Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Czy znów na malborskim dworcu pojawia się pociągi SKM?
Autor Wiadomość
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Paź, 2008 10:53   

Feuchtwangen napisał/a:
napioo napisał/a:
Jednak tego nie robią, dlaczego?
Może dlatego, że jednak nie rentoiwność wyłącznie rządzi w PKP, wszystkie spółki podlegaja komuś tam, o kasie decydują obieralnbi samorządowcy, rady nadzorcze powołują urzędnicy itd. itp. Ogólnie mówiąc niestety na kursy wpływ ma też interes polityczny, ten społeczny i ekonomiczny to już mniej niestety.
i pewnie o to chodzi
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 17 Paź, 2008 07:17   

http://malbork.naszemiast...nia/910696.html
Cytat:
Jest tu wola w dużej sprawie na torach

Pod koniec bieżącego lub na początku przyszłego roku mogą rozpocząć się konkretne rozmowy o powrocie "eskaemek" na malborskie tory. Urząd Miasta Malborka jeszcze nie otrzymał z Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku, współwłaściciela PKP SKM, żadnej oficjalnej deklaracji na temat terminu możliwości przystąpienia do Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o.o. Ani też odnośnie kwoty, którą miasto będzie musiało włożyć do kolejowego przedsiębiorstwa w zamian za kursowanie jego składów do Malborka.


- Formalne działania będą prowadzone na początku przyszłego roku - potwierdza burmistrz Andrzej Rychłowski. - Jakiego rzędu będzie to kwota, wicemarszałek województwa (Mieczysław Struk - przyp. red.) nie jest w stanie powiedzieć. Rozmawialiśmy wcześniej o przedziale 1-2 mln zł. Cały montaż finansowy i pomysł, jak wykonać to w sensie prawnym, leży po stronie województwa i nie jest to jeszcze wykształcone. Cały czas trwają rozmowy o wielkości tych kwot i udziale poszczególnych stron.
W podobnym tonie wypowiada się rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku.

- Rozmowy na temat przystąpienia potencjalnych udziałowców do spółki SKM będą miały miejsce prawdopodobnie jeszcze w tym roku - zapowiada Małgorzata Pisarewicz. - Obecnie przygotowywany jest dokument określający strategię wnoszenia udziałów jednostek samorządu terytorialnego do spółki. Obecnie nie jesteśmy w stanie określić ilości wnoszonego kapitału oraz podziału na udziały, ponieważ są one przedmiotem wspomnianego wcześniej dokumentu.

Przypomnijmy, że pociągi SKM zostały wycofane z Malborka dwa lata temu, a ich kursy przeniesiono na trasę Gdańsk-Słupsk. Pasażerowie podróżujący do Tczewa i Trójmiasta stracili wówczas wiele połączeń, na dodatek tańszych niż oferowane przez PKP Przewozy Regionalne, które obecnie wożą malborczyków do Trójmiasta. Wraz z wycofaniem "eskaemek" zmniejszyła się wówczas także liczba połączeń realizowanych przez PKP PR i wśród mieszkańców pojawiły się głosy o komunikacyjnej marginalizacji naszego regionu.

W kwietniu br. Rada Miasta Malborka wyraziła wolę kupienia udziałów PKP Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. w Trójmieście, której celem jest "usamorządowienie" kolei regionalnej. Do przystąpienia do spółki zaproszono większość gmin na trasie od Wejherowa do Malborka. Zainteresowane samorządy chcą przejąć co najmniej 50 procent udziałów w SKM. W kwietniowym posiedzeniu Rady Miasta, podczas którego rajcy debatowali nad uchwałą intencyjną w sprawie przystąpienia do SKM, uczestniczył wicemarszałek Struk. Zapowiadał wówczas, że lokalne samorządy będą musiały wyłożyć wspólnie na ten cel ok. 10 mln zł.

Włodarz Malborka zapewnia, że temat SKM jest aktualny.

- Na pewno jest tu wola. Malbork, decyzją Rady Miasta, jako pierwszy przystąpił deklaratywnie do tego pomysłu - mówi Rychłowski. - Marszałek województwa podaje Malbork jako przykład chęci integracji z województwem. Ta deklaracja wytwarza dobre wrażenie o naszym mieście. Na pewno dla naszych mieszkańców i turystów byłaby to duża sprawa, gdyby nie musieli się przesiadać w Tczewie, jadąc w kierunku aglomeracji trójmiejskiej.

