Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Arriva PCC w Malborku
Autor Wiadomość
nowmir 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sro 21 Sty, 2009 11:01   Arriva PCC w Malborku

Cytat:
Arriva PCC też na Pomorzu
1 marca na pomorskich torach pojawi się prywatny kolejowy przewoźnik pasażerski. Polsko-brytyjskie konsorcjum PCC Rail/Arriva przejmie od PKP Przewozów Regionalnych ruch na linii Malbork - Kwidzyn. Wznowi jednocześnie przewozy zawieszone w ubiegłym roku na odcinku Kwidzyn - Grudziądz.

Władze woj. pomorskiego nie ukrywają, że wprowadzenie na tory prywatnej firmy ma zmotywować pozostałych przewoźników, czyli PKP PR i SKM, do podniesienia jakości i zmniejszenia kosztów. Dla Arrivy to z kolei rozszerzenie jej oferty. Od grudnia 2007 r. pociągi tego przewoźnika obsługują ruch na kilku liniach w woj. kujawsko-pomorskim. W przetargu okazali się tańsi od PKP PR - zażądali stawki o ok. jedną trzecią niższej od rywala.

W przypadku linii Malbork - Kwidzyn - Grudziądz przetargu nie było. Władze województwa skorzystały z formuły prawnej "zaproszenia do negocjacji". Jedynym zaproszonym była Arriva. Był to bowiem jedyny przewoźnik, który był w stanie zapewnić ruch na tej linii szynobusami.

PKP PR nie mają na Pomorzu własnych szynobusów, lecz "pożyczają" je od województwa. Skierowanie ich na trasę do Grudziądza spowodowałoby zabranie ich z innych linii. Eksploatacja szynobusów jest blisko o połowę tańsza od składów tradycyjnych, są też lżejsze, dzięki czemu mogą rozwinąć prędkość do 70 km/godz. na będącym w złym stanie odcinku Gardeja - Grudziądz. Składy tradycyjne poruszałyby się tam z prędkością nawet do 10 km na godzinę!

Ale o wyborze Arrivy zdecydowało nie tylko to, iż ma własne szynobusy.

- Konkurencja na torach podnosi jakość i pozwala racjonalizować koszty - mówi Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek.

Ruch lokalny na wszystkich innych liniach na Pomorzu prowadzą SKM i PKP PR. Konsorcjum zawiązane przez te spółki zażądało na 2009 r. ok. 30 proc. większej dotacji niż w 2008 r. przy zachowaniu podobnej liczby pociągów. Tłumaczono to wzrostem kosztów, m.in. podwyżką cen energii.

- Dla pasażera wprowadzenie Arrivy nie powinno mieć wielkiego znaczenia - uważa dr Marcin Wołek z Katedry Rynku Transportowego UG. - Ale w perspektywie otwarcia rynku znaczy to dużo. Pojawi się możliwość organizowania przetargów z prawdziwego zdarzenia, a o tym, czyje pociągi pojawią się na szlaku, będzie decydować ekonomia.

Z punktu widzenia pasażera ważna może być jeszcze inna sprawa. Do 28 lutego pociągi na trasie Malbork - Kwidzyn obsługują PKP PR. Pasażerowie mogą tę trasę przejechać z jednym biletem miesięcznym. Po wprowadzeniu Arrivy na trasie Malbork - Kwidzyn - Grudziądz musieliby kupować dwa bilety miesięczne. Zarówno przedstawiciele PKP PR, jak i Arrivy zapewniają jednak, że chcą się porozumieć w sprawie wprowadzenia wspólnego biletu.

PKP PR nie chcą oddawać takich linii walkowerem. Rzecznik PKP PR Paweł Ney powiedział, że spółka w tym roku chce kupić 50 używanych szynobusów. Walka o klienta będzie się rozwijać.


--------------------------------------------------------------------------------

Powalczymy o kolejne trasy

Rozmowa z Maciejem Królakiem, rzecznikiem Arrivy.

