Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Rok Żuław. Żuławy na liście UNESCO? Pętla Żuławska.
Autor Wiadomość
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Wrz, 2008 20:04   

Azaziz napisał/a:
Bo jeszcze można mówić o tym stowarzyszeniu: :idea: http://www.zulawy.org/
efekty działalności tego stowarzyszenia http://www.marienburg.pl/...hlight=trutnowy
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Wrz, 2008 19:54   

Powiedzmy sobie - działalność promocyjna Powiatów Malborskiego i Nowo Dworskiego - hmmm, o kant d*** ;-)

Przykład Trutnowy wcześniej przytaczane, kierowca jadący od strony Pruszcza Gdańskiego widzi taką tablicę. a teraz test ile domów podcieniowych na Żuławach Wielkich - powiat Nowy Dwór i Malbork ma tak opisane podcienia, nieliczne wiatraki, zagrody mennonickie, kto z was potrafi powiedzieć przejeżdżając przez Marzącino ile tam jest zagród mennonickich?

Noooo ale pewnie władzom potrzebne jest UNESCO/UNICEF/UEFA by to móc opisać - będzie motywacja.

Przykład Stogów Malborskich wiosny nie czyni ;-)

i dosyć smutne ale prawdziwe: http://holland.org.pl/art...=konf_2001&id=7

Cytat:
Żuławska wieś jest zasiedlona przez byłych pracowników uspołecznionego rolnictwa[6]. Oni są najczęściej właścicielami i użytkownikami zabytkowych obiektów. W oparciu o tych ludzi nie można zbudować nowoczesnego systemu ochrony dziedzictwa. Nowoczesnego, to znaczy opartego o środki użytkowników, a nie o system dotacji. Mieszkańcy Żuław są po prostu zbyt biedni. Dlatego często nawet w obiektach, w których przeprowadzono prace remontowe z funduszy konserwatorskich, przedłuża to jedynie ich agonię.


trutnowy_02.jpg
Plik ściągnięto 11023 raz(y) 70,94 KB

trutnowy_01.jpg
Plik ściągnięto 11023 raz(y) 116 KB

Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Wto 16 Wrz, 2008 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Robin Hood 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Sro 17 Wrz, 2008 00:07   

Azaziz napisał/a:

Biorąc pod uwagę jak Czapla ... / ... jaki zakres prac wykonuje ... np na cmentarzu w Gnojewie jest dla mnie marną rekomendacją tej instytucji jeśli chodzi o Malbork oczywiście. Co nie znaczy, że nie robi wielu bardzo dobrych rzeczy dla Żuław.


W temacie Gnojewa słów kilka.
Doprowadzenie do stanu ruiny zabytkowego kościoła w Gnojewie oraz ciche przyzwolenie na postępującą dewastację otaczającego kościół cmentarza jest w głównej mierze zasługą właściciela tej nieruchomości. Onegdaj wieść gminna niosła, że ubrany w czarne szaty panicz któren głowę przyozdobion miał w purpurowy birecik, dobra co się jeszcze ostały w szacownych murach świątyni jął wywozić, do swoich posiadłości. Wójt srodze był tem występkiem zniesmaczon lecz cóż biedaczyna miał począć skoro zwierzchność cicho kazała siedzieć i zamętu nie czynić. Z lasu Sherwood do tegoż Gnojewa dawniej Gnojau zwanego daleko, więc nasza kompanija choć chęć wielką miała boki poobijać szubrawcom na czas nie zdążyła...

tyle historia...

Dziwi wielce łagodność władz wszelakich wobec właściciela tej nieruchomości. Począwszy od Wójta Gminy Miłoradz, poprzez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, kończąc na Wojewodzie. Przecież obowiązująca Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami jest wystarczającym instrumentem by podjąć stosowne kroki prawne wobec właściciela doprowadzającego do ruiny ten zabytek poprzez wieloletnie zaniedbania. Zainteresowanym polecam lekturę tej ustawy a sami będą mogli wyciągnąć wnioski kto jest winien zaniechania działania, kto milczał gdy trzeba było działać i kto wreszcie powinien w stanowczy sposób podjąć działania na tyle skuteczne by ten zabytek znalazł godnego gospodarza. Jeżeli chodzi o adres właściciela tego zabytku, to chyba nie będzie dla dociekliwych forumowiczów trudne do ustalenia ;)
_________________
Liber is est existimandus, qui nulli turpitudini seruit.
Cave me, Domine, ab renegatus, ab inimico vero me ipse cavebo.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Wrz, 2008 10:30   

Robin Hood napisał/a:
Przecież obowiązująca Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami jest wystarczającym instrumentem by podjąć stosowne kroki prawne wobec właściciela doprowadzającego do ruiny ten zabytek poprzez wieloletnie zaniedbania. Zainteresowanym polecam lekturę tej ustawy a sami będą mogli wyciągnąć wnioski kto jest winien zaniechania działania, kto milczał gdy trzeba było działać i kto wreszcie powinien w stanowczy sposób podjąć działania na tyle skuteczne by ten zabytek znalazł godnego gospodarza.


