Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"


Poprzedni temat «» Następny temat
Linia kolejowa Szymankowo - Nowy Dwór Gdański
Autor Wiadomość
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 24 Sie, 2007 10:52   Linia kolejowa Szymankowo - Nowy Dwór Gdański

Na ostatniej sesji Rady Powiatu Malborskiego, została podjęta uchwała dotycząca nieodpłatnego przejęcia linii kolejowej Szymankowo - Nowy Staw - Nowy Dwór Gdański wraz z infrastrukturą. Planowane jest w spólne działanie z powiatem Nowodworskim w celu uruchomienia przewozów na tej trasie, w powiązaniu z ŻKD, powstałaby alternatywa dla PKS w komunikacji z nadmorskimi plażami, co przy obecnych korkach na wszystkich drogach prowadzących na Mierzeję nie jest bez znaczenia. Ale czy zostanie to zamierzenie zrealizowane?...

Zdjecia kolej.one.pl, artfoto.pl

Szymankowo.jpg
Plik ściągnięto 9642 raz(y) 106,04 KB

Stogi.jpg
Plik ściągnięto 9642 raz(y) 107,1 KB

Nowy Staw.jpg
Plik ściągnięto 9642 raz(y) 39,74 KB

Marynowy.jpg
Plik ściągnięto 9642 raz(y) 69,55 KB

Nowy Dwór Gd.jpg
Plik ściągnięto 9642 raz(y) 75,89 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Pią 24 Sie, 2007 11:10   

Linia przez czas zamknięcia dla ruchu pasażerskiego była używana do nieregularnych przewozów towarowych /głównie do Cukrowni Nowy Staw/.Nie jest ani porośnięta drzewami ani 'sprywatyzowana' więc koszty jej reaktywacji nie byłyby takie duże.Najwięcej w przystanki trzeba by zainwestować.
Sama inicjatywa bardzo dobra,fajnie gdyby się udało.Szanse są.
 
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Sie, 2007 17:28   

Kolejny malborski pomysł komunikacyjny? Nadążacie jeszcze za nimi??? :lol:
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 24 Sie, 2007 22:41   

Azaziz napisał/a:
Kolejny malborski pomysł komunikacyjny? Nadążacie jeszcze za nimi??? :lol:

Jak się zacznie starosta z burmistrzem scigać to będzie się działo. Za miesiąc zakupią składy TGV do obsługi linii :-P
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2007 09:03   

ja chcę magnetyczną taką jaką mają Japończycy :mrgreen: . Prawdopodobnie linia Gdańsk Warszawa ma być modernizowana. Przy okazji można wyremontować omawiany odcinek. Na czas Modernizacji ma zostać wyłączona z eksploatacji. Pociąg do stolicy będzie jechał 8 godzin przez Bydgoszcz
Cytat:
24 sierpnia 2006 r. o godz. 12.00 w Warszawie w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Został podpisany kolejny kontrakt związany z zadaniem FS 2004/PL/16/C/PT/006-01 - modernizacja magistrali kolejowej E 65 Warszawa - Gdańsk. Wartość zamówienia wynosi 6 190 000 euro netto, w tym udział Funduszu Spójności stanowi 85% kosztów kwalifikowanych i wynosi 5 261 500 euro. Głównym celem umowy jest przygotowanie dokumentacji projektowej i przetargowej na roboty budowlane związane z modernizacją odcinka 53,7 km linii E 65 na obszarze lokalnego centrum sterowania w Działdowie. Wykonawcą dokumentacji będzie konsorcjum firm w następującym składzie:
-Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu sp. z o.o. występujące w charakterze pełnomocnika konsorcjum
oraz
-JacobsGIBB (Polska) sp. z o.o (Warszawa),
-Centralne Biuro ProjektowoBadawcze Budownictwa Kolejowego „Kolprojekt”sp. z o.o. (Warszawa)
-Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych sp. z o.o. (Łódź)

