Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Autobusem po krawędzi bankructwa
Autor Wiadomość
Linka 
Mistrz
Bride of Francula


Pomogła: 8 razy
Wysłany: Czw 08 Kwi, 2010 23:04   

Siostra Irena napisał/a:
Idealne :ok:


Mnie też się podobają :-) I żeby nie miały reklam na szybach (jak obecnie niektóre, takie drukowane na siatce), bo szału i oczopląsu idzie dostać ;-)
_________________
.............................................
 
 
JacekB 

Pomógł: 4 razy
Wysłany: Czw 08 Kwi, 2010 23:27   

Siostra Irena napisał/a:
Andrzej 123 napisał/a:
I to wszystko nasze POLSKIE

Idealne :ok:


Powiem więcej. Okazuje się, że nawet w "stolycy" nikomu nie przeszkadza, że na niektórych liniach jeżdżą bardzo małe jak na warszawskie warunki krajowe Autosany H7-20. Na przykład u mnie na Chomiczówce obsługują linię 203. Czasami są mocno zapchane, gdy dużo ludzi wysiada z metra na końcowej stacji Młociny i chce dojechać na swoje osiedle. Ale to jest raczej kwestia mało elastycznego ustawienia częstotliwości kursów niż wielkości pojazdów. Trasa ma długość około 3, nie więcej niż 4 kilometry, czyli jest - z grubsza biorąc - zbliżona do długości linii malborskich.
Można poczytać na przykład tutaj:
http://www.przegubowiec.c...an-h7-20-solina

Jestem przekonany, że takie lub podobne małe autobusy doskonale sprawdzałyby się w Malborku. Do tego kilka większych pojazdów do obsługi tras/kursów najbardziej obłożonych i wszystko w temacie.
Ostatnio zmieniony przez JacekB Czw 08 Kwi, 2010 23:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2010 06:57   

Gdyby busy, czy też małe autobusiki jak kto woli, jeździły z częstotliwością 8-10 minut (jak w cywilizowanych miastach), to nie byłoby tłoku i chyba wszyscy byliby zadowoleni ;-)
Ostatnio zmieniony przez argus Pią 09 Kwi, 2010 06:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2010 08:51   

Parę minut w tę czy inna stronę to na zakupy można się wybrać, na pociąg, do szkoły czy pracy to już nie bardzo. rzecz w tym, ze autobusy powinny być gabarytowo dostosowane do obciążenia, nie tak jak obecnie że wyjeżdża rano i wraca wieczorem duża scania jadąc nawet przepełniona przez 2-3 godziny, a potem na półpusta, wtedy na niektórych liniach i bus dałby radę, ale w porannym i popołudniowym szczycie nigdy.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Linka 
Mistrz
Bride of Francula


Pomogła: 8 razy
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2010 12:38   

Kiedyś rano jechałam do pracy takim busikiem (podstawionym zamiast zepsutej zapewne scanii) - NIE POLECAM, ludzie rezygnowali z wsiadania, a ci, co byli w środku stali sobie na stopach.
Zdarza mi się również jazda rydwanem, dają mały busik, chętnych sporo, ludzie z dużymi psami też chcą jechać i robi się normalny tłok. Te busiki to jednak porażka, bo wystarczy, że wsiądą 2-3 "nadprogramowe" osoby, które jadą przypadkowo i robi się problem. Takie busiki rydwanopodobne sprawdzają się jako wynajęty transport dla kameralnej grupki, a przewóz pasażerów po mieście i poza nim jednak wymaga większych pojazdów.
_________________
.............................................
Ostatnio zmieniony przez Linka Pią 09 Kwi, 2010 12:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2010 12:47   

Linka napisał/a:
Kiedyś rano jechałam do pracy takim busikiem (podstawionym zamiast zepsutej zapewne scanii) - NIE POLECAM, ludzie rezygnowali z wsiadania, a ci, co byli w środku stali sobie na stopach.
Zdarza mi się również jazda rydwanem, dają mały busik, chętnych sporo, ludzie z dużymi psami też chcą jechać i robi się normalny tłok. Te busiki to jednak porażka, bo wystarczy, że wsiądą 2-3 "nadprogramowe" osoby, które jadą przypadkowo i robi się problem. Takie busiki rydwanopodobne sprawdzają się jako wynajęty transport dla kameralnej grupki, a przewóz pasażerów po mieście i poza nim jednak wymaga większych pojazdów.

