łuki/arkady przy rondzie, a dokładniej przy placu Marszałka J. Piłsudskiego to był to sposób odgrodzenia ulicy od istniejącego w miejscu obecnego Parku Mikołaja Kopernika cmentarza ewangelickiego.
_________________
Henryk V do swoich rycerzy
"Od dziś dzień , do końca świata w ludzkiej będziem pamięci, My wybrani - Kompania Braci, Kto dziś wespół ze mną krew przeleje ten mi Bratem"
 
 
 
Kristoph 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Sob 15 Maj, 2010 22:45   

zet48 napisał/a:
W okresie międzywojennym nie było już zachodniego portalu wjazdowego na most kolejowy ...został rozebrany z powodu wysokiego natężenia ruchu kolejowego i wprowadzania nowych większych lokomotyw




Brama wjazdowa na most kolejowy została rozebrana w 1926 roku.
Miała ona bardzo zły stan techniczny- stwierdzono rysy i pęknięcia portalu bramy.
Wcześniej naprawiana była pięciokrotnie, ale pęknięcia i rysy nieustannie się powiększały.
Dokładniejsze badania stwierdziły nierównomierne osiadanie fundamentu przyczółka,
dodatkowo spotęgowane przez hamowanie pociągów na moście
(pociągi relacji Gdańsk-Bydgoszcz musiały wjechać na most aby przedostać się z peronów "bydgoskich" na "gdańskie" starego dworca)
oraz błędy konstrukcyjne samej bramy portalowej.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Kristoph Sob 15 Maj, 2010 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brennus 

Wysłany: Nie 16 Maj, 2010 15:51   

Najbardziej mi szkoda tej zachodniej bramy na most drogowy,
czyli jeśli dobrze rozumiem wojnę przetrwało 8 wieżyczek? To co stalo się z 4? Rozebrali je na Warszawę?
 
 
Kristoph 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Pon 17 Maj, 2010 11:14   Wieżyczki

Tak rozebrano je na Warszawę- dwie z 2 filaru>> bo był zły stan techniczny
a dwie z 3 filaru dla pozyskania cegieł.
_________________

 
 
 
Brennus 

Wysłany: Pon 17 Maj, 2010 20:13   Re: Wieżyczki

Kristoph napisał/a:
Tak rozebrano je na Warszawę- dwie z 2 filaru>> bo był zły stan techniczny
a dwie z 3 filaru dla pozyskania cegieł.

totalna bzdura :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group