Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Autobusem po krawędzi bankructwa
Autor Wiadomość
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Gru, 2007 19:57   

Uchwała uchwalona czyli zmierzamy w kierunku sprzedaży MZK

http://www.bip.malbork.pl...=1445&Itemid=93
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 28 Gru, 2007 08:08   

Cytat:
Malbork. Jest zgoda na rozpoczęcie procedury prywatyzacyjnej MZK

Rozpoczęła się procedura prywatyzacyjna Miejskiego Zakładu Komunikacji w Malborku sp. z o.o. Taką decyzję podjęła Rada Miasta. Jej uchwała ma na razie charakter intencyjny, więc póki co, nie wiadomo, jaka przyszłość czeka komunalnego przewoźnika. Jednym z dopuszczalnych rozwiązań jest przejęcie zadań komunikacyjnych przez prywatnego inwestora.


Rozwiązanie sprawy Miejskiego Zakładu Komunikacji będzie zapewne jednym z trudniejszych zadań w tej kadencji samorządu. Spółka należąca do miasta od kilku lat notuje spadek sprzedaży biletów, tabor jest coraz starszy, paliwo droższe, a miasto nie refunduje MZK w całości kosztów biletów ulgowych sprzedawanych mieszkańcom. To wszystko składa się na straty, jakie ponosi przedsiębiorstwo. Ich suma od początku istnienia spółki to ok. 3,6 mln zł, z czego w zeszłym roku zanotowano stratę w wysokości 647 tys. zł.

Z analizy przeprowadzonej przez Biuro Doradztwa Ekonomiczno-Prawnego PROFI w Gdańsku wynika m.in., że

w latach 2004-2006

zakład wykazał tendencję spadkową w sprzedaży biletów. W pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku liczba sprzedanych biletów wyniosła 92,6 procent w stosunku do tego samego okresu w roku wcześniejszym. Zła sytuacja finansowa MZK wynika między innymi z istnienia wielu ulg do przejazdów.

Na podstawie biletów zerowych - wprowadzonych przez zarząd spółki dla określenia, ile osób korzysta z przysługującego im prawa do bezpłatnej jazdy - udało się, że ustalić, że w 2005 roku była to równowartość 531,5 tys. zł (tyle by wpłynęło do kasy MZK, gdyby to były przejazdy płatne), a w ubiegłym roku już ok. 1,2 mln zł. Aby zakład nie ponosił strat, konieczna byłaby 100-procentowa refundacja tych kosztów. Tak się jednak nie dzieje. W latach 2000-2006 niedobór refundacji miasta Malbork wyniósł ok. 1,9 mln zł. Na bazie ubiegłorocznych danych można stwierdzić, że refundacja ze strony samorządu dla MZK powinna wynosić ok. 1,6 mln zł, a w tym miasto przekazało tylko 1 mln zł.
Analiza firmy PROFI stwierdza, że spółka nie jest rentowna. Tabor autobusowy oceniono na ocenę dostateczną. Blisko 39 procent autobusów ma więcej niż 13 lat. Nieco ponad połowa mieści się w przedziale 6-13 lat, a tylko 5,56 procent jest młodszych niż 5 lat.

Jedną z propozycji zmian

w działalności miejskiej komunikacji jest jej całkowita prywatyzacja. Takiemu rozwiązaniu sprzeciwia się radny Antoni Zawadziński, który stwierdził na sesji, że z miejskiego transportu korzystają przede wszystkim ubodzy mieszkańcy, a prywatny inwestor może podnieść ceny biletów lub ograniczyć kursy, co będzie miało niekorzystny skutek dla młodzieży dojeżdżającej do szkół. Jacek Markowski apelował o jeszcze jedną szansę dla obecnie funkcjonującej struktury MZK. To wiązałoby się ze zmianą rozliczeń między miastem i spółką i zmianą istniejącego taryfikatora ulg.

Większość radnych zagłosowała za wszczęciem procedury prywatyzacyjnej, ale to nie oznacza sprzedaży MZK. Decyzja rady pozwoli na rozpoczęcie dalszych analiz, badanie rynku i zapoznanie się z propozycjami rozwiązań prywatnych inwestorów zainteresowanych prowadzeniem takiej działalności. Pierwsze propozycje mają się pojawić w ciągu najbliższych miesięcy.

