Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"


Poprzedni temat «» Następny temat
Stanowisko nawęglania i nawadniania - parowozowni Malbork
Autor Wiadomość
piaskowiec52 


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 20:19   

Panowie nie chcę nikogo denerwować ale w tej firmie przepracowałem 39 lat i chciałbym wyjaśnić pewne sprawy.Jak parowóz odjeżdżał od pociągu jechał na nawęglanie.Na składnicy węgla jako
1-reszta wysięgu z dzwigu o nazwie EDk i służył do ładowania węgla w wózki węglowe ok 500 kg.
Wózki pchane były przez prac. do dzwigu na zdjęciu nr.2
Dziwig ten miał wysięg na zewnątrz i z wózków węgiel wsypywał na parowozy.
Po załadowaniu węgla parowóz zjeżdzał na stanowisko szlakowania i tam czyszczono kocioł ze szlaki i tam nawadniano parowóz który zjeżdzał do szopy.Musiał być przygotowany do jazdy do następnego wyjazdu.
W poprzednim poście napisałem że to są słupki od kranów ale nie napisałem że od kranów dzwigowych dlatego może nastąpiła taka pomyłka.
_________________
piasek
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 20:23   

czyli takie coś (http://www.eu07.pl)

wegiel.jpg
Plik ściągnięto 3354 raz(y) 40,21 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
piaskowiec52 


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 20:32   

Dokładnie tak tylko że tutaj węgiel ładuje taśmociąg a tam był EDK-elektryczny dzwig kolejowy dzisiaj jest chyba w Olsztynie .Wózki są takie i dzwig był taki tylko u nas obudowany.Woda była brana z Nogatu i pompowana przez pompownie przy zamku i rurami do wieży ciśnień przy stacji Ta wieża cisnęła wodę do wież po jednej i po drugiej stronie parowozowni do kranów ale teraz wodnych rozmieszczonych przy torach Tak to się odbywało.
_________________
piasek
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 21:16   

piaskowiec52 napisał/a:
Tak to się odbywało.
pytanie czy betonowe podstawy 1 i 2 (fotka Feuchta) to podstawy kranów z wodą czy kranu i dźwigu
 
 
piaskowiec52 


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 21:28   

Dwie podstawy betonowe to podstawy dzwigowe Były dwa dzwigi do nawęglania parowozów. Dla ciekawostki dopowiem że pamiętam że jeden był nawet parowy
_________________
piasek
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 21:46   

piaskowiec52 napisał/a:
Dwie podstawy betonowe
a mi się wydawało że krany no cóż skleroza nie boli tylko trzeba się nachodzić ale w tej sytuacji chodzenie nic nie da :mrgreen:
 
 
Kumak56 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 22:27   

Panowie, ale namieszaliście.Prawdą jest że oba postumenty są po kranach węglowych.Była możliwość nawęglania jednocześnie 2 lokomotyw.Wspomniany dzwig EDK-80 / prod.DDR/ poruszał się po torze w niecce między placem składowym a rampą z torowiskiem dla wózków węglowych,koszem zasypowym/ na fot.Feuchtwangena to urządzenie pomiędzy 1 a 2/.Dzwig parowy to prehistoria ale prawda.W końcowej fazie mojej pracy w Malborku brałem czynny udział w zwijaniu tego interesu.Szyny z toru po którym poruszał się EDK-80 zostały wykorzystane do budowy nowego toru wjazdowego do Wagonowni.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 22:45   

Kumak56 napisał/a:
Panowie, ale namieszaliście
Ale ujawnili się świadkowie i wszystko jasne :ok:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Paź, 2008 00:02   

Feuchtwangen napisał/a:
i wszystko jasne
było jasne jak nie zobaczę to nie uwierzę
 
 
kolekcjoner 
Mistrz


Pomógł: 57 razy
Wysłany: Wto 14 Paź, 2008 14:03   

A jak jak zwykle wleję coś do tematu .... coś mi w tych zdjęciach nie pasuje. Na pierwszym zdjęciu za parowozem widać dwa budynki - napewno mieszkalny dwurodzinny (?) i chyba jakiś piętrowy, może kolejowy? Obydwa przedwojenne z około 1930 roku. Na nasypie typowy płot betonowy z płyt prefabrykowanych. Rozumiem,że płot rozebrano, a co z budynkami? One chyba na działkach nie stały! - to chyba dwa różne miejsca. Wyjaśnijcie to (może jakaś mapka by się znalazła :roll:
_________________
Witam Malborżanki i Malborżan!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group