Nieco mniej optymistyczne opinie na temat powrotu "eskaemek" do Malborka można usłyszeć w rozmowach nieoficjalnych z pracownikami Urzędu Marszałkowskiego.

- Objęcie udziałów w Szybkiej Kolei Miejskiej nie będzie oznaczało, że każda gmina powie, "że my chcemy tyle i tyle pociągów" i o takich godzinach, jakie im pasują - usłyszeliśmy od jednej z osób. - Organizacją przewozów zajmuje się bowiem Urząd Marszałkowski. Samorządy będące udziałowcami spółki będą mogły wpływać na jej strategię rozwoju. Poza tym, planowana jest modernizacja torów kolejowych na trasie Warszawa-Gdynia i jest mało prawdopodobne, choć nie niemożliwe, by można było zwiększyć na nich natężenie ruchu.

12 procent - tyle udziałów posiada obecnie Urząd Marszałkowski w Gdańsku w spółce SKM. Właścicielem reszty jest Skarb Państwa.

Jacek Skrobisz - POLSKA Dziennik Bałtycki
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 10:29   

http://malbork.naszemiast...nia/943098.html
Cytat:
Samorząd województwa pomorskiego przejął na własność spółkę PKP Przewozy Regionalne. Co z tego wyniknie?

Rozmowa z Mieczysławem Strukiem, wicemarszałkiem województwa pomorskiego, o przyszłości kolejowych przewozów lokalnych.

- Stało się. Urzędy marszałkowskie stały się właścicielami PKP Przewozów Regionalnych - spółki skrajnie niedochodowej, do której na Pomorzu dokłada się rokrocznie kilkadziesiąt milionów złotych.


- Nie ukrywam, że mamy mieszane uczucia. Spada na samorządy bardzo poważna odpowiedzialność. Przejmujemy firmę o złej organizacji, złych nawykach wśród załogi, którą nie rządzą prezesi, tylko związki zawodowe. Nie można jednak nie zauważyć, że to wielkie historyczne wydarzenie. Mam więcej nadziei niż obaw. Funkcjonuję w samorządzie od 1990 r. i pamiętam lamenty, gdy szkoły były przejmowane przez gminy. Per analogia wierzę, że samorządy usprawnią też polską kolej.
Ale łatwo nie będzie. Wystarczy popatrzeć choćby na tabor, którym dysponują Przewozy Regionalne.
Najlepsze wagony przejęła spółka PKP Intercity, we władanie której przeszły pociągi pospieszne. Elektrycznym jednostkom [takim jak kursują w SKM - red.] często stuknęła już trzydziestka, a niektórym nawet czterdziestka. Nowoczesnych szynobusów wciąż jest za mało.

- Kiedy pasażerowie odczują zmiany?

- Nie od razu, bo przejęcie Przewozów Regionalnych przez samorządy nie oznacza pstryknięcia palcami i przejścia w nową erę. Umowa samorządów z rządem zakłada przekazanie do 2020 r. siedmiu miliardów złotych na tabor dla Przewozów Regionalnych. To jest działanie rozłożone w czasie, ale wiadomo, że takich towarów nie kupuje się w sklepie, lecz zamawia z wyprzedzeniem. Oczywiście część składów będzie też modernizowana. Poważnie rozważamy też zakup w najbliższych miesiącach w Niemczech, Szwajcarii czy Danii używanych szynobusów.

- Niemal równolegle z decyzją o usamorządowieniu Przewozów Regionalnych z Górnego Śląska napłynęły wieści o likwidacji kilkudziesięciu lokalnych połączeń.

- U nas nie ma takiego ryzyka. Od 2006 r. Przewozy Regionalne i SKM są na Pomorzu związane umową konsorcjalną i trzeci rok pilnujemy, by przewoźnicy nie ograniczali liczby pociągów. I to się udaje - w nowym rozkładzie, który wszedł w życie 14 grudnia, jest znacznie więcej pociągów SKM i trochę więcej pociągów PKP PR.

