Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Autobusem po krawędzi bankructwa
Autor Wiadomość
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:49   

Ale 2 nie jedzie na Wielbark :-)
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:49   

No nie tylko po 22-ej z pociągu z buta się leci. Ile razy jechałem pociągiem NIGDY nie było autobusu na południe, a nie jechałem jakims wyrafinowanym IC tylko najzwyklejszym PKP-PR, około kilkunastu ludzi zerknęło na rozkład i poszło dalej w tym samym kierunku i drugie tyle od razu wiedziało jak się sprawy mają i nawet nie patrzyli. A utobus był kilkanascie - kilkadziesiąt minut później i jechał prawie pusty, tego się niczym nie da wyjaśnić jak tylko brakiem zainteresowania władz firmy rentownością.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:51   

napioo napisał/a:
w dni powszednie jedzie 2 o 22.15 w soboty i niedziele o 21.59 http://www.mzk.malbork.pl/rozklady/linie.htm
Chodzi o 3 ostatnia o 19-ej w dni powszednie, w wolne po 17 ej nie ma nic
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
mw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:52   

luanda napisał/a:
rob3rt napisał/a:
fakt to jest straszne jak spaceruje sobie wieczorem z psem i jedzie wielki autobus ktory na pewno mało nie pali i jedzie w nim 1 osoba... 1,8zł za przejechanie po całym mieście samemu...


Dlatego nazywa się to linia, a transport publiczny.
Jest rozkład jazdy i przewoźni jest zobowiązany do jego realizacji. Raz wiezie się cały autobus, a raz jedzie jedna osoba.
Umiejętnością jest jago właściwe skonstruowanie.
Cóż, napiszę tak...Studiowałem to i skończyłem studia na ten temat z oceną bardzo dobrą, wcale nie jest prosto wykonać efektywnie usługę przewozową.
Szaleństwo cen paliwa ostatnio, wcale nie pomaga... Dodam, że paliwo żeglugowe (olej lekki) kosztuje już ponad dolara - w głowie się nie mieści!!!

Jeszcze trochę europejskich regulacji, jeszcze trochę lewackich ekologów i GANG ROWEROWY będzie rządził :)


musi być to prawdą, przecież nawet było coś takiego jak liczenie pasażerów w poszczególnych autobusach, sprawdzanie kto na jakim bilecie jeździ, słynne bilety zerowe itd. a widać wiele to nie pomogło

możliwe że głównym powodem jest nieuczciwość Rady Miasta... i to tutaj należy patrzeć a nie w zarobki prezesów...
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:56   

mw napisał/a:
słynne bilety zerowe
dały obraz strat jakie MZK ponosiło z tytułu darmowych przejazdów
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 15:08   

Wczoraj przyjechałem pociągiem z kierunku Tczew tuż po 22 i na Południe czekał mnie spacerek, gdyż ostatni autobus odjechał w tym kierunku o 21.59. Takich jak ja, którzy przyjechali pociągiem i chcieli skorzystać z usług MZK było kilkadziesiąt osób.
Czy naprawdę tak trudno ułożyć rozkład jazdy autobusów uwzględniając rozkład jazdy PKP? Skoro wszystkie autobusy mają swoje przystanki przed dworcem PKP (paranoja!), to niech będę dla pasażerów pomocne.
 
 
mw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 15:09   

argus napisał/a:
Wczoraj przyjechałem pociągiem z kierunku Tczew tuż po 22 i na Południe czekał mnie spacerek, gdyż ostatni autobus odjechał w tym kierunku o 21.59. Takich jak ja, którzy przyjechali pociągiem i chcieli skorzystać z usług MZK było kilkadziesiąt osób.
Czy naprawdę tak trudno ułożyć rozkład jazdy autobusów uwzględniając rozkład jazdy PKP? Skoro wszystkie autobusy mają swoje przystanki przed dworcem PKP (paranoja!), to niech będę dla pasażerów pomocne.


