Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Autobusem po krawędzi bankructwa
Autor Wiadomość
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Cze, 2009 10:47   

Trafiłeś jak kulą w płot, bo obiegi są tak poukładanae że jakieś autobusy zawsze stoją i oczekują.
 
 
tczewianin 

Wysłany: Pon 22 Cze, 2009 13:03   

No akurat wnioskowałem po tym, co widzę na Rynku w Nowym Stawie - często zdarza się tak, że bus z Malborka zajeżdża bezpośrednio na przystanek dla wsiadających. Oczywiście jak zwykle te najmniej 5 minut spóźnienia zawsze jest.
Ostatnio zmieniony przez tczewianin Pon 22 Cze, 2009 13:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Cze, 2009 14:59   

W Nowym Stawie faktycznie tak jest - ale tam też nie ma potrzeby aby autobus stał dłużej. W Malborku autobusy mają dłuższe postoje - czy jest to zwiazane z jakimiś skomunikowaniami, czy tylko z tym że jest miejsce do tego przeznaczone i kierowca może odetchnąć pare minut - nie wiem.
 
 
piotr_mk 

Wysłany: Pon 22 Cze, 2009 22:11   

lukazs napisał/a:
W Nowym Stawie faktycznie tak jest - ale tam też nie ma potrzeby aby autobus stał dłużej.

No jak to nie ma potrzeby? MZK czekały w NS nieraz po 15, 20, a nawet 30 minut. :hihi:

BTW Zauważyłem, że czwórki do Kałdowa jeżdżą raczej pustawe. Nie kroi się żadna zmiana rozkładu? :roll:
Ostatnio zmieniony przez piotr_mk Pon 22 Cze, 2009 22:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pbialk 
pbialk

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009 06:59   Koniec autobusów w Sztumie?

lukazs, tczewianin, chylę przed Wami czoła.
Mieliście rację. U nas w Sztumie właśnie Latocha zaczął pokazywać co potrafi.
Od wczoraj zamiast Mercedesów Transpoli jeżdżą BUSY, bo ludzie mówią, że przewoźnik podjął decyzję, że w wakacje jeździ mniej ludzi, i autobusy się nie opłacają.
No więc na moim kursie ( 6.03 z Czernina ) obłożenie było 110%, a ludzie w autobusie mówili, że wczoraj na bardziej obłożonych kursach były przypadki zostawiania ludzi na przystankach.

Ja w tej sytuacji od jutra przesiadam się na Arrivę, choć do dworca mam kawałek. Ale w końcu lato jest, można się przejść.
Ostatnio zmieniony przez pbialk Wto 23 Cze, 2009 07:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tczewianin 

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009 11:17   

Masz też Rydwan zawsze i jakieś niedobitki PKS-u.

P.S. Coś mi się wydaje, że jak z impetem Latocha wbił się na linie malborskie to z identycznym impetem z nich wyleci... :mrgreen:

Swoją drogą gminy ościenne mogłyby ogłosić normalny przetarg na obsługę komunikacji w ich gminach lub stworzyć własne zakłady przewozowe (takie coś ma miejsce w gminach ościennych miasta Poznania lub założyć jakiś związek transportowy).

A co do linii Kałdowskiej - przy wyborze pomiędzy autobusem miejskim kursującym raz na 30 minut - godzinę, a przejściem się kawałek wolę jednak się przejść. Do tego jeszcze należy dodać, że nowa czwórka kończy bieg na Dworcu PKP - oczywiście można z Kałdowa rano bezproblemowo dojechać do pracy/szkoły na Piaski, ale wrócić - tu musi być już przesiadka, a to już jest paranoja. Ale co się dziwić, skoro jeden dobrze prosperujący system linii miejskich i podmiejskich rozgranicza się na dwie części. Kałdowo samo w sobie, tj Nowa Wieś nie jest w stanie wygenerować takich potoków pasażerskich, aby opłacalne było puszczenie całego autobusu. Nie przypadkowo parę lat temu zlikwidowano weekendowy kursy 9-ki, a w dni robocze ograniczono ich ilość i puszczono 4-kę i 6-kę przez Kałdowo (do połowy lat 90-tych 4-ka i 6-ka jeździły prosto Wałową).
Ostatnio zmieniony przez tczewianin Wto 23 Cze, 2009 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrKłosik 
Mistrz
Inwestycji


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Wto 23 Cze, 2009 11:19   

tczewianin napisał/a:
Swoją drogą gminy ościenne mogłyby ogłosić normalny przetarg na obsługę komunikacji w ich gminach lub stworzyć własne zakłady przewozowe

