Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada
Autor Wiadomość
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2007 11:16   Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

Serwis prasowy burmistrza obudził się z letargu i po 2,5 miesiąca od ostatniego wystąpienia Pana Burmistrza umieszczonego na Malbork.pl zamieścił hurtem wszystkie odpowiedzi na pytania dziennikarzy.

Prezentuje poniżej wszystkie materiały opublikowane 18 września 2007, natomiast wcześniejsze zapytania znajdują się pod tym linkiem:
http://www.malbork.pl/ind...sk=view&id=2103

____________________________________

http://www.malbork.pl/ind...sk=view&id=2270

Cytat:
Dodano 18.09.2007, 14:00

Pytanie od Gazety Malborskiej

Jak to się stało, że obcojęzyczni internauci (chodzi o tych, którzy władają językiem angielskim i niemieckim) mogą dowiedzieć się, że burmistrzem Malborka jest Jan Tadeusz Wilk, a jego zastępcami Przemysław Guzow i Mieczysław Roeding? Minęło już prawie dziesięć miesięcy od wyborów, a na oficjalnej stronie Urzędu Miasta Malborka nadal figurują te nazwiska. Podobnie jak lista radnych – również jest nieaktualna. Jest na niej nawet nazwisko Arkadiusza Korpaka, choć zrezygnował on z mandatu radnego jeszcze przed upływem kadencji.
Kto personalnie odpowiada za informacje zamieszczane w serwisie magistratu? I czy w związku z tym, że nie są one na bieżąco aktualizowane, na czym traci wizerunek i powaga urzędu, nie powinno przełożyć się na stan kieszeni tej osoby? To pytanie od naszego Czytelnika, bo to właśnie on zwrócił naszą uwagę na fakt, że na stronie www.malbork.pl w wersjach dla obcokrajowców są m.in. stare dane dotyczące samorządowców. Ale są tam również zdezaktualizowane dane dotyczące oferty inwestycyjnej miasta, bo nadal – wg mapki – można kupić teren przy al. Rodła, a przecież został on już sprzedany.

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

Po Pani pytaniu sprawdziłem stronę www.malbork.pl w wersji angielskiej i niemieckiej i faktycznie są one w części nie zaktualizowane. Często sprawdzam stronę malborską w wersji polskojęzycznej i muszę powiedzieć, że jest ona prowadzona bardzo profesjonalnie, a opisy wydarzeń przyszłych i tych, które miały już miejsce ukazują się tam niemal natychmiast. Jak Pani zauważyła w swoim pytaniu, już od 10 miesięcy bardzo intensywnie pracujemy nad wieloma zmianami w mieście i nad tym aby zmienić jego wizerunek. W przygotowaniu jest wiele inwestycji, na które czekają malborczycy. W tym natłoku zdarzeń pojawiają się również potknięcia, takie jak to, o które Pani pyta. Natomiast istotną informacją jest to, iż w przygotowaniu jest generalna zmiana serwisów obcojęzycznych ukierunkowana na sprawy turystów.

Pytanie od Gazety Malborskiej

Ponieważ nie maleje zainteresowanie mieszkańców przetargami na miejskie nieruchomości, pytają oni dlaczego w jednych ogłoszeniach na sprzedaż gruntów na liście warunków była mowa o tym, że "termin rozpoczęcia budowy, za które uważa się wybudowanie ław fundamentowych wyznacza się na 2 (dwa lata)", a w innych “termin rozpoczęcia budowy, za które uważa się wybudowanie ław fundamentowych wyznacza się na 2 (dwa lata) a jej zakończenia, za które uważa się wybudowanie stanu surowego zamkniętego wyznacza się na następne 3 (trzy) lata”.
Zdaniem tych, którzy tak wnikliwie przejrzeli treść ogłoszeń, mogło dojść do nierównego traktowania podmiotów. A co za tym idzie – ci, od których nie wymaga się stanu surowego zamkniętego mogą wylać ławy fundamentowe, a następnie... sprzedać teren, który przez ten czas może zyskać na wartości. Czyli zyskają, bo nie muszą ponosić nakładów na postawienie obiektu w stanie surowym.

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

Bardzo się cieszę, że nie maleje zainteresowanie gruntami w naszym mieście – to bardzo dobry prognostyk na przyszłość. Odpowiadając na pytanie – forma zapisu w ogłoszeniu przetargowym ma tu znaczenie drugorzędne. Ważne jest to, że i w jednym i w drugim przypadku zabezpiecza się interesy miasta związane z wykonaniem inwestycji, natomiast żadna treść ogłoszenia nie odbiera właścicielowi gruntu możliwości jego sprzedaży na każdym etapie inwestycji. To gwarantuje wszystkim obywatelom konstytucyjne prawo własności.

Pytanie od Gazety Malborskiej

To pytanie powtarzamy za radnym Krzysztofem Grylakiem: Czy została przygotowana lista radnych poprzedniej kadencji, którzy nabyli nabyli miejskie nieruchomości? Wcześniej o takie zestawienie prosił także radny Kazimierz Pietkiewicz. Czy możliwe jest jej upublicznienie?

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

Owszem taka lista została przygotowana. W załączniku przesłana zostanie Pani w formie elektronicznej treść odpowiedzi na interpelację radnego Pietkiewicza. Kopię tej odpowiedzi otrzyma również jako załącznik do odpowiedzi na swoją interpelację radny Grylak.

Pytanie od Gazety Malborskiej

Czy na ul. Żeromskiego budowany jest parking, który był zadaniem, jakiego dodatkowo podjął się inwestor, mający zabudować grunt po wyburzonej byłej słodowni? Proszę przy okazji przypomnieć, jaki był koszt tego przedsięwzięcia? Poprzedni włodarz utrzymywał, że do budżetu miasta zostały wpłacone pieniądze na ten cel, które stanowiły zabezpieczenie realizacji tej umowy. Czy Pan Burmistrz zawarł już formalne porozumienie z tą firmą dotyczące przebudowy skrzyżowań? A jeśli tak, to kiedy można spodziewać się realizacji?

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

Ja zapewne Pani zauważyła, przy ulicy Żeromskiego zaczęła się budowa parkingu, którą wykonuje inwestor. Jeśli warunki pogodowe pozwolą, to jeszcze tej jesieni wykona on również przebudowę dwóch skrzyżowań. Na końcowym etapie są również negocjacje dotyczące partycypacji inwestora w remoncie skrzyżowania Mickiewicza – Konopnickiej. Wszystkie te inwestycje powinny zostać ukończone wiosną przyszłego roku, co zapewne mieszkańcy Malborka przyjmą z radością, tym bardziej, że dwa skrzyżowania jak i wykonanie remontu nawierzchni ulic Kotarbińskiego i Wybickiego nie były planowane w tym budżecie, a środki na nie znaleźliśmy.
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Sob 22 Wrz, 2007 11:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2007 11:16   

http://www.malbork.pl/ind...sk=view&id=2269

Cytat:
Dodano 18.09.2007, 13:51

Pytanie od Dziennika Bałtyckiego

Działka na zapleczu ulicy Kościuszki

- Czy wiadomo już co nabywca działki chce na niej wybudować? I w jakim terminie?
- Czy umowa sprzedaży działki firmie Gino Investment sp. z o.o. jest tak skonstruowana, by uniemożliwiała handel terenem? (Pojawiły się opinie, że może zostać odsprzedana za większą kwotę). Czy jest jakiś zapis o terminie rozpoczęcia inwestycji na tym gruncie?
- Ile firm było zainteresowanych kupnem tej działki?

