Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Co tu było - przekop Nogatu?
Autor Wiadomość
aszmbk 
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wysłany: Sro 21 Maj, 2008 20:55   Co tu było - przekop Nogatu?

Co tu było - przekop Nogatu?
Pozostałości po czymś. Może przeprawa promowa choć za blisko, może gospodarswo?

Map3.jpg
Plik ściągnięto 6580 raz(y) 93,57 KB

DSC09093.jpg
Plik ściągnięto 6580 raz(y) 103,61 KB

DSC09090.jpg
Plik ściągnięto 6580 raz(y) 103,77 KB

DSC09078.jpg
Plik ściągnięto 6580 raz(y) 105,11 KB

DSC09075.jpg
Plik ściągnięto 6580 raz(y) 103,28 KB

 
 
 
aszmbk 
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wysłany: Sro 21 Maj, 2008 20:57   

CD

Map1.jpg
Plik ściągnięto 6575 raz(y) 89,91 KB

Map2.jpg
Plik ściągnięto 6575 raz(y) 84,45 KB

 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 21 Maj, 2008 22:13   

Przeprawa promowa - niewykluczone, może też jakaś niestała forma mostu. Mapa z dawnym przebiegiem nurtu Nogatu.

wmg1.jpg
Plik ściągnięto 6554 raz(y) 117,91 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
aszmbk 
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wysłany: Czw 22 Maj, 2008 08:51   

Most, prom, a może urządzenie przeciwlodowe?

http://www.wisla.turystyka.pl/bia_gor.htm

W latach 1847 - 1853 podjęto kolejną próbę okiełznania rzeki. Idea wykonanego projektu zakładała odcięcie Nogatu od Wisły koło Białej Góry i wybudowanie ok. 2,5 w dół rzeki kanału przelewowego w pobliżu miejscowości Piekło (Pieckel). Kanał wybudowany pod kątem prostym do biegu Wisły służyć miał spływowi wód do Nogatu przy każdych stanach wody Wisły (rys. 9). Jego dno wyłożono brukiem i zaopatrzono go w urządzenie przeciwlodowe (J. Makowski 1997). Konstrukcja okazała się mało odporna, bo już pierwszy spływ lodów w 1854 roku spowodował znaczne uszkodzenie urządzeń przeciwlodowych, a w 1871 zniszczył je całkowicie.
Prac naprawczych już nie podjęto, ale próbowano jeszcze bezskutecznie ograniczyć rozmiary pochodów lodowych przez zwężenie koryta Nogatu poniżej kanału; celem było zmniejszenie spadku, które miało ograniczyć prędkość i wielkość przepływu (A. Majewski vide J. Makowski 1997). Niestety nie uchroniło to Żuław przed skutkami następnego pochodu lodów w 1884 roku. Ostatnim skutecznym wstrząsem dla władz państwa Pruskiego i gospodarczych kół Elbląga była katastrofalne wezbranie wody na wiosnę 1888 roku. Zalany został cały obszaru Żuław Elbląskich aż po Zalew Wiślany wraz z otoczeniem jeziora Drużno. Odwodnienie tego w większości depresyjnego terenu trwało aż do jesieni (J. Makowski 1997).

Map7.jpg
Plik ściągnięto 6514 raz(y) 104,24 KB

 
 
 
chillperson 

Wysłany: Nie 07 Wrz, 2008 13:32   

tam była pewnie straznica wmg
;-)
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Czw 16 Paź, 2008 19:48   

Mapa z 1903

skanowanie0002.jpg
Plik ściągnięto 6129 raz(y) 117,66 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 28 Cze, 2009 22:40   

Mapa z 1913

1913.jpg
Plik ściągnięto 5914 raz(y) 164,2 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group