Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
50 lat komunikacji miejskiej w powojennym Malborku
Autor Wiadomość
Grażyna 
GML

Pomogła: 8 razy
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 10:22   

argus napisał/a:
zastanawia mnie tylko po co to wszystko?

Argusie, może dla Ciebie to bzdury, ale to jest jednak fragment histori rozwoju naszego miasta..
Nasze Forum jest jednocześnie ogromnym archiwum szczegółowej wiedzy z róznych tematów i prawie muzealną, chciaż wirtualną ekspozycją. Popatrz na to tak: Kogoś interesują lokomotywy, kogoś innego nie. Kogoś interesują stare butelki, inny te zbiory ignoruje - itd. To tak jak w muzeum - jedne działy przejdziesz pobieżnie, inne pominiesz, a przy jeszcze innych zatrzymasz się na dłużej.
Nie patrz na to tylko pod kątem swoich zainteresowań!
Nigdy nie wiadomo, co, komu i kiedy się przyda.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Grażyna Pon 01 Lut, 2010 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luanda 
Emerytowany Rycerz Jedi


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 14:46   

JacekB napisał/a:
(...)w autobusach pojawiły się "automatyczne" kasowniki, tzn. z taką wajchą, za którą trzeba było pociągnąć, aby na bilecie odbił się numer


Krak 2 :) Mnie - w drodze do i z przedszkola - zawsze zastanawiało, jak one obsługiwały bilety wielokrotne, że tak ładnie, po kolei biły w nich dziurki?! :)



Źródło
_________________
總是看美好的一面生活
Więc po śladach cudzej krwi wiedzie wąski ślad na szczyt...
 
 
 
Grażyna 
GML

Pomogła: 8 razy
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 15:12   Kolekcja

Może nie wypada przyznawać się do tego, ale w studenckich czasach kolekcjonowało sie skasowane bilety. Każdy kasownik, czy to w autobusie, czy tramwaju trójmiejskim ( mam na myśli koniec lat 60 i poczatek 70 ubiegłego wieku) robił dziurki róznego kształtu i w różnym układzie. Jak się nazbierało trochę biletów różnie skasowanych, to potem można było jeździć na tzw. "kolekcję" - szukało się w swoim zbiorze biletu pasujacego do dziurkacza i w razie kontroli okazywało się go (oczywiście musiał być pod ręką). Cała "studenteria jeździła "na kolekcję" :mrgreen:
 
 
Siostra Irena 
Administrator



Pomogła: 14 razy
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 15:54   

Mój dziadek był kierowcą. Uwielbiałam przejażdżki u jego boku (ach ta wielgachna kierownica :mrgreen: ) Któregoś dnia podjechał jelczem pod balkon swojego mieszkania na parterze...autobus miałam na wyciągniecie ręki ;-) z czego też skorzystałam :-D
_________________
Surge Polonia
 
 
Ichu 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 17:21   

Coś mi świta, że w MZK Malbork na początku lat 90 jeździł cały żółty Jelcz PR110. Dobrze pamiętam, czy mi się wydaje? A pierwsze reklamy na autobusach też kojarzę. Było to coś nowego, jako dzieciak wolałem jeździć autobusem z reklamami :D Chyba Malma też była jedną z pierwszych reklam na autobusach.
Ostatnio zmieniony przez Ichu Pon 01 Lut, 2010 17:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 20:12   

Ichu napisał/a:
Coś mi świta, że w MZK Malbork na początku lat 90 jeździł cały żółty Jelcz PR110.
czy żółty był od nowości, nie pamiętam, ale tak był, z dwoma drzwiami only taka wersja bardziej podmiejska, ale siedzenia miał zwykłe te ceratowe jak w miejskich.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Ichu 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 21:20   

Hmm... czyli to musiał być PR110L.
 
 
bogdan 

Pomógł: 6 razy
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 22:22   

Na poczatku lat 90 nie było żołtego Jelcza PR110, zresztą nigdy PR 110 nie był zołty.
Wtedy były żółte 2 Jelcze L11. Prawdę mówiąc tylko środkowy, szeroki pas był żółty.Dolny pas i górny wraz z dachem były kremowe (malowanie fabryczne). Były to 2345 i 2346 (patrz tabela).
StormChaser prawidłowo je określił jako podmiejskie z dwoma drzwiami i podwójnymi siedzeniami po obu stronach.Jeżdziły w Malborku ponad 20 lat i w ubiegłym roku sprzedano je do Bobrownik.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 22:34   

bogdan napisał/a:
Wtedy były żółte 2 Jelcze L11. Prawdę mówiąc tylko środkowy, szeroki pas był żółty.Dolny pas i górny wraz z dachem były kremowe (malowanie fabryczne).


Foto z http://www.phototrans.eu/ może stąd ten żółty

331607.jpg
Plik ściągnięto 148 raz(y) 110,79 KB

333953.jpg
Plik ściągnięto 127 raz(y) 210,9 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Ichu 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 22:42   

Hmm... Faktycznie. No cóż, wspomnienia z dzieciństwa mają to do siebie, że ulegają zniekształceniom. Byłem przekonany, że ta dłuższa wersja też była żółta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group