Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Czy znów na malborskim dworcu pojawia się pociągi SKM?
Autor Wiadomość
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008 11:13   Czy znów na malborskim dworcu pojawia się pociągi SKM?

Odjechały z niego w grudniu 2006 r, czy teraz powrócą?
Jeżeli rada się zgodzi na tę uchwałę to chyba tak, bo skoro miasto ma mieć udziały w SKM Sp. z o.o., to dziwne by było gdyby jej pociągi do nas nie dojezdżały.

http://bip.malbork.pl/zal...ty/att00011.pdf
Cytat:
Uchwała Nr…………….
Rady Miasta Malborka
z dnia……………….
W sprawie wyrażenia woli o przystąpieniu do spółki z ograniczoną
odpowiedzialnością PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. „f” i art. 58 ust. 1 i 2 ust awy z dnia 8 marca 1990
r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 wraz z
późn. zm.)
Rada Miasta uchwala co następuje:
§ 1
1. Gmina Miejska Malbork wyraża wolę przystąpienia do spółki PKP Szybka
Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. na warunkach umowy spółki.
2. Udziały w tejże spółce objęte będą w zamian za wnoszony wkład pieniężny.
3. Wysokość, termin wnoszenia i obejmowania udziałów zostaną określone
odrębną uchwałą Rady Miasta.
§ 2
Źródłem pokrycia zobowiązania finanso wego wynikającego z wniesienia wkładu
pieniężnego do spółki są przychody budżetu miasta pochodzące ze zbywania
mienia komunalnego.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Malborka.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący
Rady Miasta Malborka
Arkadiusz Mroczkowski

UZASADNIENIE

Pismem z dnia 18.03.2008 r. Marszałek Województwa Pomorskiego zwrócił się do
Gminy Miejskiej Malbork z prośbą o wyrażenie opinii w sprawie przystąpienia miast a
Malborka do spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o.
Oferta jest bardzo interesująca z uwagi na duże szanse dla Malborka związane
z rozwojem zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w województwie
pomorskim. Uczestnictwo naszego samorządu w tym systemie w oczywisty sposób
wpłynie na przeciwdziałanie marginalizacji obszarów peryferyjnych oraz
unowocześnienie i pobudzenie aktywności pomorskiej gospodarki.
Po pozytywnej opinii Rady Miasta Malborka szczegółowo okre ślone zostaną warunki
finansowe i zasady przystąpienia Gminy Miejskiej Malbork do w/w spółki oraz podjęta
będzie stosowna uchwała w tej sprawie
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
riesenburg 
Admin Riesenburga


Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008 11:38   

A czy te nieszczęsne pociągi SKM będą też jeździły do Prabut??? Zawsze to taniej było, szybciej i bez przesiadek żeby dostać się do stolicy naszego regionu :lol:
_________________
Strona poświęcona miastu Prabuty (daw. Riesenburg)
http://Riesenburg.nstrefa.pl
 
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008 18:17   

Tym pomysłem zbierają na nowy tabor kolejowy dla SKM
Pamiętamy jeszcze że zlikwidowali u nas SKM aby uspokoić Słupsk przed tworzeniem nowego województwa :-/
A gdyby wróciła to by było w porządku tańsze bilety od PKP Przewozy Regionalne :-D
 
 
riesenburg 
Admin Riesenburga


Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008 19:44   

Są jeszcze Tanie Linie Kolejowe ale tylko w nazwie, bo za bilet z Prabut do Malborka trzeba zapłacić 13 zł, gdzie osobówka do Gdańska z Prabut kosztuje 15 zł a czas przejazdu TLK jest krótszy o 5 min
_________________
Strona poświęcona miastu Prabuty (daw. Riesenburg)
http://Riesenburg.nstrefa.pl
 
 
 
superfan 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008 20:06   

No w końcu będzie można częściej jeździć na wycieczki oddalone o kilka kilometrów ;-)
_________________
airfoto.pl
lotnictwo.net.pl
 
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Maj, 2008 13:59   

http://www.malbork.naszem...nia/849045.html

Cytat:
Radni Malborka jako pierwsi wyrazili wolę przystąpienia miasta do spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, która w ciągu najbliższych lat ma być kontrolowana przez lokalne samorządy. Pozytywna opinia Rady Miasta jest też pierwszym krokiem do przywrócenia kursów SKM do Malborka, które zostały zlikwidowane w grudniu 2006 roku. Na razie nie wiadomo, czy i kiedy to nastąpi, choć Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego, osobiście przekonywał, że Malbork na tym zyska.

- Chcemy w ciągu dwóch-trzech lat przejąć co najmniej 50 procent udziałów w SKM, w taki sposób żebyśmy mogli kształtować ofertę przewozową w sposób samodzielny - mówił podczas sesji Rady Miasta Malborka Mieczysław Struk. - Samorząd wojewódzki w tym roku dokłada do organizacji przewozów regionalnych łącznie 58 milionów złotych, w tym na SKM, a w istocie nie mamy wpływu na jakość tych przewozów. Wierzę, że podjęcie decyzji przez Malbork o woli przystąpienia do spółki spowoduje, że za nim pójdą inne samorządy.