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

Działka na zapleczu Kościuszki

Zakupem działki zainteresowane były trzy firmy. Myślę, że obawy co do ewentualnego odsprzedania działki za duża wyższą kwotę są nieuzasadnione, gdyż działka została sprzedana po cenie rynkowej w wysokości, jaką uzyskuje się również ze sprzedaży działek w dużych ośrodkach miejskich. Tysiąc złotych za metr kwadratowy powierzchni to najwyższa cena po jakiej sprzedano dotychczas grunt w naszym mieście. Stanowi to dowód no to, że potencjał gospodarczy Malborka rośnie i coraz większe jest zainteresowanie firm inwestujących dotychczas w dużych miastach. Zapisy umowy określają kary umowne grożące za niewykonanie inwestycji. Firma, która wygrała przetarg już wcześniej zainteresowana była tym terenem i jej przedstawiciele kontaktowali się z nami w tej sprawie. Właściciele firmy prowadzą już inwestycje w dużych miastach na terenie Polski – najbliższa z nich realizowana jest w Olsztynie. Z ich deklaracji wynika, że budowa rozpocznie się w przyszłym roku.

Pytanie od Dziennika Bałtyckiego

Inwestycja kanalizacyjna

- Czy skończyły się już rozmowy z gminami na temat przystąpienia do realizacji inwestycji kanalizacyjnej współfinansowanej przez Fundusz Spójności?
- Czy miasto Malbork jest nadal zainteresowane i czy widzi Pan realną szansę na realizację tej inwestycji?
- Wartość planowanej inwestycji zmniejszyła się już o połowę w stosunku do pierwotnych planów. Na jaką kwotę obecnie szacuje się ten projekt obecnie. Jak wygląda udział finansowy poszczególnych gmin i miasta.
- Z czego miasto musiało zrezygnować w projekcie (wskutek zmniejszenia kosztów)?

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

Fundusz Spójności

Rozmowy z gminami na ten temat trwają. Kwestia ta jest bardzo złożona. Przypomnę tylko, że początkowo prognozy dofinansowania przewidywały dofinansowanie w wysokości 70-75 % wartości inwestycji. Po wejściu w procedurę okazało się, że będzie to najwyżej 40-45%. Przy ogromie tej inwestycji (początkowo kosztorys zakładał dużo ponad 100 milionów złotych) zmuszałoby to gminę do wydatkowania 50 milionów złotych. Z tego powodu ciągle prowadziliśmy prace, starając się tak zmodyfikować zadanie, aby wkład miasta był kwotą realną do wydatkowania. Zrezygnowano z budowy instalacji odprowadzającej wody opadowe, która jest bardzo kosztochłonna, ale nie generuje zysków. Wartość projektu oscyluje w granicach 90 milionów złotych. Jutro odbędzie się kolejne bardzo ważne spotkanie w tej sprawie, na którym obecni będą przedstawiciele gmin, firmy LEMTECH, NFOŚ oraz WFOŚ. Spotkanie w całości poświęcone zostanie podjęciu ostatecznych decyzji, w tym skrystalizowaniu stanowisk gmin co do udziału w projekcie. Jeśli gminy nie zdecydują się na „wejście” w projekt będziemy rozważać budowę stacji uzdatniania wody oraz modernizację oczyszczalni ścieków z własnych środków.

Pytanie od Dziennika Bałtyckiego

Budynki komunalne

- Wszczął Pan postępowanie w sprawie budowy dwóch budynków komunalnych. Na kiedy planowana jest ta inwestycja?
- Czy można ocenić już teraz jej koszt i planowany termin zakończenia budowy?
- Czy na najbliższej sesji Rady Miasta pojawi się ponownie uchwała w sprawie sprzedaży nieruchomości przy ulicy Piastowskiej 3 i ewentualnie innych budynków (na terenie planowanej inwestycji w sąsiedztwie ulicy Solnej), z których mieszkańcy zostaną przesiedleni do mieszkań komunalnych?
- Jak będzie wyglądała procedura budowy tych domów, czy są już projekty, dokumentacja?

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

Budynki komunalne

Stworzenie budynków komunalnych wpisuje się w przyjętą przez nas strategię uwalniania miejsc atrakcyjnych inwestycyjnie. Miasto nie posiada takowych budynków stąd ich postawienie jest konieczne. Realizowane będzie budownictwo socjalne, budowane są lokale w ramach działalności MTBS, ale budownictwo komunalne w naszym mieście praktycznie nie istnieje i jest to rzecz, której bardzo tu brakuje. Planujemy postawienie dwóch budynków komunalnych, każdy po 36 mieszkań. Obecnie przygotowywana jest dokumentacja techniczna i projektowa, która powinna być gotowa do października tego roku. Rozpoczęcie budowy planowane jest na wczesną wiosnę 2008 roku. Termin ten nie pokrywa się z planami rozpoczęcia inwestycji na ul. Solnej, stąd do czasu oddania budynków komunalnych do użytku będziemy szukać innych rozwiązań dla rodzin mieszkających na tym terenie.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2007 11:17   

http://www.malbork.pl/ind...sk=view&id=2268

Cytat:
Dodano 18.09.2007, 13:46

Pytanie od Gazety Malborskiej

Myślę, że Pan Burmistrz musi wytłumaczyć się mieszkańcom z tego, że PPHU Domex sp. jawna K. Rychłowska H. Konefał z Malborka stała się nabywcą nieruchomości na Osiedlu Południe. Docierają do naszej redakcji sygnały świadczące o tym, że malborczykom się to nie podoba. Oficjalne wystąpienie Pana Burmistrza w tej sprawie mogłoby uciąć wszelkie spekulacje na ten temat. To moje pytania pomocnicze, które mogą się wydać trywialne, ale im więcej dokładnych informacji na ten temat, tym lepiej:
- Które konkretnie działki (z podaniem ich orientacyjnej lokalizacji, bo nic nikomu nie mówi nr działki i obręb miasta, w którym się ona znajduje) wylicytowała firma Domex i za jaką cenę? Kto jeszcze brał udział w przetargu?
- Kto był w komisji przetargowej i czy mógł mieć jakikolwiek wpływ na wynik postępowania?
- Czy Pan Burmistrz nie widzi w tym nic niestosownego, że firma żony przystępuje do przetargu w mieście, w którym sprawuje on władzę? Oczywiście, zapewne wszystko jest zgodne z literą prawa, począwszy od publicznej informacji o przetargu, ale jednocześnie pojawia się wątpliwość, czy nie przekazywał Pan informacji np. na temat gminnych zasobów przeznaczonych pod zabudowę wielorodzinną?

