|
Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...
|
Ogłoszenie |
Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"
Chronimy Twoją prywatność Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO |
Tropy/Igły - stacja kolejowa |
Autor |
Wiadomość |
vonplauen
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2008 15:26
|
|
|
Seidel napisał/a: | A wracając do wątku lokomotywy,która jeździła planowo na linii małdyckiej,to była jednak SP 42 - 168. |
Ale na zdjęciach z 1999r.na World Rail Photo /w wyszukiwarkę trzeba 'Małdyty' wpisać/ w jest SP42-230 |
_________________ a kto pyta, ten wielbłądzik.
|
|
|
|
|
Seidel
Seidel
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2008 09:30
|
|
|
vonplauen napisał/a: | Seidel napisał/a: | A wracając do wątku lokomotywy,która jeździła planowo na linii małdyckiej,to była jednak SP 42 - 168. |
Ale na zdjęciach z 1999r.na World Rail Photo /w wyszukiwarkę trzeba 'Małdyty' wpisać/ w jest SP42-230 | Wprawdzie na zdjęciach nie widać numeru,ale to jest całkiem możliwe.230,też jeździła przed modernizacją w Malborku. Napisałem,że planowo jeździła 168.Co nie znaczy,że tylko ona. Przecież stają lokomotywy na przeglądy,naprawy itd.A tak przy okazji - 230 była moją planową |
_________________ Q.F.L. |
|
|
|
|
vonplauen
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2008 22:20
|
|
|
napioo napisał/a: | na pewno koniec |
Żal nie tyle przewozów pasażerskich,bo te już mocno nierentowne były /wg.informacji z GM z 1999r.PKP zwracało się 4 % kosztów poniesionych na obsługę linii/,ale ruchu towarowego,który pozwoliłby fizycznie utrzymać trasę.Zawsze można by ją wtedy zdrezynować.
Swoją drogą nie wiem kto do Małdyt o 3.18 jeździł.
A i jeszcze parę lat temu wydawało się,że jakieś tam minimalne szanse na reaktywacje są.
|
_________________ a kto pyta, ten wielbłądzik.
|
|
|
|
|
meickel
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Wto 29 Kwi, 2008 10:48
|
|
|
Próbowałem parę dni temu odszukać wiadukt widoczny na wcześniejszych zdjęciach. Z przykrością stwierdziłem, że ktoś wziął się za pozyskiwanie kruszywa z torowiska. Jeżeli to jest przygotowanie do budowy ścieżki rowerowej, to raczej dziwne - po co usuwać to, co utwardza drogę. W każdym razie, ktoś dobrze na tym zarabia. |
_________________ Ślady zaginionej cywilizacji: http://www.closeddoor.eu |
|
|
|
|
vonplauen
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 18:11
|
|
|
Rzeczywiście,kruszywo jest usuwane.
Jakimś ekspertem w tej dziedzinie nie jestem,ale zakładając,że ścieżka wyłożona będzie drobnym żużlem,to trzeba by go w jakiś ogromnych ilościach zwieźć żeby ten tłuczeń przykryć i całą konstrukcję ustabilizować.A tak wystarczy utwardzić,trochę surowca podsypać i ścieżka gotowa.
Poniżej zdjęcia z 2 kwietnia i z dzisiaj.
m-m.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17466 raz(y) 81,79 KB |
m-m1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17466 raz(y) 65,46 KB |
m-m2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17466 raz(y) 84,53 KB |
m-m3.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17466 raz(y) 91,8 KB |
|
_________________ a kto pyta, ten wielbłądzik.
|
|
|
|
|
vonplauen
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 18:21
|
|
|
A co do samej idei;niektórzy uważają,że ścieżka na dawnej linii to dlań swego rodzaju profanacja.Moim zdaniem to jednak nie najgorszy pomysł,przynajmniej nie zostanie zaorana i ślad po przebiegu zostanie.Zawsze to jakaś 'pamiątka' |
_________________ a kto pyta, ten wielbłądzik.
|
|
|
|
|
meickel
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 18:22
|
|
|
W czarnym scenariuszu, władza usuwa kruszywo i sprzedaje na budowę autostrad, potem za pieniądze przyjmuje odpady przemysłowe typu żużel i nawozi je na ścieżkę. Dla podatników - podwójny zysk |
_________________ Ślady zaginionej cywilizacji: http://www.closeddoor.eu |
|
|
|
|
francula
Mr Bimler
Pomógł: 11 razy
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 18:26
|
|
|
Im dalej w las, już tak ciekawie nie wygląda, rozjeżdżone to wszystko przez jakiś ciężki sprzęt, w Łozie rozebrany wiadukt, zejście z nasypu wymaga nie lada umiejętności. Jak ktoś ma ochotę na rowerową jazdę ekstremalną, to polecam.