Z drugiej strony polecam działania konserwatora wobec osób prywatnych - prawo sobie, życie sobie - przykład dobitny Żuławki, co do Gnojewa, to ten budynek jest do rozbiórki, a że ksiądz nic nie robił, po co, ma kościół pod nosem drugi, podobny przykład kościół ewangelicki w Sztumie, na szczęście obecnie pod opieką osoby prywatnej. Co do Gnojewa - nie miejmy złudzeń, warto by było uratować co się da z wnętrza i stele z cmentarza do jakiegoś lapidarium, które pewnie nie ma szans na realizację
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Sro 17 Wrz, 2008 10:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Robin Hood 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Czw 18 Wrz, 2008 00:18   

Azaziz napisał/a:
... co do Gnojewa, to ten budynek jest do rozbiórki ... / ... Co do Gnojewa - nie miejmy złudzeń, warto by było uratować co się da z wnętrza i stele z cmentarza do jakiegoś lapidarium, które pewnie nie ma szans na realizację


Larum wielkie i szum medialny w Malborku gdy bezwartościowe rudery z początku XXw. przeznacza się do rozbiórki, a tu akceptacja i przyzwolenie na rozbiórkę XIII wiecznego zabytku wpisanego do rejestru :?: Hmmm... dosyć dziwne podejście do sprawy.
Budynek gotyckiego kościoła w Gnojewie jest do uratowania. Wymaga to jednak olbrzymich nakładów finansowych. Potrzebny jest odpowiedni gospodarz (czytaj właściciel). Nikt z zewnątrz przy zdrowych zmysłach nie wpompuje tam pieniędzy dopóki nie zostaną rozwiązane kwestie własności. Według mnie wszystkie opuszczone, nieużytkowane, zaniedbane i doprowadzane przez właścicieli zabytkowe obiekty sakralne powinny z mocy prawa zmienić właściciela. Wielka w tym wina władz różnych szczebli, że w imię poprawności politycznej nie była skora do bardziej radykalnych działań w obawie o przyklejenie etykiety antyklerykalności.
Nie ma co owijać w bawełnę, że do patowej sytuacji w wielu przypadkach doprowadziło nieprzejednane stanowisko władz kościelnych, które zainteresowane były jedynie stanem posiadania i ewentualnie łaskawie pozwoliłyby na dotacje i broń Panie Boże miałyby ruiny przekazać w dobre ręce. Postępującą destrukcję łatwo prześledzić analizując dokumentację konserwatorską kościoła w Gnojewie z lat gdy zakładano białą kartę obiektu wpisanego do rejestru oraz kolejne dokumentacje fotograficzne rejestrujące stan w latach 90-tych ub. wieku i w latach 2001 - 2007r. Sięgnijcie do opracowań Bernharda Schmida, tam można zobaczyć jak wyglądały kościoły na Żuławach - także wyposażenie wnętrz.

Wpisanie Żuław na listę UNESCO jako proces długi i wmagający olbrzymiego zaangażowania jest o co najmniej 30 lat spóźniony. Z krajobrazu Żuław zniknęło wiele elementów (vide kolejka wąskotorowa, i wiele ciekawych obiektów). Oszpecono w międzyczasie wiele starych budynków pozbawiając je wyrazu przy okazji remontów. Krajobraz się zmienia w coraz wiekszym tempie i Żuławy godne wpisania na listę UNESCO są już w zasadzie jednie książkową historią, za wyjątkiem nielicznych punktowo rozsianych niewielkich enklaw gdzie klimat dawnych lat w jakimś stopniu można jeszcze odnaleźć.
_________________
Liber is est existimandus, qui nulli turpitudini seruit.
Cave me, Domine, ab renegatus, ab inimico vero me ipse cavebo.
Ostatnio zmieniony przez Robin Hood Czw 18 Wrz, 2008 00:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Wrz, 2008 08:44   

Robin Hood napisał/a:
Larum wielkie i szum medialny w Malborku gdy bezwartościowe rudery z początku XXw. przeznacza się do rozbiórki, a tu akceptacja i przyzwolenie na rozbiórkę XIII wiecznego zabytku wpisanego do rejestru :?: Hmmm... dosyć dziwne podejście do sprawy.


Ależ skąd, ja po prostu raz w miesiącu jak nie częściej jestem w Gnojewie i oglądam ten budynek, nie mam złudzeń
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Wrz, 2008 17:20   

...tak mnie siem przypomniałoooo, toć jest:

Towarzystwo Miłośników Zabytków i Kultury Ziemi Malborskiej wystarczy się więc zapisać i działać w tych strukturach ku chwale Malborka i okolic
 
 
starykot 


Wysłany: Wto 23 Wrz, 2008 02:22   

Robin Hood napisał/a:
Larum wielkie i szum medialny w Malborku gdy bezwartościowe rudery z początku XXw. przeznacza się do rozbiórki, a tu akceptacja i przyzwolenie na rozbiórkę XIII wiecznego zabytku wpisanego do rejestru Hmmm... dosyć dziwne podejście do sprawy itd .