Wicemarszałek zapewnił, że większość gmin na trasie od Wejherowa do Malborka jest zainteresowana nabyciem udziałów w spółce. Malborscy radni jako pierwsi potwierdzili to stosowną uchwałą, ale wstępne deklaracje pisemne złożyć mieli też gospodarze innych samorządów.

Przypomnijmy, że dwa lata temu pociągi SKM przewoziły m.in. malborczyków do Trójmiasta, ale później grupa PKP postanowiła zlikwidować te kursy i uruchomiła linie do Słupska. Mieszkańcy Malborka zostali skazani na kursy realizowane przez PKP Przewozy Regionalne, a te z roku na rok były coraz bardziej okrajane. Dla podróżujących do pracy w Tczewie i Trójmieście przywrócenie połączeń SKM byłoby na pewno bardzo dobrą wiadomością.

Wyrażenie woli o przystąpieniu do spółki PKP SKM, w której samorząd wojewódzki ma obecnie nieco ponad 12 proc. udziałów, jest dopiero pierwszym krokiem. W ciągu najbliższych miesięcy Urząd Marszałkowski ma sporządzić zestawienie kosztów nabycia udziałów, które musiałyby pokryć gminy.

- O jakich kwotach w ogóle mówimy? - pytał wicemarszałka na posiedzeniu malborskiej rady radny Zdzisław Leszczyński.

Mieczysław Struk stwierdził, że samorząd wojewódzki liczy na około 10 mln zł wkładu od samorządów lokalnych. Tylko w przypadku Malborka byłaby to kwota ok. 1 mln zł na zakup udziałów w spółce SKM. Urząd Marszałkowski może w tym roku przeznaczyć na ten cel ok. 7 mln zł (2 mln zł już są zabezpieczone w budżecie na modernizację taboru).

Nie wszyscy malborscy radni są pozytywnie nastawieni do pomysłu. Stanisław Berliński z ironią mówił, że miasto ma kłopoty z autobusowym przewoźnikiem miejskim, stara się o budowę lotniska cywilnego, a tu jeszcze miałoby dopłacać duże kwoty do przewozów kolejowych. Ostatecznie podczas głosowania tylko on był przeciwny, reszta samorządowców wstępnie zaakceptowała pomysł przystąpienia do spółki. Dalsze decyzje zapadną po zapoznaniu się z kosztorysem finansowym.

Jacek Skrobisz - POLSKA Dziennik Bałtycki
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 05 Maj, 2008 14:03   

-PKP jako całość i jako poszczególne spółki wszelkie zmiany tłumaczy decyzjami Urzędu Marszałkowskiego, a Urząd twierdzi ze to decyzje PKP, ciekawe... :evil:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Maj, 2008 07:23   

http://www.malbork.naszem...af3439bcc396831

Cytat:
Malborski samorząd wyraził wolę przystąpienia do spółki Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. Tutejsi radni jako pierwsi w województwie pomorskim oficjalnie zaakceptowali pomysł Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku, który zamierza "usamorządowić" kolej regionalną.

Przystąpienie samorządów gminnych do spółki, co wiąże się z wyłożeniem wkładu pieniężnego, ma pozwolić na zakup ponad 50 procent udziału w SKM Trójmiasto Sp. z o.o., którą obecnie zarządzają PKP SA. Początkowy udział Malborka w spółce ma kosztować miasto ok. 1 mln zł. Do tego trzeba doliczyć rokroczne koszty związane z utrzymaniem taboru i linii kolejowych. Czy samorząd na to stać?

- Miasta na pewno nie stać na ignorowanie regionalnych inicjatyw, które zbliżają nas do stolicy województwa, integrują ze społecznością regionu metropolitarnego i mogą wpłynąć na spadek bezrobocia - uważa Andrzej Rychłowski, burmistrz Malborka. - Propozycja marszałka wydaje nam się być interesującą, jednak sprawa znajduje się w tej chwili na etapie koncepcji i wszyscy musimy poczekać na więcej szczegółów jej dotyczących. Moje zdanie jest takie, że nie powinniśmy na wstępnym etapie unikać rozmów na ten temat.


Jeśli samorządy objęłyby większość udziałów w PKP SKM, wówczas pojawiłaby się duża szansa na powrót "eskaemki" do Malborka.

(JS) - POLSKA Dziennik Bałtycki
Ostatnio zmieniony przez Mr.Kłosik Pią 09 Maj, 2008 07:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 20 Sie, 2008 03:51   

http://malbork.naszemiast...nia/887866.html
Cytat:
Lokalne pociągi już prawie samorządowe

Szybka Kolej Miejska oraz Pomorski Zakład PKP Przewozy Regionalne, staną się własnością samorządów. Przewozy Regionalne będą przekazane w tym roku. SKM - później.

