Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"


Poprzedni temat «» Następny temat
Remonty ulic i chodników w Malborku
Autor Wiadomość
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016 21:38   

Zadziwiająca oszczędność przestrzeni, pustej przestrzeni. Zatok przystankowych to się nie dało? Za rok chodnik się rozbierze i zrobi :ilm:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017 15:43   

Udeptywanie masy bitumicznej na zimno i w deszczu - malborska innowacja :bag:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Bartosz 
Mistrz


Pomógł: 23 razy
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017 20:32   

Wałowa, Kałdowo. Przejście dla pieszych przy samej kładce drewnianej, droga w tym miejscu łatana była "tysiące" razy i trwają przygotowania do kolejnego łatania bo już namalowane miejsca gdzie będzie cięty asfalt.
Napiszę że pęknięcia i falowania powiększają się naprawdę w krótkim okresie czasu.

IMG_8188.JPG
Plik ściągnięto 951 raz(y) 94,81 KB

IMG_8190.JPG
Plik ściągnięto 951 raz(y) 98,31 KB

IMG_8191.JPG
Plik ściągnięto 951 raz(y) 90,56 KB

_________________
www.sklejmy.com
Zapraszam na mojego photobloga:
www.flickr.com/photos/bartoszmalbork/
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 15 Kwi, 2017 14:04   

W podobnym i gorszym stanie jest cała DK55 między Malborskiej, a Nowym Dworem, oczywiście przeładowane wywrotki ze żwirem nie mają z tym nic wspólnego.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 04 Paź, 2017 18:47   

Takie coć powstało w ważnych umysłach i dąży ku realizacji...
bip.malbork.pl
Cytat:
(...) W ramach budowy i przebudowy elementów uspokojenia ruchu i drogi rowerowej przy ul. Konopnickiej należy wykonać: Na odcinku od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Wybickiego: budowa dwukierunkowej drogi rowerowej o szer. 2,5 m. i remont istniejącego odcinka o szer. 2 m. z włączeniem go do ciągu rowerowego w ul. Wybickiego Skrzyżowanie ul. Konopnickiej z ul. Kraszewskiego – budowa skrzyżowania z wyniesioną tarczą Skrzyżowanie ul. Konopcnikiej z ul. Sucharskiego – budowa wyniesionego przejścia dla pieszych z przejazdem rowerowym oraz rozplecenie kierunków ruchu rowerowego. Montaż prefabrykowanych progów zwalniających – 3 szt., progi wykonane z gumy odpornej na UV, wymiary 1,8m. x 3,0m.
(...)
owa elementów uspokojenia ruchu w dzielnicy Piaski na terenie miasta Malborka, montaż wiat rowerowych przy ul. Żelaznej i Dworcowej w Malborku W ramach części 2 należy wykonać: A. Budowę i montaż elementów uspokojenia ruchu na ul. Chopina i Toruńskiej W ramach budowy elementów uspokojenia ruchu przy ul. Chopina i Toruńskiej należy wykonać: Budowę 3 skrzyżowań z wyniesioną tarczą: ul. Chopina-ul. Wołyńska, ul. Chopina-ul. Toruńska, ul. Toruńska-ul. Wiślana-ul. Grudziądzka. Montaż prefabrykowanych progów wyspowych: - 5 szt. (3 szt. w ul. Chopina i 2 szt. w ul. Toruńskiej), progi wykonane z gumy odpornej na UV, wymiary 1,8m. x 3,0m. Budowę jednego wyniesionego przejścia dla pieszych: skrzyżowanie ul. Chopina i Al. Wojska Polskiego
(...)
C. Montaż elementów uspokojenia ruchu na ul. Żelaznej W ramach budowy elementów uspokojenia ruchu przy ul. Żelaznej należy wykonać montaż prefabrykowanych progów zwalniających – 2 szt., progi wykonane z gumy odpornej na UV, wymiary 1,8m. x 3,0m.
(...)
Budowa i przebudowa chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych, elementów uspokojenia ruchu w dzielnicy Wielbark na terenie miasta Malborka przy ul. Kochanowskiego i Zakopiańskiej w Malborku W ramach budowy i przebudowy elementów uspokojenia ruchu i drogi rowerowej przy ul. Kochanowskiego i Zakopiańskiej należy wykonać: Odcinek A-B ciągu rowerowego i chodnika długości ok. 400 mb. z rodzieleniem ruchu rowerowego i pieszego. Scieżka rowerowa szer. 2,0 mb., chodnik szer. 1,50 mb., pas rozdziału 0,20 m. Odcinek B-C ciągu pieszo-rowerowego długości ok. 250 mb. zmiennej szer. do 2,7 m. Montaż prefabrykowanych progów wyspowych: - 2 szt. (w ul.Zakopiańskiej), progi wykonane z gumy odpornej na UV, wymiary 1,8m. x 3,0m. Budowę jednego wyniesionego przejścia dla pieszych: za skrzyżowaniem ul. Sobieskiego i ul. Zakopiańskiej (...)