- W 2006 r. SKM oddała Przewozom Regionalnym m.in. linie do Iławy i Elbląga, a przejęła ruch lokalny na trasie Lębork - Słupsk. Umowa konsorcjalna wygasa za rok. Będzie nowy "podział łupów"?

- Raczej tak. SKM powinna skupić się na ruchu aglomeracyjnym, to pozwoli zintegrować rozkład kolejek z rozkładem komunikacji miejskiej. Tak długa trasa jak do Słupska wymaga nieco innego taboru niż wewnątrz aglomeracji, generuje też większe dotacje. Według mnie, najlepszą trasą dla SKM jest Tczew - Lębork.

- A co z Malborkiem? Władze miasta chcą zasilić kapitałowo spółkę SKM i liczą, że już za kilka miesięcy SKM-ki będą dojeżdżać do Malborka.

- Analizujemy te propozycje. Kursowanie SKM do Malborka może być dobrym pomysłem np. w sezonie turystycznym. Ale nie sądzę, by Malbork był w całości zintegrowany komunikacyjnie z trójmiejską aglomeracją.

- Przejęcie Przewozów Regionalnych przez województwo już nastąpiło. Kiedy stanie się to samo z SKM?

- Poważne zmiany strukturalne powinny mieć miejsce w 2009 roku.

- Jest już prawie pewne, że 1 marca pociągi pasażerskie ponownie pojawią się na szlaku Kwidzyn - Grudziądz. Czy w najbliższym czasie planowane są jeszcze jakieś inne otwarcia linii?

- Na razie będziemy przyglądać się kosztom generowanym przez Przewozy Regionalne. Zanim nie doprowadzimy do zmian strukturalnych, chcemy przede wszystkim utrzymać istniejące linie i liczbę pociągów. Po wprowadzeniu oszczędności zaczniemy zastanawiać się nad nowymi relacjami. Szybko jednak nasuwa się myśl, by przywrócić kolejowe połączenie Kartuz z Trójmiastem. Pamiętajmy, że do Kartuz, podobnie jak do Bytowa, w tej chwili także miasta bez pociągów, ma w przyszłości dotrzeć Kolej Metropolitalna.

- W woj. pomorskim jest w tej chwili de facto czterech kolejowych przewoźników pasażerskich - SKM, Przewozy Regionalne, Intercity, a także prywatny przewoźnik Arriva, której pociągi dojeżdżają do Chojnic i Czerska. Szefowie Arrivy nie ukrywają, że mają chrapkę na odcinek Kwidzyn - Grudziądz i prawie na pewno przystąpią do przetargu. Pan też od dawna nie ukrywa, że poczynaniom Arrivy, która od roku prowadzi ruch na prawie wszystkich liniach niezelektryfikowanych w woj. kujawsko-pomorskim, przygląda się z dużym zainteresowaniem.

- Nie będę ukrywać, że mam nadzieję, że Arriva na dobre zagości w naszym województwie. Mówię tak nie po to, by wywołać niepokoje wśród związkowców w PKP. Po prostu pojawienie się konkurenta wymusi lepszą organizację pracy i lepszą jakość usług, zarówno w Przewozach Regionalnych, jak i w SKM. Taka konkurencja byłaby bardzo korzystna z punktu widzenia interesów pasażera. Arriva jest tańsza - pamiętajmy, że przetarg w woj. kujawsko-pomorskim wygrała, gdyż zaproponowała cenę o jedną trzecią niższą od PKP PR. A oszczędności to szansa na reaktywację zawieszonych linii.

Paweł Rydzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki


Cytat:
- A co z Malborkiem? Władze miasta chcą zasilić kapitałowo spółkę SKM i liczą, że już za kilka miesięcy SKM-ki będą dojeżdżać do Malborka.

- Analizujemy te propozycje. Kursowanie SKM do Malborka może być dobrym pomysłem np. w sezonie turystycznym. Ale nie sądzę, by Malbork był w całości zintegrowany komunikacyjnie z trójmiejską aglomeracją.
Na takich warunkach, mam nadzieję że ani złotówka nie trafi do kasy SKM z budżetu miasta.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Gdańszczanka 
Zwiedzacz


Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 10:37   

Feuchtwangen napisał/a:
- A co z Malborkiem? Władze miasta chcą zasilić kapitałowo spółkę SKM i liczą, że już za kilka miesięcy SKM-ki będą dojeżdżać do Malborka.