W Zasadach ogólnych “Europejskiego kodeksu radnych i innych osób pochodzących z wyboru” (przyjętego także przez II Kongres Miast Polskich, który odbył się w listopadzie 2004 roku) w art. 4 czytamy o Pierwszeństwie prawa i interesu publicznego:
“Wybierani przedstawiciele pełnią urząd w ramach przepisów prawa i powinni zawsze działać zgodnie z prawem. Wybierani przedstawiciele przy wykonywaniu swoich funkcji powinni pamiętać o interesie publicznym, a nie wyłącznie o swoim bezpośrednim lub pośrednim interesie osobistym albo o prywatnym interesie osób lub grup osób w celu czerpania z tego bezpośrednich lub pośrednich korzyści osobistych”.
Natomiast w Obowiązkach szczególnych jest art. 9. Zakaz sprawowania władzy dla własnego pożytku:
“Wybierani przedstawiciele nie mogą wypełniać swych funkcji ani korzystać z przywilejów swojego urzędu, aby sprzyjać własnym bezpośrednim lub pośrednim interesom prywatnym lub osobistym.”

Deweloper, a w takim chyba charakterze wystąpiła firma Domex, którego współwłaścicielką jest żona Pana Burmistrza, prowadzi działalność gospodarczą, a nie non profit. Wobec tego, nawet jeśli oświadczy Pan, że obecnie nie ma nic wspólnego z firmą Domex, to jednak nadal pozostaje Pan w związku małżeńskim ze swoją żoną... A więc może Pan korzystać z zarabianych przez swoją małżonkę pieniędzy. To ludzkie rozumowanie, ludzkie opinie, którym musi Pan stawić czoła. Zwłaszcza, że zapowiadał Pan pełną przejrzystość w sprawowaniu swego urzędu.

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

Cieszę się, że zadano to pytanie, ponieważ chciałem zabrać głos w tej sprawie i oczekiwałem tego pytania. Mam nadzieję, że podyktowane jest ono chęcią uzyskania przejrzystej informacji, a nie szukaniem sensacji. Ufam, że moja wypowiedź na forum publicznym zakończy spekulacje na ten temat.
Startując w wyborach deklarowałem pełną przejrzystość i informowanie opinii publicznej o wszystkich sprawach związanych z funkcjonowaniem Urzędu Miasta. Podczas kampanii wyborczej nie ukrywałem, a podkreślałem wręcz to, czym się zajmuję - że jestem przedsiębiorcą i że od 20 lat jestem współwłaścicielem firmy DOMEX. Przypomnę, że to właśnie ta firma, jako pierwsza w – wtedy jeszcze - województwie elbląskim, zrealizowała budowę wielorodzinnego budynku prywatnego na gruncie zakupionym od miasta w publicznym przetargu. W budynku tym znalazło swoje mieszkania 26 rodzin, zapewne zadowolonych i szczęśliwych, że dano im taką możliwość. Na przestrzeni 20 lat firma inwestowała w inne nieruchomości, grunty, także nabywając je od miasta. Fakt ten jest powszechnie znany i nigdy tego nie ukrywałem. Niezależnie od tego, czy ja jestem burmistrzem, firma, którą współtworzyłem, a dziś prowadzi moja żona, funkcjonowałaby w Malborku tak jak funkcjonuje dzisiaj. Spółka niezmiennie od 20 lat prowadzi inwestycje na terenie naszego miasta dając zatrudnienie jego mieszkańcom.
Po wygranych wyborach przekazałem udziały w spółce żonie, która w tej chwili ją prowadzi. Zakup wspomnianego gruntu świadczy o tym, że przyjęta strategia inwestowania w naszym mieście została utrzymana. Nie dziwi zatem decyzja firmy o starcie w przetargu na grunt pod budynek wielorodzinny. Przetargu, który – przypomnę – ogłoszony został wcześniej z dochowaniem wszelkich procedur. Przetargu ustnym, czyli takim, gdzie wygrywa najwyższa oferta złożona podczas licytacji. Każdy więc miał szansę zaproponować wyższą cenę i ten przetarg wygrać. Niewykluczone, że odpowiadając na zapotrzebowanie naszych mieszkańców firma DOMEX podejmie następne kroki inwestycyjne związane z zakupem innych gruntów i budową mieszkań, startując w przetargach otwartych dla wszystkich chętnych. To już decyzja niezależnych organów spółki. Więcej na ten temat nie będę się już wypowiadał. Pamiętać natomiast trzeba, że w przetargach otwartych zawsze wygrywa ten, kto zaproponuje najwyższą i najbardziej korzystną dla miasta cenę. Informacje o przetargach są publiczne, powszechnie znane i dostępne w prasie, Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta. Zatem fakt, że jestem burmistrzem w żaden sposób nie stanowi tu przywileju, a procedury przetargowe prowadzi komisja przetargowa, wybrana do realizacji wszystkich przetargów.
Jestem przekonany i wiem, że większość mieszkańców naszego miasta podziela moje zdanie, iż interesem publicznym jest rozwój naszego miasta, powstawanie nowych inwestycji, w tym tak bardzo oczekiwanych przez mieszkańców inwestycji mieszkaniowych. Tu przypomnę, że już w tym roku ruszy budowa kolejnego budynku TBS jak też bardzo potrzebnego budynku socjalnego. Z kolei wczesną wiosną przyszłego roku, po raz pierwszy po 1990 roku, rozpoczniemy w Malborku budowę dwóch budynków komunalnych. Te inwestycje trafia w zapotrzebowanie na mieszkania różnych grup społecznych. Mam nadzieję, że tzw. boom budowlany w naszym kraju będzie miał także przełożenie na to, co dzieje się w naszym mieście, co będzie miało niebagatelny wpływ na rozwój Malborka.
Cieszę się, że mam okazję ostatecznie rozwiać wątpliwości dziennikarzy, być może także części mieszkańców, wątpliwości, które rozumiem. Historia naszego miasta uczy, że istnieją przedsiębiorstwa, które nie zawsze przejrzyście funkcjonowały na styku samorządu i biznesu. Zapewniam, że firma DOMEX od lat istnieje i funkcjonuje w sposób przejrzysty nie stosując innych środków niż otwarte dla wszystkich procedury. Wiem, że Malbork w najbliższych latach czeka dynamiczny rozwój, w przygotowaniu jest wiele inwestycji. Mając świadomość wagi tego problemu biorę na siebie jako burmistrz pełną odpowiedzialność za realizację zamierzeń i zmianę wizerunku naszego miasta. W procesie tym uczestniczyć muszą wszyscy mieszkańcy naszego miasta, także tutejsi przedsiębiorcy. Najlepszą oceną naszych działań będzie podsumowanie obecnej kadencji na jej zakończenie.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2007 11:18   

http://www.malbork.pl/ind...sk=view&id=2267

Cytat:
Dodano 18.09.2007, 13:40

Pytanie od Gazety Malborskiej

Remont ul. Sikorskiego i de Gaulle’a nie jest, co prawda, inwestycją miejską, do tego jeszcze nie zakończoną. Ale sądząc po tym, co dzieje się na malborskim odcinku drogi wojewódzkiej, można stwierdzić, że ewentualne dalsze zmiany będą już tylko kosmetyczne. Odbieramy w redakcji wiele uwag od Czytelników, którzy adresują je do Urzędu Miasta, z którym – zdaniem mieszkańców – powinien być konsultowany projekt. Stąd najpierw pytanie: czy takie uzgodnienia między Zarządem Dróg Wojewódzkich a malborskim Urzędem Miasta?