- Od ponad roku pociągi Arrivy dojeżdżają do Czerska i Chojnic, a więc z waszych usług korzystają też pomorscy pasażerowie. Doskonale pamiętają oni sytuację z przełomu 2007 i 2008 r. Pociągi miały gigantyczne spóźnienia, samorządowcy z Kujaw zastanawiali się, czy nie zerwać umowy. Teraz się poprawiło, ale władze woj. pomorskiego zapowiadają, że będą zwracać dużą uwagę na jakość usług.

- Na starcie mieliśmy trudne warunki, ale nie chcemy się tym usprawiedliwiać. Teraz sytuacja jest zgoła odmienna. Przez rok wyrobiliśmy sobie pozycję na rynku, dlatego dołożymy wszelkich starań, by na linii do Malborka nie było żadnych zakłóceń.

- W grudniu kończy się kontrakt, jaki Urząd Marszałkowski zawarł z konsorcjum SKM i PKP PR na obsługę reszty połączeń lokalnych na Pomorzu. Będziecie walczyć o kolejne kontrakty?

- Oczywiście. Cieszymy się, że samorząd woj. pomorskiego jest zdecydowany, żeby wprowadzić konkurencję na szynach. Mamy nadzieję, że wprowadzenie nowego gracza, na razie na jedną linię, to początek pewnego ciągu zdarzeń.


--------------------------------------------------------------------------------

Kwidzyn - Grudziądz reaktywacja... Co dalej?

1 marca pojawi się 10 pociągów Arrivy w relacji Malbork - Kwidzyn - Grudziądz i 6 składów Malbork - Kwidzyn.

Być może wśród tych 10 składów będą też bezpośrednie połączenia Malbork - Toruń. Rozkład ma być znany w przyszłym tygodniu. Umowa z Arrivą będzie obowiązywała od 1 marca do 10 grudnia 2009 r. Do końca lutego na trasie Malbork - Kwidzyn kursuje 14 pociągów PKP PR. Powyżej przedstawiamy mapkę linii na Pomorzu.

Po masowej likwidacji linii, teraz mówi się o reaktywacji kilku połączeń - największe szanse mają linie Somonino - Kartuzy, Lipusz - Bytów i Prabuty - Kwidzyn. Przed Euro 2012 (prawdopodobnie) powstanie linia do Rębiechowa.

(źródło: Dziennik Bałtycki, 21 stycznia 2009)
 
 
_Maja_ 

Wysłany: Sro 21 Sty, 2009 13:17   

Ja największą nadzieję wiążę z bezpośrednim połączeniem do Torunia, choć nie przypominam sobie by szynobusy na trasie Gardeja-Grudziądz (nie z firmy Arriva, ale wówczas jeszcze jedynie samorządowe) jeździły te 70 km/h... prędkość, jak i czas połączenia były zbliżone do "oferty" pkp osobowych, czyli dalekie od oczekiwań. I niestety wydaje mi się, że z Arrivą może być podobnie :-/
 
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Sty, 2009 14:57   

Link - http://malbork.naszemiast...nia/949987.html ;-)
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 16 Lut, 2009 10:49   

Rozkład jazdy ujrzał światło dzienne :ok:

Źródło: www.arrivapcc.pl

Torun-Malbork.JPG
Plik ściągnięto 27907 raz(y) 169,74 KB

Malbork-Torun.JPG
Plik ściągnięto 27907 raz(y) 129,47 KB

schemat_ap_2009_do_skladow[1].jpg
Plik ściągnięto 27907 raz(y) 118,47 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
_Maja_ 

Wysłany: Wto 17 Lut, 2009 10:12   

:clap: :clap: :clap:
 
 
 
piaskowiec52 


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Wto 17 Lut, 2009 13:51   

Połączenie z Toruniem może być szybsze bo jak rozmawiałem z kolejarzami z PLK to odcinek między Gardeją a Grudziądzem był poprawiany (było tam 15km/godz.) Ariwa ma lekki sprzęt i może jechać z większą prędkością
_________________
piasek
Ostatnio zmieniony przez piaskowiec52 Wto 17 Lut, 2009 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
_Maja_ 

Wysłany: Wto 17 Lut, 2009 17:44   

piaskowiec52 napisał/a:
Połączenie z Toruniem może być szybsze bo jak rozmawiałem z kolejarzami z PLK to odcinek między Gardeją a Grudziądzem był poprawiany (było tam 15km/godz.) Ariwa ma lekki sprzęt i może jechać z większą prędkością


Kiedy jeszcze niecały rok temu jeździła osobówka pkp bezpośrednio do Torunia to podróż trwała około 3 godziny 45 minut. Nic chyba nie pojedzie wolniej.
 