SKM wozi w tej chwili podróżnych na trasie Tczew-Słupsk. PKP PR - m.in. do Elbląga, Kościerzyny czy na Hel. Jedyny odcinek, na którym pociągi obu przewoźników przeplatają się, to trasa pomiędzy Gdańskiem i Słupskiem.

- SKM od początku roku przewiozła ponad 41 mln osób. Przejęcie jej przez samorządy przełoży się na zakup taboru, modernizację obecnie istniejącego, remont torów - mówi Andrzej Osipów, prezes SKM.
Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM, zwraca uwagę, że szybkie, czyste i nowe pociągi SKM to konkurencja dla samochodów. Nie wyklucza, że przejęcie SKM przez samorządy umożliwi wprowadzenie systemu park&ride. Wspomina też o możliwości wprowadzenia "wspólnych, metropolitalnych regulacji taryfowych".

- Taryfa musi być harmonijna z biletami na tramwaje, autobusy, trolejbusy. Nie sądzę, żeby radykalnie miała się zwiększyć, bo o zmniejszeniu nie ma mowy. Na pewno samorządy będą sprawdzały możliwość racjonalizacji kosztów - mówi Osipów.
Usamorządowienie Przewozów Regionalnych zapisane jest w strategii rządu. W maju prezydent Lech Kaczyński podpisał ustawę o oddłużeniu PKP PR. Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastrukruty, pytany o usamorządowienie Przewozów Regionalnych podał datę "30 listopada". - Jeśli nie nastąpi w tym czasie, to w najbliższych latach chyba w ogóle nie będzie mieć miejsca. Przejmowanie SKM to proces, który na pewno nie zakończy się 30 listopada - mówi Mieczysław Struk, wicemarszałek woj. pomorskiego.
Nieoficjalnie wiemy, że proces przejmowania SKM może potrwać nawet 2-3 lata.
Rada Miasta Gdańska i Sejmik Województwa Pomorskiego na najbliższych posiedzeniach mają zdecydować o przekazaniu po 2 mln zł na studium wykonalności projektu "Rozwój SKM".
Obejmuje on m.in. wydłużenie linii SKM o ok. 2 km i budowę nowego przystanku Gdańsk Śródmieście, remont 22 składów i kilku peronów między Gdańskiem Gł. i Gdynią Gł. Wszystko to ma mieć miejsce jeszcze przed Euro 2012.

Pasażerowie odczują zmiany

Rozmowa z Mieczysławem Strukiem wicemarszałkiem województwa pomorskiego

- Co dla pasażera oznaczać będzie przejęcie SKM-ki przez samorząd?

- Znaczące podniesienie standardu podróżowania w krótkim czasie. Usamorządowienie pozwoli zarówno na uruchomienie pieniędzy na inwestycje ze środków zarówno wojewódzkich, gminnych, jak i z unijnego, Regionalnego Programu Operacyjnego. Pociągi będą też lepiej skomunikowane z innymi środkami komunikacji miejskiej od Wejherowa po Tczew albo i Malbork.

- Pojawiają się plany modernizacji ponad dwudziestu składów SKM, jak i zakup, jeszcze przed Euro 2012, mniej więcej takiej samej liczby nowych pociągów.

- I jedno, i drugie będzie mieć miejsce. Przejęcie przez samorząd linii torów pomiędzy Gdańskiem i Rumią, po których kursują SKM-ki sprawi, że będziemy mogli poprawić także szybkość.

- Na wejściu kapitałowym do "nowej" SKM bardzo zależy władzom Malborka, choć SKM-ki tam w tej chwili nie dojeżdżają. Czy jest możliwe, że w najbliższym czasie pociągiem SKM z Trójmiasta będzie można dojechać w tamtą stronę dalej niż do Tczewa?

- Może nie od razu w grudniu, kiedy zmienia się rozkład, ale w nieodległej przyszłości - na pewno tak. Zdaniem władz województwa jest to logiczne, zwłaszcza w sezonie letnim, kiedy na tej trasie podróżują rzesze turystów. SKM powinna prowadzić ruch o charakterze metropolitalnym. W takiej sytuacji należy zatem zastanowić się, czy nadal powinna jeździć do Słupska, czy może oddać odcinek Lębork-Słupsk do obsługi ponownie PKP Przewozom Regionalnym.

Paweł Rydzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Sie, 2008 08:19   

Bardzo dobrze że SKM i PKP PR staną się własnością samorządu
Teraz samorząd będzie ustalał rozkład pod potrzeby mieszkańców Pomorza, które zna a nie centrala w Warszawie , które patrzy na rentowność
Feuchtwangen napisał/a:
ale w nieodległej przyszłości

Ale kiedy w 2009? czy 2010, ....
 
 
riesenburg 
Admin Riesenburga


Wysłany: Sro 20 Sie, 2008 21:09   

Na pewno w niedalekiej przyszłości - cokolwiek to ma znaczyć - grunt, że znów będą jeździć
_________________
Strona poświęcona miastu Prabuty (daw. Riesenburg)
http://Riesenburg.nstrefa.pl
Ostatnio zmieniony przez riesenburg Sro 20 Sie, 2008 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 06 Paź, 2008 09:02   

http://malbork.naszemiast...nia/906198.html
Cytat:
Nowości w SKM

Od grudnia pociągi SKM mają częściej niż teraz kursować do Wejherowa. Dotarliśmy do założeń nowego rozkładu jazdy.


