Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Żuławy - Mierzeja Wiślana. Wąskotorówka hitem sezonu
Autor Wiadomość
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007 11:41   Żuławy - Mierzeja Wiślana. Wąskotorówka hitem sezonu

http://malbork.naszemiast...nia/773555.html
Cytat:
Wagon przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych to kolejny pomysł Stowarzyszenia Żuławskiej Kolei Dojazdowej, zarządzającego koleją wąskotorową, która kursuje między Nowym Dworem Gd. a nadmorskimi miejscowościami Mierzei Wiślanej.

"Ciuchcia" stanowi popularną atrakcję turystyczną. Przejażdżki interesują także osoby niepełnosprawne i starsze, a tymczasem wejście do zwykłego wagonu jest strome i wysokie, co znacznie utrudnia dostanie się do środka osobom poruszającym się np. na wózkach, czy o kulach. Zmodyfikowany wagon będzie miał niższe wejścia i specjalne podjazdy. Ma on być gotowy przed przyszłymi wakacjami.
W ciągu ostatnich, dwóch letnich miesięcy koleją wąskotorową przejechało około 45 tys. osób. Kursy weekendowe odbywać się będą do końca września. Już teraz wiadomo, że kolejarze zarobili w okresie od końca czerwca do końca sierpnia około 195 tys. zł.

- Kwota wydaje się duża, jednak po odliczeniu kosztów, opłat, wynagrodzeń wyjdziemy na zero - tłumaczy Józef Sionkowski, wiceprezes ŻKD w Nowym Dworze Gd. - Obsługą i organizacją zajmuje się ośmiu etatowych pracowników, sześć osób obsługą taboru i pracami warsztatowymi. Dwie pracują w biurze. W sezonie zatrudniamy dodatkowe osoby na zlecenia.

Prawdopodobnie w przyszłym sezonie turyści będą mogli jeździć dodatkową drezyną elektryczną. Planowane jest także utworzenie platform widokowych na trasie wąskotorówki.

PCH - Dziennik Bałtycki


... a malborskie tory rozebrano... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
drek35 


Wysłany: Pią 12 Paź, 2007 20:56   

Niestety rozebrano !! :evil: Temu, ktory to zrobil kazalbym klasc je na nowo za wlasne pieniadze !!
Swoja droga ciekawy jestem, czy mozliwe jest odbudowanie lini z Malborka do Nowego Dworu ? To by dopiero byla atrakcja turystyczna w okresie letnim ! :-) Zaloze sie, ze gdyby kolejka kursowala z Malborka nad morze, to zaczela by przynosic calkiem pokazne zyski.
Qrna, gdybym mial wystarczajaca ilosc kasy....zaraz bym zainwestowal w taka kolejke. Na Swiecie takie kolejki sa super atrakcja turystyczna a przy takiej liczbie turystow - spokojnie zarobila by na siebie a byc moze rozbudowala sie na cale Żulawy do pierwotnego ksztaltu, zreszta jak by juz pojawila sie mozliwosc rozbudowy, to przeciez na tym terenie jest troche zabytkow i ciekawych miejsc do zobaczenia - nie przymierzajac - taka sluza w Bialej Gorze czy domy podcieniowe o ciekawych kosciolach Żulawskich nie wspomne. Mieli by co ogladac turysci. A poza tym moglaby z powodzeniem kursowac takze poza sezonem jako zwyczajny autobus szynowy. Napewno znalezli by sie pasazerowie.
Jak wygram gruba kase w lotto, to zaraz inwestuje ! Turystyka to niezla kaska :->

Pozdrawiam
 
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007 23:14   

fotki z 2006 roku
 
 
drek35 


Wysłany: Pią 12 Paź, 2007 23:41   

Dzieki za fotki !
Jesli masz jeszcze jakies - chetnie obejrze.
Interesuje mnie ten temat, bo szlag mnie trafia, ze zdewastowano kawalek pieknej historii tego miejsca...