Miodzio
_________________
Lubię tu wpadać
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 24 Wrz, 2008 15:28   

http://malbork.naszemiast...nia/901423.html
Cytat:
Dwa sejmiki na Żuławach

Trwa Rok Żuław, ustanowiony przez samorządy regionalne Pomorza oraz Warmii i Mazur. Dlatego radni obu sejmików wojewódzkich wspólnie uczestniczyli w konferencji pod nazwą: "Instrumenty rozwoju miast i gmin żuławskich - oczekiwania a rzeczywistość", która odbyła się w Malborku.


Spotkanie dotyczyło spraw samorządowych, turystycznych oraz dróg wodnych i bezpieczeństwa przeciwpowodziowego. Przedstawiciele gmin żuławskich mieli okazję przypomnieć o swoich bolączkach władzom wojewódzkim, a nawet państwowym, bo do Malborka przyjechał Bogdan Borusewicz, marszałek Senatu. Nie zabrakło więc próśb m.in. o pomoc przy remontach dróg, konieczności budowy drugiej nitki mostu na Nogacie, który jest "wąskim gardłem" turystycznego miasta.

Uczestnicy konferencji nie mieli wątpliwości, że rozwój Żuław nie jest możliwy bez nawiązania do tutejszego dziedzictwa narodowego i kulturowego. Region już teraz oferuje wiele atrakcji turystycznych, ale ich dostępność może się poprawić wraz z inwestycjami w infrastrukturę. Jedną z nich jest bez wątpienia projekt "Pętli żuławskiej. Przewiduje wykorzystanie wód śródlądowych do celów turystycznych i transportowych.

- W latach 50. w delcie Wisły i po Zalewie Wiślanym pływały 22 statki, które odwiedzały około 60 miejscowości - wspominał Zbigniew Ptak, kierownik Biura Rozwoju Dróg Wodnych Województwa Pomorskiego.

Pomorze w niedługim czasie może nawiązać do tych tradycji. Obecnie trwają rozmowy na temat preumowy przewidującej przekazanie środków unijnych, z których sfinansowane będą m.in. porty żeglarskie, przystanie jachtowe, pomosty cumownicze. Koszt inwestycji szacuje się na ponad 40 mln euro.
Równolegle z konferencją odbywały się też posiedzenia komisji stałych sejmiku naszego województwa, więc radni trochę popracowali.

Za dwa dni Malbork znów będzie w centrum wojewódzkich wydarzeń. W piątek odbędą się tutaj pomorskie obchody Światowego Dnia Turystyki. Zostaną nagrodzone najlepsze produkty turystyczne Pomorza.

Jacek Skrobisz - POLSKA Dziennik Bałtycki


A co ten rok materialnie i namacalnie dał samym Żuławom?
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Wrz, 2008 17:35   

Feuchtwangen napisał/a:
A co ten rok materialnie i namacalnie dał samym Żuławom?


Promocję i UNESCO ;-)

Czy ktoś się orientuje, czy są wydane/będą jakieś publikacje dotyczące Żuław, książki/foldery itd. itp.
 
 
Hagedorn 
Administrator



Pomógł: 28 razy
Wysłany: Sro 24 Wrz, 2008 18:00   

Feuchtwangen napisał/a:
A co ten rok materialnie i namacalnie dał samym Żuławom?

dokładnie to samo, co ubiegły Powiślu! :hihi:
_________________

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Wrz, 2008 19:10   

Przecież wiadomo, że nie będzie z tego kasy, gminy, powiaty przędą jak przędą, jest pormocja regionu
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Wrz, 2008 07:53   

Scaliłem kilka tematów żuławskich pomysłów: Pętla, UNESCO, rok żuław :roll:
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 27 Paź, 2008 19:06   

http://www.bip.malbork.pl...1792&Itemid=103
Cytat:
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

w trybie: Przetargu nieograniczonego na : Opracowanie dokumentacji budowlano – wykonawczej kosztorysowej dla przedsięwzięć: 1) Budowa przystani żeglarskiej „Park Północny” w Malborku oraz 2) Budowa przystani pasażerskiej na rzece Nogat w Malborku, planowanych do realizacji w ramach projektu „Pętla Żuławska – rozwój turystyki wodnej”.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Szpak 


Wysłany: Pon 27 Paź, 2008 20:08   

Może coś z tego wyjdzie.Fajnie byłoby popłynąć gdzieś stateczkiem po Żuławach.
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 14 Lis, 2008 16:19   

http://www.portalpomorza.pl/aktualnosci/4/6704
Cytat:
Malbork w Pętli Żuław
MALBORK. Gród nad Nogatem znów odwraca się twarzą do rzeki. Dwie przystanie: żeglarska i pasażerska mają powstać po to, by ułatwić życie wodniakom. To elementy przedsięwzięcia “Pętla Żuławska – rozwój turystyki wodnej” realizowanego przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej.