Obecnie co drugi pociąg SKM kursuje w relacji Gdańsk Gł. - Gdynia Chylonia, a pozostałe jadą dalej - do Rumi, Wejherowa, Lęborka lub Słupska. Zgodnie z planami zawartymi w nowym rozkładzie, który wchodzi w życie 14 grudnia, trasa części pociągów kursujących do Chyloni zostałaby wydłużona do Wejherowa, część skrócona do Gdyni Gł.

Ten drugi zabieg jest konieczny, gdyż na razie nie można zwiększyć liczby kursujących pociągów (SKM dysponuje ok. 65 czynnymi składami). Wydłużenie niektórych relacji do Wejherowa musi zatem spowodować skrócenie innych. Nie powinno być to jednak uciążliwe dla podróżnych. Pociągi Gdańsk Gł.- Chylonia na odcinku od Gdyni Gł. do stacji końcowej często jeżdżą niewypełnione.

::: Reklama :::


- Gwałtownie rośnie liczba mieszkańców Rumi, Redy i Wejherowa korzystających z SKM-ki - tak Eugeniusz Manikowski, odpowiedzialny w Urzędzie Marszałkowskim za transport kolejowy, tłumaczy powody propozycji zmian w rozkładzie.

SKM-ki kursują pomiędzy Tczewem i Słupskiem. I w grudniu to się raczej nie zmieni, choć wicemarszałek Mieczysław Struk nie ukrywa, że trzeba się np. zastanowić, czy odcinka Lębork - Słupsk ponownie nie oddać do obsługi PKP Przewozom Regionalnym (tworzą w woj. pomorskim konsorcjum z SKM).

Na razie SKM-ki nie będą kursować do Malborka, choć władzom miasta na tym zależy. W maju Rada Miasta zdecydowała o wejściu kapitałowym Malborka do spółki SKM. Gdy to nastąpi, rozpoczną się prace nad wydłużeniem trasy "tczewskich" SKM-ek do Malborka.

Paweł Rydzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki


Imponująca skuteczność władz miasta w dbaniu o interesy mieszkańców, najpierw mają dać kasę a potem się zobaczy - brawo!
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Paź, 2008 18:10   

I tu wracamy do punktu wyjścia - kiedy. Miasto powinno twardo ustalić datę z Urzędem Marszałkowskim a nie liczyć na niespełnione obietnice tegoż Urzędu
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Paź, 2008 21:26   

Cytat:
I tu wracamy do punktu wyjścia - kiedy. Miasto powinno twardo ustalić datę z Urzędem Marszałkowskim a nie liczyć na niespełnione obietnice tegoż Urzędu
to mi brzmi jak twoja obietnica że będziesz prymusem szkoły, tylko twardo powinieneś ustalić z samym sobą - Kłosik zajmij się kształceniem a nie pyskówką
 
 
Mytoon 
Administrator
misiu okrąglisiu



Pomógł: 6 razy
Wysłany: Pon 06 Paź, 2008 22:37   

napioo napisał/a:
Cytat:
I tu wracamy do punktu wyjścia - kiedy. Miasto powinno twardo ustalić datę z Urzędem Marszałkowskim a nie liczyć na niespełnione obietnice tegoż Urzędu
to mi brzmi jak twoja obietnica że będziesz prymusem szkoły, tylko twardo powinieneś ustalić z samym sobą - Kłosik zajmij się kształceniem a nie pyskówką


A gdzie tu pyskówka? Bo twój post brzmi jak pouczenie młodszego użytkownika forum.
_________________
Wielkie dzieła powstają nie dzięki obłędowi, lecz mimo niego.
 
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Paź, 2008 10:43   

Mytoon napisał/a:
A gdzie tu pyskówka? Bo twój post brzmi jak pouczenie młodszego użytkownika forum.
nie innaczej :mrgreen:
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Paź, 2008 16:02   

napioo napisał/a:
to mi brzmi jak twoja obietnica że będziesz prymusem szkoły, tylko twardo powinieneś ustalić z samym sobą - Kłosik zajmij się kształceniem a nie pyskówką


mozna powiedzieć analogicznie - twardo powinieneś ustalić z samym sobą - napioo zajmij się kształceniem a nie pyskówką.

bez personalnych atakow tego rodzaju proszę i bez OTa
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Paź, 2008 23:55   