Pozdrawiam
 
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Paź, 2007 00:22   

filmik przejażdżka kolejką w 2006 roku
kolejka
 
 
drek35 


Wysłany: Sob 13 Paź, 2007 00:27   

Dzieki Stary za filmik :-) Ale mam problema :evil: Moj Player cos szwankuje i chyba bede musial postawic system od nowa...:/ Moze masz mozliwosc wyslania go w WINAMP-ie. Bylo by super.
Pozdrawiam
 
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Paź, 2007 00:30   

poszukaj w necie jakiegoś odtwrzacza np VLC media player, możesz też ściągnąć film na dysk
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Sob 13 Paź, 2007 00:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drek35 


Wysłany: Sob 13 Paź, 2007 00:32   

instalowalem juz kilka razy i zawsze pokazuje mi jakis blad. Takze chyba w systemie jest cos nie tak :/
Dzieki za rade
 
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Paź, 2007 08:27   

U mnie działa pod Media Player Classic
 
 
drek35 


Wysłany: Sob 13 Paź, 2007 20:34   

No i tu mam problem, bo Media Playera nie moge zainstalowac - znaczy moge, instaluje mi ale przy probie oddtworzenia czegokolwiek wyskakuje informacja, ze jest to niemozliwe, bo czegos tam brakuje :/
Ale spoko, musze postawic tylko system od nowa i wszystko wroci pewnie do normy.
Pozdrawiam
 
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Paź, 2007 20:42   

pewnie woła o kodek ściągnij Divx-a i zainstaluj
 
 
drek35 


Wysłany: Sob 13 Paź, 2007 20:44   

ok, paprobujem :lol: Dzieki za info
 
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Paź, 2007 12:03   

Pisałem już na pw do dreka35.

Wcale nie jest tak różowo z ewentualną reaktywacją trasy z Malborka nad morze. Przede wszystkim, kto niby by tym jechał? To nie jest takie miłe i przyjemne. Można wiele powiedzieć że jaka to by wspaniała atrakcja była, ile by ludzi tym jeździło i wiele innych podobnych bajek. Czas przejazdu wynosiłby przy bardzo dobrych szlakowych prędkościach (od 30 do 40km/h) ponad dwie godziny (jednak nie trzy jak wcześniej pisałem). Dla większości byłoby to zdecydowanie za długo, i tak po kilkunastu wycieczkach ludzie wróciliby do samochodów i PKSów, które trase pokonują zdecydowanie krócej (wyjątkiem są ogromne korki). Nie oszukujmy się - jakie zabytki są na trasie kolejki? Kilka domów podcieniowych, może pare cmentarzy, cukrownia i z trzy kościoły... W połączeniu z monotonną jazdą przez płaskie jak stół pola, nie będzie żadną atrakcją dla turystów. Jeśłi już to kolejka byłaby atrakcją sama w sobie.
Oczywiście, biorąc pod uwage prędkości dzisiaj na ŻKD osiągane podróż trwałaby o jakąś godzine dłużej. Prędkość 40km/h jest odgórnie ustanowiona przepisami jako maksymalna dla rozstawu 750mm dla wagonów motorowych MBxd2 i doczep produkcji rumuńskiej Bxhpi, więc tego też nie idzie przeskoczyć, chyba ze nowy tabor się zakupi...

Czytałem sobie wczoraj opracowanie Jarosława Lipińskiego na temat planu rozwoju i budowy trasy z Malborka do Nowego Dworu, i są tam podane ceny i teksty o odbudowie szlaku. Zjeździłem osobiście każdy metr szlaku na GKD w 2005 i 2006 roku i wiem że jego założenia są zbyt optymistyczne. Od tego czasu torów raczej nie przybyło, za to ubytków napewno. I tak łącznie to by się tego nazbierało z 10km do odbudowy i z 15km do remontu. Na czynnym dzisiaj odcinku są wielkie remonty potrzebne, a nie ma na nie nikt pieniędzy... Dwa lata temu koszt odbudowy 100m wynosił 100.000, więc dzisiaj, przy sazlejących cenach materiałów budowlanych można spokojnie wycenić to na 150.000, jeśli nie więcej. Koszty remontu są w zasadzie podobne, bo konieczne w wielu miejscach jest położenie od nowa toru. Jedynie troche szyn może by się znalazło...

