|
Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...
|
Ogłoszenie |
Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"
Chronimy Twoją prywatność Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO |
Tropy/Igły - stacja kolejowa |
Autor |
Wiadomość |
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2007 21:18 Tropy/Igły - stacja kolejowa
|
|
|
Ciekawostką wielką jest wieś Igły, obecnie mieszka tam jedna rodzina, wieś wymarła, z ruinami, w 1910 miała 76 mieszkańców, przed wojną ok 100 i przystanek kolejowy
rozklad jazdy 1944 fragment.jpg
|
|
Plik ściągnięto 24690 raz(y) 42,49 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Hagedorn Sro 01 Lip, 2009 17:12, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2007 22:29
|
|
|
http://www.kalwa.neostrad...alwa/kalwa.html
Cytat: | W 1615 r. wnieśli Kalwianie skargę do lustratorów królewskich, iż właściciel sąsiedniego majątku Igły – Pan Baliński, zagarnął im kilka włók i włączył do swojego folwarku. |
igly.jpg
|
|
Plik ściągnięto 24676 raz(y) 51,64 KB |
|
|
|
|
|
vonplauen
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2007 22:43 Re: Igły - wieś widmo
|
|
|
Azaziz napisał/a: | (...)przed wojną ok 100 i przystanek kolejowy |
Przystanek kolejowy Tropy-Igły istniał do czasu 'zawieszenia' połączenia Malbork-Małdyty 1.10.1999r. |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2007 11:19
|
|
|
kilka fotek z netu STACJA
|
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2007 15:36
|
|
|
Oto rezultat wycieczki w rejon stacji kolejowej Tropy - Igły
Oznaczenia na mapce:
1 - obecnie dwa wiadukty kolejowe
2 - dworzec kolejowy Tropy - Igły
3 - budynek przy drodze do Igieł
4 - wiadukt z drogą dojazdową do Igieł
Niestety deszcz nawalny z piątku utrudnił eksploracje terenu, dużo zastoisk wodnych na polach, więc wystąpi potrzeba powrotu w to miejsce
tropy igły budynek 06.jpg Budynek przy dawnym przejeździe kolejowym do Igieł |
|
Plik ściągnięto 24602 raz(y) 52,04 KB |
mapa tropy igly.jpg
|
|
Plik ściągnięto 24602 raz(y) 98,68 KB |
tropy igły most 01.jpg Obecny most i poprzedni, na mapce widoczny tylko stary |
|
Plik ściągnięto 24602 raz(y) 44,21 KB |
tropy igły dworzec 02.jpg Dworzec kolejowy |
|
Plik ściągnięto 24602 raz(y) 46,29 KB |
tropy igły dworzec 07.jpg Dworzec kolejowy |
|
Plik ściągnięto 24602 raz(y) 34,43 KB |
tropy igły dworzec 08.jpg Dworzec kolejowy |
|
Plik ściągnięto 24602 raz(y) 71 KB |
tropy igły napis 09.jpg Pozostałości napisu na budynku: Tropy Igły |
|
Plik ściągnięto 24602 raz(y) 57,2 KB |
tropy igły pozostalosc 03.jpg Resztki elementów trasy kolejowej |
|
Plik ściągnięto 24602 raz(y) 80,96 KB |
tropy igły droga do igieł 05.jpg Droga do wsi Igły |
|
Plik ściągnięto 24602 raz(y) 63,09 KB |
tropy igły most do igieł 04.jpg Most |
|
Plik ściągnięto 24602 raz(y) 44,67 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Sob 25 Sie, 2007 15:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2007 18:16
|
|
|
inne ujęcie starego wiaduktu
z POSTU |
|
|
|
|
picia
Malbork Bike Rider
|
Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 16:43
|
|
|
A mógłby ktos z łaski swojej dac współczesną mapkę dojazdu do tej wsi? Bo niezbyt orientuję się w starych mapach( nazewnictwo) |
_________________
|
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 17:23
|
|
|
picia napisał/a: | A mógłby ktos z łaski swojej dac współczesną mapkę dojazdu do tej wsi? |
Tropy Sztumskie poszukaj sobie |
|
|
|
|
picia
Malbork Bike Rider
|
Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 19:59
|
|
|
Dzięki jakoś sobie poradze |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez picia Sro 24 Paź, 2007 20:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 20:01
|
|
|
Google Earth - wysil się |
|
|
|
|
picia
Malbork Bike Rider
|
Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 20:02
|
|
|
Sprawdzałem, akurat ten obszar jest już zakodowany |
_________________
|
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 20:03
|
|
|
A geoportal? A wodgik? A google maps? |
|
|
|
|
Seidel
Seidel
|
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 14:03
|
|
|
A ja miałem jeszcze okazję jeździć tym szlakiem... Eeeech,nostalgia. |