A teraz lista innowacji lub ich braku, które zauważyli nasi Czytelnicy, a które nie bardzo im się podobają:

- Na skrzyżowaniu ul. De Gaulle’a z ul. Kotarbińskiego nie został wydzielony dodatkowy pas dla skręcających w ul. Kotarbińskiego kierowców jadących od strony Nowej Wsi? Dlaczego? Dla porównania, kawałek dalej, na skrzyżowaniu z ul. Wybickiego i Chodkiewicza, takie pasy zostały wymalowane.
- Wyjście ze Szkoły Podstawowej nr 8, choć częściowo zabezpieczone barierkami, wypadło wprost na usytuowaną tam zatoczkę autobusową. W ten sposób uczniowie mogą wybiec bezpośrednio pod koła nadjeżdżającego autobusu. Czy nie można poprosić o dołożenie barierki, która by to wyeliminowała, poprawiając bezpieczeństwo dzieci?
- Przystanki autobusowe na tej trasie to zresztą odrębny temat. Jak nasz Czytelnik, jeden z nich był przy Garnizonowym Klubie Oficerskim i służył wielu mieszkańcom osiedla przy ul. Bema. Teraz zatoczka została przeniesiona aż w okolice Komendy Powiatowej Policji. Tak zresztą, jak przystanek po przeciwległej stronie ulicy, który teraz jest przy SP 8. Czy projektant konsultował to z władzami miasta, które powinny przecież dbać o interesy mieszkańców?
- Skrzyżowanie ul. Sikorskiego i ul. Nowowiejskiego wygląda na pierwszy rzut oka ładnie, ale – jak zauważył jeden z mieszkańców – samochody będą tam jeździć niemal po palcach kierowców, bo jezdnia na ul. Nowowiejskiego jest teraz bardzo wąska, a jeśli do tego kierowcy będą „ścinać” zakręt, to wjadą na chodnik. I zniszczą przy okazji jeden z estetycznych elementów, czyli malusieńkie trawniczki, które tam zrobiono. Czytelnicy martwią się również o kierowców autobusów, którzy będą mieli problem z wjazdem w ul. Nowowiejskiego w przypadku, gdy stał tam będzie jakikolwiek pojazd. To sytuacja podobna do tej rodem ze skrzyżowania ul. Mickiewicza i Konopnickiej, gdzie także manewrowanie jest bardzo utrudnione. Czy nikt tego wcześniej nie widział? – pytają Czytelnicy.
- Nie ma już skrzyżowania ul. Sikorskiego z ul. Curie-Skłodowskiej, jest za to w tym rejonie wysepka na ul. Sikorskiego, która ma ułatwić poruszanie się pieszych i poprawić ich bezpieczeństwo. Jednak wybudowana na środku ulicy wspomniana wysepka powoduje gwałtowne przewężenie jezdni. Jak tamtędy będą jeździły tiry, jak ciężarówki z burakami do cukrowni? – dopytują Czytelnicy.
Być może istnieją racjonalne powody, dla których wprowadzone zostały takie a nie inne rozwiązania. Jeśli to możliwe, chciałabym jednak poznać zasadność każdego z wymienionych przeze mnie przypadków, bym mogła przekazać je Czytelnikom, którzy czekają na wyjaśnienia.
Przy okazji – czy znany jest dokładny termin zakończenia i odbioru technicznego inwestycji? I czy można już podać, kiedy kierowcy mogą spodziewać się utrudnień na miejskich ulicach (i których) w związku z planowanymi remontami.

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

Opracowanie dokumentacji budowlanej na wykonanie remontu zlecił Urząd Miasta jeszcze w poprzedniej kadencji. Dokumentacja ta została opracowana zgodnie z przygotowaną przez Zarząd Dróg Wojewódzkich koncepcją. Zapewniam, że na etapie odbioru technicznego prac sprawdzać będziemy jakość wykonanych prac i monitować w sprawach, które będą tego wymagały. Jeśli chodzi o poruszane przez Czytelników kwestie, to odpowiadam:

- na etapie początkowym zatwierdzone zostały dwa warianty przebudowy ulic Sikorskiego i de Gaulle’a. Pierwsza koncepcja zakładała przebudowę w takiej formie, jak odbywa się to dzisiaj, z jednym wyjątkiem – nie planowano w tym wariancie realizowanego w tej chwili powiększenia skrzyżowania z ul. Wybickiego – była to część wariantu drugiego. Drugi wariant przewidywał częściowe zamknięcie ulic dojazdowych do remontowanego odcinka, czyli ulic Kraszewskiego, Orzeszkowej, Reymonta i Nowowiejskiego – miały to być tzw. „ślepe ulice”. Ostatecznie zdecydowano o wyborze pierwszego wariantu (+ zapożyczone z drugiego wariantu wspomniane powiększenie skrzyżowania z ul. Wybickiego).
Ul. Wybickiego będzie docelowo ulicą dwupasmową i parametry skrzyżowania musiały spełniać związane z tym wymagania.

- przystanek przy SP 8 – będziemy tą kwestię poruszać z wykonawcą podczas odbioru technicznego

- Jeśli chodzi o przystanki – przystanek, który znajdował się przy Klubie Garnizonowym został przeniesiony ze względu na wybudowaną tam ścieżkę rowerową. W przypadku przystanku, który znajdował się na przeciw, to proszę pamiętać, że nie posiadał on zatoczki, a nie było miejsca, aby ją tam stworzyć. Poza tym takie usytuowanie przystanków powinno być wygodniejsze dla dzieci uczęszczających do SP8, SP 5 i Gimnazjum nr 3 dojeżdżających tam autobusem. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na przepustowość drogi w obu kierunkach. Zgodnie z wymaganiami tej kategorii droga musi posiadać zatoki autobusowe.

-Skrzyżowanie Sikorskiego i Nowowiejskiego zostało wyprofilowane w związku z faktem, że ulice powinny krzyżować się pod kątem prostym. Rozważana jest w tej chwili częściowa zmiana trasy autobusów ze względu na lokalizację nowych zatok. Według tej zmiany autobusy jadące w kierunku Osiedla Południe z dworca PKP będą skręcać w ul. Wybickiego, natomiast wracać będą przez ul. Nowowiejskiego.
Przy okazji budowy sklepu, który ma się znajdować przy ul. Żeromskiego rozważana jest przebudowa skrzyżowania ul. Mickiewicza z ul. Konopnickiej.

