Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Autobusem po krawędzi bankructwa
Autor Wiadomość
tczewianin 

Wysłany: Czw 17 Wrz, 2009 23:32   

Może planują podwyżkę na 5-ce do Nowej Wsi.... . :-P
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 23 Wrz, 2009 08:20   

Zagadka się rozwikłała...
Cytat:
UCHWAŁA Nr XL / 361 / 09
RADY MIASTA MALBORKA
z dnia 17 września 2009 r.
w sprawie zmiany Uchwały Rady Miasta Malborka Nr XXXII/292/08 w sprawie opłat za
przewozy środkami publicznej komunikacji miejskiej MZK w Malborku sp. z o.o. na
liniach pozamiejskich.
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 roku o gospodarce
komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43 ze zm. Rada Miasta uchwala, co następuje:
§ 1
Wykreśla się w podstawie prawnej Uchwały Rady Miasta Malborka Nr XXXII/ 292/08 z dnia
30 grudnia 2008 r. art. 34 a ust. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. prawo przewozowe (tj.
Dz. U. z 2000 r. Nr 50 poz. 601 z późn. zm.)
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Miasta Malborka
Arkadiusz Mroczkowski

UZASADNIENIE
Wojewoda Pomorski pismem WI.III/KH/0912/297/08/09 z dnia 20 sierpnia 2009 r.
zawiadomił, że wszczął postępow anie w sprawie stwierdzenia niezgodności z prawem
uchwały Nr XXXII/292/08 Rady Miasta Malborka z dnia 30 grudnia 2008 r. Uchybieniem
prawnym był brak w jej treści zapisu o konieczności publikacji tej uchwały w Dzienniku
Urzędowym Województwa Pomorskiego. Obowiązek ten wyniknął z mylnie użytego w jej
podstawie prawnej przepisu art. 34a ust. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. prawo
przewozowe (tj. Dz. U. z 2000 r. Nr 50 poz. 601 z późn. zm.) dotyczącego ustalenia opłat
dodatkowych tam wymienionych, których przedmiotowa uchwała nie zawierała.
Propozycja zmiany w/w uchwały w sposób powyższy jest optymalnym rozwiązaniem
prowadzącym do zgodności z prawem jej treści w obliczu faktu, że konieczność publikacji
powoduje, że nie mogła ona wejść w życie z dniem 01.01 .2009 a jej obowiązywanie
ograniczone zostało do czasu związania Gminy Miejskiej Malbork treścią porozumień
międzygminnych w sprawie realizowania przez Miasto Malbork zadań własnych Gmin w
zakresie komunikacji miejskiej tj. do dnia 01.06.2009 r.
Zgodnie z wyrokiem NSA w spr. II OSK 138/05 z dnia 20.10.2005 r., art. 4 ust 2 ustawy o
gospodarce komunalnej nie stanowi podstawy do stanowienia aktów będących prawem
miejscowym a tym samym nie stwarza konieczności publikacji takiej uchwały co oznacza, że
eliminacja z podstawy prawnej przepisu ww. art. 34a uchyla niezgodność z prawem
zarzucona przez Wojewodę.
http://www.bip.malbork.pl/upload/2272/361.pdf
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009 08:12   

http://malbork.naszemiast...-bazy,id,t.html
Cytat:
MZK sprzeda część bazy?

Polska Dziennik Bałtycki Jacek Skrobisz

Dzisiaj 02:01:06 , Aktualizacja dzisiaj 02:01:06
Tegoroczny bilans działalności Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. w Malborku ma być zerowy, a w przyszłym roku spodziewany jest zysk w wysokości 100-200 tysięcy złotych - taką nadzieję wyraził burmistrz Andrzej Rychłowski, odpowiadając na ubiegłotygodniowej sesji Rady Miasta na pytanie o sytuację komunalnej spółki transportowej.

Pytanie zadał radny Zdzisław Leszczyński, który był ciekawy, jak wiedzie się przewoźnikowi po niedawnej zmianie organizacji pracy. Przypomnijmy, że prawie cztery miesiące temu MZK przestało wykonywać kursy pozamiejskie i skupiło się na wożeniu pasażerów tylko w Malborku.

