Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
50 lat komunikacji miejskiej w powojennym Malborku
Autor Wiadomość
bogdan 

Pomógł: 6 razy
Wysłany: Wto 02 Lut, 2010 20:43   

StormChaser napisał/a:
To oryginalne malowanie zdaje się było wówczas charakterystycznym dla PKSów.

Rzeczywiście żólty kolor był charakterystyczny dla PKS a Jelcze L11 (Ikarus z nadwoziem Jelcza) były produkowane właśnie dla PKS. W latach 70, 80 brano co dawali. Dlatego w PKS jeżdziły wersje miejskie a w Malborskim WPK było w sumie aż siedem autobusów międzymiastowych obsługujących linie miejskie i podmiejskie. O ile H9-03 (3szt) i H9-21(2 szt) obsługiwały wszystkie linie to komfortowe na tamte czasy PR 110 IL (2szt) i H10-11 (1szt) jeżdziły tylko na wybranych podmiejskich liniach
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 02 Lut, 2010 20:49   

bogdan napisał/a:
H10-11
na przełomie lat 80-tych i 90-tych (może później) był taki luksusowy kursujący tylko na 6, mówiono że to zakup Nowego Stawu, wypasiony był przyciemniane szyby itd... ( z mroków pamięci)
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
luanda 
Emerytowany Rycerz Jedi


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sro 03 Lut, 2010 00:20   

A ja poproszę fotografię "grzybka", który stał przy przystanku koło mostu (od str. Domu Partii). Pamiętam, że o poranku (kiedy tata mnie "dostarczał" do NOWEGO przedszkola nr 5, wielu mężczyzn z niego korzystało po wyjściu z autobusu. :)
_________________
總是看美好的一面生活
Więc po śladach cudzej krwi wiedzie wąski ślad na szczyt...
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 03 Lut, 2010 08:16   

Cytat:
A ja poproszę fotografię "grzybka"
http://www.marienburg.pl/viewtopic.php?t=4138
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
piaskowiec52 


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sro 03 Lut, 2010 08:58   

luanda napisał/a:
A ja poproszę fotografię "grzybka", który stał przy przystanku koło mostu (od str. Domu Partii). Pamiętam, że o poranku (kiedy tata mnie "dostarczał" do NOWEGO przedszkola nr 5, wielu mężczyzn z niego korzystało po wyjściu z autobusu. :)



Samego grzybka nie mam ,ale zaznaczone miejsce jest.

cats.jpg
Plik ściągnięto 101 raz(y) 35,99 KB

_________________
piasek
 
 
piaskowiec52 


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sro 03 Lut, 2010 10:30   

To samo miejsce tylko grzybek w zbliżeniu.

cats.jpg
Plik ściągnięto 93 raz(y) 45,74 KB

_________________
piasek
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 03 Lut, 2010 12:38   

Proszę grzybka dawać w jego temacie link wyżej. :nununu:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
bogdan 

Pomógł: 6 razy
Wysłany: Czw 04 Lut, 2010 07:28   

StormChaser napisał/a:
na przełomie lat 80-tych i 90-tych (może później) był taki luksusowy kursujący tylko na 6, mówiono że to zakup Nowego Stawu, wypasiony był przyciemniane szyby itd

Ten wypasiony Autosan w Nowym Stawie nazywano KANADA. Fabrycznie nowy H10-11trafił do Malborka w 1986r.Chyba 2 lata póżniej sprzedano go do Elbląga bo właśnie tego roku jego kierowca dostał nowego Jelcza L11(żółty).
Mieszkańcy Nowego Stawu byli już wcześniej przyzwyczajeni do do wygodnego podróżowania poniewaz zakupione w 1982r dwa Jelcze PR110IL zostały "przypisane" do 6-ki, którą codziennie jeden z nich obsługiwał przez cały dzień. Drugi z kolei jeżdził na jako 'dodatek' na jedynce. Oba wozy miały indywidualny nawiew oraz oświetleniene na każde miejsce siedzące.Eksploatowano je w ten sposob chyba z 5 lat.
 
 
bogdan 

Pomógł: 6 razy
Wysłany: Sob 06 Lut, 2010 18:32   

W 1978r uruchomiono linię nr 10. Trasa przebiegała z PL. SLOWIAŃSKIEGO przez 17 Marca , Marchlewskiego(Piłsudskiego), Kościuszki, (Dworzec PKP ?), Wojska Polskiego, PIASKI (Intertop).
Na początku lat 80 "dziesiątka" zaczęła jeżdzić do Starego Pola.
 
 
JacekB 

Pomógł: 4 razy
Wysłany: Nie 07 Lut, 2010 01:49   

Zupełnie zapomniałem, że linia 10 powstała również przed zbudowaniem al. Rodła. Przez Kościuszki jechała tak jak "trójka", tzn. z pominięciem dworca PKP. I do Starego Pola chyba zaczęła jeździć jeszcze z Pl. Słowiańskiego. Po zbudowaniu al. Rodła trasę zmieniono na dw.PKP - Stare Pole.
A skoro uruchomiono ją w roku 1978, to 9 niechybnie musiała zacząć kursować rok wcześniej, czyli 1977.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group