Azaziz napisał/a:
twardo powinieneś ustalić z samym sobą - napioo zajmij się kształceniem
ustaliłem nie każdy nadaje się do edukacji
Azaziz napisał/a:
bez personalnych atakow tego rodzaju proszę
jestem za
Azaziz napisał/a:
napioo zajmij się

koniec OT-a
struktura własnościowa spółki wygląda następująco:
1. 54 640 udziałów (84,6%) po 500 zł każdy posiada Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Finansów,
2. 1 966 udziałów (3,0%) po 500 zł każdy posiada PKP S.A. z siedzibą w Warszawie,
3. 8 000 udziałów (12,4%) po 500 zł każdy posiada Województwo Pomorskie.
jeżeli miasto wejdzie z kapitałem 1mln zł to kupi 2000 udziałów, oczywiście województwo liczy na inne samorządy w kwocie 10 mln czyli 20 000 udziałów (w tym Malbork)
Województwo 7 mln 14 000 udziałów
Po prywatyzacji
1. 20 640 Skarb państwa
2. 1966 PKP S.A.
3. 20 000 samorządy lokalne (Malbork 2000)
4. 24 000 Województwo Pomorskie
I tu widać kto będzie miał pakiet większościowy
Cytat:
wicemarszałek Mieczysław Struk nie ukrywa, że trzeba się np. zastanowić, czy odcinka Lębork - Słupsk ponownie nie oddać do obsługi PKP Przewozom Regionalnym (tworzą w woj. pomorskim konsorcjum z SKM).

za jakiś czas może SKM przyjedzie do Malborka ale po jakimś czasie wicemarszałek będzie się zastanawiał czy ...
Sądzę, że chodzi tu o przejęcie spółki przez samorząd województwa przy pomocy pieniędzy samorządów lokalnych.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 08 Paź, 2008 03:44   

Województwo Pomorskie..., ale jako samorząd województwa, czy jako jednostka administracyjna państwa... ta część udziałów byłaby zarządzana przez samorząd czy wojewodę przedstawiciela rządu...
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Paź, 2008 10:51   

Cytat:
Województwo Pomorskie
na stronie internetowej SKM widnieje Województwo Pomorskie jako udziałowiec, sądząc po słowach wicemarszałka to chyba chodzi o samorząd albo mają niezłe układy aby decydować o rozkładzie jazdy
dodany:
trzeba zajrzeć trochę głębiej :mrgreen:
Cytat:
8 000 udziałów o wartości nominalnej 500,00 zł każdy o łącznej wysokości 4 000 000,00 zł objął Samorząd Województwa Pomorskiego, reprezentowany przez Zarząd Województwa Pomorskiego.
czyli samorząd
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Sro 08 Paź, 2008 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luanda 
Emerytowany Rycerz Jedi


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sob 11 Paź, 2008 08:46   

Źródło z Wyborczej


Cytat:

Szybka kolej, ale już nie miejska?
Michał Jamroż, Michał Tusk 2008-10-10, ostatnia aktualizacja 2008-10-10 20:33:03.0

Władze Malborka chcą, by SKM jeździła do ich miasta. - Tego nie da się pogodzić ze sprawną obsługą Trójmiasta - ostrzegają eksperci

Od lat pasażerowie SKM mają te same problemy - podróż trwa zbyt długo, a pociągi nie są przystosowane do miejskiego charakteru trasy: jeżdżą za rzadko i są niemiłosiernie zapchane. A władze województwa, które odpowiadają za transport kolejowy, i szefostwo SKM roztaczają przed klientami wizje nowego taboru i lepszej obsługi. Niestety, równocześnie nie dzieje się nic, co miałoby je przybliżyć.

Zaczęło się na początku tej dekady - SKM-ka wyjechała poza granice Trójmiasta. Z dwóch powodów: była tańsza od Przewozów Regionalnych zarówno dla urzędu, jak i pasażerów (niższe ceny biletów). Dwa lata temu sytuacja się trochę zmieniła: SKM utworzyła z Przewozami Regionalnymi konsorcjum i obie firmy podzieliły się trasami. Szybka Kolej zaczęła jeździć do Słupska, a PR obsługiwały resztę linii na Pomorzu. Tym samym podróż Słupsk-Gdańsk wydłużyła się o 19 minut (tyle pociągi tracą zatrzymując się na przystankach SKM).

Teraz SKM-ki chce także Malbork. Rada miasta podjęła uchwałę zezwalającą na objęcie udziałów w Szybkiej Kolei Miejskiej. - Prawdopodobnie wprowadzając rozkład jazdy na lata 2009/10 przychylimy się do prośby Malborka. Ale żeby miało to sens, pociągi będą jeździły do Elbląga - mówią pracownicy Urzędu Marszałkowskiego.

Wydłużać trasy? Skracać!

Według ekspertów, to poważny błąd. - SKM to w zasadzie metro naziemne, powinno obsługiwać tylko metropolię trójmiejską składami przystosowanymi do ruchu miejskiego. Dalej powinny jeździć pociągi regionalne. To są dwa różne zadania, których nie da się realizować tym samym taborem i tymi samymi kursami - mówi Adrian Furgalski ze stołecznego Zespołu Doradców TOR, skupiającego specjalistów zajmujących się transportem.