 
 
Siostra Irena 
Administrator



Pomogła: 14 razy
Wysłany: Wto 17 Lut, 2009 21:37   

_Maja_ napisał/a:
Kiedy jeszcze niecały rok temu jeździła osobówka pkp bezpośrednio do Torunia to podróż trwała około 3 godziny 45 minut. Nic chyba nie pojedzie wolniej.

Zawsze z tego pociągu wychodziłam z bólem głowy, miałam dosyć podróży
_________________
Surge Polonia
 
 
_Maja_ 

Wysłany: Sro 18 Lut, 2009 10:15   

Squonk napisał/a:
_Maja_ napisał/a:
Kiedy jeszcze niecały rok temu jeździła osobówka pkp bezpośrednio do Torunia to podróż trwała około 3 godziny 45 minut. Nic chyba nie pojedzie wolniej.

Zawsze z tego pociągu wychodziłam z bólem głowy, miałam dosyć podróży


To była prawdziwa Strzała Północy :mrgreen: Były momenty, że gdybym wysiadła z pociągu, to biegłabym szybciej niż pociąg by jechał. Z drugiej jednak strony jak zawiesili tę trasę to jakoś tak smutno mi się zrobiło, tyle wspomnień mam z "piętrusami" pkp, a już prawie nigdzie ich nie uświadczysz :-(

A wracając do Arrivy to jest jeden element, który mi nie pasuje, a są to szynobusy. Czuję się w środku jak w miejskim autobusie, mało miejsca i średnio wygodnie.
 
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Lut, 2009 10:27   

Najgorszy był odcinek pomiędzy Grudziądzem Owczarki a Rogoźnem Pomorskim. Tam była szlakowa 30, z ograniczeniami do 10. PKP PLK zdrowo namieszało, bo kiedy podali do wiadomości że wykonano niezbędne naprawy, a za nimi podał to marszałek Kuj-Pomu, Miłośnicy Kolei wybrali się wteren i sprawdzili, że jednak nic nie zostało zrobione. Dopiero po wymianie meili między MK a PLK i UM (a zapewne UM i PLK to była gorąca linia po takim kłamstwie) coś się tam ruszyło.

Co do wygody - nienarzekałbym - wprawdzie pierwzse modele PESA SA106 były z twardymi, tramwajowymi siedzeniami, jednak kolejne zostały wyposażone w całkiem wygodne fotele półmiękkie. Podobnie SA134 które są własnością Arrivy. Najwygodniejsze będą za to napewno duńskie SZT - MR/MRd - mimo że najstarsze to także najwygodniejsze, zarówno dla maszynisty jak i pasażera.

Szynobusem (autobusem szynowym) nie jest żaden z pojazdów które jeżdżą pod banderą Arrivy.
 
 
camel 
mieszkaniec

Pomógł: 7 razy
Wysłany: Sro 18 Lut, 2009 18:03   

Na tejże trasie pomiędzy Grudziądzem a Kwidzynem kursował w latach osiemdziesiątych podobny pojazd. (Mam nadzieję, że znawcy tematu się nie oburzą, za określenie "podobny"). Wyjazd z Torunia około 21.00 piętrusem, przesiadka w Grudziądzu na wspomniany "szynobus", przesiadka w Kwidzynie do składu osobowego z przedziałami . Podróż zajmowała niewiele ponad 4 godziny.
_________________
Pozdrawiam - camel
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Lut, 2009 19:06   

Podobny - domyślam się że chodzi o SN61 - wagon motorowy. Ba, w tym sensie "podobny" to kursował tutaj także przed wojną - zamiast klasycznego składu jeździł wagon akumulatorowy Wittfeld
http://www.psmk.org.pl/index.php?zbiory=lok
 
 
Loki 

Pomógł: 2 razy
Wysłany: Sro 18 Lut, 2009 19:53   

A czy ktoś się orientuje, jak będzie wyglądała sprawa kas biletowych w Malborku, Sztumie i Kwidzynie? Tak w kwestii zakupu biletów miesięcznych.
_________________
To co najprostsze, nie zawsze jest najlepsze, ale to co najlepsze zawsze jest proste.