_________________ Q.F.L. |
|
|
|
|
Siostra Irena
Administrator
Pomogła: 14 razy
|
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 17:57
|
|
|
Seidel napisał/a: | A ja miałem jeszcze okazję jeździć tym szlakiem... Eeeech,nostalgia. |
Zazdroszczę |
_________________ Surge Polonia |
|
|
|
|
duszy
Pomógł: 2 razy
|
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 21:30
|
|
|
Nie ma czego bujało się Malbork-Małdyty i Małdyty--Malbork i tak ze cztery czy pięć razy ostatni pociąg chyba po 23 z Małdyt,a spać się chciało bo na całym szlaku obowiązywała prędkość 50 km/godz. |
_________________
|
|
|
|
|
Seidel
Seidel
|
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 23:38
|
|
|
duszy napisał/a: | Nie ma czego bujało się Malbork-Małdyty i Małdyty--Malbork i tak ze cztery czy pięć razy ostatni pociąg chyba po 23 z Małdyt,a spać się chciało bo na całym szlaku obowiązywała prędkość 50 km/godz. | Nie kolego. Nie pamiętam dokładnie kilometra,ale obowiązywała prędkość 30 km/h,a dopiero przed Myślicami(nie pamiętam kilometra,ale do sprawdzenia) aż do Małdyt - 80 km/h. Dokładny rozkład jazdy z ostatniego roku kursowania mogę zainteresowanym podać. |
_________________ Q.F.L. |
|
|
|
|
Kuglow
Pomógł: 3 razy
|
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 23:49
|
|
|
Seidel napisał/a: | obowiązywała prędkość 30 km/h | To chyba już pod koniec istnienia tej trasy,bo doskonale pamiętam,że jezdziło się tam szybciej.Jako że wychowywałem się za dzieciaka praktycznie w Dzierzgoniu,to trasę tę od lat 70 pokonałem wielokrotnie.Pamiętam składy ciągnione przez lokomotywy parowe,a pózniej dwa wagony zawsze prowadził SM42.Eeech smutek mnie ogarnia,jak sobie to przypomnę |
|
|
|
|
Seidel
Seidel
|
Wysłany: Sro 23 Kwi, 2008 07:33
|
|
|
Zgadza się.Te małe prędkości obowiązywały dopiero pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Pociąg planowo prowadziła SP-42,o ile pamięć mnie nie myli z nr.bocznym 193. Mogły tam jeździć tylko lokomotywy SP i SM,ze względu na ograniczony nacisk na oś.Oprócz tego,około 9 rano odchodził pociąg do obsługi betoniarni w Dzieżgoniu. |
_________________ Q.F.L. |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 23 Kwi, 2008 10:19
|
|
|
Kuglow napisał/a: | To chyba już pod koniec istnienia tej trasy | na pewno koniec od Dzierzgonia do Myślic przerobiono na ścieżkę rowerową |
|
|
|
|
Seidel
Seidel
|
Wysłany: Sro 23 Kwi, 2008 20:51
|
|
|
Nie wiem,co powstanie w miejscu po tym szlaku,ale ścieżka rowerowa jest wg mnie super pomysłem. Wiem,że całość zerwanych torów była pocięta na 1,50 m kawałki i wywieziona do hut Kruppa. Było tego ładnych kilkadziesiąt wagonów. Wróciły szyny skąd przyjechały... A wracając do wątku lokomotywy,która jeździła planowo na linii małdyckiej,to była jednak SP 42 - 168. |
_________________ Q.F.L. |
|
|
|
|
vonplauen
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2008 15:26
|
|
|
Seidel napisał/a: | A wracając do wątku lokomotywy,która jeździła planowo na linii małdyckiej,to była jednak SP 42 - 168. |
Ale na zdjęciach z 1999r.na World Rail Photo /w wyszukiwarkę trzeba 'Małdyty' wpisać/ w jest SP42-230 |
_________________ a kto pyta, ten wielbłądzik.
|
|
|
|
|
Seidel
Seidel
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2008 09:30
|
|
|
vonplauen napisał/a: | Seidel napisał/a: | A wracając do wątku lokomotywy,która jeździła planowo na linii małdyckiej,to była jednak SP 42 - 168. |
Ale na zdjęciach z 1999r.na World Rail Photo /w wyszukiwarkę trzeba 'Małdyty' wpisać/ w jest SP42-230 | Wprawdzie na zdjęciach nie widać numeru,ale to jest całkiem możliwe.230,też jeździła przed modernizacją w Malborku. Napisałem,że planowo jeździła 168.Co nie znaczy,że tylko ona. Przecież stają lokomotywy na przeglądy,naprawy itd.A tak przy okazji - 230 była moją planową |
_________________ Q.F.L. |
|
|
|
|
vonplauen
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2008 22:20
|
|
|
napioo napisał/a: | na pewno koniec |
Żal nie tyle przewozów pasażerskich,bo te już mocno nierentowne były /wg.informacji z GM z 1999r.PKP zwracało się 4 % kosztów poniesionych na obsługę linii/,ale ruchu towarowego,który pozwoliłby fizycznie utrzymać trasę.Zawsze można by ją wtedy zdrezynować.