Kontrakt podpisali: Teresa Zwiernik i Andrzej Trębicki, członkowie Zarządu PKP PLK S.A. W imieniu wykonawcy umowę podpisał Mieczysław Szymański, prezes Zarządu Biura Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu sp. z o.o.
Głównymi celami modernizacji odcinka Warszawa - Gdynia są:
-skrócenie czasu jazdy i zwiększenie przepustowości linii;
-przygotowanie infrastruktury technicznej linii do parametrów eksploatacyjnych określonych w umowach AGC i AGTC tj. prędkości pociągów zestawionych z taboru klasycznego w ruchu pasażerskim do 160 km/h a w ruchu towarowym do 120 km/h i nacisku na oś 225 kN;
-przystosowanie linii do kursowania taboru z wychylnym nadwoziem z prędkością maksymalną 200 km/h;
-spełnienie wymagań dotyczących interoperacyjności podsystemów utrzymania, sterowania, infrastruktury, energii, ruchu i taboru dla transeuropejskiego systemu dużych prędkości określonego dyrektywami UE;
-zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem na długości całej linii;
-zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych dzięki wyposażeniu ich w nowoczesną sygnalizację i urządzenia telewizji przemysłowej;
-zwiększenie bezpieczeństwa poprzez budowę nowych wiaduktów;
-umożliwienie użycia nowoczesnych lokomotyw elektrycznych o mocy 6 MW oraz taboru z wychylnym nadwoziem;
-udoskonalenie połączeń poprzez transeuropejską sieć transportową TEN między krajami Europy Północnej a krajami Europy Południowej;
-poprawa ochrony środowiska;
-zdecydowane zmniejszenie kosztów utrzymania infrastruktury przez zastosowanie materiałów i urządzeń o wysokiej niezawodności i trwałości oraz w wyniku likwidacji zbędnej infrastruktury;
W 2004 r. zostało opracowane studium wykonalności modernizacji linii kolejowej E 65 na odcinku Warszawa - Działdowo - Gdynia. W opracowaniu tym przyjęto podział przedmiotowej linii na 8 części realizacyjnych, którymi są odcinki objęte lokalnymi centrami sterowania (LCS) z siedzibami w Nasielsku, Ciechanowie, Działdowie, Iławie, Malborku, Tczewie, Gdańsku oraz Gdyni.
28 lutego 2006 r. podpisano umowę na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej i opracowanie projektów budowlanych oraz opracowanie materiałów przetargowych na wybór wykonawców robót budowlanych na obszarze objętym działaniem LCS Tczew.
Informacja znetu
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 25 Sie, 2007 11:33   

Nie jest tak pięknie http://www.marienburg.pl/viewtopic.php?t=1111
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
piotr_mk 

Wysłany: Sob 15 Paź, 2011 11:12   

Najprawdopodobniej z powodu ograniczonej przepustowości odcinka Malbork - Szymankowo (czynny jeden tor) mocno się poprzesuwał rozkład jazdy pociągów towarowych. Pociągi zdawcze na linii 256 zazwyczaj widywane były w godzinach porannych, ostatnio widać je częściej po południu. Foto poniżej zrobione 14.10.2011 r. o godz. 17:00. SM42-744 wyjeżdża z Nowego Stawu i kieruje się w stronę Szymankowa.

2.jpg
Plik ściągnięto 7334 raz(y) 80,22 KB

Ostatnio zmieniony przez piotr_mk Sob 15 Paź, 2011 11:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
piotr_mk 

Wysłany: Sob 15 Paź, 2011 14:15   

Na stacji w Nowym Stawie prowadzone są prace torowe. Ciekawe czy ma to jakiś związek z modernizacją E65...

Nowy Staw.jpg
Plik ściągnięto 7302 raz(y) 97,04 KB

 
 
piotr_mk 

Wysłany: Nie 23 Paź, 2011 12:52   

To samo miejsce 8 dni później. ;-)

Nowy Staw.jpg
Plik ściągnięto 7163 raz(y) 98,65 KB

 
 
MrKłosik 
Mistrz
Inwestycji


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Nie 23 Paź, 2011 14:44   

http://www.skyscrapercity...&postcount=5878

Cytat:
Zamknięcie Toru szlakowego Szymankowo – Nowy Dwór Gdański w dniach 11.12.2011 – 29.02.2012
_________________

"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk

"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group