|
Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...
|
Ogłoszenie |
Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"
Chronimy Twoją prywatność Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO |
Żuławy - Mierzeja Wiślana. Wąskotorówka hitem sezonu |
Autor |
Wiadomość |
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 13 Paź, 2007 21:42
|
|
|
pewnie woła o kodek ściągnij Divx-a i zainstaluj |
|
|
|
|
drek35
|
Wysłany: Sob 13 Paź, 2007 21:44
|
|
|
ok, paprobujem Dzieki za info |
|
|
|
|
lukazs [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Paź, 2007 13:03
|
|
|
Pisałem już na pw do dreka35.
Wcale nie jest tak różowo z ewentualną reaktywacją trasy z Malborka nad morze. Przede wszystkim, kto niby by tym jechał? To nie jest takie miłe i przyjemne. Można wiele powiedzieć że jaka to by wspaniała atrakcja była, ile by ludzi tym jeździło i wiele innych podobnych bajek. Czas przejazdu wynosiłby przy bardzo dobrych szlakowych prędkościach (od 30 do 40km/h) ponad dwie godziny (jednak nie trzy jak wcześniej pisałem). Dla większości byłoby to zdecydowanie za długo, i tak po kilkunastu wycieczkach ludzie wróciliby do samochodów i PKSów, które trase pokonują zdecydowanie krócej (wyjątkiem są ogromne korki). Nie oszukujmy się - jakie zabytki są na trasie kolejki? Kilka domów podcieniowych, może pare cmentarzy, cukrownia i z trzy kościoły... W połączeniu z monotonną jazdą przez płaskie jak stół pola, nie będzie żadną atrakcją dla turystów. Jeśłi już to kolejka byłaby atrakcją sama w sobie.
Oczywiście, biorąc pod uwage prędkości dzisiaj na ŻKD osiągane podróż trwałaby o jakąś godzine dłużej. Prędkość 40km/h jest odgórnie ustanowiona przepisami jako maksymalna dla rozstawu 750mm dla wagonów motorowych MBxd2 i doczep produkcji rumuńskiej Bxhpi, więc tego też nie idzie przeskoczyć, chyba ze nowy tabor się zakupi...
Czytałem sobie wczoraj opracowanie Jarosława Lipińskiego na temat planu rozwoju i budowy trasy z Malborka do Nowego Dworu, i są tam podane ceny i teksty o odbudowie szlaku. Zjeździłem osobiście każdy metr szlaku na GKD w 2005 i 2006 roku i wiem że jego założenia są zbyt optymistyczne. Od tego czasu torów raczej nie przybyło, za to ubytków napewno. I tak łącznie to by się tego nazbierało z 10km do odbudowy i z 15km do remontu. Na czynnym dzisiaj odcinku są wielkie remonty potrzebne, a nie ma na nie nikt pieniędzy... Dwa lata temu koszt odbudowy 100m wynosił 100.000, więc dzisiaj, przy sazlejących cenach materiałów budowlanych można spokojnie wycenić to na 150.000, jeśli nie więcej. Koszty remontu są w zasadzie podobne, bo konieczne w wielu miejscach jest położenie od nowa toru. Jedynie troche szyn może by się znalazło...
Już widze jak powiat Malbork wykłada takie, kosmiczne pieniądze, na inwestycje która ładnie wygląda tylko na papierze. Do tego dochodzi jeszcze budowa zaplecza technicznego w Malborku, ponieważ w pierwszej fazie nie będzie połączenia z Nowym Dworem, a jedynie z Nowym Stawem. Niby miejsce na to jest w Kałdowie, jednak zbudowanie lokomotywowni conajmniej dwustanowiskowej i wagonowni na 6-7 wagonów to dość duże koszty. Oprócz tego dochodzi kwestia taboru - o ile lokomotyw i wagonów motorowych starczyłoby tych co są teraz, o tyle nie ma wagonów Bxhpi oraz letniaków. A te które są ledwo wystarczają do obsługi dość zatłoczonych pociągów w sezonie na Mierzei.