Gdy busy będą kursowały co 5-10 minut, a nie jak obecnie jeżdżą autobusy co 30-40 minut, to sytuacja będzie normalna, bez tłoku. Owszem w godzinach szczytu można wypuścić na trasę większy tabor.
 
 
Linka 
Mistrz
Bride of Francula


Pomogła: 8 razy
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2010 12:51   

Co 5 minut - nie za naszej kadencji ;-) Nie wiem, czy to by było opłacalne. Choć np. w takiej Pradze tramwaje tak kursują, a i tak każdy prawie pełen :-)
_________________
.............................................
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2010 12:59   

Gdyby na miejski autobus nie trzeba było się wybierać jak na koniec świata (bo następny za godzinę) to i frekwencja też inna by była, wielu właśnie z tego względu mając wybór stawia na samochód czy własne nogi, realia są takie, że busy ze względu na brak miejsc stojących, dla wózków czy osób niepełnosprawnych na typową komunikacje miejską się nie nadają i nadawać nie będą, chyba że z gumy je zaczną robić. Przykłady rozwiązań nie za wielkich ktoś już tu podał.
Cytat:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

§ 18. 1. Autobus powinien być wyposażony w:
1) co najmniej jedne drzwi po prawej stronie, a autobus regularnej miejskiej komunikacji publicznej - co najmniej w dwoje drzwi po prawej stronie, wyposażone w uchwyty lub poręcze; w razie urządzenia oddzielnego przedziału kierowcy przedział ten powinien umożliwiać wyjście na zewnątrz autobusu;
I to w sumie tyle na temat busów w komunikacji miejskiej, trzeba by się jaszcze dowiedzieć co z częścią "floty" MZK która wymogów nie spełnia
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
JacekB 

Pomógł: 4 razy
Wysłany: Pią 09 Kwi, 2010 21:46   

Cytat:
busy, czy też małe autobusiki jak kto woli,


Cytat:
autobusy powinny być gabarytowo dostosowane do obciążenia, nie tak jak obecnie że wyjeżdża rano i wraca wieczorem duża scania jadąc nawet przepełniona przez 2-3 godziny, a potem na półpusta, wtedy na niektórych liniach i bus dałby radę, ale w porannym i popołudniowym szczycie nigdy.


Cytat:
Takie busiki rydwanopodobne sprawdzają się jako wynajęty transport dla kameralnej grupki, a przewóz pasażerów po mieście i poza nim jednak wymaga większych pojazdów.


Cytat:
busy ze względu na brak miejsc stojących, dla wózków czy osób niepełnosprawnych na typową komunikacje miejską się nie nadają i nadawać nie będą,


Pewne nieporozumienia w tej dyskusji wynikają - mam wrażenie - z operowania przez dyskutantów niezbyt precyzyjnymi pojęciami. Trzeba pamiętać, na co pierwszy zwrócił uwagę Andrzej123, że taka przykładowa "Solina", o długości 8 metrów, zabierająca do 40 pasażerów, z wejściem niskopodłogowym na wózki, to jest w zasadzie regularny mały autobus, czyli jednak coś innego, niż "busik rydwanopodobny" na kilkanaście miejsc.

