Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"


Poprzedni temat «» Następny temat
Arriva PCC w Malborku
Autor Wiadomość
nowmir 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sro 21 Sty, 2009 11:01   Arriva PCC w Malborku

Cytat:
Arriva PCC też na Pomorzu
1 marca na pomorskich torach pojawi się prywatny kolejowy przewoźnik pasażerski. Polsko-brytyjskie konsorcjum PCC Rail/Arriva przejmie od PKP Przewozów Regionalnych ruch na linii Malbork - Kwidzyn. Wznowi jednocześnie przewozy zawieszone w ubiegłym roku na odcinku Kwidzyn - Grudziądz.

Władze woj. pomorskiego nie ukrywają, że wprowadzenie na tory prywatnej firmy ma zmotywować pozostałych przewoźników, czyli PKP PR i SKM, do podniesienia jakości i zmniejszenia kosztów. Dla Arrivy to z kolei rozszerzenie jej oferty. Od grudnia 2007 r. pociągi tego przewoźnika obsługują ruch na kilku liniach w woj. kujawsko-pomorskim. W przetargu okazali się tańsi od PKP PR - zażądali stawki o ok. jedną trzecią niższej od rywala.

W przypadku linii Malbork - Kwidzyn - Grudziądz przetargu nie było. Władze województwa skorzystały z formuły prawnej "zaproszenia do negocjacji". Jedynym zaproszonym była Arriva. Był to bowiem jedyny przewoźnik, który był w stanie zapewnić ruch na tej linii szynobusami.

PKP PR nie mają na Pomorzu własnych szynobusów, lecz "pożyczają" je od województwa. Skierowanie ich na trasę do Grudziądza spowodowałoby zabranie ich z innych linii. Eksploatacja szynobusów jest blisko o połowę tańsza od składów tradycyjnych, są też lżejsze, dzięki czemu mogą rozwinąć prędkość do 70 km/godz. na będącym w złym stanie odcinku Gardeja - Grudziądz. Składy tradycyjne poruszałyby się tam z prędkością nawet do 10 km na godzinę!

Ale o wyborze Arrivy zdecydowało nie tylko to, iż ma własne szynobusy.

- Konkurencja na torach podnosi jakość i pozwala racjonalizować koszty - mówi Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek.

Ruch lokalny na wszystkich innych liniach na Pomorzu prowadzą SKM i PKP PR. Konsorcjum zawiązane przez te spółki zażądało na 2009 r. ok. 30 proc. większej dotacji niż w 2008 r. przy zachowaniu podobnej liczby pociągów. Tłumaczono to wzrostem kosztów, m.in. podwyżką cen energii.

- Dla pasażera wprowadzenie Arrivy nie powinno mieć wielkiego znaczenia - uważa dr Marcin Wołek z Katedry Rynku Transportowego UG. - Ale w perspektywie otwarcia rynku znaczy to dużo. Pojawi się możliwość organizowania przetargów z prawdziwego zdarzenia, a o tym, czyje pociągi pojawią się na szlaku, będzie decydować ekonomia.

Z punktu widzenia pasażera ważna może być jeszcze inna sprawa. Do 28 lutego pociągi na trasie Malbork - Kwidzyn obsługują PKP PR. Pasażerowie mogą tę trasę przejechać z jednym biletem miesięcznym. Po wprowadzeniu Arrivy na trasie Malbork - Kwidzyn - Grudziądz musieliby kupować dwa bilety miesięczne. Zarówno przedstawiciele PKP PR, jak i Arrivy zapewniają jednak, że chcą się porozumieć w sprawie wprowadzenia wspólnego biletu.

PKP PR nie chcą oddawać takich linii walkowerem. Rzecznik PKP PR Paweł Ney powiedział, że spółka w tym roku chce kupić 50 używanych szynobusów. Walka o klienta będzie się rozwijać.


--------------------------------------------------------------------------------

Powalczymy o kolejne trasy

Rozmowa z Maciejem Królakiem, rzecznikiem Arrivy.

- Od ponad roku pociągi Arrivy dojeżdżają do Czerska i Chojnic, a więc z waszych usług korzystają też pomorscy pasażerowie. Doskonale pamiętają oni sytuację z przełomu 2007 i 2008 r. Pociągi miały gigantyczne spóźnienia, samorządowcy z Kujaw zastanawiali się, czy nie zerwać umowy. Teraz się poprawiło, ale władze woj. pomorskiego zapowiadają, że będą zwracać dużą uwagę na jakość usług.

- Na starcie mieliśmy trudne warunki, ale nie chcemy się tym usprawiedliwiać. Teraz sytuacja jest zgoła odmienna. Przez rok wyrobiliśmy sobie pozycję na rynku, dlatego dołożymy wszelkich starań, by na linii do Malborka nie było żadnych zakłóceń.

- W grudniu kończy się kontrakt, jaki Urząd Marszałkowski zawarł z konsorcjum SKM i PKP PR na obsługę reszty połączeń lokalnych na Pomorzu. Będziecie walczyć o kolejne kontrakty?

- Oczywiście. Cieszymy się, że samorząd woj. pomorskiego jest zdecydowany, żeby wprowadzić konkurencję na szynach. Mamy nadzieję, że wprowadzenie nowego gracza, na razie na jedną linię, to początek pewnego ciągu zdarzeń.


--------------------------------------------------------------------------------

Kwidzyn - Grudziądz reaktywacja... Co dalej?

1 marca pojawi się 10 pociągów Arrivy w relacji Malbork - Kwidzyn - Grudziądz i 6 składów Malbork - Kwidzyn.

