Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Autobusem po krawędzi bankructwa
Autor Wiadomość
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Mar, 2008 22:08   

http://www.portalpomorza.pl/aktualnosci/1/2954

Cytat:
Prywatyzacja albo dofinansowanie komunikacji miejskiej

MALBORK. Władze miasta chcą pozbyć się kłopotu – szukają inwestora, który chciałby kupić Miejski Zakład Komunikacji. Jeżeli nie będzie chętnych miasto będzie musiało dofinansować zakład

Miasto robi drugi krok zmierzający do prywatyzacji Miejskiego Zakładu Komunikacji. Od poniedziałku, potencjalni inwestorzy mogą pobierać materiały informacyjne o sytuacji prawnej i ekonomiczno-finansowej spółki oraz procedurą rokowań w malborskim magistracie.

Przypomnijmy, 20 grudnia ubiegłego roku, Rada Miasta Malborka wyraziła zgodę na przeprowadzenie procedury prywatyzacyjnej Miejskiego Zakładu Komunikacji w Malborku sp. z o.o. w Malborku. W związku z tym, kolejnym krokiem jest zaproszenie wszystkich zainteresowanych do rokowań w sprawie przystąpienia do spółki – nabycia jej udziałów.
Czy miasto pozbędzie się wszystkich udziałów w przedsiębiorstwie, czy tylko częściowo i jaki udział procentowy będą mieli pracownicy MZK? Kiedy cały proces miałby się zakończyć i czego można się spodziewać - np. czy Rada Miasta nadal ustalałaby ceny biletów? A może po prywatyzacji będzie tak, że miasto będzie ogłaszało przetarg na przewozy?
Pytania te postawiliśmy burmistrzowi Malborka.
- Pierwszy etap prac da nam odpowiedź na wiele pytań – wszystko zależy od tego, jakie będą oferty – wyjaśnia Andrzej Rychłowski, burmistrz Malborka - To pozwoli nam odpowiedzieć na pytania, w jakim kierunku pójść, również na to, jaki będzie procent sprzedaży udziałów. Procedura powinna zakończyć się najpóźniej do września tego roku. Mówienie o kwotach jest w tej chwili przedwczesne Jeśli chodzi o ustalanie cen itp. Wszystko zależy od tego, jaki procent udziałów sprzedamy. Na tym bazować będą kompetencje każdej ze stron. Jeśli oferent zakupi 100% udziałów, to ciężar funkcjonowania bierze na siebie kupujący. Oczywiście, umowa z miastem, która miałaby obowiązywać, zawierałaby pewne wymogi związane z cenami biletów, utrzymaniem określonych tras i częstotliwości, pakiet socjalny dla załogi, oraz – ze strony miasta – refundację do ulg przyznawanych poszczególnym grupom osób. Tak naprawdę prywatyzacja, a może lepiej powiedzieć – sprzedaż rynku usług komunikacyjnych – to sprzedaż prawa do rynku przewozów. Wszystkie okoliczności będą zależały od konstrukcji ewentualnego porozumienia, oczywiście, jeśli proces dojdzie do skutku.
Czy jest alternatywny scenariusz, gdyby nie znalazł się chętny? Czy urealnione zostałyby rozliczenia ze spółką, a może - by nie obciążać budżetu miasta - zlikwidowane byłyby dzisiejsze ulgi?
- Alternatywnie miasto musi rozważyć również drugi wariant – nieuniknionego dofinansowania zakładu, odnowienia taboru i zasadniczych zmian organizacyjnych, w przypadku, gdy prywatyzacja nie dojdzie do skutku – kończy burmistrz Malborka.
Negocjacje z potencjalnymi nabywcami udziałów miejskiej spółki będą dotyczyły między innymi wartości tych udziałów, sposobu i harmonogramu podnoszenia kapitału spółki, warunki modernizacji taboru, skład władz spółki oraz kwestii pakietu socjalnego dla załogi.
Oferty można składać do 2 kwietnia w sekretariacie burmistrza w Urzędzie Miasta Malborka, pl. Słowiański 5.
Autor: (iko)
Źródło: Gazeta Malborska
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Mar, 2008 22:20   

Jakbym był nowym właścicielem MZK to od razu kazałbym skasować te stare Jelcze
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Pią 07 Mar, 2008 22:37   

I ogórka, który sie rozkracza przy każdej nadarzającej sie okazji. Jak do niego wsiadam to się zastanawiam czy wysiądę żywa, czy mnie wyniosą w plastikowym worku. 8-)
 
 
luanda 
Emerytowany Rycerz Jedi


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008 10:20   

Co to jest "ogórek"?
Autosan?
Jeżeli jeszcze jeździ, to bardzo proszę o podanie linii!
_________________
總是看美好的一面生活
Więc po śladach cudzej krwi wiedzie wąski ślad na szczyt...
 