Już widze jak powiat Malbork wykłada takie, kosmiczne pieniądze, na inwestycje która ładnie wygląda tylko na papierze. Do tego dochodzi jeszcze budowa zaplecza technicznego w Malborku, ponieważ w pierwszej fazie nie będzie połączenia z Nowym Dworem, a jedynie z Nowym Stawem. Niby miejsce na to jest w Kałdowie, jednak zbudowanie lokomotywowni conajmniej dwustanowiskowej i wagonowni na 6-7 wagonów to dość duże koszty. Oprócz tego dochodzi kwestia taboru - o ile lokomotyw i wagonów motorowych starczyłoby tych co są teraz, o tyle nie ma wagonów Bxhpi oraz letniaków. A te które są ledwo wystarczają do obsługi dość zatłoczonych pociągów w sezonie na Mierzei.

Rozmawiałem też z prezesami SŻKD, i oni nie wierzą w to co piszą gazety, skupiają się raczej na reaktywacji Ostaszewa (do której potrzeba i tak jakiejś umowy z gminą, np na dowód dzieci do szkół) i planie odbudowania linii do Krynicy Morskiej, która jest o wiele bardziej realna niż odbudowa linii z Malborka, choćby z racji odległości i bezpośredniego połączenia z Nowym Dworem.

Także jak narazie to opowieści o kolejce z Malborka nad morze możemy wsadzić między bajki. Oczywiście jestem miłosnikiem kolei, a szczególnie GKD, tak więc bardzo chciałbym się mylić...
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Paź, 2007 13:12   

lukazs napisał/a:
Także jak narazie to opowieści o kolejce z Malborka nad morze możemy wsadzić między bajki.


I ja też tak myślę. Nikt nie da na to pieniędzy.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Paź, 2007 22:10   

Azaziz napisał/a:
lukazs napisał/a:
Także jak narazie to opowieści o kolejce z Malborka nad morze możemy wsadzić między bajki.


I ja też tak myślę. Nikt nie da na to pieniędzy.
dowodem na to jest decyzja Rady powiatu
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 10:16   

Złom zawsze w cenie. Natomiast co do tej linii - mam w dalekich planach budowe jej do symulatora TRS2004, czy ktoś ma może jakieś schematy stacji/przystanków na tej linii? Zadowalają mnie również wszelkie mapy, na których zaznaczone są tory i rozjazdy.

Plan Szymankowa już mam.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 17:53   

To może być?

http://www.marienburg.pl/viewtopic.php?t=666

to tylko schematy poglądowe, trzeba odnieść do map 1:25 000
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Pon 15 Paź, 2007 17:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 18:12   

Te schematy to ja znam bardzo dobrze, mam tą książke, odrazu zaznazce że roi się w nich od błędów. Ale dziękuje za zainteresowanie. Tak OT - gdzie można mapy 1:25000 dostać w naszej okolicy?
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 19:28   

lukazs napisał/a:
znam bardzo dobrze
wykrywacz metalu i w teren może gdzieś tory są pod jezdnią
 
 
Mytoon 
Administrator
misiu okrąglisiu



Pomógł: 6 razy
Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 19:38   

napioo napisał/a:
lukazs napisał/a:
znam bardzo dobrze
wykrywacz metalu i w teren może gdzieś tory są pod jezdnią


Nie zawsze poskutkuje.