Jacek Skrobisz - POLSKA Dziennik Bałtycki

http://malbork.naszemiast...nia/802666.html
Cytat:
sprzeciwia się radny Antoni Zawadziński, który stwierdził na sesji, że z miejskiego transportu korzystają przede wszystkim ubodzy mieszkańcy, a prywatny inwestor może podnieść ceny biletów lub ograniczyć kursy, co będzie miało niekorzystny skutek dla młodzieży dojeżdżającej do szkół. Jacek Markowski apelował o jeszcze jedną szansę dla obecnie funkcjonującej struktury MZK.
- da się jeszcze bardziej ograniczać? Szansę na co, na zwiększenie zadłużenia?
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Gru, 2007 09:32   

pozostanie wspomnienie, tereny do wynajęcia,i kasa ze sprzedaży majątku i Rydwan :mrgreen:
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Gru, 2007 22:15   

Myślę, że Pan Zawadziński nie ma racji, jeżeli jest konkurencja na rynku, a taką jest Rydwan, to nie mogą ceny być wysokie, bo nie przyniesie to zysku, a przecież prywatny inwestor nie będzie niańczony przez budżet miasta.

A Pan Markowski, o co mu chodzi? Wiadomo, że polecą stołki i ciepłe posady...
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Sob 29 Gru, 2007 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Gru, 2007 01:36   

Azaziz napisał/a:
ma racji,
zgadzam się z tym :mrgreen:
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 26 Lut, 2008 09:07   

http://www.malbork.pl/ind...sk=view&id=2570
http://www.bip.malbork.pl...=1517&Itemid=45
Cytat:
Burmistrz Miasta Malborka

zaprasza do rokowań
w sprawie nabycia udziałów

Miejskiego Zakładu Komunikacji w Malborku sp. z o.o.
z siedzibą w Malborku


Burmistrz Miasta Malborka z siedzibą w Malborku, Pl. Słowiański 5; Malbork 82-200, działający w imieniu Gminy Miejskiej w Malborku zgodnie z Uchwałą Nr XIX/152/07 Rady Miasta Malborka z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie procedury prywatyzacyjnej Miejskiego Zakładu Komunikacji w Malborku sp. z o.o.

zaprasza wszystkie zainteresowane Strony do rokowań


w sprawie przystąpienia do spółki Miejski Zakład Komunikacji w Malborku spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Malborku przy ul. Gen. de Gaulle’a 71 zwanej dalej „MZK Malbork“ lub „Spółką“, na drodze podwyższenia kapitału Spółki lub zbycia udziałów.

Przedmiotem działalności MZK w Malborku sp. zo.o. zgodnie z umową Spółki jest:
• transport pasażerski miejski,
• pozostały pasażerski transport lądowy,
• pozostała działalność wspomagająca transport lądowy,
• obsługa i naprawa pojazdów mechanicznych,
• sprzedaż detaliczna części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych,
• sprzedaż detaliczna paliw,
• wynajem pozostałych środków transportu lądowego,
• reklama.
Głównym przedmiotem działalności MZK Malbork jest świadczenie usług zbiorowego transportu autobusowego na terenie miasta Malborka.

Zainteresowane Strony (Potencjalni Inwestorzy) winni w terminie od dnia 03 marca 2008r. do dnia 31 marca 2008r. zgłosić się do Urzędu Miasta Malborka, w celu otrzymania Memorandum Informacyjnego MZK w Malborku sp. z o.o. oraz Formularza kwalifikacyjnego wraz z procedurą rokowań, tj. materiałów zawierających informacje o sytuacji prawnej i ekonomiczno-finansowej Spółki, o procesie rokowań i procedurze składania ofert. Wyżej wymienione informacje Potencjalni Inwestorzy uzyskają pod warunkiem podpisania przez odpowiednio umocowanych przedstawicieli Potencjalnych Inwestorów zobowiązania dochowania tajemnicy i wpłaceniu kwoty w wysokości 100 zł. +22% VAT.



Adres:
Urząd Miasta Malborka
Pl. Słowiański 5
82-200 Malbork
pok. nr 225 lub 224
tel. 0 /prefix/ 55 647-99-00
fax. 0 /prefix/ 55 647-33-24,e-mail: burmistrz@um.malbork.pl ; rgwz@um.malbork.pl ;

Osoby odpowiedzialne za przyjmowanie zgłoszeń: Katarzyna Kostrzewa - Rzoska – Naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Współpracy z Zagranicą pok. 225, tel 0 55/ 647 99 00 wew. 215 e-mail: rgwz@um.malbork.pl , Agnieszka Liszewska – inspektor Wydział Rozwoju Gospodarczego i Współpracy z Zagranicą pok. 224, tel 0 55/647 99 00 wew. 237, e-mail: mcig@um.malbork.pl

Przedmiotem rokowań będzie w szczególności:
1) Treść nowej umowy Spółki, w tym wartość udziałów, które obejmie Inwestor,
2) Sposób i harmonogram podnoszenia kapitału Spółki przez Inwestora,
3) opcja zbycia udziałów przez Gminę Miejską Malbork,
4) Skład władz Spółki,
5) Sposób, termin i warunki modernizacji taboru i realizacji zobowiązań dodatkowych oraz sposób zabezpieczenia ich realizacji,
6) Treść umowy o świadczenie usług przewozowych w tym kwota refundacji ze strony Gminy Miejskiej w Malborku,
7) Sposoby zabezpieczenia realizacji umowy, w tym kary umowne,
8) Pakiet socjalny.