- Zostały zachowane wymogi szerokości jezdni przy budowie wysepki dla pieszych (wysepka stanowi tzw. azyl dla pieszego)

W chwili obecnej oczekujemy na rozpisanie odbioru technicznego. Jeśli chodzi o najbliższe utrudnienia dla kierowców związane z remontami malborskich ulic to należy się spodziewać utrudnień na ul. Mickiewicza, gdzie regulowane będą studzienki odpływowe, jak również na ulicy Kotarbińskiego lub Wybickiego – na jednej z tych ulic kładziona będzie nowa nawierzchnia. Poza tym jesienią ruszy budowa ronda przy ul. Kościuszki
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2007 11:19   

http://www.malbork.pl/ind...sk=view&id=2266

Cytat:
Dodano 18.09.2007, 13:32

Pytanie od Dziennika Bałtyckiego

Mc Donalds

- Na jakim etapie są rozmowy z osobami zainteresowanymi otworzeniem restauracji Mc Donalds w Malborku?
- Czy są już wytypowane ewentualne lokalizacje? Jeśli tak, to gdzie?
- Czy otwarcie punktu jest planowana na ten rok, czy na przyszły?
- Czy otwarciem restauracji są zainteresowane osoby z Malborka (na zasadzie franczyzy), czy osoby spoza naszego miasta?

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

McDonald’s – Dotychczas odbyły się dwie rozmowy z przedstawicielami firmy McDonald’s. Przedstawiono im dwie lokalizacje – jedną w okolicy ul. Kopernika, drugą przy Placu Narutowicza. Czekamy teraz na ruch ze strony McDonald’s i określenie, która z lokalizacji jest dla nich lepsza. Planowana realizacja inwestycji to przyszły rok. Pytanie co do osób, które miałyby prowadzić tę działalność jest póki co zbyt szczegółowe – dopóki nie ma ostatecznej decyzji co do lokalizacji trudno rozmawiać o sprawach tak szczegółowych.

Pytanie od Dziennika Bałtyckiego

PSSE

- Jakiego rodzaju działalność prowadzą azjatyckie firmy, których przedstawiciele odwiedzili Malbork 19 czerwca?
- O ile i na jakich zasadach będzie powiększony teren zarządzany przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną?
- Kiedy to nastąpi?

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

PSSE – teren Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Malborku ma zostać powiększony o około 30 ha. Teren nie zostanie jak w poprzednich razach wniesiony do Strefy aportem – pieniądze ze sprzedaży zasilą kasę miejską. PSSE obejmie natomiast ten teren swoim zarządem. Nasi partnerzy z PSSE zapewniają, że procedura powiększenia terenów Strefy w Malborku zakończyć powinna się jeszcze w tym roku, choć wymaga to uzyskania kilkudziesięciu uzgodnień na poziomie ministerialnym.
19 czerwca Malbork odwiedzili przedstawiciele azjatyckich firm Mitsubishi i Lojal. Firmy prowadza działalność w branży chemicznej.

Pytanie od Dziennika Bałtyckiego

EURO 2012

- W jakim czasie Zespół ds. przygotowania koncepcji rozbudowy i modernizacji Ośrodka Sportu i Rekreacji w Malborku ma przygotować koncepcję przystosowania ośrodka na potrzeby EURO 2012? Czy jest jakaś konkretna data?

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

EURO 2012 – Odbyło się dotychczas jedno spotkanie zespołu. Uzgodniono, że przygotowana będzie całościowa koncepcja funkcjonowania OSiR i terenu wokół OSiR (centrum piłkarskie, park, mini aquapark i baza turystyczno – wypoczynkowa) z możliwością takiego etapowania prac, żeby w pierwszej kolejności zająć się terenem wokół ul. Toruńskiej i przystosować go jako bazę piłkarską. Zamierzeniem zespołu jest, aby koncepcja powstała jeszcze do końca tego roku oraz – jeśli będzie to możliwe – by jeszcze w tym roku powstał projekt techniczny pierwszego etapu prac.

Pytanie od Dziennika Bałtyckiego

Smocze łodzie

- Jakiego typu to konflikt zrodził się między malborskimi zespołami i czy w wyniku spotkania udało się go zażegnać?

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

SMOCZE ŁODZIE - takiego typu konflikty powinny być rozwiązywane w spokoju i z dala od wszelkiego rozgłosu. Dlatego po szczegóły odsyłam do zainteresowanych stron z prośbą o nie nagłaśnianie tego tematu.

Pytanie od Dziennika Bałtyckiego

Lodowisko

- Czy ustalono już konkretne miejsce funkcjonowania lodowiska w mieście? Były dwie propozycje.
- Czy przeznaczona kwota na budowę i maszynę do pielęgnacji lodu będzie wystarczająca? (Czy została określona po konsultacjach z ośrodkami posiadającymi taką atrakcję).

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

Lodowisko – w pierwszym roku funkcjonowania lodowisko zostanie umiejscowione na terenie OSiR, ale docelowo jego lokalizacja jest przewidziana przy ul. Mickiewicza (obok ul. Targowej). Jak sądzimy jest to lepsza lokalizacja - bliżej centrum miasta i dogodniejsza dla mieszkańców. Oczywiście kwota na budowę lodowiska i maszyny do pielęgnacji tafli lodowiska była konsultowana z producentami i jest to kwota realna. Dodatkowo OSiR musi znaleźć w swoim budżecie pieniądze na zakup łyżew, które potem będzie można wypożyczać. Ten wydatek jednak powinien się szybko zwrócić.

Pytanie od Dziennika Bałtyckiego

MZK

- Czy prezes spółki otrzymał konkretny termin przedstawienia nowego planu naprawczego?
- Jak pan sam wspomniał na sesji przegłosowana uchwała Rady Miasta nie rozwiązuje problemu spółki. Czy nastąpią w najbliższym czasie ruchy, które zmienią tę sytuację i jakie to będą ruchy?
- Czy kwoty podane przez radnego Stanisława Berlińskiego (700 tyś zł strat w ubiegłym roku i 8 mln zł strat w okresie dotychczasowego funkcjonowania firmy) są prawdziwe? jeśli nie, to jakie ta są kwoty?
- A może miasto nie będzie wykonywało żadnych ruchów w sprawie MZK do czasu wyjaśnienia się sytuacji projektu unijnego w sprawie "Rozbudowy i modernizacji miejskiej komunikacji zbiorowej"?

Burmistrz Andrzej Rychłowski odpowiada

MZK – Do tematu MZK Rada Miasta będzie musiała wrócić jesienią. Wtedy też będziemy dyskutować o planach sanacji finansów spółki. Czekają nas odważne, być może niepopularne decyzje, ale sytuacja, w której spółka co roku przynosi duże straty nie może być dłużej tolerowana.
Suma strat od początku istnienia spółki to 3.650.000 złotych, z czego w zeszłym roku zanotowano stratę w wysokości 647.184 złotych.
 
 
Anowi 
Dziewczę


Pomogła: 2 razy
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007 15:00   Jaki pan, taki kram???