Heinrich Tessenow.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 18 Lut, 2009 20:32   

Cytat:
Informujemy, że od 1 stycznia 2009 niemożliwy będzie zakup biletów na podróż pociągami Arriva PCC w kasach PKP Przewozy Regionalne. W związku z tym polecamy zakup biletów miesięcznych do końca grudnia 2008, tak aby uniknąć ewentualnych niedogodności w pierwszych dniach nowego roku. Jednocześnie informujemy, że bilety okresowe zakupione do 31 grudnia 2008 zachowują ważność do końca obowiązywania.

Od 1 stycznia 2009 wszystkie rodzaje biletów na przejazd pociągami Arriva PCC będą do nabycia w naszych kasach biletowych w Bydgoszczy, Grudziądzu oraz u obsługi na pokładzie naszych pociągów.

Informujemy, że od 1 stycznia 2009 nie będą pobierane opłaty dodatkowe za wydanie biletu w pociągu, z wyjątkiem podróżnych rozpoczynających przejazd na stacjach Bydgoszcz i Grudziądz
reszta się okaże :idont:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Lut, 2009 20:35   

Zastanawiający jest brak kasy Arrivy w Toruniu - podejrzewam że PKPowki beton robi na złość jak może prywatnemu przedsiębiorstwu.

Niestety nie wróży to nic dobrego, a o tym że z PKP dogadać się cięzko niech świadczy to że IC nie może dogadać się z PR - a niby spółki w jednej grupie...
 
 
kolekcjoner 
Mistrz


Pomógł: 57 razy
Wysłany: Sro 18 Lut, 2009 21:05   

Ciekawe, jak będzie z przewozem rowerów - te kursujące do Chojnic i Czerska takie miejsca miały. Ale jak "szynobusy" ostatnio jeździły do Malborka z Grudziądza to czasami stanowisk rowerowych niestety nie było.
_________________
Witam Malborżanki i Malborżan!
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Lut, 2009 22:27   

Z Malborka do Grudziądza jeździły SA106 - każdy z nich posiadał miejsca do przewozu roweru.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 20 Lut, 2009 12:42   

http://malbork.naszemiast...nia/963592.html
Cytat:
Z Arrivą do Torunia

Malborczycy nie będą już musieli jeździć koleją do Torunia przez Tczew. Na tory wkracza nowy przewoźnik - Arriva. Połączy Malbork i miasto Kopernika.


PCC Rail/Arriva to prywatny, polsko-brytyjski przewoźnik, który do tej pory skupiał się na prowadzeniu działalności w województwie kujawsko-pomorskim. Ale już 1 marca wjedzie na Pomorze i przejmie od PKP Przewozy Regionalne niezelektryfikowaną linię kolejową Malbork - Kwidzyn. Ze stolicy naszego powiatu pociągami Arrivy będzie się można dostać dalej niż do Kwidzyna, bo do Grudziądza i Torunia.

Na odcinku od Kwidzyna w stronę woj. kujawsko - pomorskiego pociągi nie kursowały od 1 lutego 2008 r. Wszystkiemu był winien fatalny stan torów między Gardeją a Grudziądzem. Wznowieniem przewozów zainteresowane były samorządy wojewódzkie: pomorski i kujawsko - pomorski. Uzależniały to jednak od wyremontowania szyn i podniesienia prędkości jazdy. Przed zawieszeniem kursów składy potrzebowały 70 minut na pokonanie 38-kilometrowej trasy Kwidzyn - Grudziądz; w niektórych miejscach zwalniały nawet do 10 km na godzinę. Na szczęście, PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały ten odcinek i teraz będzie go można przebyć w 45 minut, bo pociągi będą mogły rozwinąć prędkość do 70 km na godzinę. Ale PLK postawiły swój warunek: tędy nie mogą jeździć ciężkie składy wagonowe ciągnięte przez lokomotywy, żeby nie zniszczyły szyn. W grę wchodzą tylko szynobusy. Spółka Arriva z prostej przyczyny miała wielkie szanse na przejęcie fragmentu trasy Malbork - Toruń leżącego na terenie województwa pomorskiego: to jedyny przewoźnik, który był w stanie zapewnić ruch swoimi szynobusami. PKP Przewozy Regionalne też dysponują na Pomorzu takimi pojazdami, ale nie własnymi, lecz "pożyczonymi" od Urzędu Marszałkowskiego. Skierowanie na linię do Kwidzyna oznaczałoby zabranie ich z innej trasy.