Władze miasta zrobiły pierwszy krok w kierunku ożywienia Nogatu, który jest elementem międzynarodowego szlaku wodnego E-70, który będzie jednym z najważniejszych szlaków żeglugi śródlądowej w Europie i najważniejszym na Pomorzu. Prowadzi z Antwerpii, przez Berlin, Bydgoszcz, Malbork i Kaliningrad do Kłajpedy na Litwie.
- Turystyka wodna jest coraz popularniejsza w Europie, połączenie szlaków żeglugowych stanie się więc wielką atrakcją – uważa Andrzej Rychłowski, burmistrz Malborka.
Włodarz ogłosił właśnie przetarg na wykonanie dwóch dokumentacji technicznych: przystani żeglarskiej, która ma powstać w okolicach Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz przystani pasażerskiej, która ma być ulokowana od strony Kałdowa, w sąsiedztwie cumującej tam obecnie barki-restauracji. Cały projekt, realizowany przez samorządy województw: pomorskiego i warmińsko-mazurskiego oraz Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku ma być w 85 proc. dofinansowany ze środków unijnych. Malborska część inwestycji szacowana jest na dzisiaj na ok. 4 mln zł.
- Otrzymamy dofinansowanie także na przygotowanie dokumentacji projektowej. Będzie to pierwszy etap realizacji projektu w ramach Pętli Żuławskiej – mówi Monika Sasin z Urzędu Miasta Malborka. - Jesteśmy zobowiązani mieć gotową dokumentację do maja przyszłego roku, by móc ją przekazać samorządowi województwa.
Na dzisiaj jednak trudno mówić o konkretnych terminach realizacji obydwu przedsięwzięć.
- Prace hydrotechniczne wymagają wielu uzgodnień, więc wątpię, że w przyszłym roku, coś się będzie działo, poza działaniami formalnymi – uważa Andrzej Rychłowski, burmistrz Malborka.
Dwie przystanie to jedyne inwestycje, które będą realizowane w ramach Pętli Żuławskiej w powiecie malborskim. Wcześniej mówiło się także o infrastrukturze turystycznej, która miała powstać na terenie gminy Malbork, Miłoradz i Lichnowy. Ostatecznie jednak te przedsięwzięcia nie znalazły się w projekcie. Zakłada on między innymi budowę proekologicznego systemu transportu w turystyce, polegającego na stworzeniu dogodnych powiązań komunikacyjnych transportu samochodowego, kolejowego i wodnego z wykorzystaniem także turystyki pieszej i rowerowej. Ważnym zadaniem jest również rozwój żeglugi samochodowo-promowej na Zalewie Wiślanym, komunikacji lokalnej tramwajami wodnymi oraz innych form żeglugi wycieczkowej na wszystkich wodach Pętli Żuławskiej. Autorzy projektu stawiają także na rozwój żeglugi jachtowej na drodze E-70 i Zalewie Wiślanym. Temu ma służyć rozbudowa infrastruktury portowej i zaplecza turystycznego przy szlaku wodnym. Konsekwencją tych działań ma być umożliwienie zwiedzania obiektów o wysokich walorach kulturowych i przyrodniczych, które znajdują się w pobliżu szlaku żeglugowego.


Autor: (AMS) Źródło: Gazeta Malborska


Cytat:
Na dzisiaj jednak trudno mówić o konkretnych terminach realizacji obydwu przedsięwzięć.
- Prace hydrotechniczne wymagają wielu uzgodnień, więc wątpię, że w przyszłym roku, coś się będzie działo, poza działaniami formalnymi – uważa Andrzej Rychłowski, burmistrz Malborka.
Potem rok wyborów.... oby na wydaniu kasy na koncepcje się nie skończyło.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Robin Hood 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Pią 14 Lis, 2008 19:28   

Feuchtwangen napisał/a:
Potem rok wyborów.... oby na wydaniu kasy na koncepcje się nie skończyło.


Czyli będzie jak zwykle :evil: Tak jak w poprzedniej kampanii obecna ekipa potepiała w czambuł koncepcję amfiteatru (nota bene też z mariną) nazywając to próbą stawiania sobie pomników przez Wilka, tak prawdopodobnie za jakiś czas role się odwócą i chętni do stołków oponenci kwestionować będą niedokończone pomysły i realizacje obecnej ekipy.
Niekończące się spory w walce o stołki pod pozorem służenia miasti u jego mieszkańcom, zamiast kontynuacji i zachowania ciągłości działań, poddawanie w wątpliwość słusznych rozwiązań (vide słynna propagandowa akcja MRB z panami W.S. i B.R. na czele zaciekle krytykujących druga nitkę mostu) mści się na nas wszystkich.

