Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"


Poprzedni temat «» Następny temat
Bytów - stacja kolejowa
Autor Wiadomość
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009 17:05   

Pozostałe fotografie ze wschodniej części stacji.

Widok ze wschodniej części stacji na tory w kierunku Lipusza i dawniej Lęborka.jpg
Plik ściągnięto 5229 raz(y) 66,6 KB

Widok z placu ładunkowego na zachodnią część stacji i wiadukt drogowy.jpg
Plik ściągnięto 5229 raz(y) 102,63 KB

Widok z placu ładunkowego na zachodnią część stacji , wiadukt drogowy i magazyny.jpg
Plik ściągnięto 5229 raz(y) 90,01 KB

Widok na kozioł oporowy od strony torów.jpg
Plik ściągnięto 5229 raz(y) 94,73 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009 17:15   

W południowo - wschodniej części stacji znajdowały się : zasieki węglowe, obrotnica z wachlarzem torów ,wieża wodna, plac ładunkowy, kuźnia, stacja pomp i budynek magazynowy. Niewiele z tych obiektów zachowało się do dnia dzisiejszego.

Budynek pompowni przy dawnych zasiekach węglowych, na lewo znajdowała się obrotnica.jpg
Plik ściągnięto 5221 raz(y) 99,66 KB

Dawne place ładunkowe, na górze za kępą drzew znajdowała się wieża wodna.jpg
Plik ściągnięto 5221 raz(y) 113,37 KB

Dawne place ładunkowe na południowej części stacji.jpg
Plik ściągnięto 5221 raz(y) 112,18 KB

Na prawo budynek magazynowy, na lewo warsztatowy..jpg
Plik ściągnięto 5221 raz(y) 99,43 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009 17:22   

A teraz widoki z zachodniej części stacji, znajdowały się tam dwa perony ( zachowały się ) i obiegająca je
bardzo rozbudowane torowisko, z którego pozostały marne resztki.

Peron 1, widok w kierunku wschodnim, po lewej stronie kiedyś leżały tory i rozjazdy.jpg
Plik ściągnięto 5216 raz(y) 93,63 KB

Peron 1, widok w kierunku wschodnim, po prawej stronie peron 2.jpg
Plik ściągnięto 5216 raz(y) 91,22 KB

Peron 2 i 1, w głębi budynek dworca.jpg
Plik ściągnięto 5216 raz(y) 100,74 KB

Peron 2, widok w kierunku wschodnim.jpg
Plik ściągnięto 5216 raz(y) 99,05 KB

Peron 2, widok w kierunku wschodnim, po prawej stronie znajdowały się tory 6,7,8,9,10,11,12.jpg
Plik ściągnięto 5216 raz(y) 92,47 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009 19:34   

Widok na perony w kierunku Korzybia. Przed rokiem 1945 miedzy peronami znajdowały się metalowe płotki, lecz
padły łupem " wyzwolicieli ". W okresie powojennym perony odgrodzono betonowymi, ażurowymi płotkami, dzisiaj
już ich nie ma.

Peron 1, po lewej peron 2.jpg
Plik ściągnięto 5206 raz(y) 74,96 KB

Peron 2.jpg
Plik ściągnięto 5206 raz(y) 81,44 KB

Peron 2 po prawej peron 1.jpg
Plik ściągnięto 5206 raz(y) 87,19 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sro 29 Lip, 2009 16:54   

Widoki spod wiaduktu.

Widok spod wiaduktu w kierunku południowym.jpg
Plik ściągnięto 5177 raz(y) 89,25 KB

Widok spod wiaduktu w kierunku południowo - zachodnim.jpg
Plik ściągnięto 5177 raz(y) 99,08 KB

Budynek peronowy w kierunku wschodnim.jpg
Plik ściągnięto 5177 raz(y) 77,1 KB

Budynek peronowy - wejście.jpg
Plik ściągnięto 5177 raz(y) 89,87 KB

Budynek peronowy - wejście i torowisko w kierunku wschodnim.jpg
Plik ściągnięto 5177 raz(y) 77,95 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sro 29 Lip, 2009 17:42   

Budowę wiaduktu rozpoczęto w 1910 r. Oddano do użytku w 1912 r. Pierwotnie wiadukt miał dwa przęsła
kratownicowe o kształcie parabolicznym. Tylko jedno z nich dotrwało do dzisiaj.