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Mar, 2008 10:23   

Ogórek to Autosan Linia nr 3 Os.Słupeckie - Daleka
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008 10:26   

Czasami dają drugiego na linie nr 1.
 
 
Mr.Kłosik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Mar, 2008 10:39   

Oto zdjęcie tego ogórka a właściwie Autosan H9-35
Pożyczyłem zdjęcie z strony MZK

34_H935.jpg
Plik ściągnięto 18800 raz(y) 44,05 KB

 
 
luanda 
Emerytowany Rycerz Jedi


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008 12:49   

Tak czułem, że dokonano nadużycia. Cóż składam to na karb niskiego przebiegu na tym łez padole.
AUTOSANY TO NIE ORóRKI!
Ogórkami zwano (ze względu na charakterystyczny kształt czoła i tyłu pojazdu) autobusy Jelcz 272 i M043.

A na tego Autosana to chyba się wybiorę do Mka ;)
_________________
總是看美好的一面生活
Więc po śladach cudzej krwi wiedzie wąski ślad na szczyt...
 
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008 13:07   

Polecam zabrać ze sobą maskę przeciwgazową. :-)
 
 
mw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 12:29   

anowi napisał/a:
Zajrzałam do oświadczeń majątkowych na BIPie.
Prezes - 6014 zł, wice - 5200 zł.

Nie sądziłam, że.. :shock:



tak, niech płacą jeszcze mniej to na pewno przyjdą lepsi menadżerowie...

zaiste genialna logika
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 12:35   

to nie jest wina zarządzania tylko nie wywiązywania się miasta z dotacji Rada uchwala zniżki na przejazdy ale ich nie refunduje w tym problem
 
 
mw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 12:35   

Azaziz napisał/a:
Jak to jest z ekonomicznego punktu widzenia:

rydwan miał tańsze bilety i funkcjonował i się rozwijał - więc przynosił jakiś tam zysk
mzk jest droższe i przynosi gigantyczne straty....


Rydwan jeździ na dłuższych trasach poza strefę, a te są opłacalne

jeżdżenie po mieście z małą ilością pasażerów na krótkich odcinkach jest nieopłacalne ale ktoś musi to robić...
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 12:42   

mw napisał/a:
Rydwan jeździ na dłuższych trasach poza strefę, a te są opłacalne, jeżdżenie po mieście z małą ilością pasażerów na krótkich odcinkach jest nieopłacalne ale ktoś musi to robić...

Przede wszystkim Malbork musi mieć całą flotę małych busów max. do 12 osób, a nie gigantyczne paliwożerne Scanie. Owszem duże autobusy też są potrzebne ale tylko w godzinach szczytu i w celach komercyjnych.
 
 
mw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 12:44   Re: Tczew już dawno przerobił zmiany w MZK

(...) już wiem
Ostatnio zmieniony przez mw Nie 09 Mar, 2008 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 12:47   

w cenniku konkurencji nie ma rubryki "ulgowy" i dlatego lepiej sobie radzą
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 13:04   

napioo napisał/a:
w cenniku konkurencji nie ma rubryki "ulgowy" i dlatego lepiej sobie radzą

Bilety ulgowe powinny być całkowicie zlikwidowane, natomiast powinno utrzymać się bilety miesięczne dla osób często korzystających z usług komunikacji miejskiej.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 13:07   

tego zdania są pracownicy MZK ale Rada tego nie zrobi bo wyborcy.... dlatego najlepiej sprywatyzować a wtedy już nie bedzie ulgowych. Rada nie bedzie miała wpływu na ceny biletów, łapki bedą czyste, wyborcy nie bedą mieli pretensji :mrgreen:
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 13:11   

argus napisał/a:
napioo napisał/a:
w cenniku konkurencji nie ma rubryki "ulgowy" i dlatego lepiej sobie radzą

Bilety ulgowe powinny być całkowicie zlikwidowane, natomiast powinno utrzymać się bilety miesięczne dla osób często korzystających z usług komunikacji miejskiej.