Jak kończy się próba ich łączenia, widać na przykładzie czterech zmodernizowanych ostatnio przez SKM-kę składów. Przy ich projektowaniu próbowano dogodzić zarówno pasażerom z Trójmiasta, jak i tym jeżdżącym na większych odległościach. Zlikwidowano częściowo ścianki działowe i zbudowano większe toalety, przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Skutkiem tego w Trójmieście pasażerom miejsce zabiera bezużyteczna toaleta (przydatna w kursach regionalnych), a np. w kursach do Słupska ludzie marzną, bo z powodu braku ścianek po pociągu dosłownie hula wiatr (który nie przeszkadza w krótkich podróżach po aglomeracji). Nie rozwiązano też najważniejszych problemów taboru: kiepskiego przyspieszenia i zbyt małej liczby drzwi w wagonie.

- Zgadzam się, że Szybka Kolej Miejska powinna skupić się na Trójmieście - mówi Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego. - Ewentualne przedłużenie SKM do Malborka jest pewną niekonsekwencją. Nie jest to jednak jeszcze przesądzone. Powiem więcej - być może nawet wydłużenie trasy SKM do Słupska było błędem i trzeba by się zastanowić, czy z tego zrezygnować. Nie pozwoliło to przewoźnikowi skoncentrować się na podstawowych zadaniach.

Pojedziemy szybciej?

Czasu na decyzję, w którą stronę powinna rozwijać się SKM-ka, jest coraz mniej. Na liście indykatywnej, gwarantującej finansowanie unijne, znalazł się projekt przebudowy kolejnych 22 składów. Dotychczas zakładano, że zakres przebudowy będzie taki jak w przypadku czterech zmodernizowanych pociągów.

- Trudno jest nam modernizować tabor wyłącznie pod kątem ruchu miejskiego, skoro w ramach umowy z Urzędem Marszałkowskim realizujemy także połączenia regionalne - mówi Andrzej Osipów, prezes SKM. - Oczywiście rozważymy, co zrobić, by część pociągów bardziej przystawała do standardów "naziemnego metra". W grę wchodzi wymiana silników i zwiększenie liczby drzwi. Docelowym rozwiązaniem powinien być jednak zakup nowego taboru i dlatego będziemy startowali do unijnych konkursów.

Ale UE na pewno nie da więcej niż ok. 25 składów. Do obsługi Trójmiasta potrzebne jest drugie tyle. Tym samym nowe pociągi nie wykorzystają swoich możliwości, bo będą kursować razem ze starymi.

- Urząd postara się, by 22 modernizowane składy również zostały dostosowane do ruchu miejskiego - mówi wicemarszałek Struk.

Tylko w takim wypadku nowe składy razem ze zmodernizowanymi mogłyby stworzyć kolej miejską z prawdziwego zdarzenia - przede wszystkim szybszą niż dziś.



160 tys.

tylu pasażerów jeździ codziennie SKM

Michał Jamroż, Michał Tusk

Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.pl - www.wyborcza.pl © Agora SA
_________________
總是看美好的一面生活
Więc po śladach cudzej krwi wiedzie wąski ślad na szczyt...
Ostatnio zmieniony przez luanda Sob 11 Paź, 2008 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
punky51
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Paź, 2008 22:16   

jest takzenne rozwiazanie wprowadzic skm malbork - tczew; z tczewa czesciej sa skm do gdanska
 
 
superfan 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Sob 11 Paź, 2008 22:32   

punky51 napisał/a:
malbork - tczew


A pomyśl o trasie do Elbląga ;-)
_________________
airfoto.pl
lotnictwo.net.pl
 
 
 
Mytoon 
Administrator
misiu okrąglisiu



Pomógł: 6 razy
Wysłany: Nie 12 Paź, 2008 02:07   

Jak nie pseudopedagogiczne porady to pseudokomunikacyjne podpowiedzi :mrgreen:

W temacie SKM, a w sumie trasy Malbork - Gdańsk mogę się wypowiedzieć bo 11-ty rok dojeżdżam tą trasa do pracy.

Gdyby rozpatrywać to kategorią "CHCE DOJECHAĆ DO PRACY" to zamiast z M-ka do Tczewa i potem do Gdańska można jechać np:

PKSem do Bałdowa
potem z buta na dworzec do Tczewa
następnie albo pociągiem do 3 miasta
albo 50tką do Pszczółek, przesiadka do Pruszcza
ITP ITD

to oczywiście mój sarkazm

Takimi "super" połączeniami to da się zajechać nawet pod sklep Adidasa w pasażu na 3 cim piętrze jednej z największych galerii Poznania.

Ale chyba nie o to chodzi.
Niektórzy ludzie mimo upływu lat nie zdają sobie sprawy, że Malbork jest SYPIALNIĄ dla Gdańska.
Ile osób jest rano na peronach dworca, czekających na pociąg?
1000? 3000?
Czy to mało?
Czy jest to mały odsetek głosujących?
W skali miasta zapewne nie.

I tu trzeba nawiązać do ludzkich potrzeb.
Jak wiadomo zwiększają się one wraz ze wzrostem zapotrzebowania, możliwości itp.