Niektóre nawierzchnie zakłócają prace wykrywaczy :evil:
_________________
Wielkie dzieła powstają nie dzięki obłędowi, lecz mimo niego.
 
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 19:39   

Układy torowe GKD prawobrzeżnej znam wszystkie. Rozchodzi mi się raczej o układy torowe z lat 80tych linii nr 256 Szymankowo - Nowy Dwór Gdański. A tych nie ma jak zbadać, ponieważ tory rozebrano, ograniczając się jedynie do pozostawienia najniezbędniejszych torów. Kiedyś oprócz przystanku Stogi Malborskie leżącego także na linii nr 9, każdy przystanek bądź stacja miały tory dodatkowe, ładownie etc. Dzisiaj dodatkowe tory są napewno w Nowym Stawie i Nowym Dworze. Nie wiem jak w innych miejscach, ale nie ma ich już w Stogach i Tralewie.

Zresztą taka ciekawostka, na rok przed zawieszeniem tam ruchu pasażerskiego wyremontowano (ba, rzekłbym zmodernizowano) perony i inną infrastruktrę dla podróżnych.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Paź, 2007 19:52   

a to mowa o kolei normalnotorowej bo w Szymankowie nie było wąskotorówki, mapy WiG i w teren
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2008 10:09   

http://malbork.naszemiast...nia/901039.html
Cytat:
Dwóch ojców nowodworskiej wąskotorówki - sprawa o to, kto ma nią rządzić może zakończyć się w sądzie

Eksmisją obecnego zarządcy żuławskiej wąskotorówki może zakończyć się spór o to, kto ma kierować jedną z największych atrakcji turystycznych powiatu nowodworskiego. To efekt błędu popełnionego przez administrację starostwa powiatowego jeszcze w czasie poprzedniej kadencji.


- Zażądaliśmy od Stowarzyszenia Żuławskiej Kolei Dojazdowej wydania całego majątku kolei wąskotorowej, a także opuszczenia kolejowych budynków - mówi starosta nowodworski Zbigniew Piórkowski. - To własność powiatu. W związku z tym, że członkowie tej organizacji odmówili podporządkowania się tej decyzji, przygotowujemy pozew do sądu. Sprawa może nawet skończyć się eksmisją.

Żuławska kolej wąskotorowa została przywrócona do życia w 2003 r. po blisko 10 latach przerwy. W tym czasie w Nowym Dworze Gd. nie było ani jednej lokomotywy, żadnych wagonów, budynki były zdewastowane i rozkradzione, brakowało elementów trakcji.

Dzięki zaangażowaniu członków Stowarzyszenia Miłośników Kolei Żelaznej z Gdyni i pieniądzom powiatu udało się pozyskać nowy sprzęt, a następnie uruchomić wakacyjne kursy popularnej "ciuchci" z Nowego Dworu Gd. na Mierzeję Wiślaną. Starostwo podpisało także z członkami tej organizacji pozarządowej umowę na prowadzenie działalności z wykorzystaniem majątku powiatu do 2014 r.

Obecny spór ma swoje źródło na początku roku 2006 r. Wtedy to ówczesny starosta powiatu nowodworskiego Mirosław Molski wypowiedział umowę kolejarzom z Gdyni, na podstawie oskarżeń o niegospodarność. Powiadomił także prokuraturę.

By jednak zapewnić ciągłość sezonowych przejazdów wąskotorówki, która stała się lokalnym hitem turystycznym, podpisał nową umowę na zarządzanie koleją z miejscowym stowarzyszeniem Żuławskiej Kolei Dojazdowej z Nowego Dworu Gd. W skład tej organizacji weszli m.in. byli pracownicy stowarzyszenia z Gdyni.

Problemy zaczęły się jednak w momencie, kiedy członkowie Stowarzyszenia Miłośników Kolei Żelaznej z Gdyni zaskarżyli decyzję o zerwaniu umowy do sądu.