DSC05525.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17447 raz(y) 72,76 KB |
DSC05547.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17447 raz(y) 60,23 KB |
DSC05520.JPG
|
|
Plik ściągnięto 17447 raz(y) 71,7 KB |
|
|
|
|
|
Butu
|
Wysłany: Wto 06 Maj, 2008 00:46
|
|
|
Ten wiadukt utrzymuje się tak od dobrego półtora roku. Szkoda, że te kruszywo zostało po ciągane bo bardzo fajnie się po tym szło a co dopiero by się jechało rowerem. Od kogoś zasłyszałem plotkę, że ma tam powstać droga. Ogólnie to polecam tą trasę na spacerki od Malborka do Trop spokojnym marszem idzie się 3 godzinki i najlepiej iść za dnia bo w nocy to zero atrakcji jest.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Maj, 2008 01:06
|
|
|
w okolicach Słupska jest ścieżka rowerowa o nazwie Szlakiem zerwanych torów i jak nazwa wskazuje przebiega w miejscu gdzie kiedyś były tory nie ma żużlu, asfaltu tylko ubita ziemia |
|
|
|
|
Anrep
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2008 22:14
|
|
|
Przejeżdżałem swego czasu koło słynnej trasy kolejowej do Krokowej (powiat pucki), rozebranej przez tamtejszych bonzów, o ile dobrze pamiętam,rzekomo by wybudować ścieżkę rowerową. Zezłomowane tory załatały podobno rok wyborczy.
"Trasa" jaka powstała powstała nadaje się tylko chyba dla wywrotek
Coś takiego, jak jest obecnie na malborskim szlaku w stronę Małdyt.
Lubię rowery, ale boję sie, że nic z tego nie będzie.
PS Krokowa przechodzi w kilku wątkach na Forum KMK Olsztyn
http://www.ruciane-nida.o...p?mode=results, wpiszcie Krokowa. |
_________________ Poszukuję informacji o dawnym powiecie Morąg |
Ostatnio zmieniony przez Anrep Czw 08 Maj, 2008 22:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Linka
Mistrz Bride of Francula
Pomogła: 8 razy
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2008 23:58
|
|
|
Anrep napisał/a: | Coś takiego, jak jest obecnie na malborskim szlaku w stronę Małdyt. |
Taaa, miejsce, jak marzenie, ale droga jest piekielna |
_________________ ............................................. |
|
|
|
|
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008 17:10
|
|
|
Ostatnia pozostałość tej trasy w rejonie stacji Tropy-Igły
tropy igły.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7847 raz(y) 136,14 KB |
|
|
|
|
|
meickel
Pomógł: 5 razy
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2008 11:58
|
|
|
Po drodze na Igły, we wsi Zielonki, warto zobaczyć wielki przepust w nasypie kolejowym, zaopatrzony w rzadko spotykane urządzenie - kładkę dla pieszych, przeprowadzoną po ścianie wschodniego przyczółka. Przetrwały niestety tylko żelazne podpory. Zdjęcie: http://www.dzebrowska.use...gruenfelde.html |
_________________ Ślady zaginionej cywilizacji: http://www.closeddoor.eu |
|
|
|
|
vidi50
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012 20:46
|
|
|
Kilka zdań i kilka fotek celem odświeżenia starego tematu...:)
Linię kolejową Malbork-Małdyty wybudowano pod koniec XIX wieku.Już w 1910 roku funkcjonowały małe stacje na tej linii,m.in. i Tropy Igły.Bogatsza infrastruktura,t.j. wyposażenie poszczególnych stacji w semafory,powstała w następnych latach... A więc po stu latach sprawnego funkcjonowania tej linii uznano ją jako nieekonomiczną i nieużyteczną.Główna przyczyna,to rozbicie kolei na wiele spółek i bieda.W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych ub.wieku zlikwidowano na tej linii ruch pociągów osobowych.Ok 2000 roku jeszcze kontrolowano jej stan . W 2008 roku dokonano likwidacji torowiska.
Oto kilka fotek od czasów kolei czynnej do czasu jej likwidacji, dotyczących Trop Igieł,głównie jej mostów...
poddw515_169a.jpg stary i nowy most przed stacją Tropy Igły-foto internet~1996 rok. |
|
Plik ściągnięto 7087 raz(y) 76,17 KB |
PHTO0036a.JPG nowszy most na drodze Tropy-Kalwa.pod mostem torowisko.foto A.Jenczelewski-2006 rok |
|
Plik ściągnięto 7087 raz(y) 96,46 KB |
0024.JPG stary most i zlikwidowane torowisko-foto A.Jenczelewski- 2008r. |
|
Plik ściągnięto 7087 raz(y) 92,71 KB |
DSC_0077a.jpg wiadukt na drodze Stary Targ-Tropy-foto autor-2009r/wiadukt już nie istnieje/ |
|
Plik ściągnięto 7087 raz(y) 92,75 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Linka
Mistrz Bride of Francula
Pomogła: 8 razy
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012 21:31
|
|
|
Wszystko idzie w kosmos, a pieniądze? I żeby faktycznie chociaż te ścieżki porobiono... tak niszczy się potencjał turystyczny tych pięknych stron. |
_________________ ............................................. |
|
|
|
|
harry
Pomógł: 2 razy
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012 21:47
|
|
|
20 września 2009 roku przejechałem rowerem trasę z Malborka do Dzierzgonia, po rozebranej linii kolejowej.
Super sprawa. Jednakże już wówczas na niektórych odcinkach trasa była zarośnięta bujną roślinnością zielną. Za kilka lat będą tam rosły drzewa.
_s0.zmniejszacz.pl_PICT0122_zmniejszacz-pl_268181.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7036 raz(y) 99,41 KB |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|