Rozmawiałem też z prezesami SŻKD, i oni nie wierzą w to co piszą gazety, skupiają się raczej na reaktywacji Ostaszewa (do której potrzeba i tak jakiejś umowy z gminą, np na dowód dzieci do szkół) i planie odbudowania linii do Krynicy Morskiej, która jest o wiele bardziej realna niż odbudowa linii z Malborka, choćby z racji odległości i bezpośredniego połączenia z Nowym Dworem.
Także jak narazie to opowieści o kolejce z Malborka nad morze możemy wsadzić między bajki. Oczywiście jestem miłosnikiem kolei, a szczególnie GKD, tak więc bardzo chciałbym się mylić... |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Paź, 2007 14:12
|
|
|
lukazs napisał/a: | Także jak narazie to opowieści o kolejce z Malborka nad morze możemy wsadzić między bajki. |
I ja też tak myślę. Nikt nie da na to pieniędzy. |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Paź, 2007 23:10
|
|
|
Azaziz napisał/a: | lukazs napisał/a: | Także jak narazie to opowieści o kolejce z Malborka nad morze możemy wsadzić między bajki. |
I ja też tak myślę. Nikt nie da na to pieniędzy. | dowodem na to jest decyzja Rady powiatu |
|
|
|
|
lukazs [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 11:16
|
|
|
Złom zawsze w cenie. Natomiast co do tej linii - mam w dalekich planach budowe jej do symulatora TRS2004, czy ktoś ma może jakieś schematy stacji/przystanków na tej linii? Zadowalają mnie również wszelkie mapy, na których zaznaczone są tory i rozjazdy.
Plan Szymankowa już mam. |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 18:53
|
|
|
To może być?
http://www.marienburg.pl/viewtopic.php?t=666
to tylko schematy poglądowe, trzeba odnieść do map 1:25 000 |
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Pon 15 Paź, 2007 18:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukazs [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 19:12
|
|
|
Te schematy to ja znam bardzo dobrze, mam tą książke, odrazu zaznazce że roi się w nich od błędów. Ale dziękuje za zainteresowanie. Tak OT - gdzie można mapy 1:25000 dostać w naszej okolicy? |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 20:28
|
|
|
lukazs napisał/a: | znam bardzo dobrze | wykrywacz metalu i w teren może gdzieś tory są pod jezdnią |
|
|
|
|
Mytoon
Administrator misiu okrąglisiu
Pomógł: 6 razy
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 20:38
|
|
|
napioo napisał/a: | lukazs napisał/a: | znam bardzo dobrze | wykrywacz metalu i w teren może gdzieś tory są pod jezdnią |
Nie zawsze poskutkuje.
Niektóre nawierzchnie zakłócają prace wykrywaczy |
_________________ Wielkie dzieła powstają nie dzięki obłędowi, lecz mimo niego. |
|
|
|
|
lukazs [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 20:39
|
|
|
Układy torowe GKD prawobrzeżnej znam wszystkie. Rozchodzi mi się raczej o układy torowe z lat 80tych linii nr 256 Szymankowo - Nowy Dwór Gdański. A tych nie ma jak zbadać, ponieważ tory rozebrano, ograniczając się jedynie do pozostawienia najniezbędniejszych torów. Kiedyś oprócz przystanku Stogi Malborskie leżącego także na linii nr 9, każdy przystanek bądź stacja miały tory dodatkowe, ładownie etc. Dzisiaj dodatkowe tory są napewno w Nowym Stawie i Nowym Dworze. Nie wiem jak w innych miejscach, ale nie ma ich już w Stogach i Tralewie.
Zresztą taka ciekawostka, na rok przed zawieszeniem tam ruchu pasażerskiego wyremontowano (ba, rzekłbym zmodernizowano) perony i inną infrastruktrę dla podróżnych. |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 20:52
|
|
|
a to mowa o kolei normalnotorowej bo w Szymankowie nie było wąskotorówki, mapy WiG i w teren |
|
|
|
|
StormChaser
Administrator Łowca...