Zapadł wyrok przyznający im rację. Sąd nakazał nowej administracji powiatu (która w międzyczasie zmieniła się po wyborach) przywrócenie starej umowy.

- Musimy wykonać wyrok sądu i przekazać zarządzanie majątkiem stowarzyszeniu z Gdyni - zaznacza starosta Piórkowski. - To wiąże się z wypowiedzeniem umowy z Żuławską Koleją Dojazdową z Nowego Dworu Gd.

- Nie zrezygnujemy z zarządzania wąskotorówką - mówi stanowczo Józef Sionkowski, wiceprezes stowarzyszenia z Nowego Dworu Gd. - Zbyt dużo zainwestowaliśmy w kolej, mamy plany nowych przedsięwzięć. Planujemy zakupić między innymi klasyczny, stary parowóz, który miałby stać się kolejną atrakcją. Praca na tym majątku to dla naszej organizacji i pracujących dla niej ludzi jedyna szansa na przetrwanie. Poza tym nie może być tak, że my będziemy cierpieć za to, że ktoś kiedyś popełnił błąd. Tym bardziej że raczej nikt nie zwróci nam poniesionych kosztów. Teraz czekamy na rozwój sprawy i poszukujemy wyjścia z sytuacji. Kontaktujemy się z prawnikami. Wystąpimy prawdopodobnie do sądu.

- Nasze stowarzyszenie czeka na przekazanie majątku i przywrócenie umowy, co jest zgodne z wyrokiem - zaznacza Jarosław Lipiński, prezes stowarzyszenia z Gdyni.

Jednym z alternatywnych wyjść z obecnej sytuacji byłaby współpraca obu stowarzyszeń. Doszło nawet do negocjacji, które jednak nie zakończyły się powodzeniem. Wydaje się, że w obecnej sytuacji żadna z organizacji nie jest gotowa na kompromisowe rozwiązanie.

Tomasz Chudzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki


Oby sprawa nie znalazła swego finału w hucie :evil:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Kuglow 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2008 10:23   

Zamiast ratować i zewrzeć szeregi,to oni się żrą!!! :evil: Jak zwykle poszło pewnie o kasę.Gdzie dwóch się bije,tam wejdzie trzeci inwestor,zerwie torowiska i zrealizuje swoją wizję ścieżek rowerowych.Jeśli nie wiedzą,jak wyjść z tego impasu,to niech oddadzą te tereny naszemu głównemu wizjonerowi,mistrzowi ciętej rewitalizacji burgmeistrowi Marienburga.On będzie wiedział już co z tym fantem zrobić.Na początek zaserwuje Lidla w miejscu dworca nowodworskiego... :evil: :bag:
 
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Wrz, 2008 11:43   

A może zwyczajnie, niezgodność ludzkich charakterów, tak bywa w stosunkach międzyludzkich - brak porozumienia na dłuższą metę, różnica zdań, masz proste przykłady z forum, a nie ma tu grama kasy
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Wrz, 2008 13:08   

Cytat:
Planujemy zakupić między innymi klasyczny, stary parowóz, który miałby stać się kolejną atrakcją
podczas ostatniej podróży wąskotorówką informator poinformował, że mają ale koszt zakupu węglą przekracza dochody z przewozów
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Maj, 2009 07:34   

Info dla Kugla ;-)

http://nowydworgdanski.na...nia/996409.html

Cytat:
Ciuchcia wąskotorowa stoi, ale tylko do czerwca

Zakończył się konflikt pomiędzy dwoma 'kolejarskimi' stowarzyszeniami i samorządem powiatu o zarządzanie taborem wąskotorówki.


Od początku wakacji wznowione zostaną kursy kolejki wąskotorowej z Nowego Dworu Gdańskiego na Mierzeję Wiślaną. Obecnie linia jest w przebudowie, a tabor poddany został naprawom.