Termin składania pisemnych odpowiedzi (Ofert) na publicznie ogłoszone zaproszenie do rokowań w sprawie zakupu pakietu udziałów MZK w Malborku sp. z o.o. upływa w dniu 02 kwietnia 2008 roku, o godzinie 12.00. Oferty należy składać pod adresem:

Urząd Miasta Malborka
Pl. Słowiański 5
82-200 Malbork
Sekretariat Burmistrza Miasta pok. nr 115

Oferty winny spełniać wymogi określone w Formularzu kwalifikacyjnym wraz z procedurą rokowań.
Burmistrz Miasta Malborka zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych informacji od Potencjalnych Inwestorów, którzy złożą odpowiedzi na publicznie ogłoszone zaproszenie do rokowań.

Każdy z Potencjalnych Inwestorów, który złożył odpowiedź (Ofertę) na publicznie ogłoszone zaproszenie do rokowań, zostanie poinformowany do dnia 09 kwietnia 2008 roku listem poleconym o rozpatrzeniu złożonej odpowiedzi (Oferty).

Burmistrz Miasta Malborka zastrzega sobie prawo do swobodnego wyboru Potencjalnych Inwestorów, z którymi podejmą rokowania.


Czas najwyższy, szkoda tylko że kilka, kilkanaście lat za późno.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Pan Samochodzik 


Wysłany: Wto 26 Lut, 2008 09:25   

Mzk jest po prostu niczyje, co to za firma , która nie potrafi uruchomić wyświetlaczy w niektórych autobusach t, a za szybę wkłada tekturowe tabliczki z numerem linii . :cry: :cry:
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 26 Lut, 2008 10:21   

Ciekawe jaka tym razem odegraja wszechwładne w MZK związki zawodowe, raz już sam pomysł prywatyzacji wybiły władzom z głowy.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
luanda 
Emerytowany Rycerz Jedi


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Wto 26 Lut, 2008 10:50   

Swego czasu, jak były strajki, mój kolega (świeżo zatrudniony w MZK) nie chciał strajkować, tylko pracować, bo jak mówił ma żonę i dzieci do nakarmienia i jak się zatrudniał, to wiedział gdzie i za ile. Związkowcy "załatwili" mu permanentny serwis rozpieprzonym Autosanem i "czwórką" do Kościeleczek...
Chłopak się cieszył, że po latach na "tirach" może w końcu na miejscu w rodzinnym mieście, z rodziną... Teraz wozi.. lewą stroną ;/
_________________
總是看美好的一面生活
Więc po śladach cudzej krwi wiedzie wąski ślad na szczyt...
 
 
 
Pan Samochodzik 


Wysłany: Wto 26 Lut, 2008 10:51   

Pewnie będzie strajk , a władzę będą chcieli wywieść na taczkach. ;-) ;-)
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Mar, 2008 22:08   

http://www.portalpomorza.pl/aktualnosci/1/2954

Cytat:
Prywatyzacja albo dofinansowanie komunikacji miejskiej

MALBORK. Władze miasta chcą pozbyć się kłopotu – szukają inwestora, który chciałby kupić Miejski Zakład Komunikacji. Jeżeli nie będzie chętnych miasto będzie musiało dofinansować zakład

Miasto robi drugi krok zmierzający do prywatyzacji Miejskiego Zakładu Komunikacji. Od poniedziałku, potencjalni inwestorzy mogą pobierać materiały informacyjne o sytuacji prawnej i ekonomiczno-finansowej spółki oraz procedurą rokowań w malborskim magistracie.