Ale to by przez jakiś czas trwało a mieszkańcy od razu potrzebują transportu ;-)
_________________

"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk

"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach
 
 
 
tczewianin 

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009 11:26   

A na ile jest podpisana umowa z Latochą?
P.S. Mam nadzieję, że następnym razem przetarg będzie normalnie ogłoszony, a nie podpisanie umowy z pierwszym lepszym busiarzem.
 
 
cubek 


Wysłany: Wto 23 Cze, 2009 11:38   

PAMIĘTAM jak Burmistrz usilnie chciał sprzedać wszystkie usługi komunikacyjne firmie L, w celu... poprawy JAKOŚCI USŁUG ! obserwując to po 23 dniach działalności ma rynku tej firmy wygląda, to gorzej niż...made in china
_________________
"Jeśli już wiesz, na czym stoisz, upewnij się jeszcze obok kogo."
 
 
tczewianin 

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009 11:45   

W Chinach przynajmniej dostosowuje się tabor do realnych potoków pasażerskich. Skończy się na tym, że jakiś pasażer naśle Inspekcje Transportu Drogowego parę razy i Latocha albo straci koncesje, albo stworzy normalny rozkład wraz z odpowiednim taborem.

Naprawdę nie było innej firmy w okolicy?
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009 12:15   

tczewianin napisał/a:
kończy się na tym, że jakiś pasażer naśle Inspekcje Transportu Drogowego parę razy i Latocha albo straci koncesje, albo stworzy normalny rozkład wraz z odpowiednim taborem.


Przyznaj że sam w to nie wierzysz. Jak Polska długa i szeroka wszędzie busy wożą ludzi jak bydło łamiąc przepisy, wszyscy o tym wiedzą, a nikt z tym nic nie robi. Od wielkiego święta ITD zrobi nalot o którym najczęściej wszyscy busiarze są dobrze poinformowani i który kończy się zaledwie kilkoma mandatami.

Bardzo bym chciał aby ktoś wreszcie zrobił z tym porządek, jednak układy jakie rządzą tym krajem odbierają mi resztki nadziei na normalność. Jestem miłośnikiem zarówno kolei jak i komunikacji zbiorowej i od dwóch lat aby poczuć normalność jeżdżę do Czech - jesteśmy raptem 600 km od cywilizacji.
 
 
tczewianin 

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009 12:54   

Straci koncesje kiedyś - spokojnie, spokojnie. Tylko dlaczego musi dojść do wypadku?

Już jeden pan wożący ludzi na trasie Słupsk - Ustka (Rami, Rabi czy jakoś tak) stracił koncesję. Co prawda podejrzewam, że konkurencja w tym pomogła, ale widocznie tak trzeba.


A co do komunikacji w Czechach to rzeczywiście tu jest niebo, a ziemia w transporcie publicznym. I kolejowym i autobusowym regionalnym i miejskim.
Ostatnio zmieniony przez tczewianin Wto 23 Cze, 2009 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pbialk 
pbialk

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009 13:18   

Mam nadzieję że jeśli chodzi o przeładowanie na linii sztumskiej to uda się z tym zrobić porządek, ponoć wczoraj jakieś mandaty już były... Szkoda tylko Bogu ducha winnych kierowców.
W sumie ludzie teraz mają komórki więc każda taka sytuacja -> uprzejmie donoszę -> i może wróci normalność sprzed tygodnia.
 
 
tczewianin 

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009 13:57   

Mam nadzieję, że nie tylko na trasie do Sztumu poprawi się sytuacja.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 23 Cze, 2009 21:44   

tczewianin napisał/a:
Mam nadzieję, że nie tylko na trasie do Sztumu poprawi się sytuacja.
Mieszkańcy Gniewu i okolic pozbawiają mnie złudzeń...
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
cubek 


Wysłany: Sro 01 Lip, 2009 00:22   

tczewianin napisał/a:
Straci koncesje kiedyś - spokojnie, spokojnie. Tylko dlaczego musi dojść do wypadku?

Już jeden pan wożący ludzi na trasie Słupsk - Ustka (Rami, Rabi czy jakoś tak) stracił koncesję. Co prawda podejrzewam, że konkurencja w tym pomogła, ale widocznie tak trzeba.