- Analizujemy te propozycje. Kursowanie SKM do Malborka może być dobrym pomysłem np. w sezonie turystycznym. Ale nie sądzę, by Malbork był w całości zintegrowany komunikacyjnie z trójmiejską aglomeracją.


I raz jeszcze okazało się, że decydenci figę wiedzą o podległym sobie terenie.
Czy ja dożyję czasów, kiedy tu będzie normalnie????
_________________
...ze słońcem w kieszeni i chmurą gradową...
...i mściwym toporem krzyżackim....
 
 
 
Aida 
Homeisterynn


Pomogła: 7 razy
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 10:54   

Szczerze powiedziawszy to mnie trochę ostatnio zdenerwowało PKP. Pierwsze primo: do Malborka z Warszawy na Gdańsk jeżdżą tylko dwa pociągi Intercity (podróż w 1 stronę 100zł) oraz jeden ekspress, który chyba kursuje raz dziennie (i jedzie z 5 godzin). Ale nie to mnie jeszcze martwi ale to, że po secundo: mają podobnież remontować magistralę i PKP będzie pędziło przez Poznań godzin siedem.
Czy to prawda? Wiecie coś na ten temat?
_________________
z wiatrem ale pod prąd!
Ludzka praca naprawia skutki ludzkich błędów.
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 10:56   

Aida napisał/a:
będzie pędziło przez Poznań
Toruń
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Aida 
Homeisterynn


Pomogła: 7 razy
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 10:57   

Feuchtwangen napisał/a:
Toruń
No już widać jak realne są plotki.... ;-) A co z resztą tej wieści?
_________________
z wiatrem ale pod prąd!
Ludzka praca naprawia skutki ludzkich błędów.
 
 
 
Gdańszczanka 
Zwiedzacz


Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 10:59   

Coś mi się obiło o uszy... a na stronach PKP nie ma???
_________________
...ze słońcem w kieszeni i chmurą gradową...
...i mściwym toporem krzyżackim....
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 11:00   

Aida napisał/a:
do Malborka z Warszawy na Gdańsk jeżdżą tylko dwa pociągi Intercity (podróż w 1 stronę 100zł) oraz jeden ekspress, który chyba kursuje raz dziennie (i jedzie z 5 godzin).
:shock:

pkp.JPG
Plik ściągnięto 15593 raz(y) 77,58 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
zapała 

Pomógł: 8 razy
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 12:02   

Feuchtwangen napisał/a:
Aida napisał/a:
do Malborka z Warszawy na Gdańsk jeżdżą tylko dwa pociągi Intercity (podróż w 1 stronę 100zł) oraz jeden ekspress, który chyba kursuje raz dziennie (i jedzie z 5 godzin).
:shock:


tak na prawdę nie jest tak źle - do Malborka jeździ trochę więcej niż 3 pociągi ;-) , co zresztą widać z załączonego przez Aidę pliku, jeżdżą zresztą nie tylko IC i expresy (choć zważywszy na tempo - nazwa zakrawa na kpiny) ale także pociągi pośpieszne, a w ostateczności pozostaje podróż z przesiadkami pociągami osobowymi - ale to już dla desperatów ;-)
 
 
Aida 
Homeisterynn


Pomogła: 7 razy
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 12:27   

Bo zapomniałam dwukropka. :hahaha: I wyszło, że 2 pociągi jadą na cały dzień, a miało być, że w sensie 1:Intercity 2:Ekspress, a osobowe-zwykłe po normalnych cenach nie bardzo. :hihi: :hihi: :hihi:
Pospieszny jeździ o 4 rano albo dojeżdża o 2.
Przesiadki zimą przy -20 stopniach to dla morsów chyba. ;-) A jak pociąg ucieknie...
(A nawiasem mówiąc: ostatnio to mi PKP wypluł, że jedzie jeden ekspress i trzy intercity ale to był jakiś kurs świąteczny więc pewnie dlatego. :-P )
_________________
z wiatrem ale pod prąd!
Ludzka praca naprawia skutki ludzkich błędów.
 