Teraz widać, że zarzucony w imię wyborczych partykularnych interesów pomysł budowy amfiteatru mógłby teraz zaistnieć jako jedeni z mocnych punktów pakietu propozycji Malborka w "Pętli Żuławskiej". Byłby to zdecydowanie bardziej podnoszący range miasta element niż kreowany w tej roli przez obena ekipę McDonald's.

W tym przypadku trudno obarczać winą burmistrza. Podejrzewam raczej, że ekipa otaczających obecnego burmistrza "podpowiadaczy" już w fazie wyborczej ukuła kilka tez, których (mimo że błędne) trzymają się do dzisiaj. Tak więc nazywanie burmistrza "żetotencoitakwienajlepiej" może nieco mija się z prawdą i wielu przypadkach powinno używać się raczej określenia "że to ten który zbyt szybko daje wiarę podpowiadaczom i przyjmuje ich (tych podpowiadaczy) opinie za pewnik".
_________________
Liber is est existimandus, qui nulli turpitudini seruit.
Cave me, Domine, ab renegatus, ab inimico vero me ipse cavebo.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Lis, 2008 19:43   

Robin Hood napisał/a:
McDonald's


marginalizujesz Robinie to będzie trójkąt o wierzchołkach - dwa ronda i MWC a w środku McDonalds i wytrysk zwany fontanną - to będzie coś! :mrgreen:

Robin Hood napisał/a:
"żetotencoitakwienajlepiej" może nieco mija się z prawdą i wielu przypadkach powinno używać się raczej określenia "że to ten który zbyt szybko daje wiarę podpowiadaczom i przyjmuje ich (tych podpowiadaczy) opinie za pewnik"


Po mojemu ten co wie najlepiej wypowiada się we wszystkich sprawach, nawet dotyczących drobnych spraw odcinając od tego zwykłych pracowników, zapewne bardziej kompetentnych, ot to taki dyktat.
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Pią 14 Lis, 2008 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szpak 


Wysłany: Pią 14 Lis, 2008 20:48   

Najbardziej w tym projekcie podoba mi się,że zakłada on budowę proekologicznego systemu tansportu.Przyjrzymy się jak to bedzie z tą ekologią,bo na razie to katastrofa.
 
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Lis, 2008 09:44   

http://www.malbork.naszem...nia/921788.html

Cytat:
W ramach Pętli Żuławskiej mają w Malborku powstać dwie przystanie dla wodniaków na rzece Nogat

Pętla Żuławska to projekt zakładający kompleksowy rozwój turystyki wodnej na obszarze delty Wisły i Zalewu Wiślanego. Głównym narzędziem tego działania ma być budowa lub całkowita modernizacja infrastruktury żeglugowej na poszczególnych akwenach: portów, przystani żeglarskich, nabrzeży, pomostów cumowniczych. W projekcie bierze udział 18 partnerów (głównie samorządów) z dwóch województw: pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Każdy z nich zadeklarował 30 proc. udziału własnego w poszczególnych zadaniach. Pętla znalazła się na liście projektów przyjętych do dofinansowania w ramach unijnego funduszu Innowacyjna Gospodarka. Dotacja będzie wynosiła ponad 83 mln zł.

Cały szlak Pętli Żuławskiej liczy łącznie 303,3 km. Przebiega Wisłą, Martwą Wisłą, Szkarpawą, Wisłą Królewiecką, Nogatem, Kanałem Jagiellońskim, rzeką Elbląg i Pasłęką oraz częścią Zalewu Wiślanego. Łączy Gdańsk, Tczew, Gniew, Kwidzyn, Malbork, Elbląg i porty nadzalewowe.

- Projekt ten będzie dźwignią gospodarki dla całego Pomorza - mówi Zbigniew Ptak z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Wokół wybudowanej infrastruktury powstaną różnego rodzaju formy działalności gospodarczej: od największych, czyli rozwoju turystycznej żeglugi śródlądowej z wykorzystaniem dużych jednostek pasażerskich, przez żeglarską turystykę jachtową, do całego rynku usług związanych z obsługą ruchu turystycznego. Ten projekt odpowiada coraz bardziej uwidoczniającym się trendom w europejskiej turystyce - rośnie liczba rejsów statkami żaglowymi i jachtami m.in. po Morzu Bałtyckim. Nie ma drugiego tak przyjaznego miejsca w Polsce do uprawiania turystyki wodnej, a także sportów wodnych, jak rzeki delty Wisły i Zalew Wiślany.

W ramach projektu zrealizowanych zostanie 29 inwestycji, w tym dwie przystanie w Malborku: pasażerska i żeglarska. Miasto ogłosiło przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej.