Pomógł: 25 razy
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2008 11:09
|
|
|
http://malbork.naszemiast...nia/901039.html
Cytat: | Dwóch ojców nowodworskiej wąskotorówki - sprawa o to, kto ma nią rządzić może zakończyć się w sądzie
Eksmisją obecnego zarządcy żuławskiej wąskotorówki może zakończyć się spór o to, kto ma kierować jedną z największych atrakcji turystycznych powiatu nowodworskiego. To efekt błędu popełnionego przez administrację starostwa powiatowego jeszcze w czasie poprzedniej kadencji.
- Zażądaliśmy od Stowarzyszenia Żuławskiej Kolei Dojazdowej wydania całego majątku kolei wąskotorowej, a także opuszczenia kolejowych budynków - mówi starosta nowodworski Zbigniew Piórkowski. - To własność powiatu. W związku z tym, że członkowie tej organizacji odmówili podporządkowania się tej decyzji, przygotowujemy pozew do sądu. Sprawa może nawet skończyć się eksmisją.
Żuławska kolej wąskotorowa została przywrócona do życia w 2003 r. po blisko 10 latach przerwy. W tym czasie w Nowym Dworze Gd. nie było ani jednej lokomotywy, żadnych wagonów, budynki były zdewastowane i rozkradzione, brakowało elementów trakcji.
Dzięki zaangażowaniu członków Stowarzyszenia Miłośników Kolei Żelaznej z Gdyni i pieniądzom powiatu udało się pozyskać nowy sprzęt, a następnie uruchomić wakacyjne kursy popularnej "ciuchci" z Nowego Dworu Gd. na Mierzeję Wiślaną. Starostwo podpisało także z członkami tej organizacji pozarządowej umowę na prowadzenie działalności z wykorzystaniem majątku powiatu do 2014 r.
Obecny spór ma swoje źródło na początku roku 2006 r. Wtedy to ówczesny starosta powiatu nowodworskiego Mirosław Molski wypowiedział umowę kolejarzom z Gdyni, na podstawie oskarżeń o niegospodarność. Powiadomił także prokuraturę.
By jednak zapewnić ciągłość sezonowych przejazdów wąskotorówki, która stała się lokalnym hitem turystycznym, podpisał nową umowę na zarządzanie koleją z miejscowym stowarzyszeniem Żuławskiej Kolei Dojazdowej z Nowego Dworu Gd. W skład tej organizacji weszli m.in. byli pracownicy stowarzyszenia z Gdyni.
Problemy zaczęły się jednak w momencie, kiedy członkowie Stowarzyszenia Miłośników Kolei Żelaznej z Gdyni zaskarżyli decyzję o zerwaniu umowy do sądu.
Zapadł wyrok przyznający im rację. Sąd nakazał nowej administracji powiatu (która w międzyczasie zmieniła się po wyborach) przywrócenie starej umowy.
- Musimy wykonać wyrok sądu i przekazać zarządzanie majątkiem stowarzyszeniu z Gdyni - zaznacza starosta Piórkowski. - To wiąże się z wypowiedzeniem umowy z Żuławską Koleją Dojazdową z Nowego Dworu Gd.
- Nie zrezygnujemy z zarządzania wąskotorówką - mówi stanowczo Józef Sionkowski, wiceprezes stowarzyszenia z Nowego Dworu Gd. - Zbyt dużo zainwestowaliśmy w kolej, mamy plany nowych przedsięwzięć. Planujemy zakupić między innymi klasyczny, stary parowóz, który miałby stać się kolejną atrakcją. Praca na tym majątku to dla naszej organizacji i pracujących dla niej ludzi jedyna szansa na przetrwanie. Poza tym nie może być tak, że my będziemy cierpieć za to, że ktoś kiedyś popełnił błąd. Tym bardziej że raczej nikt nie zwróci nam poniesionych kosztów. Teraz czekamy na rozwój sprawy i poszukujemy wyjścia z sytuacji. Kontaktujemy się z prawnikami. Wystąpimy prawdopodobnie do sądu.
- Nasze stowarzyszenie czeka na przekazanie majątku i przywrócenie umowy, co jest zgodne z wyrokiem - zaznacza Jarosław Lipiński, prezes stowarzyszenia z Gdyni.