Swoją drogą nie wiem kto do Małdyt o 3.18 jeździł.
A i jeszcze parę lat temu wydawało się,że jakieś tam minimalne szanse na reaktywacje są.
|
_________________ a kto pyta, ten wielbłądzik.
|
|
|
|
|
meickel
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Wto 29 Kwi, 2008 10:48
|
|
|
Próbowałem parę dni temu odszukać wiadukt widoczny na wcześniejszych zdjęciach. Z przykrością stwierdziłem, że ktoś wziął się za pozyskiwanie kruszywa z torowiska. Jeżeli to jest przygotowanie do budowy ścieżki rowerowej, to raczej dziwne - po co usuwać to, co utwardza drogę. W każdym razie, ktoś dobrze na tym zarabia. |
_________________ Ślady zaginionej cywilizacji: http://www.closeddoor.eu |
|
|
|
|
vonplauen
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 18:11
|
|
|
Rzeczywiście,kruszywo jest usuwane.
Jakimś ekspertem w tej dziedzinie nie jestem,ale zakładając,że ścieżka wyłożona będzie drobnym żużlem,to trzeba by go w jakiś ogromnych ilościach zwieźć żeby ten tłuczeń przykryć i całą konstrukcję ustabilizować.A tak wystarczy utwardzić,trochę surowca podsypać i ścieżka gotowa.
Poniżej zdjęcia z 2 kwietnia i z dzisiaj.
m-m.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17449 raz(y) 81,79 KB |
m-m1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17449 raz(y) 65,46 KB |
m-m2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17449 raz(y) 84,53 KB |
m-m3.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17449 raz(y) 91,8 KB |
|
_________________ a kto pyta, ten wielbłądzik.
|
|
|
|
|
vonplauen
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 18:21
|
|
|
A co do samej idei;niektórzy uważają,że ścieżka na dawnej linii to dlań swego rodzaju profanacja.Moim zdaniem to jednak nie najgorszy pomysł,przynajmniej nie zostanie zaorana i ślad po przebiegu zostanie.Zawsze to jakaś 'pamiątka' |
_________________ a kto pyta, ten wielbłądzik.
|
|
|
|
|
meickel
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 18:22
|
|
|
W czarnym scenariuszu, władza usuwa kruszywo i sprzedaje na budowę autostrad, potem za pieniądze przyjmuje odpady przemysłowe typu żużel i nawozi je na ścieżkę. Dla podatników - podwójny zysk |
_________________ Ślady zaginionej cywilizacji: http://www.closeddoor.eu |
|
|
|
|
francula
Mr Bimler
Pomógł: 11 razy
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 18:26
|
|
|
Im dalej w las, już tak ciekawie nie wygląda, rozjeżdżone to wszystko przez jakiś ciężki sprzęt, w Łozie rozebrany wiadukt, zejście z nasypu wymaga nie lada umiejętności. Jak ktoś ma ochotę na rowerową jazdę ekstremalną, to polecam.
DSC05525.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17430 raz(y) 72,76 KB |
DSC05547.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17430 raz(y) 60,23 KB |
DSC05520.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17430 raz(y) 71,7 KB |
|
|
|
|
|
Butu
|
Wysłany: Wto 06 Maj, 2008 00:46
|
|
|
Ten wiadukt utrzymuje się tak od dobrego półtora roku. Szkoda, że te kruszywo zostało po ciągane bo bardzo fajnie się po tym szło a co dopiero by się jechało rowerem. Od kogoś zasłyszałem plotkę, że ma tam powstać droga. Ogólnie to polecam tą trasę na spacerki od Malborka do Trop spokojnym marszem idzie się 3 godzinki i najlepiej iść za dnia bo w nocy to zero atrakcji jest.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Maj, 2008 01:06
|
|
|
w okolicach Słupska jest ścieżka rowerowa o nazwie Szlakiem zerwanych torów i jak nazwa wskazuje przebiega w miejscu gdzie kiedyś były tory nie ma żużlu, asfaltu tylko ubita ziemia |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|