StormChaser napisał/a:
Gdyby na miejski autobus nie trzeba było się wybierać jak na koniec świata (bo następny za godzinę) to i frekwencja też inna by była, wielu właśnie z tego względu mając wybór stawia na samochód czy własne nogi,


I to jest, moim zdaniem, istota zagadnienia. Na własnym przykładzie: odwiedzając Malbork chętnie codziennie jeździłbym "jedynką" z Wielbarku do miasta i z powrotem jak za dawnych dobrych czasów, gdyby np. w szczycie kursowała co 10 minut, a poza szczytem co 15-20. Jeśli mam czekać pół godziny albo dłużej, a o dziesiątej wieczorem nie mam szans wrócić, to z definicji wybieram inny środek lokomocji. Tracę na tym, bo chociażby w lecie piwa nad Nogatem się nie napiję, ale coś za coś.
W szczycie powinien jechać większy autobus, wieczorem coś małego (ale nie "busiarskiego", lecz a'la "Solina" jak w cywilizowanym mieście) i sporo osób byłoby zadowolonych, jak sądzę.
Ostatnio zmieniony przez JacekB Pią 09 Kwi, 2010 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Wto 13 Kwi, 2010 19:46   

bogdan napisał/a:
argus napisał/a:
W wielu miastach busy naprawdę się sprawdzają,

W którym to mieście, dla przykładu?

argus napisał/a:
Gdyby busy, czy też małe autobusiki jak kto woli, jeździły z częstotliwością 8-10 minut (jak w cywilizowanych miastach), to nie byłoby tłoku i chyba wszyscy byliby zadowoleni ;-)

Będę drążył. Jakiś konkretny przykład "cywilizowanego miasta", w którym "busy, czy też małe autobusiki" jeżdżą co 8-10 minut, nie ma w nich tłoku i wszyscy są zadowoleni ?
_________________
a kto pyta, ten wielbłądzik.
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 13 Kwi, 2010 20:32   

Thimphu?
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
MrKłosik 
Mistrz
Inwestycji


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Czw 13 Maj, 2010 20:16   

W czerwcu pojawi się nowy autobus marki Mercedes Benz :-D Ze zdjęcia znajdującego się w prezentacji z debaty z burmistrzem wynika, że to bus niż autobus :hihi:
_________________

"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk

"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach
 
 
 
Larina 


Pomogła: 4 razy
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010 16:22   

To ten autobus: http://www.nowymalbork.pl...id=413&Itemid=1
_________________
"Kiedy czegoś gorąco pragniesz, to cały świat działa potajemnie by udało Ci się to osiągnąć" Paulo Coelho
Ostatnio zmieniony przez Larina Pią 02 Lip, 2010 16:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
OLE2008 
mrPWOmk na YOU TUBE


Wysłany: Pią 02 Lip, 2010 22:53   ;/

na litość boską przecież to SOLINA z RYDWANA ;/ koszmar mogli zainwestować w MAN'a Lion's City lub jakiegoś Solarisa
 
 
tczewianin 

Wysłany: Sob 03 Lip, 2010 22:32   

Dobry taki autobus, niż żaden. Solarisy są trochę za drogie, a wiadomo, jak wygląda sytuacja z MZK. Swoją drogą to ładnie się prezentuje w tych barwach i bardziej pasuje do ilości ludzi w autobusach, szczególnie tych wieczornych... może niedługo i rozkład się zmieni na lepsze.
 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Wto 06 Lip, 2010 16:10   

Dziś nowy nabytek miał już dyskotekę na przednim wyświetlaczu :-|
A swoją drogą,
Cytat:
W ostatnim czasie malborski magistrat złożył także w PFRON wniosek o dofinansowanie zakupu kolejnych dwóch mniejszych busów

http://www.82-200.pl/inde...ask=view&id=413
to mam nadzieję, że wymiana taboru nie bęzie polegać tylko na zakupach małych Autosanów, tych nieszczęsnych busów i jakieś normalne autobusy też się pojawią.
I tak na marginesie; umieszczanie przez firmę Autosan na swoich pojazdach logo Mercedesa wydaje mi się lekko niepoważne.
_________________
a kto pyta, ten wielbłądzik.
 