O tym, jak się będzie spisywała spółka, będzie można mówić z większą pewnością dopiero teraz, bowiem MZK korzysta w dużej mierze na transporcie uczniów do szkół, a w okresie wakacyjnym dochody z tego tytułu były zerowe. Wakacje to także mniejsze dochody z tytułu transportu dorosłych mieszkańców do pracy. Moża się więc spodziewać, że wkrótce - jesienią - dochody ze sprzedaży biletów wzrosną.
Władze spółki oraz Urząd Miasta mają też pomysł, w jaki sposób ograniczyć koszty działalności spółki przewozowej i zwiększyć przychody. Rozpatrywana jest sprzedaż części bazy MZK przy ul. de Gaulle'a.

- Jest to pomysł, z którym zwrócił się do mnie prezes MZK, szukając różnych możliwości ograniczenia kosztów spółki i właściwego zabezpieczenia jej potrzeb - mówi burmistrz Andrzej Rychłowski. - Spółka nie potrzebuje tak rozległego terenu, jakim dysponuje w tej chwili. Jeśli ten kierunek zostanie utrzymany, to oczywiście konieczna będzie wycena terenu. To jeden z pomysłów i jest on w tej chwili analizowany. Oczywiście, ewentualny przetarg ogłaszałaby spółka, również pieniądze ze sprzedaży zasiliłyby kasę MZK. Ja chciałbym, aby te ewentualne środki trafiły na zakup nowego sprzętu.

Przyszłość pokaże, czy pomysł zbycia majątku miejskiego się powiedzie i czy będzie to korzystne rozwiązanie dla miasta. Póki co, MZK nie ma co liczyć na
zakup nowego taboru, bo nie dysponuje pieniędzmi na taki wydatek. Spółka zamiast kupować, to sprzedała. Pozbyła się kilku starych pojazdów, które okazały się niepotrzebne w zakładzie.

Ze sprawozdania finansowego za 2008 rok wynika, że w ubiegłym roku MZK zanotował stratę w wysokości blisko 900 tys. zł, a skumulowane zadłużenie za lata poprzednie wyniosło ponad 3,5 miliona złotych.

To właśnie zła sytuacja finansowa MZK spowodowała, że Urząd Miasta planował sprywatyzować spółkę komunalną. Przypomnijmy, rozmowy na ten temat rozpoczęły się już w 2007 roku, a sama procedura prywatyzacyjna trwała ponad rok. Ostatecznie pomysł zakończył się fiaskiem, choć magistrat wytypował nawet inwestora - PUH Latocha z podtczewskich Wielgłów, który miał nabyć udziały miasta w MZK. Przeciwko sposobowi wyboru inwestora protestowały władze firmy Nord Express spod Słupska, która także była zainteresowana zakupem firmy. Padały nawet, z obu stron, słowa o możliwym procesie sądowym. Niepowodzeniem zakończył się też przetarg na świadczenie usług transportowych w mieście.

Magistrat postanowił więc odstąpić od pomysłu i wymyślił co innego - rezygnację z linii pozamiejskich. Po drogach w powiecie sztumskim, gminach Nowy Staw, wiejskiej Malbork i Stare Pole jeżdżą obecnie pojazdy PUH Latocha. Ta firma zresztą dzierżawi część bazy MZK na potrzeby swoich usług transportowych.


Cytat:
Niepowodzeniem zakończył się też przetarg na świadczenie usług transportowych w mieście.
Ponieważ zawierał warunki niezgodne z prawem, dla ścisłości
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 10 Paź, 2009 15:32   

Niebieska...