Być może wśród tych 10 składów będą też bezpośrednie połączenia Malbork - Toruń. Rozkład ma być znany w przyszłym tygodniu. Umowa z Arrivą będzie obowiązywała od 1 marca do 10 grudnia 2009 r. Do końca lutego na trasie Malbork - Kwidzyn kursuje 14 pociągów PKP PR. Powyżej przedstawiamy mapkę linii na Pomorzu.

Po masowej likwidacji linii, teraz mówi się o reaktywacji kilku połączeń - największe szanse mają linie Somonino - Kartuzy, Lipusz - Bytów i Prabuty - Kwidzyn. Przed Euro 2012 (prawdopodobnie) powstanie linia do Rębiechowa.

(źródło: Dziennik Bałtycki, 21 stycznia 2009)
 
 
_Maja_ 

Wysłany: Sro 21 Sty, 2009 13:17   

Ja największą nadzieję wiążę z bezpośrednim połączeniem do Torunia, choć nie przypominam sobie by szynobusy na trasie Gardeja-Grudziądz (nie z firmy Arriva, ale wówczas jeszcze jedynie samorządowe) jeździły te 70 km/h... prędkość, jak i czas połączenia były zbliżone do "oferty" pkp osobowych, czyli dalekie od oczekiwań. I niestety wydaje mi się, że z Arrivą może być podobnie :-/
 
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Sty, 2009 14:57   

Link - http://malbork.naszemiast...nia/949987.html ;-)
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 16 Lut, 2009 10:49   

Rozkład jazdy ujrzał światło dzienne :ok:

Źródło: www.arrivapcc.pl

Torun-Malbork.JPG
Plik ściągnięto 7088 raz(y) 169,74 KB

Malbork-Torun.JPG
Plik ściągnięto 7088 raz(y) 129,47 KB

schemat_ap_2009_do_skladow[1].jpg
Plik ściągnięto 7088 raz(y) 118,47 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
_Maja_ 

Wysłany: Wto 17 Lut, 2009 10:12   

:clap: :clap: :clap:
 
 
 
piaskowiec52 


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Wto 17 Lut, 2009 13:51   

Połączenie z Toruniem może być szybsze bo jak rozmawiałem z kolejarzami z PLK to odcinek między Gardeją a Grudziądzem był poprawiany (było tam 15km/godz.) Ariwa ma lekki sprzęt i może jechać z większą prędkością
_________________
piasek
Ostatnio zmieniony przez piaskowiec52 Wto 17 Lut, 2009 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
_Maja_ 

Wysłany: Wto 17 Lut, 2009 17:44   

piaskowiec52 napisał/a:
Połączenie z Toruniem może być szybsze bo jak rozmawiałem z kolejarzami z PLK to odcinek między Gardeją a Grudziądzem był poprawiany (było tam 15km/godz.) Ariwa ma lekki sprzęt i może jechać z większą prędkością


Kiedy jeszcze niecały rok temu jeździła osobówka pkp bezpośrednio do Torunia to podróż trwała około 3 godziny 45 minut. Nic chyba nie pojedzie wolniej.
 
 
 
Siostra Irena 
Administrator



Pomogła: 14 razy
Wysłany: Wto 17 Lut, 2009 21:37   

_Maja_ napisał/a:
Kiedy jeszcze niecały rok temu jeździła osobówka pkp bezpośrednio do Torunia to podróż trwała około 3 godziny 45 minut. Nic chyba nie pojedzie wolniej.

Zawsze z tego pociągu wychodziłam z bólem głowy, miałam dosyć podróży
_________________
Surge Polonia
 
 
_Maja_ 

Wysłany: Sro 18 Lut, 2009 10:15   

Squonk napisał/a:
_Maja_ napisał/a:
Kiedy jeszcze niecały rok temu jeździła osobówka pkp bezpośrednio do Torunia to podróż trwała około 3 godziny 45 minut. Nic chyba nie pojedzie wolniej.

Zawsze z tego pociągu wychodziłam z bólem głowy, miałam dosyć podróży


To była prawdziwa Strzała Północy :mrgreen: Były momenty, że gdybym wysiadła z pociągu, to biegłabym szybciej niż pociąg by jechał. Z drugiej jednak strony jak zawiesili tę trasę to jakoś tak smutno mi się zrobiło, tyle wspomnień mam z "piętrusami" pkp, a już prawie nigdzie ich nie uświadczysz :-(

A wracając do Arrivy to jest jeden element, który mi nie pasuje, a są to szynobusy. Czuję się w środku jak w miejskim autobusie, mało miejsca i średnio wygodnie.
 
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Lut, 2009 10:27   

Najgorszy był odcinek pomiędzy Grudziądzem Owczarki a Rogoźnem Pomorskim. Tam była szlakowa 30, z ograniczeniami do 10. PKP PLK zdrowo namieszało, bo kiedy podali do wiadomości że wykonano niezbędne naprawy, a za nimi podał to marszałek Kuj-Pomu, Miłośnicy Kolei wybrali się wteren i sprawdzili, że jednak nic nie zostało zrobione. Dopiero po wymianie meili między MK a PLK i UM (a zapewne UM i PLK to była gorąca linia po takim kłamstwie) coś się tam ruszyło.

Co do wygody - nienarzekałbym - wprawdzie pierwzse modele PESA SA106 były z twardymi, tramwajowymi siedzeniami, jednak kolejne zostały wyposażone w całkiem wygodne fotele półmiękkie. Podobnie SA134 które są własnością Arrivy. Najwygodniejsze będą za to napewno duńskie SZT - MR/MRd - mimo że najstarsze to także najwygodniejsze, zarówno dla maszynisty jak i pasażera.

Szynobusem (autobusem szynowym) nie jest żaden z pojazdów które jeżdżą pod banderą Arrivy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group