- Do maja przyszłego roku musimy ją przekazać samorządowi województwa - mówi Monika Sasin z Urzędu Miasta Malborka.

Budowa przystani pasażerskiej planowana jest w okolicy mostu drewnianego po stronie Kałdowa. Natomiast żeglarska powstanie na nabrzeżu przy Ośrodku Sportu i Rekreacji. Malborska część Pętli Żuławskiej szacowana jest na dzisiaj na ok. 4 mln zł. Trudno powiedzieć, kiedy tutejsze przystanie zostaną oddane do użytku. Realizacja wszystkich inwestycji w ramach Pętli ma potrwać do 2012 roku.

- Byłbym bardzo ostrożny przy podawaniu terminów. Prace hydrotechniczne z natury są bardzo trudnymi, wymagającymi uzgodnień. Wątpię, czy w przyszłym roku cokolwiek w tym temacie, poza działaniami formalnymi, będzie się działo - mówi Andrzej Rychłowski, burmistrz Malborka.

Problem dla rozwoju żeglugi na Nogacie stanowi zbyt mała wysokość mostu w Szonowie.

- Powoduje to ograniczenia co do przepływu większych jednostek. Tutaj planowane są spotkania z panem Ptakiem, który przy okazji Światowych Dni Turystyki w Malborku mówił o potrzebie lobbowania tematu zrobienia czegoś z tym mostem - dodaje Andrzej Rychłowski.

Kamila Bucholz, Tomasz Chudzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki
 
 
Robin Hood 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Nie 16 Lis, 2008 11:14   

BZDURA totalna :shock:
Czy dziennikarza już nie stać na to (nawet jeżeli ktoś się pomylił) żeby sprawdzić w zwykłym atlasie czy w Szonowie jest most :evil:
W Szonowie mamy śluzę i w niczym ona nie przeszkadza żegludze. :hihi:

Przeszkodą może być jedynie most w Kepkach, którego przęsła rzeczywiście są zbyt blisko lustra wody.
_________________
Liber is est existimandus, qui nulli turpitudini seruit.
Cave me, Domine, ab renegatus, ab inimico vero me ipse cavebo.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lis, 2008 11:47   

Może ten most to po cichu budowana obwodnica :-D

http://www.rzgw.gda.pl/ad....php3?p=szonowo

Cytat:
SZONOWO

Stopień wodny Szonowo położony w 14+500 kilometrze Nogatu (gmina Malbork, woj. pomorskie).

Zadaniem stopnia jest umożliwienie żeglugi rzeką Nogat (od rz. Wisły do Zalewu Wiślanego) oraz przepuszczenie wód ze zlewni własnej Nogatu.

Stopień został wybudowany w latach 1914 - 1916r w ramach szerszego programu inwestycyjnego przystosowania rzeki Nogat dla potrzeb żeglugi tzw. kanalizacji Nogatu (patrz Biała Góra).

Rzekę Nogat skanalizowano przyjmując, że szlak winien umożliwiać ruch statków o nośności 400 ton, długości 55m, szerokości 8m i zanurzeniu 1.6m. W celu spełnienia tych warunków zbudowano na Nogacie trzy analogiczne stopnie wodne : Michałowo, Rakowiec i Szonowo. Stopień Szonowo jest reprezentatywny i charakterystyczny dla wielu obiektów z przełomu XIX/XX w., znajdując wiele analogii czy to na Odrze, czy Kanale Bydgoskim. Do czasów współczesnych zachował oryginalną konstrukcję i zasady działania.

Stopień Szonowo składa się z następujących obiektów:

• zapora ziemna
• śluza komorowa
• jaz z przepławką dla ryb

Śluza została poddana remontowi kapitalnemu w roku 1996, zaś jaz w latach 1996 - 98.

ZAPORA

Konstrukcja zapory: zapora ziemna
Podstawowe parametry techniczne zapory:

• długość
• szerokość korony
• rzędna korony
• nachylenie skarpy odwodnej
• nachylenie skarpy odpowietrznej


123 m
ok. 5 m
7.50 - 8.70 m
1:3
1:2.5

JAZ

Jaz Szonowo usytuowany jest w korpusie zapory ziemnej, biegnącej w poprzek Nogatu. Jego zadaniem jest utrzymywanie poziomu stanowiska górnego zgodnie z obowiązującym pozwoleniem wodnoprawnym. Jaz posiada konstrukcję betonową o dwóch światłach. Każde z dwóch świateł jazu posiada podwójne stalowe zasuwy. Zasuwa górna podnoszona jest przez drabinki - wciągarkę, zaś dolna podnoszona jest na linie stalowej nawijanej na bęben. Każda z zasuw dodatkowo zabezpieczona jest łańcuchem. Przepławka dla ryb znajduje się po prawej stronie jazu, stanowiąc z jego przyczółkiem wspólną konstrukcję betonową. Przepławka jest przykryta kratą stalową uniemożliwiającą dostęp do komór.