Znalazłam dziś taki "kwiatek" na stronie malbork.pl
W kalendarzu spotkan burmistrza

KALENDARZ BURMISTRZA
15 - 19.10.2007r.

Czwartek, 18 wrzesień 2007r. ????

10:00 – W gabinecie Burmistrza odbędzie się spotkanie z prezesem Wojciechem Szramowskim z Wydawnictwa Pomorskiego Dziennika Bałtyckiego
17:00 – W Miejskim Domu Kultury odbędzie się spotkanie z Janem Kulasem autorem książki GRZEGORZ CIECHOWIECKI 1957-2001

Wydaje mi się, że wydawnictwo pomorskie wydaje GM. Dziennik bałtycki, to prasa bałtycka...ale to jeszcze nic, co za róznica z prezesem jakiej gazety spotkał sie burmistrz.

Babol miesiąca - Ciechowiecki !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kto wpisuje treści do serwisu ??????
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Paź, 2007 16:14   

anowi napisał/a:
Kto wpisuje treści do serwisu ?


site admin może? :-P
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Paź, 2007 16:29   

inny kwiatek:

http://www.malbork.pl/ind...ask=view&id=566

Cytat:
Środa, 17 wrzesień 2007r.

Dzień przyjęć interesantów. Burmistrzowie przyjmować będą w swoich gabinetach osoby wcześniej wpisane do kalendarza wizyt.

11:00 – 19:00 – W Sali Konferencyjnej KARWAN w Malborku odbędzie się Konferencja pt.: Kierunek Malbork „Malbork Welcome Centem jako przykład dobrych praktyk w rozwoju i promocji turystyki” organizowana przez Burmistrza Miasta Malborka i Malbork Welcom Center – Centrum Turystyki w Malborku
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Nie 21 Paź, 2007 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007 17:41   

Mr.Gadovsky rulez :!: :!: :!:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Paź, 2007 17:50   

Cytat:
Mr.Gadovsky rulez


Na podstawie Zarządzenia Burmistrza Miasta Malborka w sprawie powołania zespołu Redakcyjnego Biuletynu Informacji Publicznej wyznacza się:

Piotra Szwedowskiego na redaktora - opiekuna Biuletynu Informacji Publicznej

Tel 055 647-99-00 wew. 121 Fax: 055 647-33-24, pokój 111
e-mail: sekretarz@um.malbork.pl
Maciej Gadowski - na administratora Biuletynu Informacji Publicznej

Tel 055 647-99-00 wew. 120 Fax: 055 647-33-24, pokój 301
e-mail: bip@um.malbork.pl

oraz:
Dariusza Lemka - na administratora kategorii "Zagospodarowanie przestrzenne"

Annę Pobłocką - na administratora kategorii "Uchwały Rady Miasta"

Beatę Żaroffe - Preuss - na administratora kategorii "Informacje nieudostępnione" oraz "Rejestry i ewidencje"

Monikę Naumiak - na administratora kategorii "Budżet" oraz "Podatki i opłaty"

Katarzynę Kostrzewę - Rzoska - na administratora kategorii "Spółki prawa handlowego"

Monikę Lisowską - na administratora kategorii "Oferta Inwestycyjna" oraz "Strategia Rozwoju"

Włodzimierza Małyszka - na administratora kategorii "Straż Miejska"
Zmieniony ( wtorek, 31 lipca 2007 )

http://www.bip.malbork.pl...id=18&Itemid=40
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Nie 21 Paź, 2007 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007 17:53   

To się DreamTeam zebrał :mrgreen:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Pon 22 Paź, 2007 07:55   

Cytat:
Środa, 17 wrzesień 2007r.

Dzień przyjęć interesantów. Burmistrzowie przyjmować będą w swoich gabinetach osoby wcześniej wpisane do kalendarza wizyt.


A ilu my mamy burmistrzów? Może ja nie jestem na czasie, ale dotąd żyłam w błogiej nieświadomości, że "burmistrza" mamy jednego. Nie mówcie mi, że jest TAKICH więcej. :roll:
 
 
Anowi 
Dziewczę


Pomogła: 2 razy
Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 10:22   

Jeszcze dwóch TAKICH jest ;-)

Jego zastępców
Ostatnio zmieniony przez Anowi Sro 24 Paź, 2007 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Mar, 2008 17:45   

http://www.malbork.pl/ind...sk=view&id=2595

Cytat:
Dziennik Bałtycki pyta:

Logo promocyjne miasta

Temat pojawił się na jednym z portali poświęconych Malborkowi, ale został też poruszony na sesji Rady Miasta przez radnego Grylaka.

W uchwale o znaku promocyjnym miasta z 2003 roku czytamy jakie instytucje i firmy mogą posługiwać się logiem miasta. W przypadku braku firm wymienionych w punkcie 1 paragrafu 3 obwiązuje ich punkt 2 tego paragrafu - czyli pisemna zgoda burmistrza Malborka.

1. Czy firma Domex ma taką pisemną zgodę na używanie znaku promocyjnego Malborka?

2. Czy jakiekolwiek inne firmy zgłaszały się z takim pismem? Jeśli tak to ile wydano takich zgód?

3. Na sesji odpowiedział Pan radnemu Grylakowi, że każda firma może używać loga miasta i nie ma w tym nic złego. To jednak niezgodne z uchwałą. Czy w takim przypadku będzie Pan dążył do zmiany treści uchwały?



Burmistrz Rychłowski odpowiada:



Zacznijmy od tego, że na pewno bardzo pozytywnym zjawiskiem jest używanie przez lokalne firmy znaku promocyjnego miasta. Firma DOMEX jako jedna z nich posiada zgodę na używanie logo. Cieszy natomiast to, że coraz więcej firm z tego przywileju chce korzystać. Działa to na zasadzie wzajemnej promocji – firmy reklamują znak miasta i promują samo miasto, a znak promocyjny pozwala zidentyfikować firmę z konkretnym regionem, urozmaicić materiały promocyjne firmy i wskazać na lokalne poparcie dla działalności firmy. Dowodzi to również faktu świadomości marki promocyjnej wśród miejscowych przedsiębiorców i wpływa na jej rozpoznawalność poza granicami miasta.

Osobiście uważam, że zapis pozwalający korzystać swobodnie ze znaku tylko firmom związanym z branżą turystyczną powinien zostać poszerzony o wszystkie firmy działające na terenie Malborka. Dla zrównoważonego rozwoju miasta potrzebne jest bowiem wspieranie nie tylko turystyki, ale wszystkich dziedzin gospodarki lokalnej.
Ostatnio zmieniony przez Mr.Kłosik Czw 06 Mar, 2008 17:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Mar, 2008 17:51   

http://www.malbork.pl/ind...sk=view&id=2596

Cytat:
Dziennik Bałtycki pyta:

McDonald's

- Czy już wiadomo kiedy dojdzie do spotkania mieszkańców Malborka z przedstawicielem miasta i firmy McDonald's w sprawie planowej inwestycji? W październiku mówił Pan, że niebawem...