Przypomnijmy, 20 grudnia ubiegłego roku, Rada Miasta Malborka wyraziła zgodę na przeprowadzenie procedury prywatyzacyjnej Miejskiego Zakładu Komunikacji w Malborku sp. z o.o. w Malborku. W związku z tym, kolejnym krokiem jest zaproszenie wszystkich zainteresowanych do rokowań w sprawie przystąpienia do spółki – nabycia jej udziałów.
Czy miasto pozbędzie się wszystkich udziałów w przedsiębiorstwie, czy tylko częściowo i jaki udział procentowy będą mieli pracownicy MZK? Kiedy cały proces miałby się zakończyć i czego można się spodziewać - np. czy Rada Miasta nadal ustalałaby ceny biletów? A może po prywatyzacji będzie tak, że miasto będzie ogłaszało przetarg na przewozy?
Pytania te postawiliśmy burmistrzowi Malborka.
- Pierwszy etap prac da nam odpowiedź na wiele pytań – wszystko zależy od tego, jakie będą oferty – wyjaśnia Andrzej Rychłowski, burmistrz Malborka - To pozwoli nam odpowiedzieć na pytania, w jakim kierunku pójść, również na to, jaki będzie procent sprzedaży udziałów. Procedura powinna zakończyć się najpóźniej do września tego roku. Mówienie o kwotach jest w tej chwili przedwczesne Jeśli chodzi o ustalanie cen itp. Wszystko zależy od tego, jaki procent udziałów sprzedamy. Na tym bazować będą kompetencje każdej ze stron. Jeśli oferent zakupi 100% udziałów, to ciężar funkcjonowania bierze na siebie kupujący. Oczywiście, umowa z miastem, która miałaby obowiązywać, zawierałaby pewne wymogi związane z cenami biletów, utrzymaniem określonych tras i częstotliwości, pakiet socjalny dla załogi, oraz – ze strony miasta – refundację do ulg przyznawanych poszczególnym grupom osób. Tak naprawdę prywatyzacja, a może lepiej powiedzieć – sprzedaż rynku usług komunikacyjnych – to sprzedaż prawa do rynku przewozów. Wszystkie okoliczności będą zależały od konstrukcji ewentualnego porozumienia, oczywiście, jeśli proces dojdzie do skutku.
Czy jest alternatywny scenariusz, gdyby nie znalazł się chętny? Czy urealnione zostałyby rozliczenia ze spółką, a może - by nie obciążać budżetu miasta - zlikwidowane byłyby dzisiejsze ulgi?
- Alternatywnie miasto musi rozważyć również drugi wariant – nieuniknionego dofinansowania zakładu, odnowienia taboru i zasadniczych zmian organizacyjnych, w przypadku, gdy prywatyzacja nie dojdzie do skutku – kończy burmistrz Malborka.
Negocjacje z potencjalnymi nabywcami udziałów miejskiej spółki będą dotyczyły między innymi wartości tych udziałów, sposobu i harmonogramu podnoszenia kapitału spółki, warunki modernizacji taboru, skład władz spółki oraz kwestii pakietu socjalnego dla załogi.
Oferty można składać do 2 kwietnia w sekretariacie burmistrza w Urzędzie Miasta Malborka, pl. Słowiański 5.
Autor: (iko)
Źródło: Gazeta Malborska
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Mar, 2008 22:20   

Jakbym był nowym właścicielem MZK to od razu kazałbym skasować te stare Jelcze
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Pią 07 Mar, 2008 22:37   

I ogórka, który sie rozkracza przy każdej nadarzającej sie okazji. Jak do niego wsiadam to się zastanawiam czy wysiądę żywa, czy mnie wyniosą w plastikowym worku. 8-)
 
 
luanda 
Emerytowany Rycerz Jedi


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008 10:20   

Co to jest "ogórek"?
Autosan?
Jeżeli jeszcze jeździ, to bardzo proszę o podanie linii!
_________________
總是看美好的一面生活
Więc po śladach cudzej krwi wiedzie wąski ślad na szczyt...
 
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Mar, 2008 10:23   

Ogórek to Autosan Linia nr 3 Os.Słupeckie - Daleka
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008 10:26   

Czasami dają drugiego na linie nr 1.
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Mar, 2008 10:39   

Oto zdjęcie tego ogórka a właściwie Autosan H9-35
Pożyczyłem zdjęcie z strony MZK

34_H935.jpg
Plik ściągnięto 6009 raz(y) 44,05 KB

 
 
luanda 
Emerytowany Rycerz Jedi


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008 12:49   

Tak czułem, że dokonano nadużycia. Cóż składam to na karb niskiego przebiegu na tym łez padole.
AUTOSANY TO NIE ORóRKI!
Ogórkami zwano (ze względu na charakterystyczny kształt czoła i tyłu pojazdu) autobusy Jelcz 272 i M043.

A na tego Autosana to chyba się wybiorę do Mka ;)
_________________
總是看美好的一面生活
Więc po śladach cudzej krwi wiedzie wąski ślad na szczyt...
 
