Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"


Poprzedni temat «» Następny temat
Modernizacja linii kolejowej E-65 - LCS Malbork
Autor Wiadomość
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Czw 28 Cze, 2007 08:28   Modernizacja linii kolejowej E-65 - LCS Malbork

http://malbork.naszemiast...nia/743901.html
Cytat:
Szybkie pociągi nie pojadą na EURO 2012. Modernizacja linii kolejowej nie dla Malborka?Nie będzie modernizacji linii kolejowej Gdynia - Warszawa na odcinku z Malborka do Iławy. Powód? Jedna z firm na tyle skutecznie oprotestowała przetarg, że PKP mogą nie zdążyć z realizacją inwestycji do roku 2012. Poszło o 17 milionów euro - tyle warta jest dokumentacja techniczna odcinka.

Przypomnijmy - modernizacja całej linii E-65 Gdynia - Warszawa, jest priorytetowym zadaniem dla PKP Polskich Linii Kolejowych, ale także dla całego Pomorza. Inwestycja będzie kosztować ponad miliard euro. W jej wyniku pociągi zamiast 120 km/h, mają jeździć 200 km/h. Pod warunkiem, że przewoźnicy kupią odpowiedni tabor. Podróż z Gdyni do Warszawy zamiast ponad 4 godzin zajmie 2 i pół godziny. Linia miała być gotowa na EURO 2012, ale... możemy nie zdążyć z modernizacją - przyznają kolejarze. Poszło o przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej.

- Cała linia jest podzielona na osiem centrów sterowania - wyjaśnia Danuta Kumińska, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe w Gdańsku. - Prace w poszczególnych centrach są w różnej fazie. Czasem wybieramy już wykonawców robót, a w niektórych miejscach, jak w Malborku dopiero opracowujemy dokumentację.

Na opracowanie tej dokumentacji zarząd Polskich Linii Kolejowych ogłosił przetarg, do którego stanęło dziewięciu oferentów. Jeden z nich - firma Kolprojekt zaskarżyła wyniki przetargu w Urzędzie Zamówień Publicznych. Prezes firmy Andrzej Dzięgielewski przyznał w skardze, że oprotestował przetarg mimo, że nie zaoferował najniższej ceny.Miał zastrzeżeniamn do warunków przetargu.
- Protesty przetargowe są naszą zmorą - przyznaje Kumińska - Takie są przepisy. Teraz musimy poczekać na decyzję UZP. Szkoda, że przy okazji poczekać musi odcinek Iława - Malbork.

Jesteśmy zdeterminowani, aby z modernizacją linii zdążyć na EURO 2012. Szkoda by było nie wykorzystać takiej okazji, zwłaszcza że Unia Europejska finansuje prawie 85 procent kosztów remontów.

Decyzja Urzędu Zamówień Publicznych zapadnie w ciągu kilku tygodni. Wówczas będzie wiadomo, czy odcinek Malbork - Iława zostanie zmodernizowany do 2012 roku.


Ehh te zamówienia publiczne, albo wały przechdzą tak, czy tak, albo bzdurne protesty wydłużające procedurę w nieskończoność. Chociaż przetarg wygrało zdaje się konsorcjum STRABAG - oni już się popisali w Malborku remontem Sikorskiego.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Sty, 2008 01:10   

http://www.pkp.com.pl/node/1366

Cytat:
INFORMACJA PRASOWA PKP PLK S.A. - podpisanie umowy na opracowanie dokumentacji dla obszarów LCS Iława i LCS Malbork

22 stycznia 2007 r. o godz. 12.00 w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie przy ul. Targowej 74 zostanie podpisana umowa na opracowanie dokumentacji projektowej i przetargowej dla obszarów LCS (Lokalne Centrum Sterowania) Iława i LCS Malbork w ramach projektu “Modernizacja linii kolejowej E65, odcinek Warszawa - Gdynia, etap I” (nr projektu FS 2004/PL/16/C/PT/006-03).


Wykonawcą prac będzie konsorcjum firm w składzie: - Halcrow Group Limited (W. Brytania, lider), - Scott Wilson Ltd. Sp z o.o. Oddział w Polsce (Warszawa), - Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego (Gdańsk).

Wartość prac objętych umową wynosi 11 199 000 euro (wartość umowy netto), w tym udział Funduszu Spójności 9 519 150 euro (85%).

