Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"


Poprzedni temat «» Następny temat
Statki Malbork, Malbork II i inne z Malborkiem w nazwie
Autor Wiadomość
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lut, 2008 00:09   

źródło: allegro

w pierwszym poscie podobna

malbork.jpg
Plik ściągnięto 7110 raz(y) 43,9 KB

Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Sob 02 Lut, 2008 00:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 08 Paź, 2008 20:21   

s/s Malbork (z allegro)

ssMalbork.jpg
Plik ściągnięto 6641 raz(y) 20,76 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Robin Hood 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Pią 13 Lut, 2009 20:50   

Małe uzupełnienie dotyczące parowego frachtowca "Marienburg"



fotografie oraz dane techniczne statków "Marienburg" (a były takie przed wojną dwa) - ten na zdjęciach to Marienburg II został storpedowany w 1943 roku. Marienburg I pływał jeszcze w latach powojennych ale pod inną nazwą i pod inną banderą. Wszystko na ten temat oraz zdjęcia znajdziecie NA TEJ STRONIE
_________________
Liber is est existimandus, qui nulli turpitudini seruit.
Cave me, Domine, ab renegatus, ab inimico vero me ipse cavebo.
Ostatnio zmieniony przez Robin Hood Pią 13 Lut, 2009 20:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009 21:05   

Dobrze, że przypomniałeś...

zbiory prywatne

Statek Marienburg

statek_marienburg.jpg
Plik ściągnięto 6475 raz(y) 145,36 KB

 
 
shipyard worker 

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009 14:58   

zdjęcia na którym przedstawiony jest "Malbork II",Z tymi dźwigami.Co to za miejsce?Ktoś wiem?
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 28 Lut, 2009 00:00   

MS Marienburg ;-)

spandau_hh.jpg
Plik ściągnięto 6511 raz(y) 137,4 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 31 Lip, 2010 23:04   

"Malbork" z Allegro

1170126414.jpg
Plik ściągnięto 242 raz(y) 21,56 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Robin Hood 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Czw 08 Gru, 2011 21:43   Liniowiec Marienburg

Mało kto wie o tym, że imieniem "Marienburg" ochrzczony został jednen z najnowocześniejszych liniowców pasażerskich XXwieku. Oto jego historia w skrócie (tłumaczenie własne wybranych fragmentów):

... Sytuację tą wykorzystało wojskowe kierownictwo Niemiec. Zyskując poparcie rządu zamówiono specjalnie dla "Ostpreussen Seedienst" dwa podobne do siebie nowoczesne statki pasażerskie dużych prędkości. W 1926 roku statki „Hansestadt Danzig” i „Preussen” oddano do użytku i zaczęły przewozić pasażerów na linii Szczecin – Pilawa – Królewiec. Później na tej samej linii pojawił się trzeci statek – napędzany turbiną „Tannenberg”. Wszystkie statki pasażerskie zostały zaprojektowane w celu spełnienia ich dwojakiego przeznaczenia. W razie wojny mogły być uzbrojone i stosowane jako stawiacze min.

