Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"


Poprzedni temat «» Następny temat
Kolej wąskotorowa - pozostałości
Autor Wiadomość
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Lut, 2007 12:01   Kolej wąskotorowa - pozostałości

Kolej wąskotorowa - pozostałości

Pozostałości w architekturze zamku z trasy kolei wąskotorowej, nim wybudowano Aleje Rodła w Malborku to trochę było torów w mieście

trasa_kolejowa_pozostalosci_01.jpg
Pozostałości przęsła na drugiej stronie Nogatu, widoczna wysepka która powstała po środkowym przęśle
Plik ściągnięto 9591 raz(y) 23,24 KB

trasa_kolejowa_pozostalosci_02.jpg
Plik ściągnięto 9591 raz(y) 30,85 KB

trasa_kolejowa_pozostalosci_03.jpg
Budynek, który znajdował się pomiędzy dwoma torami: wąskotorowym i normalnotorowym
Plik ściągnięto 9591 raz(y) 41,65 KB

trasa_kolejowa_pozostalosci_04.jpg
Plik ściągnięto 9591 raz(y) 41,88 KB

trasa_kolejowa_pozostalosci_05.jpg
Plik ściągnięto 9591 raz(y) 23,98 KB

trasa_kolejowa_pozostalosci_06.jpg
Mapka na której widoczne są tory i budynek widoczny na zdjęciu nr 3
Plik ściągnięto 9591 raz(y) 29,94 KB

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 18 Mar, 2007 20:21   

Foto u góry to tak dla ścisłości fragment przyczółka mostu wspólnego drogowego i koleji wąskotorowej. na mapce na dole wyraźnie widać rozdzielenie drogi od wąskotorówki na przedzamczu.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 18 Mar, 2007 20:23   

tu widać dokładnie wjazd na ten most od strony miasta i podzamcza: http://www.castlesofpolan.../malb_po094.htm
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pon 30 Kwi, 2007 20:20   Szyny do identyfikacji - Malbork Kałdowo - wąskotorówka

Szyny do identyfikacji - Malbork Kałdowo - wąskotorówka

Napisy znajdują się na szynach w rejonie stacji Kałdowo w Malborku, dotyczą pozostałości po kolei wąskotorowej w rejonie tej stacji.

Czy można po powyższych napisach uzyskać jakieś dodatkowe informacje? Pochodzenie? Rok produkcji?

Wycieczka z Bartoszem - 30.04.2007

http://www.ruciane-nida.o...php?p=4748#4748

Malbork Kaldowo szyna napis 02.jpg
Plik ściągnięto 9201 raz(y) 44,63 KB

Malbork Kaldowo szyna napis 03.jpg
Plik ściągnięto 9201 raz(y) 36,42 KB

Malbork Kaldowo szyna napis 04.jpg
Plik ściągnięto 9201 raz(y) 38,82 KB

Malbork Kaldowo szyna napis 05.jpg
Plik ściągnięto 9201 raz(y) 36,55 KB

Malbork Kaldowo szyna napis 06.jpg
Plik ściągnięto 9201 raz(y) 53,19 KB

Malbork Kaldowo szyna napis 07.jpg
Plik ściągnięto 9201 raz(y) 41,38 KB

Ostatnio zmieniony przez StormChaser Sob 06 Paź, 2012 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2007 20:27   

No najwyraźniej rosyjskie (zdobyczne czy import?) la ta chyba1890(80)-1900 bardzo ciekawe.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Steinbrecht 


Wysłany: Sro 02 Maj, 2007 16:56   

czuje tu cyrylicę :-D
_________________
Pozdrawiam!
 
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Maj, 2007 16:57   

A oto odpowiedź usera bastard:

http://www.ruciane-nida.o...php?p=4767#4767

Cytat:
Z tego, co widzę na części zdjęć są szyny produkcji rosyjskiej z końca XIX wieku.
Szyna na zdjęciu nr 4 pochodzi z zakładu metalurgicznego – JENAKIJEWSKI. Tutaj szyny produkowane do czasu rewolucji miały właśnie oznaczenie PБMO. Szyna ta została wyprodukowana w VII 1900 r.
Szyna na zdjęciu nr 5 pochodzi z zakładu metalurgicznego – im. Dzierzyńskiego ( nazwa zakładu po rewolucji, nie wiem jak się wcześniej nazywał ). Tutaj szyny produkowane do czasu rewolucji miały oznaczenie ЮPДMO . Najprawdopodobniej następny znak O oznacza że szynę poddaną obróbce cieplnej – powolnemu studzeniu. Szyna ta została wyprodukowana w II 1891 r.
Szyna na zdjęciu nr 7 – wyprodukowana w VIII 1893 r. Dalszy napis – CTAЛ M – oznaczał rodzaj użytej stali – w tym przypadku stali martenowskiej.


I mój dopisek:

Cytat:
Wszystkie szyny są ułożone w jednym torze kolei wąskotorowej na przestrzeni ok 500-600 metrów w kierunku od stacji Kałdowo do Pogorzałej Wsi. Jakby ktoś kiedyś miał okazję obejrzeć te miejsca


mapa szyn.jpg
Plik ściągnięto 9172 raz(y) 74,16 KB

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Cze, 2007 17:26   

Prace rozbiórkowe przy jednym z przęseł.

przeslo kolei waskotorowej.jpg
Plik ściągnięto 9483 raz(y) 54,84 KB

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 10 Cze, 2007 19:52   

Transport taboru dla pozostałości ŻKD w Nowym Dworze Gdańskim, zapomnianym szlakiem Szymankowo-Nowy Dwór Gdański.

62797.jpg
Plik ściągnięto 9468 raz(y) 87,19 KB

65323.jpg
Plik ściągnięto 9468 raz(y) 61,43 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Cze, 2007 23:04   

Azaziz napisał/a:
Prace rozbiórkowe przy jednym z przęseł.
Pewnie do łatania dziur w zamku. chociaż tydzień temu ogladałem i nic nie zauważyłem ( od strony parkingu) A można by zrobić świetną ścieżkę rowerową aż do Królewa. Filary wykorzystać na lekkie mosty np takie jak na fotce
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Nie 10 Cze, 2007 23:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group