Arriva pojawiła się na rynku przewozowym w grudniu 2007 r., rozpoczynając działalność w woj. kujawsko-pomorskim. Obecnie prowadzi tam przewozy na prawie wszystkich niezelektryfikowanych liniach. Ale jej debiut był fatalny. Do tego stopnia, że władze tamtego województwa zastanawiały się nad zerwaniem kontraktu.
- Teraz sytuacja jest inna - mówi Maciej Królak, rzecznik Arrivy. - Ruch na linii do Malborka rozpoczniemy, mając własny, przygotowany i sprawdzony sprzęt oraz kilkunastomiesięczny bagaż doświadczeń z województwa kujawsko-pomorskiego, w którym debiutowaliśmy w ruchu pasażerskim na polskich torach. Jestem pewien, że tamte problemy teraz się nie powtórzą.

Urząd Marszałkowski w Gdańsku podpisał z Arrivą umowę do 10 grudnia br. z opcją przedłużenia. Spółka zamierza stać się na dobre konkurencją dla PKP na pomorskich szlakach kolejowych.
- Mamy nadzieję, że linia malborsko-kwidzyńska będzie dobrym przetarciem - mówi Maciej Królak.
Arriva ma już przygotowany rozkład jazdy. W ofercie pojawią się m.in. zapowiadane bezpośrednie połączenia Malbork - Grudziądz - Toruń. Każdego dnia kursować będą trzy takie pociągi.

Za tydzień opublikujemy rozkład jazdy Arrivy.

Paweł Rydzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Lut, 2009 13:09   

Ach jak ja lubie dziennikarskie mądrości :)

Cytat:
PCC Rail/Arriva to prywatny, polsko-brytyjski przewoźnik, który do tej pory skupiał się na prowadzeniu działalności w województwie kujawsko-pomorskim. Ale już 1 marca wjedzie na Pomorze

Kłamstwo - Arriva już wcześniej dojeżdżała do Chojnic i Czerska

Cytat:
PKP Przewozy Regionalne niezelektryfikowaną linię kolejową Malbork - Kwidzyn

Kłamstwo - linia nigdy nie była własnością PKP PR, PKR PR było jedynie jednym z przewoźników na tej linii.

Cytat:
PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały ten odcinek
Czy modernizacją można nazwać prowizoryczny remont, pozwalający przywrócić poprzednie parametry?

Cytat:
Ale PLK postawiły swój warunek: tędy nie mogą jeździć ciężkie składy wagonowe ciągnięte przez lokomotywy, żeby nie zniszczyły szyn.

Kłamstwo, nie chodzi o to że nie mogą wjeżdżać żeby "nie nieszczyć szyn" tylko o to że SZT dostały dopuszczenie na wyższe prędkości z powodu mniejszego nacisku osi na tor. Pisanie o zakazie wjazdu żeby nie niszczyć szyn, to tak jakby napisać że zabrania się samochodom jeździć po ulicy a pieszym chodzić po chodnikach żeby ich nie niszczyć.

Cytat:
Spółka Arriva z prostej przyczyny miała wielkie szanse na przejęcie fragmentu trasy Malbork - Toruń leżącego na terenie województwa pomorskiego: to jedyny przewoźnik, który był w stanie zapewnić ruch swoimi szynobusami. PKP Przewozy Regionalne też dysponują na Pomorzu takimi pojazdami, ale nie własnymi, lecz "pożyczonymi" od Urzędu Marszałkowskiego.