- Jaki jest powód opóźnienia?



Burmistrz Rychłowski odpowiada:



McDonald’s przedstawił już kilka koncepcji zabudowy, jednak żadna nie przypadła nam do gustu, w związku z tym trwały długie rozmowy co do kształtu architektonicznego budynku. Ostatecznie udało nam się wypracować kompromis i do 10 stycznia mamy otrzymać pełną wersję wizualizacji. Jest duże prawdopodobieństwo, że jeszcze przed feriami powiadomimy naszych mieszkańców o spotkaniu na stronie internetowej i w lokalnej prasie.

Dziennik Bałtycki pyta:

Czy może Pan podać konkretne informacje w sprawie planów budowy nowej szkoły?

- Poproszę o wskazanie lokalizacji

- Czy jest już przygotowana dokumentacja? (czy właśnie tegoroczne 250 tys. zł w budżecie na ten cel przeznaczone?). Może jest wstępna koncepcja?

- Poproszę o komentarz dotyczący potrzeby budowy nowej szkoły.

- Czy są jakieś plany, pomysły na zagospodarowanie obecnych budynków?



Burmistrz Rychłowski odpowiada:



Budynki, w których obecnie znajduje się szkoła nie spełniają wymogów potrzebnych do prowadzenia takiej placówki. Zajęcia odbywają się w bardzo trudnych warunkach, w systemie dwuzmianowym. Dzielnica Wielbark oraz rozbudowujące się Osiedle Południe wraz z dynamicznie zabudowywaną domkami jednorodzinnymi częścią wymagają budowy nowego obiektu szkolnego, który docelowo skupi dzieci z tych części miasta i z terenów, jakie staramy się odzyskać od Agencji Nieruchomości Rolnych, a które w przyszłości przeznaczone mają być na budownictwo. W perspektywie długofalowej budowa szkoły jest więc konieczna. 250 tysięcy w budżecie stanowi wkład na wykonanie koncepcji projektu technicznego szkoły. W założeniu ma być to szkoła budowana w systemie segmentowym, możliwa do rozbudowania w miarę zwiększających się potrzeb rozwijających się wspomnianych części miasta. Nad przeznaczeniem obiektów, które pozostaną po SP nr 3 będziemy się jeszcze zastanawiać. Na pewno w mieście są duże potrzeby lokalowe zgłaszane choćby przez instytucje, stowarzyszenia i organizacje pozarządowe z terenu Malborka.



Dziennik Bałtycki pyta:



Nowy inwestor



- Czy doszło już do spotkania z inwestorem zainteresowanym rozpoczęciem działalności w Malborku? Jeśli tak, to poproszę o garść informacji na temat pierwszego kontaktu i ewentualnych wniosków ze spotkania i dalszych planów. (pyt. dotyczyło terenów po byłej Agromie)



Burmistrz Rychłowski odpowiada:



Na dzisiaj mogę powiedzieć, że mamy tu do czynienia z poważną firmą, koncernem światowym, jednym z największych w swojej branży. Firma ma placówki w wielu krajach świata, a jej obroty liczy się w granicach 10 miliardów dolarów. Odbyło się spotkanie z prezesem zarządu polskiej części firmy. Prowadzono rozmowy wstępne, ustalono również, że w najbliższym czasie odbędzie się spotkanie z szefostwem koncernu.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Mar, 2008 18:12   

No widzę, że odpowiedzi na czasie się pojawiają na malbork.pl - wstyd to teraz prezentować, teksty typu:

Mr.Kłosik napisał/a:
McDonald’s przedstawił już kilka koncepcji zabudowy, jednak żadna nie przypadła nam do gustu, w związku z tym trwały długie rozmowy co do kształtu architektonicznego budynku. Ostatecznie udało nam się wypracować kompromis i do 10 stycznia mamy otrzymać pełną wersję wizualizacji. Jest duże prawdopodobieństwo, że jeszcze przed feriami powiadomimy naszych mieszkańców o spotkaniu na stronie internetowej i w lokalnej prasie.


:hahaha:
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009 08:35   

NaszeMiasto.pl
Cytat:
Pytania do burmistrza o niedrożną kanalizację burzową, brzydkie zapachy i brak koszy na śmieci

Polska Dziennik Bałtycki Jacek Skrobisz

Dzisiaj 01:03:14 , Aktualizacja dzisiaj 01:03:14
Stojąca woda na ul. Mickiewicza, brzydkie zapachy z kanalizacji, kłopoty komunikacyjne i problemy z koszami na śmieci w mieście - to tylko kilka problemów, które zgłosili malborscy radni podczas ostatniej sesji Rady Miasta. Samorządowcy skierowali swoje uwagi do burmistrza z nadzieją, że uda się problemy rozwiązać lub uzyskać wyjaśnienie zagadnienia zawartego w interpelacji.
(...)
Radny Leszek Witkiewicz zaapelował o naprawę nawierzchni ul. Mickiewicza. Podczas deszczowej pogody woda zbiera się na przejściach dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego i ul. Żeromskiego.

- Niedawno nawierzchnia została zrobiona i od razu została zrobiona źle - mówił radny Witkiewicz.
Burmistrz zapewnił, że wkrótce jezdnia zostanie naprawiona i woda już nie będzie stała na ulicy. Przypomniał, że wykonawcą inwestycji jest firma Bazalt… która właśnie wykonuje modernizację skrzyżowania ul. Mickiewicza i Konopnickiej. (...)


To ci nowość, naprawiana jest już dwa lata i nic, a Bazalt wciąż jest naj... Prowadził już prace tuż tuż za kanałem i nie naprawił to jak jest kilometr dalej to naprawi?

Cytat:
(...)
Jadwigę Szprengel zaniepokoiły brzydkie zapachy wydobywające się ze studzienek na ul. Poczty Gdańskiej.
(...)

No śmierdzi głównie od czasu pewnych prac, może trzeba sprawdzić czy coś się nie namieszało w kanalizacji?

Cytat:
(...)
Problem komunikacyjny na ul. Nowowiejskiego zasygnalizował radny Zdzisław Leszczyński. Kłopoty pojawiły się wraz z rozpoczęciem modernizacji skrzyżowania ulic Mickiewicza i Konopnickiej. Kierowcy częściej teraz jadą ul. Nowowiejskiego w stronę Sikorskiego, ale utrudniają im to zaparkowane na poboczu auta.
Podobno od 3 tygodni trwają rozmowy na temat wprowadzenia tam znaków drogowych, które mają usprawnić poruszanie się tą ulicą.
(...)