 
 
Pan Samochodzik 


Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 13:19   

Wracając do SKM . Wiadomo jest , że woj pomorskie podzielone jest na część pierwszą główną od Słupska, Bytowa i Człuchowa do Tczewa i zadupie za Wisłą które różnym tam marszałkom w aglomeracji ni jak nie pasuje do ich koncepcji o przepraszam chyba ,że są wybory to i głęboka prowincja się przyda , ale żeby dotrzeć do urny wyborczej nie potrzebny jest ani SKM , ani PKS który w Malborku praktycznie przestał istnieć. :nook: :nook: :nook:
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 15:06   

Swięte słowa Panie S...
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 15:44   

Pan Samochodzik napisał/a:
Wracając do SKM . Wiadomo jest , że woj pomorskie podzielone jest na część pierwszą główną od Słupska, Bytowa i Człuchowa do Tczewa i zadupie za Wisłą

Skrótem - dla niektórych osób województwo pomorskie kończy się na lewym brzegu Wisły :nook:
 
 
MrKłosik 
Mistrz
Inwestycji


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Sro 15 Kwi, 2009 15:06   

http://malbork.naszemiast...nia/986622.html

Cytat:
Niedługo zmiany w umowach na przewozy kolejowe. SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa

Wiele wskazuje na to, że od grudnia pociągi SKM będą kursować tylko w relacji Tczew - Wejherowo. SKM-ki znikną z linii Wejherowo - Lębork - Słupsk.

10 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, wygasa umowa na prowadzenie przewozów lokalnych, jaką Urząd Marszałkowski zawarł trzy lata temu z konsorcjum SKM i PKP Przewozy Regionalne. SKM i PKP PR podzieliły między siebie niemal cały pomorski rynek - SKM obsługuje połączenia między Tczewem i Słupskiem, a PKP PR prawie wszystkie inne linie lokalne w regionie (na odcinku Tczew ė- Gdańsk Gł. pociągi PKP PR i SKM dublują się). Wyjątkiem są tylko linie Malbork - Grudziądz, gdzie ruch, od 1 marca, prowadzi Arriva PCC, i Wierzchucin - Szlachta, gdzie kursują zarówno pociągi PKP PR, jak i Arrivy.

Trzy lata temu pomorski rynek kolejowy był niepokrojonym na kawałki tortem, który został w całości, choć w przetargu, przekazany konsorcjum PKP PR/SKM. Teraz sytuacja jest odmienna. Jak dowiedziała się nasza redakcja, tort został "pokrojony" i Urząd Marszałkowski ogłosi aż siedem przetargów na przewozy w woj. pomorskim (szczegóły poniżej). Osobno zostanie ogłoszony przetarg na odcinek Tczew - Wejherowo i osobno Gdynia - Słupsk.

- Według mnie, SKM powinna obsługiwać tylko ruch metropolitalny - mówi Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek, powstrzymując się od dalszych komentarzy.

- Urząd Marszałkowski chce zmusić SKM, by się określiła, czy chce jeździć do Iławy, Elbląga czy Słupska, czy chce być koleją aglomeracyjną - mówi, prosząc o anonimowość, ekspert związany z branżą kolejową.
Zarząd SKM na razie wstrzymuje się od komentarzy dotyczących nowych przetargów.


Zmiany, zmiany, zmiany

W szóstym przetargu jest najwięcej linii

Oferta będzie dotyczyć wszystkich, oprócz Malbork - Grudziądz, linii niezelektryfikowanych, Gdynia - Kościerzyna - Wierzchucin, Kościerzyna - Chojnice, Tczew - Chojnice, Chojnice - Szczecinek - Słupsk, (Gdynia) - Reda - Hel, Lębork - Łeba, Bąk - Czersk. Do tego przetargu dopisano zelektryfikowany odcinek Słupsk - Ustka. Czy do tego przetargu staną inne firmy oprócz PKP PR? Zakusy na Pomorze ma Arriva, jednak sygnały od jej szefów są takie, że liczyli, iż niezelektryfikowany rynek będzie podzielony na więcej części. PKP PR nie będą miały problemu ze zorganizowaniem taboru na tak dużą liczbę linii. Dla Arrivy, a także jakiegokolwiek innego prywatnego przewoźnika, może być to niewykonalne.