Untitled 1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 299 raz(y) 48,47 KB

Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Nie 16 Lis, 2008 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 21 Lis, 2008 15:18   

http://www.bip.malbork.pl...1792&Itemid=103
Cytat:
ZAWIADOMIENIE (OGŁOSZENIE)
O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY


dot.: przetargu nieograniczonego na “Opracowanie dokumentacji budowlano-wykonawczej i kosztorysowej dla przedsięwzięć: 1) Budowa przystani zeglarskiej "Park Północny" w Malborku oraz 2) Budowa przystani pasażerskiej na rzece Nogat w Malborku, planowanych do realizacji w ramach projektu "Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej".


1. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Wykonawcę:

- Konsorcjum Dwóch Firm:
Biuro Projektów „arch-4”, ul. Czyżewskiego 32 A/4, 80-336 Gdańsk
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Wodnych i Melioracyjnych Zarzad Główny 00-043
Warszawa, ul. Czackiego 3/5
...
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008 20:37   

http://malbork.naszemiast...nia/932992.html
Cytat:
Pętla Żuławska - szansa dla żeglugi rzekami z Gdańska do Antwerpii

Połączenie rzekami i kanałami z Kłajpedą, Berlinem, Antwerpią - takie korzyści może mieć Gdańsk ze zrealizowania projektu o nazwie: "Pętla Żuławska - rozwój turystki wodnej". W poniedziałek prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz, podpisał umowę partnerską w sprawie urzeczywistniania tego zamierzenia, mającego szansę uzyskać dotację z Unii Europejskiej. Umowę tę w sumie podpasało 18 podmiotów, w tym samorządy woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, kilkanaście gmin, jeden powiat oraz Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku.


Szacunkowy koszt przedsięwzięć szacowany jest na 83 miliony złotych. Za te pieniądze mają zostać zmodernizowane i przystosowane do potrzeb współczesnego żeglarstwa szlaki wodne na Żuławach. Z Unii Europejskiej dofinansowanie ma wynieść ok. 60 mln. zł.

Ściągnij sobie mapkę pętli na dysk twardy (45.01KB)

- Zbudowanych zostanie 11 przystani, 5 portów żeglarskich, jedna przystań pasażerska - podaje przykłady inwestycji Jan Kozłowski, marszałek województw pomorskiego. - Więcej będzie stanowisk cumowania jednostek, pomostów z całą infrastrukturą.

- Dzisiaj niemal każdy jacht to jak pływający domek - mówi Zbigniew Ptak, kierownik Biura Rozwoju Dróg Wodnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Dlatego, musimy zapewnić żeglarzom możliwości nie tylko cumowania, ale też zaopatrzenia, także w paliwo, pozbywanie się śmieci i fekaliów.

Delta Wisły stanie się Mekką żeglarzy, już w 2012 roku.

- Zrealizowanie projektu "Pętla Żuławska" to olbrzymia szansa na dotarcie wodami do największych atrakcji na Żuławach do ich dziedzictwa kulturowego - podkreśla prof. Jan Ożdziński z Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. - Niewykluczone, że pojawią się na naszych rzekach pływające domki kempingowe, albo barki przerobione na obiekty mieszkalne.

Jednym z miejsc, do którego będzie można dotrzeć z Gdańska wodą, stanie się miejscowość... Piekło, znane z walk o polskość w okresie Wolnego Miasta Gdańska.

Podpisanie porozumienia to nie wszystko. Teraz trzeba zgodnie współdziałać w realizacji zamierzeń - zwraca uwagę Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego. Tylko wtedy, wsiadając w Gdańsku na jacht, będzie można bezpiecznie dotrzeć rzekami i kanałami nie tylko na Zalew Wiślany, nie obawiając się, że nie będzie gdzie zatankować paliwa, albo przycumować.

Kazimierz Netka - POLSKA Dziennik Bałtycki


petlazulawska_umwp.JPG
Plik ściągnięto 12798 raz(y) 122,02 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Gdańszczanka 
Zwiedzacz


Wysłany: Wto 09 Gru, 2008 22:53   

Robin Hood napisał/a:
Przeszkodą może być jedynie most w Kepkach, którego przęsła rzeczywiście są zbyt blisko lustra wody


Nie tylko, bo i na Martwej Wiśle pod Mostem Wantowym jest zbyt mały prześwit...
Do zeszłego roku w lecie po Wiśle kursował stateczek rzeczny pt. Polonaise - i faktycznie była to przednia sprawa. Postój był w Leszkowach - bo poziom Wisły był zbyt niski, więc stamtąd urządzane były wycieczki autobusami...
Ale był też rejs za Gdańską Głowę - przez Elbląg do Fromborka. I zbierał dużo wyśmienitych ocen. Aż prosi się o wykorzystanie tej trasy!
Nie bardzo wierzę w to, że w końcu to wszystko ruszy, bo tyle lat zaniedbania mści się teraz tak, że chcąc się zabrać za Pętlę, wiele prac trzeba wykonać niemal od początku.
I tylko szkoda takich głupio przeprowadzonych inwestycji jak most w Kępkach, czy za niski Most Wantowy.