Będzie zakaz?
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
kopa 
Kopa


Wysłany: Pią 06 Lis, 2009 08:50   

Przykre, że burmistrz miasta musi zajmować się kałużami na ulicach. Takimi sprawami powinni zajmować się właśnie radni a nie Burmistrz! Czyli radny to taka święta krowa która bierze kasę za "obserwację kałuż". Do tego nie trzeba być radnym. Mogę to robić osobiście za free. Ale chyba takie prawo mamy chore.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009 09:35   

kopa napisał/a:
Takimi sprawami powinni zajmować się właśnie radni a nie Burmistrz!
Nie radni nawet, po co setka wszelakich nazw inspektorzy i inni na słowiańskim, a przedmiotowa kałuża od chwili zakończenia prac stoi.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
karolk
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Lis, 2009 11:04   

StormChaser napisał/a:
kopa napisał/a:
Takimi sprawami powinni zajmować się właśnie radni a nie Burmistrz!
Nie radni nawet, po co setka wszelakich nazw inspektorzy i inni na słowiańskim, a przedmiotowa kałuża od chwili zakończenia prac stoi.
burmistrz wykonuje te zadania i ma do tego cały Urząd Miasta, nie licząć służb poza urzędem
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 13 Lis, 2011 15:58   

http://www.tvmalbork.pl/k...-burmistrzu-czy

Głos społeczeństwa właściciel serwisu wycenia na 6 złotych + 23% VAT,

Cytat:
rozmiar czcionki nie może być mniejszy niż 50% czcionki zastosowanej do wizualizacji numeru
o podwyższonej opłacie (numeru Premium Rate), na którym uruchomiona została dana Usługa
dodana;
http://www.uke.gov.pl/_gA..._26_05_2011.pdf
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
rutek_m 
Malborżanin vel Malborczyk

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Nie 13 Lis, 2011 16:26   

6zł + VAT - ciekawe czy będzie zwrot z TVMalbork - jak zadam pytanie - wydam 6 zł a nie otrzymam na nie odpowiedzi ?
Ostatnio zmieniony przez rutek_m Nie 13 Lis, 2011 16:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
animals75 


Wysłany: Nie 13 Lis, 2011 17:59   hahaha.. :-)

hahaha. rozśmieszyła mnie ta cena. 6 zł+ vat. to pojechali po całości. :-) co człowiek nie wymyśli aby tylko zarobić.
_________________
biedne zwierzęta!! jak zazdrośnie bronią swoich nieszczęsnych ciał...które dla nas są jedynie kolacją, a dla nich całym życiem.. T. Casey Brennan..
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 13 Lis, 2011 18:13   

Ciekawe co burmistrz na to.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
jacek.km 

Wysłany: Nie 13 Lis, 2011 19:28   

Polecam inną metodę, tutaj płacąc ponad 7 zł nie masz pewności czy tekst zostanie przekazany do adresata, warto np wyslac emaila do burmistrza i poczekac na odpowiedz. Jeszcze mi się nie zdarzylo by któryś z pracowników UM nie odpisal mi na zapytanie. :-)
 
 
Robin Hood 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Nie 13 Lis, 2011 22:05   

Ty nam zapłać a My... ? „...My spotkamy się z Panem Burmistrzem raz w miesiącu i przed kamerą, przy dobrej kawie wypytamy go w Waszym imieniu...”

Brzmi trochę jak oferta dla nieśmiałych, u których już samo słowo burmistrz wywołuje tremę. :hihi: Takich wstydliwych jest chyba dużo skoro lokalna TiVi widzi w tym niezły biznes. Biznes się będzie kręcił dopóty, dopóki ktoś się nie zorientuje, że ta kasa z es-em-esów to nie na głodujące dzieci w Sudanie tylko na tę dobrą kawę, przy której będą się wypytywać w imieniu setek nieśmiałych mieszkańców grodu nad Nogatem. Wychodzi na to, że SMS-owy datek ma właśnie ponoszone koszty kawy i ciasteczek pokryć, no bo chyba nie o przyszłoroczną podwyżkę uposażenia chodzi... ;-) Bardziej chyba o czerpanie pełnymi garściami z wszechobecnych wzorców znanych skądinąd z komercyjnych TV śniadaniowych itp.

Ale to wszystko pikuś. Najlepsze jest to:
„...Na podstawie naszej subiektywnej oceny wybierać będziemy 5 pytań na miesiąc...”
I w ten właśnie sposób ten skrzętnie przygotowywany biznesplan się może z wyłożyć niczym szukająca rozgłosu celebrytka w rozkładówce Playboya. :hahaha: Czytając taki anons wraz z całą kompanią banitów z lasu Sherwood zachodzimy w głowę o co chodzi?. My - w łupieniu na gościńcach prowadzących przez knieje do zamku Szeryfa Nottingham zaprawieni, wietrzymy w tym nielichy biznes. Mały John z braciszkiem Tuckiem po wysączeniu do dna kolejnej baryłki zdobycznego wina pomysły przedstawili następujące:
Po pierwsze – będziemy łupić jak dotąd bez litości wszystkie karoce na traktach ale za to co piątą puścim wolno w akcie łaski. Po drugie to braciszek Tuck swym subiektywnym przenikliwym okiem taksował będzie, która to karoca wolno puszczona być powinna (i znając jego upodobania wcale nie co piątą okazać się może). Po trzecie... hmmm... po trzecie... Szeryf Nottingham nijak nie będzie w stanie odpowiedzieć na więcej pytań niż pięć w miesiącu, no oczywiście tych łatwych wyselekcjonowanych prze TiVi pytań... :mrgreen:
_________________
Liber is est existimandus, qui nulli turpitudini seruit.
Cave me, Domine, ab renegatus, ab inimico vero me ipse cavebo.
Ostatnio zmieniony przez Robin Hood Nie 13 Lis, 2011 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mr_x 

Wysłany: Wto 15 Lis, 2011 21:06   

StormChaser napisał/a:
Ciekawe co burmistrz na to.


Jeszcze pewnie dostanie jakiś procent z tych wszystkich smsów od Tv Malbork, bo charytatywnie tego nie będzie robił. Chyba, że ja jestem taki naiwny i wierzę, że biznesmen/polityk Rychłowski robi to bezinteresownie. Chciałbym być naiwny ;), ale przecież znamy polityków.
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Wto 15 Lis, 2011 21:28   

Czy nie lepiej skorzystać z najprostszej, oficjalnej i bezpłatnej formy kontaktu z burmistrzem? ;-)
 
 
mr_x 

Wysłany: Wto 15 Lis, 2011 21:56   

Zgadzamy się z Tobą Argusie, ale wiesz, jest dużo ludzi, którzy chcą coś wygarnąć burmistrzowi, chociaż wiadomo, że ich pytania i tak nie dotrą do adresata, a tv Malbork chce na tej "złości/niechęci" trochę zarobić.
 
 
animals75 


Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 20:47   

Burmistrz nie skory do odpowiedzi. Pamiętam jak na początku pierwszej kadencji Burmistrza Rychłowskiego napisałem do w/w pismo z prośbą. Do tej pory nie dostałem odpowiedzi. Czysta olewka. Ale na proste i miłe, wybrane subiektywnie przez TVMalbork pytania Burmistrz z miłą chęcią odpowie. :-) Bo trudne pytania nie są wskazane.
_________________
biedne zwierzęta!! jak zazdrośnie bronią swoich nieszczęsnych ciał...które dla nas są jedynie kolacją, a dla nich całym życiem.. T. Casey Brennan..
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group