Jednym z alternatywnych wyjść z obecnej sytuacji byłaby współpraca obu stowarzyszeń. Doszło nawet do negocjacji, które jednak nie zakończyły się powodzeniem. Wydaje się, że w obecnej sytuacji żadna z organizacji nie jest gotowa na kompromisowe rozwiązanie.
Tomasz Chudzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki |
Oby sprawa nie znalazła swego finału w hucie |
_________________ "Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”
|
|
|
|
|
Kuglow
Pomógł: 3 razy
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2008 11:23
|
|
|
Zamiast ratować i zewrzeć szeregi,to oni się żrą!!! Jak zwykle poszło pewnie o kasę.Gdzie dwóch się bije,tam wejdzie trzeci inwestor,zerwie torowiska i zrealizuje swoją wizję ścieżek rowerowych.Jeśli nie wiedzą,jak wyjść z tego impasu,to niech oddadzą te tereny naszemu głównemu wizjonerowi,mistrzowi ciętej rewitalizacji burgmeistrowi Marienburga.On będzie wiedział już co z tym fantem zrobić.Na początek zaserwuje Lidla w miejscu dworca nowodworskiego... |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2008 12:43
|
|
|
A może zwyczajnie, niezgodność ludzkich charakterów, tak bywa w stosunkach międzyludzkich - brak porozumienia na dłuższą metę, różnica zdań, masz proste przykłady z forum, a nie ma tu grama kasy |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2008 14:08
|
|
|
Cytat: | Planujemy zakupić między innymi klasyczny, stary parowóz, który miałby stać się kolejną atrakcją | podczas ostatniej podróży wąskotorówką informator poinformował, że mają ale koszt zakupu węglą przekracza dochody z przewozów |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Maj, 2009 08:34
|
|
|
Info dla Kugla
http://nowydworgdanski.na...nia/996409.html
Cytat: | Ciuchcia wąskotorowa stoi, ale tylko do czerwca
Zakończył się konflikt pomiędzy dwoma 'kolejarskimi' stowarzyszeniami i samorządem powiatu o zarządzanie taborem wąskotorówki.
Od początku wakacji wznowione zostaną kursy kolejki wąskotorowej z Nowego Dworu Gdańskiego na Mierzeję Wiślaną. Obecnie linia jest w przebudowie, a tabor poddany został naprawom.
Żuławska kolej wąskotorowa nie wyruszyła na trasę w czasie ostatniego długiego weekendu, jak to miało miejsce w latach ubiegłych. Jedną z przyczyn jest konflikt, który toczył się od dłuższego czasu pomiędzy nowodworskim starostwem powiatowym, które jest właścicielem taboru wąskotorówki a dwoma stowarzyszeniami, które zarządzały tym majątkiem.
Przypomnijmy, spór rozpoczął się na początku roku 2006 r. Wtedy to ówczesny starosta powiatu nowodworskiego, Mirosław Molski, wypowiedział umowę Stowarzyszeniu Miłośników Kolei Żelaznej z Gdyni, które wznowiło kursy "ciuchci" w 2003 r. i opiekowało się majątkiem. Włodarz zrobił to na podstawie oskarżeń o niegospodarność. By jednak zapewnić ciągłość sezonowych przejazdów wąskotorówki, która stała się lokalnym hitem turystycznym, podpisał nową umowę na zarządzanie koleją z miejscowym stowarzyszeniem Żuławskiej Kolei Dojazdowej z Nowego Dworu Gd. W skład tej organizacji weszli m.in. byli pracownicy stowarzyszenia z Gdyni. Problemy zaczęły się jednak w momencie, kiedy członkowie Stowarzyszenia Miłośników Kolei Żelaznej z Gdyni, zaskarżyli decyzję o zerwaniu umowy do sądu. Zapadł wyrok przyznający im rację. Sąd nakazał nowej administracji powiatu (które w międzyczasie zmieniły się po wyborach) przywrócenie starej umowy.