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008 13:07   

Polecam zabrać ze sobą maskę przeciwgazową. :-)
 
 
mw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 12:29   

anowi napisał/a:
Zajrzałam do oświadczeń majątkowych na BIPie.
Prezes - 6014 zł, wice - 5200 zł.

Nie sądziłam, że.. :shock:



tak, niech płacą jeszcze mniej to na pewno przyjdą lepsi menadżerowie...

zaiste genialna logika
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 12:35   

to nie jest wina zarządzania tylko nie wywiązywania się miasta z dotacji Rada uchwala zniżki na przejazdy ale ich nie refunduje w tym problem
 
 
mw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 12:35   

Azaziz napisał/a:
Jak to jest z ekonomicznego punktu widzenia:

rydwan miał tańsze bilety i funkcjonował i się rozwijał - więc przynosił jakiś tam zysk
mzk jest droższe i przynosi gigantyczne straty....


Rydwan jeździ na dłuższych trasach poza strefę, a te są opłacalne

jeżdżenie po mieście z małą ilością pasażerów na krótkich odcinkach jest nieopłacalne ale ktoś musi to robić...
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 12:42   

mw napisał/a:
Rydwan jeździ na dłuższych trasach poza strefę, a te są opłacalne, jeżdżenie po mieście z małą ilością pasażerów na krótkich odcinkach jest nieopłacalne ale ktoś musi to robić...

Przede wszystkim Malbork musi mieć całą flotę małych busów max. do 12 osób, a nie gigantyczne paliwożerne Scanie. Owszem duże autobusy też są potrzebne ale tylko w godzinach szczytu i w celach komercyjnych.
 
 
mw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 12:44   Re: Tczew już dawno przerobił zmiany w MZK

(...) już wiem
Ostatnio zmieniony przez mw Nie 09 Mar, 2008 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 12:47   

w cenniku konkurencji nie ma rubryki "ulgowy" i dlatego lepiej sobie radzą
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 13:04   

napioo napisał/a:
w cenniku konkurencji nie ma rubryki "ulgowy" i dlatego lepiej sobie radzą

Bilety ulgowe powinny być całkowicie zlikwidowane, natomiast powinno utrzymać się bilety miesięczne dla osób często korzystających z usług komunikacji miejskiej.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 13:07   

tego zdania są pracownicy MZK ale Rada tego nie zrobi bo wyborcy.... dlatego najlepiej sprywatyzować a wtedy już nie bedzie ulgowych. Rada nie bedzie miała wpływu na ceny biletów, łapki bedą czyste, wyborcy nie bedą mieli pretensji :mrgreen:
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 13:11   

argus napisał/a:
napioo napisał/a:
w cenniku konkurencji nie ma rubryki "ulgowy" i dlatego lepiej sobie radzą

Bilety ulgowe powinny być całkowicie zlikwidowane, natomiast powinno utrzymać się bilety miesięczne dla osób często korzystających z usług komunikacji miejskiej.


To jest chyba podejście do kogoś kto na normalnych już tylko może jeździć. :-) Co? A teraz weź np. rodzinę z trojgiem dzieci, których rodzice muszą miesięczne do szkoły wyrabiać - i każdy normalny. Po coś ulgi szkolne są, zróbmy tak jeszcze w PKP i w PKS i będzie klar państwo. Nie dość, że duża część naszego społeczeństwa w dostatkach się nie pławi to jeszcze edukacja dzieci coraz droższa. Ale to jest już szerszy makroekonomiczny problem i dalece odbiegający od problemu bankrutującego MZK. 8-)
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 13:46   

kiedyś do szkoły chodziło się na piec nie w zniżkach tylko pracy jakby ludzie godziwie zarabiali to stać by ich było na jezdżenie prywatnym samochodem. Czy problem daleki od bankructwa MZK raczej nie skoro Rada ustala zniżki to UM powinien przekazywać dotacje do MZK skoro tego nie robił to niestety firma musi zbankrutować. Na tym bankructwie niektórzy jeszcze potrafili robić interes - osoba niepełnosprawna ma prawo mieć ze sobą opiekuna, który nie płaci za bilet, zdażały się przypadki , że osoba niepełnosprawna kilka razy jeździłą na linii nr 1 w ciągu dnia z opiekunem za każdym razem innym, po prostu my Polacy mamy zakorzenione tzw "zalatwianie" np załatwiłem ryzę papieru z pracy a normalnie to sie nazywa kra...
 
 
mw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:05   

Mr.Kłosik napisał/a:
Oto zdjęcie tego ogórka a właściwie Autosan H9-35
Pożyczyłem zdjęcie z strony MZK


najbardziej kultowy autobus w M-skim MZK!
Ostatnio zmieniony przez mw Nie 09 Mar, 2008 14:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group