20091010_122617.JPG
Plik ściągnięto 58 raz(y) 167,15 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
MrKłosik 
Mistrz
Inwestycji


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009 11:07   

http://malbork.naszemiast...l?kategoria=675

Cytat:
Droższe bilety w MZK

(JS)

Dzisiaj 02:03:03

Malbork Miejski Zakład Komunikacji ma zakończyć następny, 2010 rok z zerowym lub dodatnim bilansem budżetu. Informację na temat prognoz dla spółki komunalnej przedstawił na ostatniej sesji Rady Miasta burmistrz Andrzej Rychłowski. W jego opinii podjęte w tym roku działania restrukturyzacyjne sprawią, że MZK nie przyniesie strat po raz pierwszy od wielu lat.

(...)
_________________

"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk

"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 30 Sty, 2010 15:47   

A na te wszystkie nowości admin BIP-u MZK:

Cytat:
Miejski Zakład Komunikacji w Malborku sp. z o.o. jest przewoźnikiem w zakresie zbiorowej komunikacji miejskiej na terenie Miasta Malborka, Gminy Malbork, Gminy Stary Targ, Gminy Stare Pole, Gminy Nowy Staw, Gminy Sztum,Gminy Kwidzyn.

Usługi przewozowe realizowane są na postawie umów cywilno-prawnych zawieranych z w/w gminami.

http://bip.mzk.malbork.pl/?id=1273
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
MrKłosik 
Mistrz
Inwestycji


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010 16:19   

http://malbork.naszemiast...l?kategoria=675

Cytat:
Malbork. Pociągi mijają się z autobusami MZK

Radosław Konczyński

Dzisiaj 09:08:11 , Aktualizacja dzisiaj 11:00:13

Jak działa miejska komunikacja autobusowa w Malborku? Zdaniem niektórych pasażerów - nie za dobrze. – Autobusy są źle skomunikowane między sobą i z pociągami – żali się jeden z naszych Czytelników. – To nie jest tylko moje zdanie. Prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji uważa te uwagi za niesprawiedliwe i zapewnia, że spółka miejska ma się coraz lepiej.

(...)
_________________

"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk

"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010 18:16   

Cytat:
W sprawie skomunikowania z pociągami, MZK jest - jak mówi prezes - w stałym kontakcie z PKP.
Chyba po to by się mijały, może niech tak prezes znienacka nie zapowiedzianie przybędzie pociągiem wtedy sam zobaczy, do gabinetu to 5, ewentualnie 6 lub 3 ale wtedy to już kawałeczek pieszo drogi prezesie.

Cytat:
Jeśli zmieniamy w naszym rozkładzie coś o 5 minut, to praktycznie trzeba przerobić całą siatkę kursów, musimy więc stworzyć nowy rozkład, przedstawić go w Urzędzie Miasta do zatwierdzenia. Cała procedura przy takiej zmianie to 1-2 miesiące.
XXI wiek, wielordzeniowe procesory, internet itd a zwykła formalność 2 miesiące... :clap:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010 20:12   

StormChaser napisał/a:

Cytat:
Jeśli zmieniamy w naszym rozkładzie coś o 5 minut, to praktycznie trzeba przerobić całą siatkę kursów, musimy więc stworzyć nowy rozkład, przedstawić go w Urzędzie Miasta do zatwierdzenia. Cała procedura przy takiej zmianie to 1-2 miesiące.
XXI wiek, wielordzeniowe procesory, internet itd a zwykła formalność 2 miesiące... :clap:


Wiesz, może np zwykły Excel to problem. To co dla mnie przy skonstruowanym w 5 minut arkuszu z rozkładem byłoby kwestią kliknięcia, planistom w MZK zajmuje 2 miesiące. :roll:
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010 21:11   

Rozkładu jazdy autobusów miejskich nie trzeba byłoby zmieniać i dostosowywać do często zmieniającego się rozkładu jazdy pociągów, gdyby nasze autobusy jeździły nie co pół godziny czy co godzinę, a częściej np co 10-15 minut. Ale to nie miały być paliwożerne scanie lecz małe kilkunastoosobowe busy. Takie rozwiązanie funkcjonuje z powodzeniem w wielu polskich miastach (Olsztyn, Zakopane ...). Tu jest ogromne pole do popisu dla dyrekcji MZK i decydentów miejskich, lecz trzeba po prostu chcieć coś zmienić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group