Budowa dróg rowerowych, chodników jak najbardziej słuszne. Ale kolejne utrudnienia w ruchu na nielicznych ulicach łączących dzielnice, czemu mają służyć?
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Kuglow 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017 00:35   

Może tak w końcu ktoś by się zabrał za wymianę nawierzchni ul. Łąkowej od ul. Ciepłej do Malnaftu. Strach tam nawet rowerem jeździć.
_________________
"Tylko dzięki zaiste niepojętej, a tak wielkiej i niezbadanej litości boskiej, ludzie w tym kraju nie na czworakach chodzą, a na dwóch nogach, udając człowieka."
Józef Piłsudski
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017 05:14   

2097
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 01 Gru, 2017 15:57   

No to mamy...

Cytat:
"Wyrosły" na ulicach Konopnickiej, Toruńskiej, Chopina, Żelaznej i najprawdopodobniej mają uspokajać ruch. Póki co, raczej denerwują kierowców. Chodzi o progi zwalniające, które pojawiły się nagle na jezdniach, bez żadnej zapowiedzi.
http://malbork.naszemiast...al,t,id,tm.html
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Czw 14 Gru, 2017 08:13   

http://82-200.pl/1823,Spo...owerzystom.html
Cytat:
Na początku grudnia br. w Malborku pojawiły się spowalniacze, które ułatwią jazdę rowerzystom a kierowców zmuszą do zdjęcia nogi z gazu. Do tej pory zostały zamontowane na ulicach Konopnickiej, Żelaznej, Chopina i Toruńskiej

(...)

Zwiększenie bezpieczeństwa w tym zakresie będzie możliwe między innymi dzięki budowie i przebudowie chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, elementów uspokojenia ruchu wraz z budową infrastruktury dla rowerów w Malborku w ciągu ulic: Żelaznej, Chopina, Toruńskiej, Wybickiego, Wałowej, Żuławskiej, Akacjowej, Konopnickiej, Kochanowskiego, Zakopiańskiej, Dąbrowskiego, Zielenieckiej.

Poniżej przedstawiamy pełny zakres prac, które będą realizowane na podanych ulicach w celu zapewnienia bezpieczeństwa kierowcom i pieszym. Przed każdym elementem uspokojenia ruchu zostanie ustawione odpowiednie oznakowanie pionowe, dla każdego kierunku ruchu:

Budowa elementów uspokojenia ruchu na ul. Żelaznej

Ulica Żelazna zostanie przystosowana do prędkości rzędu 30 km/h poprzez montaż prefabrykowanych progów wyspowych. Rozwiązanie to z jednej strony zapewni uspokojenie ruchu pojazdów, z drugiej rozstaw osiowy kół autobusów umożliwi swobodny przejazd zapewniając odpowiednie warunki przemieszczania się dla komunikacji zbiorowej.

Budowa elementów uspokojenia ruchu na ul. Chopina i Toruńskiej

Na ulicy Chopina i Toruńskiej nastąpi uspokojenie ruchu poprzez budowę skrzyżowań z wyniesioną tarczą w następujących lokalizacjach: ul. Chopina – ul. Wołyńska, u. Chopina – ul. Toruńska i ul. Toruńska – ul. Wiślana – ul. Grudziądzka.