I tak np. w roku 1998, aby dojechać na 6.00 do pracy w Gdańsku trzeba było wsiadać do pociągu pośpiesznego około godz. 2.30 (nie pamiętam dokładnie). Potem szwendanie się po miescie, i praca do wieczorka.

W tamtych czasach, gdyby ktoś powiedział, że między 4.00 a 7.00 będzie 5 pociągów do Gdańska to by go okrzyknęli GŁUPKIEM.

Jednak to były inne czasy. PKP zwiększało kursy, potem cięło. Aż tu nagle znalazło się takie SKM.
Wozili ludzi za połowę ceny PKP. W pociągach o NIEBO czyściej niż w PKP.
Mało tego.
Jakimś cudem SKM udało się WSTRZELIĆ z rozkładem jazdy w pasażerów, że większości pasowały dojazdy!
Normalnie cud!

Po jakimś czasie biedne SKM musiało zrezygnować. I to może dlatego, że pociągi SKM jechały pełne, a PKP świeciły pustkami. Pewnie dlatego, że SKM było spółka zależną od PKP. Dziwny zbieg okoliczności.

I nagle okazało się, że ludzie chcą jeździć SKM.
Może dlatego, że jak stoczniowiec zarobi 2500 zł i wyda na bilet miesięczny 100 zł to jest zadowolony.
A nie jest zadowolony jak wyda 250 i jedzie w syfie.

Może dlatego, że kto dojeżdżał do pracy dziesiąt km to wie, że WAŻNE jest połączenie i jego ciągłość.
Czyli wsiadasz, jedziesz , wysiadasz, a nie się tułasz, przesiadasz i kombinujesz jak dojechać (vide propozycja przesiadki w Tczewie).

Ktoś powie - nie ma już takiego bezrobocia i w Malborku jest praca. Po co chłopie jedziesz do Gdańska pracować?

A ja mu powiem - BURAKU! nie po to ułożyłem sobie pracę, aby teraz zaczynać od nowa życie i rzucać się na etat sprzedawcy w nowo powstałym markecie, albo wynosić gruz na kolejnej rozbiórce domu :bag:

Ale oczywiście władza może mieć w d....e mnie i inne twarze dworcowe.
Te same twarze, które znam od lat z peronu, pociągu.
Bo od lat jeżdżą zarobić pieniądze na życie w mieście, w którym na życie jest ciężko zarobić.

Ale co to znaczy? kogo to obchodzi?

Sory za wywód, ale ten zna dojazdy kilkadziesiąt km do pracy kto tego zakosztował.
Pozdrowienia dla tych, którzy śnią o kolejnych rondach i deptakach kiedy my stoimy na peronie i przepychamy się, aby zająć sobie miejsce w pociągu. Pachnącym, ale jakoś inaczej ;-)

Kolorowych snów
_________________
Wielkie dzieła powstają nie dzięki obłędowi, lecz mimo niego.
 
 
 
punky51
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Paź, 2008 10:40   

te poranne pociagi bo o tych sie wypowiem 5:08 ; czy 5:20 są przepełnione i tak samo powroty 16:08 z Gdańska.

Skoro pkp robila ciecia w rozkladzie - to by najmniej w tych połączeniach powinny zwiększyć ilość wagonów.
Albo tu w tych godzinach wprowadzić skm.
Ostatnio zmieniony przez punky51 Nie 12 Paź, 2008 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Paź, 2008 12:05   

Mytoon napisał/a:
Sory za wywód, ale ten zna dojazdy kilkadziesiąt km do pracy kto tego zakosztował.
przez dwa lata dojeżdżałem do Słupska Stwierdziłem że taniej i wygodniej będzie samochodem :mrgreen: ale to było w latach dziewięćdziesiątych, jakby pasażerowie mieli decydować o połączeniach to podejrzewam, że do Gdańska jechałaby kuszetka w cenie SKM żeby pasażer mógł dospać przed pracą. Co się tyczy pracy to fakt, ciężko znaleźć ale pojawia się jaskółka nadziei mają budować nowy obiekt :mrgreen: więc może etatów przybędzie?
 
 
Mytoon 
Administrator
misiu okrąglisiu



Pomógł: 6 razy
Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 07:56   

napioo napisał/a:
przez dwa lata dojeżdżałem do Słupska Stwierdziłem że taniej i wygodniej będzie samochodem :mrgreen: ale to było w latach dziewięćdziesiątych,


Samochodem opłaca się jeździć w kilka osób. Nawet we 2 osoby jest to nieopłacalne. Licząc jakieś 50 zł za jeden dzień dojazdów to w skali miesiąca daje jakieś 500 zł na głowę.
Do tego trzeba by doliczyć stracony w korkach czas.

napioo napisał/a:

jakby pasażerowie mieli decydować o połączeniach to podejrzewam, że do Gdańska jechałaby kuszetka w cenie SKM żeby pasażer mógł dospać przed pracą.

