|
Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...
|
Ogłoszenie |
Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"
Chronimy Twoją prywatność Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO |
Wagon osobowy 3 - osiowy serii Cy nr 13001 |
Autor |
Wiadomość |
Kösternitz
Mistrz
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2009 18:15 Wagon osobowy 3 - osiowy serii Cy nr 13001
|
|
|
Wytwórca - WUMAG Görlitz ( Zgorzelec )
Rok : 1908
Charakterystyka wagonu :
Prędkość dopuszczalna - 40 km/h.
Długość - 11 m.
Masa - 19,9 T.
Rozstaw osi - 7,5 m.
Konstrukcja pudła - drewniana, poszycie - blachy stalowe.
Podwozie - stalowe,nitowane.
Hamulec - powietrzny systemu Kkp.
Łożyska - ślizgowe.
Oświetlenia - elektryczne.
Ogrzewanie - parowe wysokoprężne.
Wnętrze - 6-cio przedziałowy z bocznymi wejściami.
Info - tabliczka informacyjna w skansenie w Kościerzynie.
Bok wagonu.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12728 raz(y) 109,45 KB |
Wagon z boku.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12728 raz(y) 71,62 KB |
Bok wagonu - zbliżenie.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12728 raz(y) 64,83 KB |
Wagon z tyłu.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12728 raz(y) 104,24 KB |
Obudowa hamulca..jpg
|
|
Plik ściągnięto 12728 raz(y) 59,36 KB |
|
|
|
|
|
Kösternitz
Mistrz
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2009 18:18
|
|
|
Wnętrze wagonu. Wagon niestety był zamknięty i zdjęcia robione były przez niezbyt czystą szybę.
Wnętrze wagonu.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12722 raz(y) 43,91 KB |
Wnętrze wagonu 2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12722 raz(y) 43,98 KB |
|
|
|
|
|
Kumak56
Pomógł: 4 razy
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2009 23:53
|
|
|
Kösternitz napisał/a: | Wnętrze wagonu |
Ciekawostka dla młodszych forumowiczów: konstrukcja wnętrza wagonu nie pozwalała skontrolować konduktorowi wszystkich pasażerów w całym wagonie.Zeby tego dokonać, musiał podczas jazdy przechodzić po długim stopniu do następnego przedziału ( dlatego jest tak dużo uchwytów wzdłóż pudła ). Taką czynność znam z autopsji. Apropos oświetlenia - pierwotnie było gazowe. |
|
|
|
|
lukazs [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Cze, 2009 01:06
|
|
|
Należy też dodać że takie przechodzenie odbywało się przy stosunkowo malych prędkościach - więc nie było ryzyka zdmuchnięcia. Przy prędkości powyżej 80 niemożliwe byłoby otwieranie i zamykanie drzwi. |
|
|
|
|
Milek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Cze, 2009 09:31
|
|
|
lukazs napisał/a: | powyżej 80 |
Wąskotorówka mogła tyle osiągnąć ? Chyba, że z górki. Ponad 20 lat jeździłem i wątpie żeby max. prędkość doszła do 60. |
|
|
|
|
lukazs [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Cze, 2009 12:28
|
|
|
W Polsce maks dla wąskotorówek to 40. Ale wagony tzw. boczniaki były stosowane również na normalnym torze. |
|
|
|
|
Kumak56
Pomógł: 4 razy
|
Wysłany: Nie 21 Cze, 2009 14:47
|
|
|
Milek45 napisał/a: | Wąskotorówka mogła tyle osiągnąć ? |
Przedstawiony tutaj wagon jest taborem normalnotorowym. |
|
|
|
|
Kösternitz
Mistrz
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Nie 21 Cze, 2009 17:16
|
|
|
Sam mam wątpliwości co do prędkości maksymalnej 40 km/h, podanej na opisie w skansenie.
Prawdopodobnie była to prędkość z jaką wagon mógł jeździć w ostatnim okresie eksploatacji. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|