Feuchtwangen napisał/a:
No nie tylko po 22-ej z pociągu z buta się leci. Ile razy jechałem pociągiem NIGDY nie było autobusu na południe, a nie jechałem jakims wyrafinowanym IC tylko najzwyklejszym PKP-PR, około kilkunastu ludzi zerknęło na rozkład i poszło dalej w tym samym kierunku i drugie tyle od razu wiedziało jak się sprawy mają i nawet nie patrzyli. A utobus był kilkanascie - kilkadziesiąt minut później i jechał prawie pusty, tego się niczym nie da wyjaśnić jak tylko brakiem zainteresowania władz firmy rentownością.


no właśnie o tym mówię ...
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 15:27   

Dlaczego teren przed dworcem jest miejscem parkowania autobusów? Dlaczego nie można połączyć ze sobą kilku linii? Np 5 i 10 i zrobić pętle w Nowej Wsi i Starym Polu, 8 i 4 z pętlami w Sztumie i Nowym Stawie ... itd
A głupotą jest przejeżdżanie wszystkich autobusów przez dworzec kolejowy, przez co pasażerowie tracą i to dwukrotnie dużo czasu na Rondzie (sygnalizacja trójstopniowa).
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 15:42   

argus napisał/a:
Dlaczego nie można połączyć ze sobą kilku linii? Np 5 i 10 i zrobić pętle w Nowej Wsi i Starym Polu, 8 i 4 z pętlami w Sztumie i Nowym Stawie ... itd
to akurat jest wytłumaczalne, ponieważ ten aytobus nie stoi zbyt długo po chwili rusza z powrotem albo na inną linię, ale czy nie można zrobić petli dla 4,6,7,8 gdzieś na Piaskach, Dalekiej, Piaskowej, dla 5 np w Kałdowie, 15 już czasem trafia na Piaski.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 21:29   

zgłoście się do UM z propozycją kupn a MZK :mrgreen:
 
 
jaro 

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 22:36   

napioo napisał/a:
zgłoście się do UM z propozycją kupn a MZK :mrgreen:
Post niezgodny z regulaminem forum, obraźliwy dla innych użytkowników forum. edit admin
_________________
jaro
Ostatnio zmieniony przez StormChaser Pon 10 Mar, 2008 13:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 22:39   

jaro napisał/a:
napioo napisał/a:
zgłoście się do UM z propozycją kupn a MZK :mrgreen:
Ale głupoty wypisujecie a nie macie pojęcia o komunikacji miejskiej


A to może nas Szanowny Pan oświeci? Tak w ogóle to witamy na forum ( http://www.marienburg.pl/...p?p=35047#35047 ).
 
 
jaro 

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 22:41   

To wszysto nie jest takie proste jak wam sie wydaje
_________________
jaro
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 22:44   

jaro napisał/a:
To wszysto nie jest takie proste jak wam sie wydaje


Półsłówka i żadnych konkretów. Ostrzegam, za spamowanie lecą warny. Albo będziesz się wypowiadał KONKRETNIEJ, albo się nie wypowiadaj!
 
 
jaro 

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 22:50   

duśka, Autobusy przejerzdzają przez dworzec PKP bo dużo ludzi pracuje w innych miastach.A linie pozamiejskie mają na dworcu przystanek końcowy
_________________
jaro
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 22:53   

To raczej nie wyjaśnia problemu MZK i tego, że podobno przedmówcy nie mają racji. To że gro ludzi pracuje poza miastem to wiadomo (żadne odkrycie) to, że linie zamiejskie mają tu pętlę też niczym nowym nie jest. Więc skoro już chcesz się bawić w Kolumba to zaprezentuj nam coś czego w tym temacie nie było i udowodnij nam brak racji.
 
 
jaro 

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 23:05   

duśka, A jak byś miała prosperować jak miasto nie daje tyle dotacji ile powinno? Nie zakupuje nowych autobusów nie mamy co ukrywać ze nasze autobusy w malborku to już zabytki.
_________________
jaro
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 23:11   

jaro, przeczytaj uważnie temat i kieruj proszę kontrargumenty do osób, które tu dyskutują. Opcja "cytuj" danego użytkownika. I napiszesz więcej i będzie jasność w temacie.