Wyniesienie skrzyżowania wykonane zostanie z kostki betonowej niefazowanej, na wysokość 10 cm ponad istniejącą powierzchnią jezdni. W obrębie przebudowywanego skrzyżowania zostaną wymienione krawężniki oraz wyremontowane fragmenty chodników. Na wlocie ul. Chopina i Al. Wojska Polskiego planuje się wyniesione przejście dla pieszych.

Dodatkowym elementem uspokojenia ruchu będzie zastosowanie progów zwalniających wyspowych (zostało wykonane).

Przebudowa chodników, budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych na ul. Wybickiego

Na całej długości ul. Wybickiego planuje się wytyczenie dwustronnych, dwukierunkowych dróg rowerowych oraz połączenie ich z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym w ulicy de Gaulle`a. Po północnej stronie ulicy od wjazdu do garaży do skrzyżowania z ulicą Nowowiejskiego zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy. W ramach inwestycji zostaną również wyremontowane fragmenty istniejących chodników.

Przebudowa dróg dojazdowych, chodników, budowa ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych, elementów uspokojenia ruchu na ul. Wałowej, Żuławskiej i Akacjowej

Od końca istniejącej drogi dojazdowej wzdłuż ul. Wałowej do istniejącego przejścia dla pieszych zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy. W następnym fragmencie ulicy Wałowej, do skrzyżowania z ulicą Główną, planuje się przekształcenie istniejącego chodnika w ciąg pieszo-rowerowy poprzez przełożenie i dołożenie kostki betonowej. Na pozostałym odcinku, tj. od przejścia dla pieszych i rowerów przy Moście im. Św. Wojciecha do włączenia się do istniejącego ciągu pieszo-rowerowego przy Alei Celników Polskich, zaprojektowano drogę rowerową z przyległym do niej chodnikiem, po stronie zachodniej, wraz z wyniesionym przejściem dla pieszych i rowerzystów.

Przy ulicy Akacjowej i Żuławskiej zaprojektowano uspokojenie ruchu w postaci wyniesionych tarcz skrzyżowań wraz z regułą „prawej ręki”. Skrzyżowania z wyniesioną tarczą zostaną wykonane w następujących lokalizacjach: ul. Akacjowa – ul. Żuławska, ul. Żuławska – ul. Jaśminowa, ul. Żuławska – ul. Brukowa, ul. Brukowa – ul. Główna. Wyniesienie skrzyżowania wykonane zostanie z kostki betonowej niefazowanej, na wysokość 10 cm ponad istniejącą powierzchnią jezdni. W obrębie przebudowywanego skrzyżowania zostaną wymienione krawężniki oraz wyremontowane fragmenty chodników.

Dodatkowym elementem uspokojenia ruchu będzie zastosowanie progu zwalniającego na ulicy Brukowej.

Budowa i przebudowa chodników, ścieżek rowerowych, elementów uspokojenia ruchu na ul. Konopnickiej

Planowana trasa rowerowa w ciągu ul. Konopnickiej zostanie podzielona na dwa odcinki. Pierwszy z nich od skrzyżowania z ul. Mickiewicza do skrzyżowania z ulicą Sucharskiego będzie bazować na uspokojeniu ruchu, ze względu na brak wystarczającego miejsca na wyznaczenie drogi rowerowej. Ograniczenie prędkości zostanie osiągnięte poprzez zastosowanie progów zwalniających wyspowych (już wykonanych) i wyniesionego skrzyżowania z regułą „prawej ręki”.

Na drugim odcinku, od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Wybickiego, zaprojektowano dwukierunkową drogę rowerową i remont istniejącego chodnika, po wschodniej stronie jezdni. Rozplecenie kierunków ruchu rowerowego zaprojektowano przy skrzyżowaniu z ul. Sucharskiego, na wyniesionym przejeździe rowerowym, zapewniającym wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu.

Skrzyżowanie z wyniesioną tarczą zostanie zlokalizowane na przecięciu ul. Konopnickiej – ul. Kraszewskiego. Wyniesienie skrzyżowań i przejść dla pieszych wykonane zostanie z kostki betonowej niefazowanej, na wysokość 10 cm ponad istniejącą powierzchnią jezdni. W obrębie przebudowywanych skrzyżowań zostaną wymienione krawężniki oraz wyremontowane fragmenty chodników.