Gdyby SKM chciała utrzymać ofertę, musiałaby wystartować w dwóch przetargach, na odcinki Tczew - Wejherowo i Gdynia - Słupsk.

Podczas debaty kolejowej w redakcji "Polski Dziennika Bałtyckiego" wicemarszałek Mieczysław Struk mówił, że jest zwolennikiem, by SKM dojeżdżała do Wejherowa, a Andrzej Osipów, prezes SKM - że do Lęborka. Z naszych informacji wynika, że szefostwo SKM nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie startować tylko w przetargu na linię Tczew - Wejherowo, czy - chcąc utrzymać trasę do Lęborka - także na odcinek Gdynia - Słupsk.

Rynek przewozów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych w woj. pomorskim został podzielony w sumie na cztery części.

Osobno zostaną jeszcze ogłoszone przetargi na obsługę połączeń Gdynia - Tczew - Laskowice oraz Gdynia - Tczew - Malbork - Elbląg - Iława.

W przypadku, gdyby przewozy przejęła inna firma, pasażer nie powinien odczuć zmian związanych np. z podwyżką cen biletów.

Arriva stosuje identyczną taryfę co PKP Przewozy Regionalne, obie firmy mają też umowę na sprzedaż wspólnych biletów.

Piątym będzie przetarg na linię Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, gdzie od 1 marca ruch prowadzi prywatny przewoźnik PCC Arriva.

Umowa Arrivy z Urzędem Marszałkowskim na obsługę tego odcinka, podobnie jak kontrakt konsorcjum PKP PR/SKM na inne pomorskie linie, wygasa 10 grudnia br.

Wszystkie przetargi mają być ogłoszone tuż przed długim majowym weekendem, po zaakceptowaniu go przez Sejmik Województwa.

Wszystkie umowy ze zwycięzcami będą zawierane na sześć lat - od grudnia 2009 do grudnia 2015 r.

Paweł Rydzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki
_________________

"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk

"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach
 
 
 
n0000ne 

Wysłany: Czw 23 Lip, 2009 16:43   

no i nie będzie SKM do Malborka, przynajmniej do 2015r. :/

Cytat:

Data dodania: 2009-07-23 11:49:47
Pomorskie przetargi: rynek pozostanie bez zmian?

Otwarto oferty w przetargu na wykonywanie przewozów pasażerskich w woj. pomorskim w okresie od 13 grudnia 2009 r. do 12 grudnia 2015 r. Oferty złożyło czterech przewoźników - SKM, PKP Przewozy Regionalne, Arriva PCC oraz Dolnośląskie Linie Autobusowe (na licencji DLA przewóz podróżnych prowadzą Koleje Dolnośląskie).

Analizując złożone oferty można przyjąć założenie, że wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy sytuacja na pomorskim rynku przewozów lokalnych nie zmieni się: SKM nadal kursować będzie w relacji Tczew - Słupsk, PKP PR pozostaną największym lokalnym przewoźnikiem w regionie, nie zmieni się "stan posiadania" Arrivy, która jako jedyna złożyła ofertę na odcinek Malbork - Grudziądz, natomiast w dwóch innych zadaniach złożyła znacznie wyższą ofertę od PKP PR.

Oto szczegóły wszystkich ofert:

Zadanie 1: Lębork – Łeba, Chojnice – Kościerzyna, Kościerzyna - Gdynia Gł., Gdynia Gł. – Hel. Okres 13.12.2009 – 12.12.2015.

Oferta PKP PR. Dofinansowanie w kolejnych rozkładach jazdy (kolejno: SJRP 2009/10, 2010/11, 2011/12, 2012/13, 2013/14, 2014/15): 8,97 zł za kilometr, 9,04, 9,08, 9,13, 9,17, 9,20; punktualność 95 proc.

Oferta DLA. Dofinansowanie w każdym kolejnym rozkładzie jazdy 18,53 zł za kilometr; punktualność 97 proc.

Oferta Arriva PCC. Dofinansowanie w każdym kolejnym rozkładzie jazdy 30,00 zł za kilometr; punktualność 90,5 proc.