Jeżdżę MZK i wiem jaki jest stan floty, więc to również nie nowość. A co do ekonomiki i rentowności jeszcze tutaj się nie wypowiadałam, jedynie obserwuje wypowiedzi.
 
 
Ankh 


Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 23:43   

jaro napisał/a:
duśka, A jak byś miała prosperować jak miasto nie daje tyle dotacji ile powinno? Nie zakupuje nowych autobusów nie mamy co ukrywać ze nasze autobusy w malborku to już zabytki.


Mówisz, że się znasz na tym Jaro, więc Ci wierzę...Chciałabym tylko wiedzieć ile według Ciebie dotacji powinno dawać miasto i czy to tzw. miasto, czy też zarząd spółki podejmuje decyzję o zakupie autobusów - tego jakie powinny być pod względem wielkości, wymagań technicznych itd. Czy jest w ogóle taka kwota dotacji, która jest w stanie postawić na nogi tego typu nierentowną firmę, czy chodzi tu raczej o decyzje personalne? Pytam, bo nie wiem - chciałabym poznać Twoje zdanie na ten temat. Z mojej wiedzy nt. autobusowego transportu publicznego (zaznaczam, że nie posiadam wiedzy fachowej w tym temacie) wynika, że zazwyczaj ciężko jest sprawić, by był rentowny i - jak pisał Lunada - nie jest to łatwa sprawa. Chciałabym wiedzieć więcej na ten temat...
_________________
Nie pytaj co Malbork może zrobić dla Ciebie, zapytaj co Ty możesz zrobić dla Malborka...
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Mar, 2008 12:49   

jaro napisał/a:
napioo napisał/a:
zgłoście się do UM z propozycją kupn a MZK :mrgreen:
Post niezgodny z regulaminem forum, obraźliwy dla innych użytkowników forum. edit admin
kolega niech najpierw poczyta wypowiedzi a dopiero później wyciąga wnioski moje wypowiedzi oparte są na wypowiedziach pracowników MZK a jeżeli chodzi o kupno togdzieś wyżej jest link do strony UM gdzie jest właśnie oferta na sprzedaż
Ostatnio zmieniony przez StormChaser Pon 10 Mar, 2008 13:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 10 Mar, 2008 13:40   

Jakoś tak się składa że większość rządów i miast na świecie i w Europie popiera transport publiczny i go dotuje w ten czy inny sposób, stawiajac jako główny cel odciążenie układów komunikacyjnych miast. Na jego rentownośc patrząc przez perspektywę środowiska, miejsc parkingowych, płynności ruchu itd. No ale jesteśmy przecież tu gdzie jesteśmy więc się nie znamy.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Irasisko 


Wysłany: Pon 10 Mar, 2008 21:28   

Feuchtwangen napisał/a:
Jakoś tak się składa że większość rządów i miast na świecie i w Europie popiera transport publiczny i go dotuje w ten czy inny sposób,


Zgadzam się z tobą, że należy rozwijać transport publiczny ze względów o których wspominałeś ale myślę, że każda złotówka dotacji (było nie było z naszych podatków) powinna być dobrze spożytkowana. I tutaj kłania się restrukturyzacja takiej firmy jaką jest MZK, bo pakowanie w nią pieniędzy w tej chwili i takiej sytuacji jest bez sensu.
_________________
"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego" Lew Tołstoj
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 11 Mar, 2008 07:53   

Irasisko napisał/a:
pakowanie w nią pieniędzy w tej chwili i takiej sytuacji jest bez sensu.
Od dłuższego czasu tak jest niestety.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
EnStMa 