A co do komunikacji w Czechach to rzeczywiście tu jest niebo, a ziemia w transporcie publicznym. I kolejowym i autobusowym regionalnym i miejskim.

idąc, a raczej jadąc tropem niczym W-11 - ustaliłem, iż co niektórzy kierowcy busów w weekendy pracują po17-18 godzin !!! Czekamy na tragedię??? w dni powszednie pzez 10 godzin potrafią zrobić 450 km, więc z jaką prędkością muszą jeździć ??? aaa jeszcze proszę wskazać mi jakeś biuro dowodzenia tej firmy w Malborku,żeby normalnie móc zadzwonić, a najlepiej udać się z skargą, jestem zszokowany, bo minął właśnie miesiąc działalności tej firmy, a to żenada ! nawet nie chcę o tym myśleć, że ta wspaniała firma, miała poprawić jakość usług komunikacyjnych w Malborku i niech nikt nie porównuje ich do MZK,bo do pięt im nie dorośli,choć mają nowszy tabor,to szacunek należy się temu miejskiemu zakładowi,szkoda,że bez walki oddano te linie .
_________________
"Jeśli już wiesz, na czym stoisz, upewnij się jeszcze obok kogo."
 
 
plonek90 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Sro 01 Lip, 2009 21:41   

cubek napisał/a:
w dni powszednie pzez 10 godzin potrafią zrobić 450 km, więc z jaką prędkością muszą jeździć ???


450/10=45? xD to chyba nie jest najszybciej? ;D biorąc pod uwagę fakt przystanków niech będzie przepisowe 50 :peace:
_________________
plonek90
 
 
 
MrKłosik 
Mistrz
Inwestycji


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Sro 01 Lip, 2009 22:30   

plonek90 napisał/a:
będzie przepisowe 50

Na trasie do Nowego Stawu przez Kościeleczki bus jeździ więcej niż te 50 km/h :hihi:
_________________

"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk

"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach
 
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Lip, 2009 23:02   

450km w 10h daje ŚREDNIĄ prędkość na poziomie 45km/h - to jest rzecz nie wykonalna. Tyle to może przepisowo samochód zrobić conajwyżej.
 
 
cubek 


Wysłany: Sro 01 Lip, 2009 23:39   

plonek90 napisał/a:
cubek napisał/a:
w dni powszednie pzez 10 godzin potrafią zrobić 450 km, więc z jaką prędkością muszą jeździć ???


450/10=45? xD to chyba nie jest najszybciej? ;D biorąc pod uwagę fakt przystanków niech będzie przepisowe 50 :peace:

mam prośbę,aby jednak przy niektórych wypowiedziach, zachować trochę powagi , zwłaszcza jeśli chodzi o nasze bezpieczeństwo ! w 10 godzin nie można wg przepisów zrobić 450 km, choćby dlatego, iż po 4,5 godzinnej jeździe trzeba zrobić 45 minut pauzy,kierowcy powinni jeździć na tachografie, ale widzę, że ich nie używają,ponieważ podczas kontroli nie okazują "wykresówek". Kierowca jest odpowiedzialny za prędkość i przeładowanie, lecz wiem, iż mają wyśrubowane rozkłady jazdy i wszelkie nakazy z firmy i dlatego gro tych ludzi za długo tam nie popracuje,ale to nie nasz problem
_________________
"Jeśli już wiesz, na czym stoisz, upewnij się jeszcze obok kogo."
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Lip, 2009 07:49   

Cytat:
Tyle to może przepisowo samochód zrobić conajwyżej.


Nie wiem jak jeżdżą autobusy i nie interesuje mnie to zbytnio ale mogę się podzielić swoim doświadczeniem co do średniej prędkości ;-)
na jednym z samochodów, którymi jeździłem miałem średnią prędkość 48 kmh - była to średnia prędkość z ok 124 tys. km nim samochód rozbiłem, więc jak autobus ma średnią 45 kmh to ja bym nie chciał tak jeździć ;-) wiedząc jak ja jeździłem by było 48 kmh :hihi:
 
 
plonek90 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Pią 03 Lip, 2009 23:55   

cubek napisał/a:
w 10 godzin nie można wg przepisów zrobić 450 km, choćby dlatego, iż po 4,5 godzinnej jeździe trzeba zrobić 45 minut pauzy


przepraszam za brak powagi, ale z matematycznego punktu widzenia jesteś w błędzie.. ;)

mamy 10 godzin. jeździmy przepisowe 4,5 godziny z prędkością 50km/h:

4,5*50=225

dodajemy 45 minut przerwy (4,5+0,75=5,25), zostaje nam 4,75 czasu. więc zgodnie z przepisami jeździmy kolejne 4,5 godziny z prędkością 50 km/h:

4,5*50=225

zostaje nam 15 minut przerwy, więc zliczamy: 225+225=450! uradowani, że wykonaliśmy plan, opuszczamy miejsce pracy 15 minut przed czasem...