w razie gdyby ktos nie wiedzial gdzie plunac - Kopia.JPG
Plik ściągnięto 12771 raz(y) 117,56 KB

dla takich klimatow warto nie dospac1.jpg
Plik ściągnięto 12771 raz(y) 63,59 KB

_________________
...ze słońcem w kieszeni i chmurą gradową...
...i mściwym toporem krzyżackim....
Ostatnio zmieniony przez Gdańszczanka Wto 09 Gru, 2008 23:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Milek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Sty, 2009 15:17   

Jak w Holandii http://www.kobidz.pl/app/.../1503/3234.html

wiatraki lata 20-te.JPG
Plik ściągnięto 12740 raz(y) 45,19 KB

 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Sty, 2009 10:53   

http://malbork.naszemiast...nia/948517.html

Cytat:
Miliony dla Żuław

Blisko 650 mln zł kosztować ma realizacja pierwszego etapu projektu kompleksowego zabezpieczenia przeciw-powodziowego Żuław. Wczoraj w Sopocie podpisano umowy partnerskie dotyczące stworzenia zabezpieczeń.
Najdroższym, bo mającym kosztować aż 170 mln zł, elementem projektu jest przebudowa Kanału Raduni.
- Liczymy, że podpisana dziś umowa otworzy nam możliwości finansowania tej inwestycji - mówi Krzysztof Rudziński, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w gdańskim magistracie. - To sprawa kluczowa, gdyż kanał stanowi zarazem zabytek, jak i ważne zabezpieczenie przeciwpowodziowe. Zabezpiecza też wody Zatoki Gdańskiej przed zrzutem zanieczyszczonych wód opadowych.
Chociaż podpisane wczoraj umowy nie oznaczają wcale, że unijne dofinansowanie na realizację inwestycji na pewno się znajdzie, jednak Gdańsk, podobnie jak inni partnerzy projektu, który realizowany ma być do roku 2015, rozpoczął już prace nad dokumentacją projektową.
Nadzorem całej inwestycji zajmuje się Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Wczoraj umowy podpisały z nią m.in. gdański i elbląski magistrat, powiat gdański oraz samorządy województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego.
- W pierwszym kwartale przyszłego roku będziemy składać wniosek o dofinansowanie inwestycji - mówi Halina Czarnecka, dyrektor RZGW w Gdańsku. - Liczymy na dofinansowanie na poziomie 85 proc. wartości projektu.
Unijne pieniądze na zabezpieczenie Żuław najprawdopodobniej znajdą się, gdyż projekt został przez ministra rozwoju regionalnego umieszczony na liście inwestycji kluczowych, które mają być realizowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Oprócz przebudowy Kanału Raduni inwestycja obejmie ponad 50 innych zadań.
- Początkowo stworzyliśmy listę 250 zadań do realizacji, z niej wybraliśmy te najważniejsze - tłumaczy Czarnecka.
Należy do nich m.in. przebudowa 26 znajdujących się na terenie Żuław stacji pomp, przebudowa ujścia Wisły, odbudowa ostróg oraz wałów przeciwpowodziowych na rzece.
Wszystko po to, aby uchronić przed zalaniami najbardziej zagrożony powodziami region w kraju. Żuławy, piękne i unikatowe pod względem przyrodniczym, są też największą w kraju depresją, czyli terenem położonym poniżej powierzchni morza. Chroniący ją system odwadniający jest wyjątkowo leciwy, konieczna jest więc jego modernizacja. Jeżeli pierwszy etap inwestycji zakończy się powodzeniem, prawdopodobnie dojdzie do jego kontynuacji.

Piotr Weltrowski - POLSKA Dziennik Bałtycki
 
 
Gdańszczanka 
Zwiedzacz


Wysłany: Sob 17 Sty, 2009 11:19   

Trzeba dać na mszę, żeby znowu nie była para w gwizdek.
Plany dalekosiężne - słuchałam w radio - i aż dziw bierze, że dopiero teraz stało się to jasne, skoro od wieków właśnie to było priorytetem wszystkich Żuławiaków! :evil:
_________________
...ze słońcem w kieszeni i chmurą gradową...
...i mściwym toporem krzyżackim....
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 28 Mar, 2009 20:31   

W temacie mariny... Coś już jest :hihi:

20090328_131647.JPG
Plik ściągnięto 12601 raz(y) 183,94 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
MrKłosik 
Mistrz
Inwestycji


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009 18:55   

Przygotowania pod marine?

IMG_4356.JPG
Plik ściągnięto 12550 raz(y) 118,23 KB

_________________

"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk

"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group