Przebudowa chodników, ścieżek rowerowych, ciagów pieszo-rowerowych, elementów uspokojenia ruchu na ul. Kochanowskiego, Zakopiańskiej

W ciągu ulicy Kochanowskiego projektowaną trasę rowerową podzielono na dwa odcinki. Istniejącą dzisiaj strefę zamieszkania do ulicy Konopackiej planuje się wyposażyć w elementy uspokojenia ruchu – wyniesione skrzyżowania oraz zastosować regułę „prawej ręki”.

Na odcinku od ulicy Konopackiej ruch rowerowy odbywał się będzie po wydzielonej drodze rowerowej po północnej stronie ulicy. Włączenie i wyłączenie na drogę rowerową odbywać się będzie w obrębie wyniesionego skrzyżowania ulicy Kochanowskiego i Konopackiej. W rejonie zatoki autobusowej ze względu na ograniczone miejsce zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy dołączony do istniejącego.

W ciągu ulicy Zakopiańskiej zaprojektowano uspokojenie ruchu poprzez montaż progów wyspowych. Dla poprawy bezpieczeństwa rowerzystów miejsce włączenia ścieżki rowerowej do ul. Zakopiańskiej zaprojektowano wyniesione przejście dla pieszych i rowerzystów. Z powodu kolizji przejścia z przystankiem autobusowym, zostanie on przeniesiony za wyniesione przejście dla pieszych i rowerzystów w stronę skrzyżowania.

Budowa ścieżki rowerowej, elementów uspokojenia ruchu na ul. Dąbrowskiego i Zielenieckiej

Na ul. Dąbrowskiego i Zielenieckiej zaprojektowano strefę ruchu uspokojonego w postaci wyniesionych tarcz skrzyżowań oraz reguły „prawej ręki”. Skrzyżowania z wyniesioną tarczą zostaną wykonane w następujących lokalizacjach: ul. Dąbrowskiego – ul. Nogatowa, ul. Dąbrowskiego – ul. Leśna – ul. Wróblewskiego, ul. Dąbrowskiego – ul. Zieleniecka, ul. Zieleniecka – ul. Wilcza.

Wyniesienie skrzyżowania wykonane zostanie z kostki betonowej niefazowanej, na wysokość 10 cm ponad istniejącą powierzchnią jezdni. W obrębie przebudowywanego skrzyżowania zostaną wymienione krawężniki oraz wyremontowane fragmenty chodników.

Dodatkowym elementem uspokojenia ruchu będzie zastosowanie progów zwalniających.

Budowa infrastruktury rowerowej Bike&Ride

W ramach zadania planuje się wyposażenie węzła transportowego w Malborku w infrastrukturę typu Bike&Ride, tj. wiaty rowerowe na 100 rowerów. Z kolei przystanek zintegrowany Malbork-Kałdowo zostanie wyposażony w 10 stojaków rowerowych.

Planowana wartość projektu wynosi 14 577 575,73 zł, w tym dofinansowanie z budżetu środków europejskich
12 231 028,04 zł co stanowi 85% wydatków kwalifikowanych.

Planowana wartość działań miasta Malborka wynosi 8 244 381 ,00 zł, w tym wkład własny 1 342 051,00 zł.


Najlepszą ilustracją sensowności części projektu jest zdjęcie dodane przez UM do tekstu

Próg ułatwiający wjazd do Młynówki, brawo burmistrz
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Item 
Item


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Czw 14 Gru, 2017 12:53   

Muszę stwierdzić, że trochę wolniej jeżdżą samochody dzięki progom na Konopnickiej. Zastosowanie progów wyspowych zapewne spowodowane jest ruchem autobusowym - progi swobodnie mieszczą się między kołami ciężarówek, więc pewnie też jest tak w przypadku autobusów, a największym zagrożeniem na tej ulicy były szarżujące osobówki. Natomiast stosowanie się do znaków drogowych nie spowoduje wjazdu do Młynówki.
_________________
Im dalej znajduję się od tłumu, tym większy staje się mój świat - Gao Ertai
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group