Zadanie 2: Słupsk – Ustka, Tczew – Chojnice, Chojnice – Czarne – gr. woj. - (Szczecinek), (Szczecinek) – gr. woj. - Słosinko – Słupsk. Okres 13.12.2009 – 12.12.2015.

Oferta PKP PR. Dofinansowanie w kolejnych rozkładach jazdy: 13,52 zł za kilometr, 13,62, 13,69, 13,75, 13,81, 13,86; punktualność 95 proc.

Oferta Arriva PCC. Dofinansowanie w każdym kolejnym rozkładzie jazdy 30,00 zł za kilometr; punktualność 90,5 proc.

Zadanie 3: Gdynia Gł. – Smętowo Gr. – gr. woj. – (Laskowice Pom.). Okres 13.12.2009 – 11.12.2010.

Oferta PKP PR. Dofinansowanie w SJRP 2009.10: 10,82 zł za kiliometr; punktualność 95 proc.

Zadanie 4: Gdynia Gł. – Słupsk. Okres 13.12.2009 – 12.12.2015.

Oferta SKM. Dofinansowanie w kolejnych rozkładach jazdy: 9,81 zł za kilometr, 9,84, 10,37, 10,47, 10,64, 10,73; punktualność 95 proc.

Zadanie 5: Wejherowo - Gdynia Główna - Gdańsk Gł. – Tczew. Okres 13.12.2009 – 12.12.2015.

Oferta SKM. Dofinansowanie w kolejnych rozkładach jazdy: 3,46 zł za kilometr, 3,49, 3,51, 3,53, 3,57, 3,60; punktualność 95 proc.

Zadanie 6: Gdynia Gł. - Malbork – Stare Pole – gr. woj. – (Elbląg), Malbork – Prabuty – gr. woj. – (Iława Gł./ Olsztyn Gł.). Okres 13.12.2009 – 12.12.2015.

Oferta PKP PR. Dofinansowanie w kolejnych rozkładach jazdy: 12,96 zł za kilometr, 12,89, 12,77, 12,64, 12,49, 12,32; punktualność 95 proc.

Zadanie 7: Malbork - Kwidzyn – Gardeja – gr. woj. – (Grudziądz). Okres 13.12.2009 – 11.12.2010.

Oferta Arriva PCC. Dofinansowanie SJRP 2009.10: 18,00 zł za kilometr; punktualność 94,44 proc.

Zadanie 8: Chojnice – Bukowo Człuchowskie – gr. woj. – (Piła). Okres 13.12.2009 – 12.12.2015.

Oferta PKP PR. Dofinansowanie w kolejnych rozkładach jazdy: 16,66 zł za kilometr, 16,97, 17,26, 17,56, 17,86, 18,16; punktualność 95 proc.

Zadanie 9: Kościerzyna – Szlachta / Łąg Południowy – (Wierzchucin). Okres 13.12.2009 – 11.12.2010.

Oferta PKP PR. Dofinansowanie w SJRP 2009/10: 16,29 zł za kilometr; punktualność 95 proc.

Oferta Arriva PCC. Dofinansowanie w SJRP 2009/10: 18,00 zł za kilometr; punktualność 94,44 proc.

Stawki w zadaniach 2, 3, 6, 7, 8 i 9 dotyczą całości zadań.


dalsza część artykułu i źródło
 
 
superfan 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Sob 03 Kwi, 2010 21:42   

Cytat:
Był też pomysł, żeby pociągi SKM jeździły do Malborka. Macie takie plany?

Dwa lata temu pojawiły się głosy władz Malborka i mieszkańców, żeby tak się stało. My nigdy nie mówiliśmy, że nie, ale obecnie wykonujemy przewozy na podstawie umowy podpisanej z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego na dwa odcinki obsługi, które nie zawierają trasy do Malborka. Trasa, którą obsługujemy i będziemy obsługiwać przez najbliższe 6 lat to jest trasa od Słupska do Tczewa.


źródło
 
 
 
MrKłosik 
Mistrz
Inwestycji


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015 12:38   

Coś o marzeniach viceburmistrza o SKM -> https://youtu.be/tFIHHHTwxAo?t=3m30s
_________________

"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk

"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group