Widzę, że masz sposób myślenia naszej "władzy". W sumie po co pasażer ma mieć wpływ na cokolwiek. Postawić mu kilka składów towarowych i jakoś tam dojedzie. I broń Boże okazywać jakieś niezadowolenie :bag:

napioo napisał/a:

Co się tyczy pracy to fakt, ciężko znaleźć ale pojawia się jaskółka nadziei mają budować nowy obiekt :mrgreen: więc może etatów przybędzie?

:clap: praca marzenie
_________________
Wielkie dzieła powstają nie dzięki obłędowi, lecz mimo niego.
 
 
 
agrest123 
Dojrzały/niedojrzały owoc


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 10:13   A ja wywolany do tablicy tez sie wypowiem...

Popieram poprzednika. Rowniez jezdze do Gda do pracy. Nie wiem w czyim interesie jest traktowanie ludzi ktorzy jezdza do pracy do Gda z sypialni Malbork jak zwierzeta. Jezdze o godzinie 6:31 i jest tlok. Zdarza mi sie ze musze jechac wczesniej. 5.08 i 5.21- to pociagi widmo. Mozna jeszcze znalezc miejsce. W tczewie to juz jest absolutnie niemozliwe.
Po prostu fajnie.

A najzabawniejsze jest to ze znowu w pociagu pojawili sie kolejni "liczyciarze" ktorzy spisuja kto i jak jezdzi tymi pociagami ( przynajmniej w tym o 6.31). Nie wiem. Jakis popier%#$%@$#% jajoglowy od ciecia kosztow i ZARZADZANIA tym syfem PKP zrobil etat bo w PKP zajefajne szybkie komputery nie wyliczyly ze te kursy sa potrzebne. MUSZA jeszcze na karteczkach policzyc czy aby na pewno ten sklad jest potrzebny. :) I dlatego w tej firmie jest tak pieknie i wspaniale.

W dobie korkow przy wyjazdach i wjazdach z miast ( Gdansk, okropnie - dzis jechalem autem- dojazd z malborka do zjazdu z obwodnicy do Slowackiego 40min - od tego miejsca do Centrum wrzeszcza nastepne 45 min :)


W dobie tego wszystkiego jedynym fajnym i dobrym rozwiazaniem jest podrozwanie pociagami. Szkoda tylko ze te jajoglowe twarze w PKP tego nie kumaja. Za bardzo i za duzo jest zwiazkow, spolek, mord do wyzywienia w tym systemie aby mozna bylo cos polepszyc.

Pieniadze na PKP by sie znalazly. Wystarczy jedynie nie grzac calego skladu jesli to jest nie potrzebne - a grzac kiedy trzeba - a nie brac system wlaczania z tabelki, pewnikiem jakiegos jajoglowego).


Niech ktorys z tych jajoglowych wyjdzie na peron. Spojrzy i zobaczy ze czestotliwosc jak i ilosc skladu jest potrzebna wieksza. A nie biednych ludzi ktorzy wyruszaja z sypialni do pracy cisna jak bydlo - bo przeciez nic sie nie da zrobic.
Moze w tej sprawie trzeba referendum rozpisac. Moze zakumaja...

Dobra.. olac to.. bo i tak sie nic nie zmieni....
W interesie UM rowniez powinno byc dbanie o ten dojazd. Ci ludzie przywoza pieniadze do sypialni ktore przekladaja sie na ich pensje. Niestety oni o tym zapominaja.


PS. Mnie rowniez nie interesuje praca w Biedronce na przy wykladaniu towaru (nawet jesli on byl hiper naj ).




Ale juz sie ciesze. Zima idzie. A na PKP to jest fajny okres. Wtedy to wlasnie wychodzi ze koksu do lokomytyw nie dowiezli i sa opoznienia ... eh....
_________________
Malbork - kocham to miasto!!!
Ale czy ludzi niekompetentnych, robiących z niego własny folwark i prowincję?
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 10:38   

Mytoon napisał/a:
Nawet we 2 osoby jest to nieopłacalne
liczyłem cenę gazu a w Słupsku miałem lokum i jeździłem na sobotę
Cytat:
Widzę, że masz sposób myślenia naszej "władzy"
mam swój punkt widzenia nie znam "waszej władzy" problem jest w tym, że jeżeli nam się nie opłaca jeździć samochodem to zapewne SKM też ma jakieś koszty, które chciałoby obniżyć albo przewozy regionalne chcą zarobić. Czyli wszystko opiera się o pieniądze. Województwo dopłaca do przewozów regionalnych 38 000 000 zł (2007)jakby mogli to kupiliby udziały SKM i puścili pociągi od Koszalina do Działdowa i wszyscy byliby zadowoleni. Jednak tego nie robią, dlaczego?
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 10:43   

napioo napisał/a:
Jednak tego nie robią, dlaczego?
Może dlatego, że jednak nie rentoiwność wyłącznie rządzi w PKP, wszystkie spółki podlegaja komuś tam, o kasie decydują obieralnbi samorządowcy, rady nadzorcze powołują urzędnicy itd. itp. Ogólnie mówiąc niestety na kursy wpływ ma też interes polityczny, ten społeczny i ekonomiczny to już mniej niestety.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group