Wysłany: Sro 12 Mar, 2008 13:39   coś na temat

Moim zdaniem prywatyzacja nic nie zmieni. Różnica będzie tylko taka, że miasto będzie dokładało 3 mln zł czy tego chce czy nie jeżeli będzie chciało utrzymać kursy np. w obecnym kształcie.
Teraz miasto daje mniej lub więcej a tak naprawdę ile sobie wymyśli.
_________________
Entuzjasta Starego Malborka
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008 13:04   

http://www.portalpomorza.pl/aktualnosci/4/3498
Cytat:
Rozkład jazdy prywatyzacji miejskiego przewoźnika

MALBORK. Zgodnie z harmonogramem, dzisiaj mają się rozpocząć negocjacje w sprawie prywatyzacji Miejskiego Zakładu Komunikacji. Na ich efekty czeka prawie setka pracowników i pasażerowie, którzy już trzymają się za kieszenie, obawiając się podwyżek cen biletów.

- Według mnie po prywatyzacji nic się nie zmieni, najwyżej będziemy więcej płacić za przejazdy. Bilety już nie są tanie, więc jak mogę, to idę piechotą. Jak będą jeszcze droższe, korzystanie z usług MZK będzie dla nas nieosiągalnym luksusem – mówią ci pasażerowie, którzy wsiadając do autobusu, kasują normalne bilety.
Dla pozostałych, to znaczy tych, którzy za przejazd nie płacą, albo płacą tylko część, bo mają prawo do ulgowych przejazdów, sytuacja nie jest tak dramatyczna. Ale to właśnie przez takich pasażerów wzięły się obecne kłopoty przewoźnika. Spółka nie otrzymywała bowiem z miejskiej kasy refundacji utraconych w ten sposób wpływów, a liczba jeżdżących za darmo lub z ulgą wzrastała. W ten sposób sytuacja finansowa firmy mocno się skomplikowała. Jednak te argumenty nie przemawiały do władz miasta. I nie przemawiają do tej pory. Według włodarzy, to wyłącznie zarząd jest odpowiedzialny za kondycję finansową MZK, a przecież “krawiec kraje, jak mu materii staje”.
Na kłopoty inwestor
Lekarstwem na bolączki tej miejskiej spółki ma być prywatyzacja. Zapytaliśmy, czego władze miasta spodziewają się po ewentualnym inwestorze.
- Wymiar finansowy jest w tej chwili sprawą drugorzędną. Chodzi przede wszystkim o właściwe funkcjonowanie spółki i zapewnienie społeczności Malborka poprawnie działającej komunikacji miejskiej, co jest naszym zadaniem i może być realizowane przez choćby takie działania, jak prywatyzacja – odpowiada Andrzej Rychłowski, burmistrz Malborka. - Spółka jest obecnie w takiej sytuacji, że wymaga dofinansowania rzędu kilku milionów złotych. Problem ten powinien być rozwiązywany przynajmniej od 8 lat, a tak, niestety, sytuacja MZK stale się pogarszała balansując na granicy upadłości.
Przed upadkiem w przepaść zakład ma uchronić inwestor, który – jak się dowiadujemy – ma sfinansować wymianę taboru, ale również utrzymać aktualną liczbę linii autobusowych oraz zadbać o właściwą częstotliwość kursów w rozkładzie jazdy.
Gdzie trzech się bije
Malborski rynek przewozowy zainteresował trzy firmy: Veolia Transport sp. z o.o., PHU Latocha oraz Nord Express sp. z o.o. W miniony poniedziałek zespół negocjacyjny, w skład którego wchodzą urzędnicy, przedstawiciele spółki, związkowcy z MZK oraz radni, oceniał złożone oferty pod względem formalnym. Do dzisiaj oferenci mieli otrzymać odpowiedź, którzy przeszli do drugiej rundy rozmów. Negocjacje, które rozpoczną się jeszcze dzisiaj, mają zakończyć się już 23 kwietnia. Tydzień później minie termin złożenia oferty wiążącej. Na razie władze miasta są bardzo enigmatyczne jeśli chodzi o możliwe scenariusze prywatyzacji. Nie wiadomo więc, czy transakcja zakończy się np. sprzedażą większościowego pakietu udziałów przedsiębiorstwa, czy też samorząd będzie chciał zachować nad nim kontrolę. Nie udało nam się również ustalić, czy pracownicy MZK otrzymają 15 proc. udziałów, bo na taki krok mógłby się zdecydować samorząd. A to właśnie pracownicy najbardziej obawiają się nowych porządków, bo póki co nie znają jeszcze gwarancji, których może im udzielić ewentualny przyszły pracodawca.
Oczywiście, nigdzie nie jest powiedziane, że negocjacje muszą zakończyć się prywatyzacją.
Ale w takim wypadku radni będą musieli zadecydować o przekazaniu kilku milionów złotych na dofinansowanie spółki – uważa Andrzej Rychłowski. - Oczywiście ewentualne dofinansowanie MZK z budżetu miasta spowoduje niewykonanie jakiejś innej inwestycji miejskiej, np. budowy szkoły. Jest to zawsze kwestia wyboru - proces prywatyzacyjny pozwala nie wydatkować tej dużej sumy pieniędzy w krótkiej perspektywie czasowej.
Do sprawy prywatyzacji MZK będziemy wracać w kolejnych wydaniach “Gazety Malborskiej”, prezentując wyniki negocjacji.