 
 
superfan 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Wto 06 Lip, 2010 18:04   

vonplauen napisał/a:
Dziś nowy nabytek miał już dyskotekę na przednim wyświetlaczu


Już od pierwszych dni było to zauważalne przez pieszych ;-)

nowy_mzk.jpg
Plik ściągnięto 105 raz(y) 84,83 KB

_________________
airfoto.pl
lotnictwo.net.pl
 
 
 
Linka 
Mistrz
Bride of Francula


Pomogła: 8 razy
Wysłany: Wto 06 Lip, 2010 18:46   

Superfan, ryzykowałeś stuknięcie w tyłek, wychodząc na jezdnię w celu sfocenia nowego busiq :hahaha:
_________________
.............................................
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 07 Lip, 2010 10:00   

MrKłosik napisał/a:
W czerwcu pojawi się nowy autobus marki Mercedes Benz
OLE2008 napisał/a:
na litość boską przecież to SOLINA

Dla ścisłości Autosan A8V Wetlina City na podwoziu i z silnikiem Mercedesa
Liczba siedzeń: 12 - 17
Liczba miejsc stojących: do 29
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
JacekB 

Pomógł: 4 razy
Wysłany: Czw 08 Lip, 2010 02:38   

vonplauen napisał/a:
Będę drążył. Jakiś konkretny przykład "cywilizowanego miasta", w którym "busy, czy też małe autobusiki" jeżdżą co 8-10 minut, nie ma w nich tłoku i wszyscy są zadowoleni ?


OLE2008 napisał/a:
na litość boską przecież to SOLINA z RYDWANA ;/ koszmar mogli zainwestować w MAN'a Lion's City lub jakiegoś Solarisa


vonplauen napisał/a:
mam nadzieję, że wymiana taboru nie bęzie polegać tylko na zakupach małych Autosanów, tych nieszczęsnych busów i jakieś normalne autobusy też się pojawią.


Zamiast się cieszyć, że zrobiono krok we właściwym kierunku, mamy pokaz tradycyjnego staropolskiego malkontenctwa. :evil:

Dawałem wcześniej przykład Warszawy, gdzie "Soliny" sobie radzą na liniach o podobnych parametrach do linii malborskich. Jeśli nie wystarcza, to proszę następny: Monachium, gdzie od kilku miesięcy służbowo pomieszkuję. Około 4 kilometry od ścisłego centrum ponad półtoramilionowego miasta, dość ekskluzywna dzielnica o liczbie mieszkańców pewnie większej niż cały Malbork razem wzięty, w pobliżu duża szkoła, dojazd do końcowej stacji metra. W takich pięknych okolicznościach przyrody przed moim domem przebiega linia, na której w dzień jeżdżą normalne autobusy, ale pod wieczór i w dni świąteczne jeździ mały Mercedes, podobny do nowej "Wetliny" z Malborka, tylko starszego modelu. Takie same widuję w innych dzielnicach. Jakoś nikt nie wybrzydza i nie marudzi.

Proszę nie mylić pojęć. To nie jest żadne "busiarstwo", lecz pełnowartościowy mały autobus, zabierający około 40 pasażerów, z jednym wejściem niskopodłogowym. Skoro takie sprawdzają się w europejskich metropoliach, to i w Malborku doskonale się sprawdzą, jeżeli będą używane zamiennie z większymi w zależności od potrzeb w różnych dniach i o różnych porach. Dwa podstawowe typy taboru (mały i średni), do tego racjonalna elastyczna organizacja i wszystko w temacie.
 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Czw 08 Lip, 2010 20:19   

Ale czy ja gdzieś kwestionuję sensowność zakupu tej Wetliny ?
Nie podoba mi się wizualnie, ale też uważam, że to krok w dobrą stronę.
Na trójkę, czy wieczorne kursy na liniach 1 i 6 jest jak znalazł.
Ale z drugiej strony jeżdżę czasem i widzę, że w szczycie nierzadko i w Scanii sporo osób zajmuje tzw. miejsca stojące, więc, jak widać, większe autobusy też są potrzebne.
_________________
a kto pyta, ten wielbłądzik.
 
 
 
JacekB 

Pomógł: 4 razy
Wysłany: Czw 08 Lip, 2010 20:49   

vonplauen napisał/a:
też uważam, że to krok w dobrą stronę.
Na trójkę, czy wieczorne kursy na liniach 1 i 6 jest jak znalazł.
Ale z drugiej strony jeżdżę czasem i widzę, że w szczycie nierzadko i w Scanii sporo osób zajmuje tzw. miejsca stojące, więc, jak widać, większe autobusy też są potrzebne.


