Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"


Poprzedni temat «» Następny temat
Papieski pociąg na Pomorzu
Autor Wiadomość
Hagedorn 
Administrator



Pomógł: 28 razy
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 06:28   Papieski pociąg na Pomorzu

Cytat:

Z zewnątrz złoty kolor, herb Jana Pawła II i napisy "Totus Tuus" ("Cały Twój"). W środku nowoczesny wystrój, wygodne fotele, monitory LCD, na których podróżni podczas jazdy oglądają filmy o Janie Pawle II. Tak prezentuje się Pociąg Papieski, który od kilku lat wozi pielgrzymów pomiędzy Krakowem i Wadowicami. Co pewien czas Pociąg Papieski wyrusza na "tournee" po kraju. Za dwa tygodnie po raz pierwszy w historii dotrze na Pomorze. Niestety, będzie praktycznie niedostępny dla mieszkańców Trójmiasta. Mimo iż pociąg będzie przejeżdżać przez Gdańsk, Sopot i Gdynię, to prawdopodobnie... nie będzie się w nich zatrzymywał.


zatrzyma się za to w Malborku - 10 czerwca, w godzinach od 8.36 do 10.00 będzie go można obejrzeć i sfocić...

http://gdansk.naszemiasto...ia/1004006.html
_________________

 
 
Laskowski 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 09:27   

PKP PR chce tą jednostkę przeznaczyć na pociąg InterRegio Kraków - Zakopane.
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 09:52   

I to będzie chyba jedyne sensowne zastosowanie dla tej jednostki. Bo jej zakup to było wyrzucenie pieniędzy w błoto - pociągi dla pielgrzymów były tak popularne że wkrótce je zawieszono - jednostka stoi większość czasu nie używana, podczas gdy dookoła mnóstwo niezmodernizowanych EN57 codziennie wozi ludzi - komuś się w PKP nieźle prorytety przestawiły że zdecydowali się na zakup 14WE. To tak jak gdyby po trzęsieniu ziemii na ruinach domów postawić nowy kościół.
 
 
Laskowski 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 10:19   

ale nowa jednostka to jest coś lepszego niż zmodernizowany kibel (który jak dla mnie jest niewygodny).
tylko np. PKP PR dostało nowe jednostki ED74 (Warszawa - Łódz) i jakimś dziwnym cudem teraz jezdzą w PKP IC.

do ciekawostek można dodać iż prawdopodobnie w sezonie na Słonecznym z KM będą jeździć piętrowe Bombardiery.
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 11:49   

14WE to właśnie zmodernizowany kibel. ED74 to naprawdę dobry sprzęt, gdyby nie to że zamawiajacy (PKP PR) źle określił w przetargu liczbę miejsc i podobno w 2 klasie jest koszmarnie. Nie sprawdzałem, natomiast wiem że pierwsza klasa jest bardzo wygodna - w taki tabor powinny zainwestować PRy. Co do tego że są w IC - zdaje się ze tam się wszystko w sądzie wyjaśni, bo PR ze swoich środków kupiło nowe jednostki i zmodernizowało lokomotywy i wagony, a wszystko poszło do IC. Taka złodziejska restrukturyzacja...
 
 
Hagedorn 
Administrator



Pomógł: 28 razy
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 12:04   

fotka pociągu z netu

14WE-07.jpg
Plik ściągnięto 4557 raz(y) 154,97 KB

 
 
Laskowski 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 12:41   

14WE to tylko wózki ma z EN57 - nadwozie jest nowe.
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 12:46   

Tylko wózki? Ma stare wózki, silniki trakcyjne, oprzyrządowanie i aparaturę. Rzekł bym że nowe to ma tylko blachy i fotele...

Że już nie wspomnę o zmianie wysokości sprzęgu co sprawia że jest niekompatybilny z żadnym polskim EZT.
Ostatnio zmieniony przez lukazs Wto 26 Maj, 2009 12:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Laskowski 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 13:14   

no dobra czyli można powiedzieć że jest to na wpółnowy EZT.

jeśli mowa o modernizacji EN57 to na myśli mam jednostki o numerkach powyzej 2000. gdzie zmianie uległy czoła i wnętrze.
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 13:37   

Nie, to dalej nie jest w pół nowy EZT - to dalej jest stary EZT, tyle że z nowym wyglądem. Ma takie same beznadziejne przyspiesznie 0,5 m/s^2, takie same tragiczne zawieszenie powodujące rzucanie na boki. Podobnie jak EN57-2000 czy EN57-3000 (te to mają chociaż historię ciekawszą)

W porównaniu z EN57-2000 jest jedynie bardziej komiczny - bo ma kształt jak pociągi wysokich prędkościci. Natomiast co do EN57-2000 (SPOT) to faktycznie - udana modrnizacja - nie bawiono się w bajerancki wygląd tylko w wygodę i funkcjonalność 0 teraz maszynista ma lepszy wiodk, wygodniejsze sterowanie, a fotele dla pasażerów są o wiele bardziej wygodne niż skaj czy obite materiałem plastiki (o tych gołych nie wspomnę). Jeśli już za wszelką cenę przedłużać żywot EN57 to tylko w ten sposób, a nie jakieś cuda na kiju - 14WE.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group