Żuławska kolej wąskotorowa nie wyruszyła na trasę w czasie ostatniego długiego weekendu, jak to miało miejsce w latach ubiegłych. Jedną z przyczyn jest konflikt, który toczył się od dłuższego czasu pomiędzy nowodworskim starostwem powiatowym, które jest właścicielem taboru wąskotorówki a dwoma stowarzyszeniami, które zarządzały tym majątkiem.

Przypomnijmy, spór rozpoczął się na początku roku 2006 r. Wtedy to ówczesny starosta powiatu nowodworskiego, Mirosław Molski, wypowiedział umowę Stowarzyszeniu Miłośników Kolei Żelaznej z Gdyni, które wznowiło kursy "ciuchci" w 2003 r. i opiekowało się majątkiem. Włodarz zrobił to na podstawie oskarżeń o niegospodarność. By jednak zapewnić ciągłość sezonowych przejazdów wąskotorówki, która stała się lokalnym hitem turystycznym, podpisał nową umowę na zarządzanie koleją z miejscowym stowarzyszeniem Żuławskiej Kolei Dojazdowej z Nowego Dworu Gd. W skład tej organizacji weszli m.in. byli pracownicy stowarzyszenia z Gdyni. Problemy zaczęły się jednak w momencie, kiedy członkowie Stowarzyszenia Miłośników Kolei Żelaznej z Gdyni, zaskarżyli decyzję o zerwaniu umowy do sądu. Zapadł wyrok przyznający im rację. Sąd nakazał nowej administracji powiatu (które w międzyczasie zmieniły się po wyborach) przywrócenie starej umowy.
::: Reklama :::

Wykonanie wyroku przeciągało się, ze względu na stanowisko członków stowarzyszenia Żuławskiej Kolei Dojazdowej z Nowego Dworu Gd., którzy nie chcieli zgodzić się z oddaniem majątku. Starostwo groziło im nawet sądem i eksmisją. Nie doszło również do proponowanej przez starostę Zbigniewa Piórkowskiego fuzji obu organizacji. Trwały nawet rozmowy o współpracy, które jednak zakończyły się fiaskiem.

- Do przekazania majątku doszło dopiero w lutym - mówi Jarosław Lipiński, prezes SMKŻ. - Mieliśmy zbyt mało czasu na przygotowanie kursów przed majowym, długim weekendem.

- Po poprzednich zarządcach pozostało sporo zaniedbań - dodaje Paweł Pleśniar ze stowarzyszenia. - Musimy uzupełnić wszystkie braki, związane m.in. z atestami bezpieczeństwa. Konieczne są naprawy taboru. Poważną inwestycją jest również przełożenie torów w przystanku w Mikoszewie. Właścicielka terenu, na której leżały dotychczas tory, nie zgodziła się na jego wydzierżawienie, stąd konieczne prace. Zapewniamy jednak, że wąskotorówka wyruszy. Planujemy uruchomienie kursów na 19 czerwca.
Przypomnijmy, Żuławska kolej wąskotorowa została przywrócona do życia w 2003 r. po blisko 10 latach przerwy. W tym czasie w Nowym Dworze Gd. nie było ani jednej lokomotywy, wagonów a budynki były zdewastowane. Udało się jednak pozyskać nowy sprzęt a następnie uruchomić wakacyjne kursy popularnej "ciuchci".
Tomasz Chudzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki
 
 
Kuglow 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Nie 10 Maj, 2009 11:41   

:clap: :ok: Muszę się wybrać na przejażdżkę kolejką.
 
 
 
pepa
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Maj, 2010 20:08   

Parowóz już jest na miejscu :peace: . W niedzielę zapodam zdjęcia.
 
 
andrzej2110 

Wysłany: Sob 22 Maj, 2010 21:35   

A ja dziś podlinkuje :mrgreen:
http://wolneforumgdansk.p...035bcac70#26953
Ostatnio zmieniony przez andrzej2110 Sob 22 Maj, 2010 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group