Możliwe, że w pierwszej chwili nie zrozumieliśmy się. Po tej Twojej wypowiedzi sądzę, że mamy dość zbieżne poglądy. A estetyka to rzecz gust, więc o nią nie będę się spierać. :-)
 
 
Szymon.S 


Wysłany: Nie 11 Lip, 2010 00:58   

Kilka ujęć jednego z nowych autobusów.

DSCF4521.jpg
Autobus MZK 2010
Plik ściągnięto 50 raz(y) 125,92 KB

DSCF4522.jpg
Autobus MZK 2010
Plik ściągnięto 43 raz(y) 125,65 KB

DSCF4523.jpg
Autobus MZK 2010
Plik ściągnięto 40 raz(y) 111,76 KB

DSCF4526.jpg
Autobus MZK 2010
Plik ściągnięto 36 raz(y) 122,72 KB

DSCF4527.jpg
Autobus MZK 2010
Plik ściągnięto 54 raz(y) 125,93 KB

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 11 Lip, 2010 12:01   

Skąd ta liczba mnoga?
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
MrKłosik 
Mistrz
Inwestycji


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Nie 11 Lip, 2010 12:51   

Po mieście jeszcze jeździ mały autobus marki Mercedes :-)
_________________

"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk

"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach
 
 
 
Linka 
Mistrz
Bride of Francula


Pomogła: 8 razy
Wysłany: Nie 11 Lip, 2010 13:00   

No jeździ, ale wygląda, jakby miał się rozlecieć. Ale może tylko wygląda ;-)
_________________
.............................................
 
 
bogdan 

Pomógł: 6 razy
Wysłany: Wto 13 Lip, 2010 19:37   

Dofinansowanie z PFRON dotychczas kończyło sie zakupem małych autobusów.
2004r – dwa busy IVECO
2010r - WETLINA ( prawdopodobnie będą dwie kolejne).
Aby kupić coś większego może należy zwrócić się o środki unijne. Dobrym przykładem jest Ostrów Wielkopolski.
Oto co znalazłem na www.mzk-ostrow.com.pl


Miejski Zakład Komunikacji otrzymał dofinansowanie do projektu pt. „Zakup 5 autobusów niskopodłogowych dla Miasta Ostrowa Wielkopolskiego” współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013.

Łączny koszt inwestycji to kwota w wysokości 4 753 730 zł (z czego 80% tj. 3 117 200 zł to kwota rzeczywistego poziomu dofinansowania) w ramach której MZK S.A. dokonał zakupu 5 nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów marki Solaris Urbino 12.
Zakup 5 nowych autobusów przyczynił się do zwiększenia ilości taboru autobusowego, wpłynął również na poprawę bezpieczeństwa pasażerów.

50 lat MZK (33).jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 103,59 KB

50 lat MZK (7).jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 87,38 KB

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 14 Lip, 2010 07:35   

bogdan napisał/a:
Aby kupić coś większego może należy zwrócić się o środki unijne.
przede wszystkim trzeba chcieć, komunikacja miejska w Malborku wymaga głębokiej reformy tras i podejścia, wypowiedziano nierentowne umowy z gminami, na rynek weszła prywatna firma - ma zyski, MZK nie mogło ich mieć?
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
zybi2000
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Lip, 2010 10:27   

StormChaser napisał/a:
MZK nie mogło ich mieć?
nie mogło bo radni nie chcą znieść zniżek
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 14 Lip, 2010 11:21   

Mówię o wypowiedzianym porozumieniu z ościennymi gminami, i liniach oddanych pewnej firmie, teraz są ustawowe zniżki tylko na nich. MZK po wypowiedzeniu porozumienia przez gminę mogło kontynuować usługi na takich samych zasadach, czyli akceptując zniżki ustawowe. Ale przecież nie o to chodziło w operacji prywatyzacja MZK, by firma miała się lepiej, a mieszkańcy zadowoleni byli.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group