::: Reklama :::
Wykonanie wyroku przeciągało się, ze względu na stanowisko członków stowarzyszenia Żuławskiej Kolei Dojazdowej z Nowego Dworu Gd., którzy nie chcieli zgodzić się z oddaniem majątku. Starostwo groziło im nawet sądem i eksmisją. Nie doszło również do proponowanej przez starostę Zbigniewa Piórkowskiego fuzji obu organizacji. Trwały nawet rozmowy o współpracy, które jednak zakończyły się fiaskiem.
- Do przekazania majątku doszło dopiero w lutym - mówi Jarosław Lipiński, prezes SMKŻ. - Mieliśmy zbyt mało czasu na przygotowanie kursów przed majowym, długim weekendem.
- Po poprzednich zarządcach pozostało sporo zaniedbań - dodaje Paweł Pleśniar ze stowarzyszenia. - Musimy uzupełnić wszystkie braki, związane m.in. z atestami bezpieczeństwa. Konieczne są naprawy taboru. Poważną inwestycją jest również przełożenie torów w przystanku w Mikoszewie. Właścicielka terenu, na której leżały dotychczas tory, nie zgodziła się na jego wydzierżawienie, stąd konieczne prace. Zapewniamy jednak, że wąskotorówka wyruszy. Planujemy uruchomienie kursów na 19 czerwca.
Przypomnijmy, Żuławska kolej wąskotorowa została przywrócona do życia w 2003 r. po blisko 10 latach przerwy. W tym czasie w Nowym Dworze Gd. nie było ani jednej lokomotywy, wagonów a budynki były zdewastowane. Udało się jednak pozyskać nowy sprzęt a następnie uruchomić wakacyjne kursy popularnej "ciuchci".
Tomasz Chudzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki |
|
|
|
|
|
Kuglow
Pomógł: 3 razy
|
Wysłany: Nie 10 Maj, 2009 12:41
|
|
|
Muszę się wybrać na przejażdżkę kolejką. |
|
|
|
|
pepa [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Maj, 2010 21:08
|
|
|
Parowóz już jest na miejscu . W niedzielę zapodam zdjęcia. |
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
|
|
|
francula
Mr Bimler
Pomógł: 11 razy
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010 00:07
|
|
|
Debiut Wilusia na żuławskim szlaku (31.07).
P1430640.JPG
|
|
Plik ściągnięto 204 raz(y) 127,28 KB |
P1430644.JPG
|
|
Plik ściągnięto 205 raz(y) 127,46 KB |
P1430656.JPG
|
|
Plik ściągnięto 238 raz(y) 134,8 KB |
P1430699.JPG
|
|
Plik ściągnięto 220 raz(y) 124,07 KB |
P1430717.JPG
|
|
Plik ściągnięto 219 raz(y) 123,17 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez francula Nie 01 Sie, 2010 00:08, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Hagedorn
Administrator
Pomógł: 28 razy
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012 18:44
|
|
|
z dzisiejszej wycieczki...
żkd 1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9989 raz(y) 195,76 KB |
żkd 2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9989 raz(y) 215,41 KB |
żkd 3.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9989 raz(y) 184,61 KB |
żkd 4.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9989 raz(y) 238,31 KB |
żkd 5.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9989 raz(y) 207,72 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Hagedorn
Administrator
Pomógł: 28 razy
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012 18:46
|
|
|
i kolejne...
żkd 6.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9981 raz(y) 233,53 KB |
żkd 7.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9981 raz(y) 208,06 KB |
żkd 8.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9981 raz(y) 222,41 KB |
żkd 9.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9981 raz(y) 207,33 KB |
żkd 10.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9981 raz(y) 209,7 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Hagedorn
Administrator
Pomógł: 28 razy
|
Wysłany: Czw 27 Cze, 2013 19:22
|
|
|
rozpoczął się kolejny sezon na ŻKD.
dzisiejsze fotki na wylocie ze Stegny w stronę Sztutowa...
ŻKD 1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9597 raz(y) 98,77 KB |
ŻKD 2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9597 raz(y) 105,58 KB |
ŻKD 3.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9597 raz(y) 76,49 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
sp2-16004
Pomógł: 1 raz
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|