Termin wykonania przedmiotu umowy wynosi 20 miesięcy od dnia podpisania kontraktu. Głównym celem umowy, jest przygotowanie dokumentacji projektowej oraz dokumentacji przetargowej w zakresie pozwalającym wykonać roboty budowlane związane z modernizacją linii E 65 na obszarze lokalnego centrum sterowania (LCS) z siedzibą w Iławie i na obszarze lokalnego centrum sterowania z siedzibą w Malborku, tj. na odcinku linii kolejowej nr 009 Warszawa - Gdańsk od km 184,800 do km 287,700.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Sty, 2008 10:42   

Mr.Kłosik napisał/a:
Wartość prac objętych umową wynosi 11 199 000 euro (wartość umowy netto), w tym udział Funduszu Spójności 9 519 150 euro (85%).


A jednak można wykorzystać fundusz spójności w 85% :-D

http://www.marienburg.pl/viewtopic.php?t=2251 widać ktoś sie nie postarał, bo ważniejsze są lotniska, miejsca w spółkach, lobbing, obwodnice.... hotele itd itp, a ludzie czystej wody i kanalizacji nie mają
 
 
Kuglow 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Nie 27 Sty, 2008 12:17   

Tydzień temu jechałem modernizowaną linią z Koluszek do Warszawy centralnej pośpiesznym który wyglądał prawie jak TGV.Wszystko skomputeryzowane,a po torach poruszał się tak jakby jechał na poduszce powietrznej.Byłem w szoku.Ciekawe czy my się tego doczekamy :-/
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 19 Sty, 2009 15:39   

http://www.plk-sa.pl/wyda...icle/548/1.html
Cytat:
Podpisanie kolejnej umowy w ramach modernizacji linii kolejowej E 65 Warszawa-Gdynia

9 stycznia 2009 r. w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisano umowę nr FS 2005/PL/16/C/PT/001-4a Modernizacja linii kolejowej E 65 Warszawa -Gdynia na odcinku od km 287,700 (na szlaku Szymankowo - Lisewo) do km 315,700 (na szlaku Pszczółki - Pruszcz Gdański) objętym obszarem Lokalnego Centrum Sterowania w Tczewie, w ramach projektu FS 2005/PL/16/C/PT/001 "Modernizacja linii kolejowej E 65, odcinek Warszawa - Gdynia, etap II"

Wykonawcą umowy jest konsorcjum w składzie ,,PKP Energetyka" sp. z o.o. . -Pełnomocnik (Lider) Konsorcjum, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury spółka z o.o. . - Partner, FEROCO S.A. - Partner, Bombardier Transportation (ZWUS) Polska spółka z o.o. - Partner, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe spółka z o.o - Partner, Torpol spółka z o.o. - Partner.

Wartość umowy wynosi 250 222 903,40 euro netto (305 271 942,15 euro brutto).

Źródła Finansowania:

Fundusz Spójności: 84 %
budżet państwa: 16 %
Zakończenie umowy jest planowane na 15 grudnia 2010 roku.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
n0000ne 

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009 17:32   

Cytat:

Rusza remont na kolei: 1 miliard zł za 28 km
9 stycznia 2009

Miliard złotych będzie kosztować przebudowa 28-kilometrowego odcinka trasy kolejowej na wysokości Tczewa. To kolejny etap modernizacji linii Gdynia-Warszawa. Do Euro 2012 trasę do stolicy mamy pokonywać w trzy godziny.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała w piątek umowę na modernizację odcinka z Szymankowa do Pruszcza, który jest częścią trasy kolejowej E 65 z Gdyni do Warszawy. Wykonawcą prac jest z konsorcjum, którego liderem jest spółka PKP Energetyka. Remont potrwa do grudnia 2010 roku.

Na modernizowanym odcinku od Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego wymieniona zostanie cała nawierzchnia torów i wszystko, co znajduje się pod nimi - np. odwodnienie, warstwa tłuczni. Zmodernizowane zostaną perony i stacje, m.in. w Tczewie i Pszczółkach oraz przejścia na perony dla podróżnych. Wymienione zostaną także urządzenia sterowania ruchem. Kontrakt przewiduje również modernizację tczewskiego mostu na Wiśle.

- Prace będą się odbywać przy trwającym ruchu, należy się więc spodziewać zmian w rozkładzie jazdy pociągów oraz opóźnień. Miejscami, i to nie tylko na moście przez Wisłę, ruch będzie się odbywał wahadłowo - zapowiada Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK.