14 października 1939 został zwodowany w stoczni „Stettiner Oderwerke AG” zbudowany na zlecenie departamentu wojskowego czwarty statek tego samego projektu. To był turboelektryczny „Marienburg” który w odróżnieniu od swoich poprzedników otrzymał kilka ulepszeń technicznych. Nowy statek został wyposażony w specjalnie wzmocniony zestaw obudowy kadłuba i inne elementy, które pozwalały pokonać lody na tych szerokościach geograficznych. Turbinowiec „Marienburg” mógł przyjąć w podwójnych kabinach 132 pasażerów i dużą liczbę turystów na składanych kojach. Statek dysponował dużą restauracją na 170 miejsc, salą dla palących, a także barami i kawiarnią. Do transportu samochodów osobowych i rowerów w dziobowej części statek został wyposażony w specjalną ładownię. Górny pokład został wyposażony w miejsca do umieszczenia w czasie wojny czterech dział artyleryjskich 150 mm a także sześciu 37 mm i ośmiu 20 mm stanowisk przeciwlotniczych. Po zakończeniu wojny na morzu i zatrzymaniu statku w porcie, stocznia (w Szczecinie) zaczęła realizować pilne zlecenia na naprawy i renowację okrętów wojennych i transportowych marynarki radzieckiej. Po zajęciu przez wojska radzieckie miasta Szczecina niedokończony liniowiec „Marienburg” stał się zdobyczą wojenną. Po zbadaniu statku podjęto decyzję o zakończeniu przebudowy liniowca w stoczni „VEB Mathias-Thesen-Werft” w Wismarze. W październiku 1950 roku został odholowany do nowego miejsca lokalizacji i otrzymał nazwę „Ленсовет” (Lensoviet). 30 grudnia 1955 roku, przebudowany z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauki i technologii w budowie statków pasażerskich. Po dwukrotnym przenoszeniu do stoczni „Stettiner Oderwerke”. Statek mógł już przyjąć na pokład 548 pasażerów, którzy mieścili się w kabinach: klasy „lux” - 24 osoby, w kabinach pierwszej klasy - 44 osoby, w kabinach drugiej klasy - 192 osób i w kabinach trzeciej klasy – 288. Personel obsługujący (pasażerów) składał się z 48 osób. Napęd statku składał się z trzech rurowych kotłów wodnych „Wagner” i dwóch czynno-biernych turbin parowych „TSK-3, 2 HP II” o mocy 9600 KM, oraz dwóch śrub napędzanych silnikami elektrycznymi o mocy 3250 KM, które zapewniały liniowcowi prędkość 18 węzłów. Dla uzupełnienia w sprzęt radionawigacyjny statek został wysłany do portu w Rydze. Po zakończeniu robót montażowych liniowiec został przekazany do „Czarnomorskiej Kompanii Statków” i został dostarczony do portu przeznaczenia – Odessa. Na Morzu Czarnym statek pasażerski z powodzeniem pływał na linii Odessa – Batumi jak również wykonywał rejsy okazjonalne. W 1962 roku, na wniosek władz Abchazkiej Sowieckiej Republiki Radzieckiej został przemianowany na cześć bohaterskiego statku, który został zatopiony w czasie II wojny światowej i otrzymał nazwę „Абхазия” (Abchazja). Wiernie służący prawie 40 lat liniowiec „Abchazja” został wycofany ze służby i sprzedany na złom w 1981 roku do jednego z portów Hiszpanii, Barcelony. Zupełnie inny los miały inne statki zbudowane przez „Stettiner Oderwerke AG”. Z początkiem II wojny światowej statki pasażerskie „Hansestadt Danzig”, „Preussen” i „Tannenberg” zostały przebudowane na stawiacze min. W 8 lipca 1941 po udanym ustawieniu pól minowych w zatoce fińskiej okręty wojenne wzięły kurs do Niemiec. W wyniku nieporozumienia dowódca floty nie został uprzedzony przez generalne dowództwo o polach minowych wyznaczonych przez szwedzkie siły morskie na żądanie Niemców w szwedzkich wodach terytorialnych, a więc nie zwracał uwagi na sygnały ostrzegawcze okrętów patrolowych Szwecji. Wszystkie trzy płynące w szyku statki wojenne 9 lipca około 19:00 poderwały się na szwedzkich minach i szybko zniknęły pod wodą z dużą ilością ludzi. Tak tragicznie zakończyła działalność spółka „Seedienst Ostpreussen”, Niemcy straciły część swojego terytorium i przepiękne liniowce pasażerskie.

i ... kilka fotografii liniowaca "Marienburg" już jako "Abchazja" i "Lensoviet"
1.

2.

3.


i pozostałe starsze liniowce z tej samej stajni (te niestety nie przetrwały)
4.

5.

6.


źródła:
http://korabley.net/news/.../2009-12-30-455
http://www.alt-deutschland.com/Seedienst.htm
http://www.xavierb.org/postcards/wwiigenavy.htm
http://www.die-graue-flot...hp?f=123&p=5287
_________________
Liber is est existimandus, qui nulli turpitudini seruit.
Cave me, Domine, ab renegatus, ab inimico vero me ipse cavebo.
 
 
Blitz 


Wysłany: Pią 24 Lut, 2012 13:42   

http://newsletter.infoflot.ru/Articles/50/50.htm
_________________
istnieje tylko teraźniejszość
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 03 Maj, 2013 19:24   

Z ebay

HDB-098-BS_F.JPG
Plik ściągnięto 4526 raz(y) 92,84 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group