Kłamstwo - PKP PR akurat na Pomorzu również dysponuje WŁASNYMI spalinowymi zestawami trakcyjnymi. Jeżdżą m.in. na trasie Tczew - Chojnice, Chojnice - Kościerzyna czy Kościerzyna - Czersk. To że akurat Arriva będzie jeździć, wynika z takiej woli UMWP, który ominął procedurę przetargową i skorzystał z możliwości zaproszenia do rozmów jednego z przedsiębiorstw.

Cytat:
Arriva pojawiła się na rynku przewozowym w grudniu 2007 r., rozpoczynając działalność w woj. kujawsko-pomorskim.

W Polsce tak, na świecie istnieje "nieco" dłużej.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 20 Lut, 2009 13:16   

Kłamstwo - ostre słowo, którym tak bym nie szafował, nazwał bym to raczej nieścisłościami wynikłymi z nieznajomości tematu, nie z celowego wprowadzania w błąd, to jednak spora różnica...

Cytat:
Kłamstwo - wypowiedź zawierająca informacje niezgodne z przekonaniem o stanie faktycznym.


http://pl.wikipedia.org/wiki/K%C5%82amstwo
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Lut, 2009 13:20   

Dziennikarz piszący artykuł powinien zdawać sobie sprawę z tego co pisze. Jeśli wypisuje bzdury to albo robi to celowo, albo nie zna tematu - więc celowo wprowadza w błąd, jakby nie patrzeć. Bo jeśli nie zna tematu a o nim pisze to musi zdawać sobie sprawę że może napisać nieprawdę.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 20 Lut, 2009 13:25   

Idąc tym tokiem myślenia też kłamałeś w innym temacie więc ostrożniej dobieraj jednak słowa.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Lut, 2009 10:50   

Loki napisał/a:
A czy ktoś się orientuje, jak będzie wyglądała sprawa kas biletowych w Malborku, Sztumie i Kwidzynie? Tak w kwestii zakupu biletów miesięcznych.


http://www.arrivapcc.pl/p...-sp-z-o-o-.html

Cytat:
Informacja prasowa Konsorcjum Arriva PCC oraz PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.

Konsorcjum Arriva PCC wraz z PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. informują, iż na podstawie osiągniętego porozumienia od 1 marca 2009 r. kasy biletowe Spółki PKP Przewozy Regionalne będą prowadziły sprzedaż biletów jednorazowych i okresowych ważnych na na przejazdy pociągami Arriva PCC. Bilety okresowe wydane przed 1 marca br. na trasę Kwidzyn-Malbork ważne na przejazdy pociągami Spółki PKP Przewozy Regionalne będą honorowane przez Arriva PCC na tej trasie w terminach ich ważności. Od 1 maja br. obie strony wprowadzą wzajemną sprzedaż, a więc również bilety sprzedawane przez Arriva PCC będą honorowane w pociągach PKP Przewozy Regionalne. W okresie marca i kwietnia, bilety okresowe w relacjach obsługiwanych częściowo pociągiem PKP PR i PCC będą wydawane jedynie w kasach biletowych Spółki PKP Przewozy Regionalne. Opłata za przejazd na podstawie biletu jednorazowego częściowo pociągiem PKP PR i PCC będzie ustalana za łączną odległość.
 
 
kolekcjoner 
Mistrz


Pomógł: 57 razy
Wysłany: Sob 28 Lut, 2009 11:37   

lukazs napisał/a:
Kłamstwo - PKP PR akurat na Pomorzu również dysponuje WŁASNYMI spalinowymi zestawami trakcyjnymi. Jeżdżą m.in. na trasie Tczew - Chojnice, Chojnice - Kościerzyna czy Kościerzyna - Czersk. To że akurat Arriva będzie jeździć, wynika z takiej woli UMWP, który ominął procedurę przetargową i skorzystał z możliwości zaproszenia do rozmów jednego z przedsiębiorstw.