Mniej gorąco niż z ciepłem?
Nikt nie rozdziera szat nad sprzedażą udziałów MZK, jak to było w przypadku PEC. Jednak jesteśmy ciekawi opinii naszych Czytelników w tej sprawie. Komu podoba się prywatyzacja? Kto na niej skorzysta? Czy zmieni się sytuacja pasażerów, gdy autobusy będą miały nowego właściciela?
Jeśli chcesz zabrać głos, wystarczy do nas dzwonić, wybierając numer telefonu redakcji: 055 272 07 01, albo pisać pod adresem: “Gazeta Malborska”, ul. Kościuszki 23 C, 82 200 Malbork. Internauci mogą skorzystać także z poczty elektronicznej: a.szade@wpomorskie.pl.

Autor: Anna Szade Źródło: Gazeta Malborska


Veolia w Tczewie nieźle się wywiązuje - znam z autopsji, do tego także tczewskim PKS-em włada, chociaż z drugiej strony powstałby lokalny monopilista...
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008 17:04   

Veolia to duże przedsiębiorstwo transportowe, dlatego umie dobrze zarządzać
Martwi mię to jeśli Veolia przejmie MZK to może swoje przestarzałe autobusy, które jeżdżą po Tczewie lub po innych miast, które obsługuje, wepchać na teren naszego miasta aby u nas obsługiwały linie mówiąc że to wymiana taboru
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008 17:55   

Mr.Kłosik napisał/a:
swoje przestarzałe autobusy
niewiele ich tam ma, chociaż i owszem Autosana jest szansa zobaczyć, a czy mogą być gorsze od tych co teraz oferuje MZK?
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008 18:44   

Nie, muszą być lepsze ;-)
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008 20:53   

Mr.Kłosik napisał/a:
Martwi mię
mnie też
Cytat:
Chodzi przede wszystkim o właściwe funkcjonowanie spółki i zapewnienie społeczności Malborka poprawnie działającej komunikacji miejskiej,
trzeba było robić dopłaty jak się dawało ulgi. Przez wiele lat UM nie zwracał MZK pieniędzy za uchwalone przez radnych zniżki, dzisiaj sami przyznają się do tego doprowadzając do prywatyzacji. Nie chodzi tutaj o "właściwie" funkcjonowanie tylko o wpływy do kasy UM bo już niewiele zostało do sprzedania
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008 20:55   

Zamiatali sprawę pod dywan a teraz ona wyszła jak potwór z dywanu :mrgreen: :hahaha:
Ostatnio zmieniony przez Mr.Kłosik Wto 08 Kwi, 2008 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group