Wiadukt - przęsło północne.jpg
Plik ściągnięto 5168 raz(y) 113,4 KB

Wiadukt - przęsło południowe.jpg
Plik ściągnięto 5168 raz(y) 111,54 KB

Wiadukt - przęsło północne i południowe.jpg
Plik ściągnięto 5168 raz(y) 89,64 KB

Wiadukt - przęsło północne - część dolna.jpg
Plik ściągnięto 5168 raz(y) 112,14 KB

Wiadukt - przęsło północne od dołu.jpg
Plik ściągnięto 5168 raz(y) 99,41 KB

Ostatnio zmieniony przez Kösternitz Sro 29 Lip, 2009 17:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sro 29 Lip, 2009 17:59   

Ciekawa jest konstrukcja północnej części wiaduktu, którą nazwałem przyczółkiem, która zawiera w sobie jeszcze
jeden mały wiadukt nad podjazdem i kilka pomieszczeń pod spodem, w których jakoby miała się mieścić remiza
straży pożarnej.

Wiadukt - przyczółek północny.jpg
Plik ściągnięto 5158 raz(y) 99,12 KB

Wiadukt - przyczółek północny - widok w kierunku zachodnim.jpg
Plik ściągnięto 5158 raz(y) 93,99 KB

Wiadukt - przyczółek północny - widok w kierunku południowo - zachodnim.jpg
Plik ściągnięto 5158 raz(y) 89,43 KB

Wiadukt - pomieszczenia dawnej straży pożarnej w przyczółku północnym.jpg
Plik ściągnięto 5158 raz(y) 92,66 KB

Wiadukt - pomieszczenia dawnej straży pożarnej w przyczółku północnym - wejście.jpg
Plik ściągnięto 5158 raz(y) 74,51 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Czw 30 Lip, 2009 17:50   

W roku 1912 stacja została zelektryfikowana, co umożliwiło otwarcie stanowiska ładowania akumulatorów w
zespołach trakcyjnych Wittfelda. Ponieważ ładowanie ich musiało odbywać się na zamkniętym stanowisku,
prawdopodobnie między rokiem 1912 a 1921 (kiedy przydzielono Wittfelda do obsługi lokalnych połączeń )
wybudowano halę postojową w zachodniej części stacji.

Wagonownia - od północnego wschodu.jpg
Plik ściągnięto 5121 raz(y) 106,27 KB

Wagonownia - od południowego wschodu.jpg
Plik ściągnięto 5121 raz(y) 69,59 KB

Wagonownia - od południa.jpg
Plik ściągnięto 5121 raz(y) 68,62 KB

Wagonownia - część wschodnia od południa.jpg
Plik ściągnięto 5121 raz(y) 77,72 KB

Wagonownia - część zachodnia od południa.jpg
Plik ściągnięto 5121 raz(y) 111,62 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Czw 30 Lip, 2009 17:57   

Zajrzyjmy do wnętrza wagonowni, w środku urządzono warsztat naprawy samochodów ciężarowych, prawdopodobnie dlatego ocała.

Wagonownia - szczyt od wschodu.jpg
Plik ściągnięto 5114 raz(y) 92,11 KB

Wagonownia - wjazd od wschodu.jpg
Plik ściągnięto 5114 raz(y) 80,9 KB

Wagonownia - wnętrze.jpg
Plik ściągnięto 5114 raz(y) 79 KB

Wagonownia - wnętrze - ściana boczna.jpg
Plik ściągnięto 5114 raz(y) 76,96 KB

Wagonownia - wnętrze - widok na więźbę dachową.jpg
Plik ściągnięto 5114 raz(y) 55,8 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Czw 30 Lip, 2009 18:00   

Dawny kanał kolejowy zamieniono na kanał naprawczy dla samochodów, tory wewnątrz budynku ocalały.

Kanał rewizyjny z lewej strony.jpg
Plik ściągnięto 5111 raz(y) 51,74 KB

Kanał rewizyjny z prawej strony.jpg
Plik ściągnięto 5111 raz(y) 53,95 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group