Zdecydowanie wolę tabor ARRIVY niż te przedpotopowe składy, w których nawet większy (gabarytowo) bagaż się nie mieści, nie mówiąc już o przewozie turystyczną trasą np. rowerów
_________________
Witam Malborżanki i Malborżan!
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner Sob 28 Lut, 2009 11:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
piaskowiec52 


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sob 28 Lut, 2009 18:43   

Lukazs pisze
Cytat:
PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały ten odcinek
Czy modernizacją można nazwać prowizoryczny remont, pozwalający przywrócić poprzednie parametry

Kolego na tym polega remont aby za każdym razem poprawić parametry.
Z tego co wiem wymieniono część szyn wymieniono podkłady kolejowe i wzmocniono podtorze.Na koleji to dużo ze względu na opłacalność tej lini.
dalej Cytat:
Ale PLK postawiły swój warunek: tędy nie mogą jeździć ciężkie składy wagonowe ciągnięte przez lokomotywy, żeby nie zniszczyły szyn.

Kłamstwo, nie chodzi o to że nie mogą wjeżdżać żeby "nie nieszczyć szyn" tylko o to że SZT dostały dopuszczenie na wyższe prędkości z powodu mniejszego nacisku osi na tor. Pisanie o zakazie wjazdu żeby nie niszczyć szyn, to tak jakby napisać że zabrania się samochodom jeździć po ulicy a pieszym chodzić po chodnikach żeby ich nie niszczyć.

w tym przypadku nie chodzi o ulicę ale żeby po chodniku nie jeżdziły samochody .Dlatego na tej lini powinny chodzić lekkie składy bo nie ma takiej potrzeby aby do Grudziądza chodziły ciężkie składy.Lokomotywa seri SU czy SP-45 bardziej niszczy swoje osie i szyny nieobciążona niż w pełnyn tonażu.Tak to wygląda na kolei.
_________________
piasek
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Lut, 2009 18:45   

Lukazs wam nie odpowie, za pomawianie w temacie służby zdrowia, pracowników Mederi - ostrzeżenie i w konsekwencji zakaz pisania.
 
 
Aida 
Homeisterynn


Pomogła: 7 razy
Wysłany: Nie 01 Mar, 2009 15:10   

Wracając do tematu to czy znane są koszty podróży?
Jakie są ceny biletów na istniejących trasach, czy da się jakoś przewidzieć koszty jazdy na linii Toruń-Malbork np.?
_________________
z wiatrem ale pod prąd!
Ludzka praca naprawia skutki ludzkich błędów.
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 01 Mar, 2009 16:14   

Aida napisał/a:
czy znane są koszty podróży?
Nic trudnego http://www.arrivapcc.pl/p...y/ceny-biletow/
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Aida 
Homeisterynn


Pomogła: 7 razy
Wysłany: Nie 01 Mar, 2009 18:11   

Feuchtwangen napisał/a:
Aida napisał/a:
czy znane są koszty podróży?
Nic trudnego http://www.arrivapcc.pl/p...y/ceny-biletow/

Dzięki Feucht! Wynika z tego, że przejazd z Kwidzyna do Malborka będzie tańszy niż przejazd z Ursusa na Żoliborz (ze względu na przesiadki i ceny biletów). :hihi:
Byłoby dobrze gdyby PKP zmieniło ceny biletów, ale Arriva działa chyba jednak ciągle na zasadzie kolei podmiejskiej (chociaż ten Bydgoszcz to już całkiem spora odległość, a cena konkurencyjna).
_________________
z wiatrem ale pod prąd!
Ludzka praca naprawia skutki ludzkich błędów.
Ostatnio zmieniony przez Aida Nie 01 Mar, 2009 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gacek 

Wysłany: Nie 01 Mar, 2009 20:37   

Dzisiaj jechałem z Torunia do Malborka. Koszt studenckiego 11.97 zł :ok: czas podróży ciut więcej niż 3h. Wygodnie w miarę (przynajmniej tam gdzie siedziałem :hihi: )

W końcu bezpośrednie połączenie i w domu byłem o 19.30 a nie o 22.30 :peace:

edit: i chyba widziałem Feuchtwangena robiącego zdjęcia :) - tak mi się przynajmniej wydaje :idea:
Ostatnio zmieniony przez gacek Nie 01 Mar, 2009 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group