- Dokładny harmonogram dopiero ustalimy, ale niektóre prace już trwają. Tworzymy zaplecze, przywozimy materiały, mamy pełną dokumentację - wyjaśnia Leszek Borek, koordynator projektu z ramienia PKP Energetyka - Z częścią prac ziemnych musimy jednak poczekać na poprawę pogody. Liczymy, że ruszymy pod koniec lutego.

Patrząc na remonty na trasie z Gdyni do Warszawy może dziwić kolejność, w jakiej są prowadzone. Brakuje ciągłości, przebudowywane są fragmenty w różnych rejonach kraju. Zaczęto od odcinka z Nasielska do stolicy, później rozpoczęto modernizację stacji Gdynia. Teraz rusza remont na wysokości Tczewa.

- Modernizowane odcinki wybierane są nieprzypadkowo. Zaczęliśmy od tych najbardziej wyeksploatowanych, gdzie prędkość pociągu spadała nawet do 40 km na godzinę - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki. - Jako ostatni zmodernizowany zostanie odcinek w Iławie, który jest w najlepszym stanie.



Mapa z terminami modernizacji całej trasy Gdynia - Warszawa.


Źródło1
Źródło2
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009 18:58   

n0000ne napisał/a:
Jako ostatni zmodernizowany zostanie odcinek w Iławie, który jest w najlepszym stanie.

To kolor żółty - tory w obrębie miasta też mają kolor żółty czyli my też mamy tory w najlepszym stanie :?:
Jak mamy tory w najlepszym stanie to kiedy był ostatni remont torów :?:
To jest dziwne, że tory pomiędzy Malborkiem będą wymienione szybciej a w obrębie miasta później :-/
Ostatnio zmieniony przez Mr.Kłosik Pon 19 Sty, 2009 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 20 Sty, 2009 08:21   

Cytat:
To jest dziwne, że tory pomiędzy Malborkiem będą wymienione szybciej a w obrębie miasta później
Co dziwnego w tym, ze tory na stacji są lepiej konserwowane niż w szczerym polu?
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sty, 2009 17:37   

Mr.Kłosik napisał/a:
n0000ne napisał/a:
Jako ostatni zmodernizowany zostanie odcinek w Iławie, który jest w najlepszym stanie.

To kolor żółty - tory w obrębie miasta też mają kolor żółty czyli my też mamy tory w najlepszym stanie :?:
Jak mamy tory w najlepszym stanie to kiedy był ostatni remont torów :?:
To jest dziwne, że tory pomiędzy Malborkiem będą wymienione szybciej a w obrębie miasta później :-/


Gdybyś miał nieco pojęcia, to wiedziałbyś że modernizacja stacji nie jest tak prosta jak modernizacja linii. Jeśli dla Ciebie to tylko wymiana torów - to gratuluję wiedzy. Chyba nawet ludzie niezwiązani z koleją potrafią dojść do tego, że "torami coś musi sterować", a oprócz tego wymagane jest odpowiednie zaplecze. Akurat sytuacja ruchowa w Malborku nie jest najgorsza, za to przebudowa spowoduje ogromne zamieszanie - gdyby robiono to jednocześnie z sąsiednimi wielkimi węzłami - Tczewem i Iławą, to mogłoby całkowicie sparaliżować rozkłady jazdy.
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sty, 2009 17:49   

lukazs napisał/a:
Gdybyś miał nieco pojęcia, to wiedziałbyś że modernizacja stacji nie jest tak prosta jak modernizacja linii. Jeśli dla Ciebie to tylko wymiana torów - to gratuluję wiedzy. Chyba nawet ludzie niezwiązani z koleją potrafią dojść do tego, że "torami coś musi sterować", a oprócz tego wymagane jest odpowiednie zaplecze. Akurat sytuacja ruchowa w Malborku nie jest najgorsza, za to przebudowa spowoduje ogromne zamieszanie - gdyby robiono to jednocześnie z sąsiednimi wielkimi węzłami - Tczewem i Iławą, to mogłoby całkowicie sparaliżować rozkłady jazdy.

Mam pojęcie ;-)
Trzeba wymienić tory, podkłady itp to wiesz nie muszę tłumaczyć
Wymiana starego systemu na nowy LCS to skomplikowana rzecz
Tu inna technologia i tu inna ;-)
PKP robi tak aby pasażerowi nic nie przeszkadzało w dodarciu do celu wybierając kolej jako środek transportu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group