sory msuaiłem.. :ot: xD

a tak na poważnie, jest to możliwe ale raczej nierealne xD
_________________
plonek90
 
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Lip, 2009 00:08   

Zapraszam na lekcje fizyki. Do swoich obliczeń założyłes że autobus rozpęda się w nieskończenie krótkim czasie, podobnie jak hamuje. Oprócz tego założyłeś że porusza się ruchem jednostajnym.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Lip, 2009 07:21   

lukazs napisał/a:
Zapraszam na lekcje fizyki. Do swoich obliczeń założyłes że autobus rozpęda się w nieskończenie krótkim czasie, podobnie jak hamuje. Oprócz tego założyłeś że porusza się ruchem jednostajnym.


No cóż, samo życie
 
 
cubek 


Wysłany: Sob 04 Lip, 2009 13:42   

Azaziz napisał/a:
lukazs napisał/a:
Zapraszam na lekcje fizyki. Do swoich obliczeń założyłes że autobus rozpęda się w nieskończenie krótkim czasie, podobnie jak hamuje. Oprócz tego założyłeś że porusza się ruchem jednostajnym.


No cóż, samo życie


i poważny problem, jakim jest BEZPIECZEŃSTWO pasażerów rozmył się ! myślałem,że zrobimy jakąś sensowną akcję,a nie będziemy się bawić w lekcję fizyki i matematyki
_________________
"Jeśli już wiesz, na czym stoisz, upewnij się jeszcze obok kogo."
 
 
pbialk 
pbialk

Wysłany: Sob 04 Lip, 2009 15:17   

Tylko może skupmy się Panowie na faktycznym problemie, jakim jest przeładowanie busów ( dla mnie skandalem jest, jeżeli to ustrojstwo ma w dowodach rejestracyjnych dopuszczone jakiekolwiek miejsca stojące ), a nie że roztkliwia się tu kilku sfrustrowanych ludzi, którzy najchętniej uchwaliliby dla busów Red Flag Act. To chyba dobrze, że przewoźnik szanuje nasz czas i dąży do skrócenia czasu przejazdu, a nie tak jak MZK albo PKP.
 
 
tczewianin 

Wysłany: Sob 04 Lip, 2009 20:54   

MZK jeździło wolno, ale autobus raczej zawsze jechał planowo (mimo durnie ułożonego rozkładu względem pociągów z Trójmiasta). W MZK były potrzebne zmiany, zakup mniejszego taboru, ale z dnia na dzień włodarze miasta zlikwidowali dochodowe linie do Nowego Stawu i Sztumu. Dlaczego linie MZK nie mogły zostać liniami komercyjnymi na zasadach poszczególnych gmin?
 
 
cubek 


Wysłany: Nie 05 Lip, 2009 22:02   

tczewianin napisał/a:
ale z dnia na dzień włodarze miasta zlikwidowali dochodowe linie do Nowego Stawu i Sztumu. Dlaczego linie MZK nie mogły zostać liniami komercyjnymi na zasadach poszczególnych gmin?

Polak mądry po szkodzie... chciałoby się rzec, dzisiaj po upływie miesiąca wszyscy włodarze postąpiłoby inaczej,z wyjątkiem jednego AR :idont: dziwne tylko, że jedna firma mogła wejść na linie pozamiejskie, czy to podarek na otarcie łez ??? dlaczego pasażerowie Ci sami, którzy tak wiele narzekali na MZK, teraz płacąc więcej, w dodatku ugniecionym busikiem spoceni dojeżdżają do Nowego Stawu i nie reagują ??? czy wszędobylski kryzys dopadł również obywatelską postawę niektórych "krzykaczy" ???
_________________
"Jeśli już wiesz, na czym stoisz, upewnij się jeszcze obok kogo."
Ostatnio zmieniony przez cubek Nie 05 Lip, 2009 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 06 Lip, 2009 12:25   

Jakby ktoś miał ochotę
http://www.mzk.malbork.pl...pl.php?text=123

autobusy.png
Plik ściągnięto 6700 raz(y) 45,5 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
pbialk 
pbialk

Wysłany: Pon 06 Lip, 2009 13:29   

Feuchtwangen napisał/a:
Jakby ktoś miał ochotę
http://www.mzk.malbork.pl...pl.php?text=123


hehe wątpie by potencjalnego nabywcę interesowały takie parametry jak rocznik czy przebieg. Co najwyżej masa własna w tonach ( BTW ile teraz tona złomu stoi? nie przesadzili troszeczkę z tymi cenami? )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group