To jest chyba podejście do kogoś kto na normalnych już tylko może jeździć. :-) Co? A teraz weź np. rodzinę z trojgiem dzieci, których rodzice muszą miesięczne do szkoły wyrabiać - i każdy normalny. Po coś ulgi szkolne są, zróbmy tak jeszcze w PKP i w PKS i będzie klar państwo. Nie dość, że duża część naszego społeczeństwa w dostatkach się nie pławi to jeszcze edukacja dzieci coraz droższa. Ale to jest już szerszy makroekonomiczny problem i dalece odbiegający od problemu bankrutującego MZK. 8-)
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 13:46   

kiedyś do szkoły chodziło się na piec nie w zniżkach tylko pracy jakby ludzie godziwie zarabiali to stać by ich było na jezdżenie prywatnym samochodem. Czy problem daleki od bankructwa MZK raczej nie skoro Rada ustala zniżki to UM powinien przekazywać dotacje do MZK skoro tego nie robił to niestety firma musi zbankrutować. Na tym bankructwie niektórzy jeszcze potrafili robić interes - osoba niepełnosprawna ma prawo mieć ze sobą opiekuna, który nie płaci za bilet, zdażały się przypadki , że osoba niepełnosprawna kilka razy jeździłą na linii nr 1 w ciągu dnia z opiekunem za każdym razem innym, po prostu my Polacy mamy zakorzenione tzw "zalatwianie" np załatwiłem ryzę papieru z pracy a normalnie to sie nazywa kra...
 
 
mw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:05   

Mr.Kłosik napisał/a:
Oto zdjęcie tego ogórka a właściwie Autosan H9-35
Pożyczyłem zdjęcie z strony MZK


najbardziej kultowy autobus w M-skim MZK!
Ostatnio zmieniony przez mw Nie 09 Mar, 2008 14:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:08   

argus napisał/a:
mw napisał/a:
Rydwan jeździ na dłuższych trasach poza strefę, a te są opłacalne, jeżdżenie po mieście z małą ilością pasażerów na krótkich odcinkach jest nieopłacalne ale ktoś musi to robić...

Przede wszystkim Malbork musi mieć całą flotę małych busów max. do 12 osób, a nie gigantyczne paliwożerne Scanie. Owszem duże autobusy też są potrzebne ale tylko w godzinach szczytu i w celach komercyjnych.


coś się w tym kierunki robi, jest coraz więcej używanych małych autobusów w MZK
 
 
rob3rt 


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:14   

fakt to jest straszne jak spaceruje sobie wieczorem z psem i jedzie wielki autobus ktory na pewno mało nie pali i jedzie w nim 1 osoba... 1,8zł za przejechanie po całym mieście samemu...
_________________

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:21   

W prywatnej Veolii w tczewie zniżki wciąż obowiązują. W Malborku problem leży w tym, że MZK istnieje same dla siebie, taboru coraz mniej, krsów także, to nie ogranicza kosztów, nikt nie wybierze autobusu na który musi się wybrać jak na pociąg bo jest jeden kurs na 30 - 60 minut. W przypadku sprywatyzowania MZK sprawa nie zwracania ulg przez miasto przejdzie na inny poziom decyzji, spółka po prostu pozwia miasto gdy te nie będzie się wywiązywało z umowy. Ta firma powinna wreszcie przejrzeć na oczy, że sama siebie zjada. Idiotycznie rozplanowane trasy w zestawieniu z beznadziejnym układem ulic w mieście, każda linia przez dworzec przy zadnym odniesieniu do rozkładu jazdy PKP to paranoja, a to w obecnej sytuacji na rynku pracy powinien być priorytet, aby ludzi dostarczyć na pociągi i z nich odebrać.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
luanda 
Emerytowany Rycerz Jedi


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:24   

rob3rt napisał/a:
fakt to jest straszne jak spaceruje sobie wieczorem z psem i jedzie wielki autobus ktory na pewno mało nie pali i jedzie w nim 1 osoba... 1,8zł za przejechanie po całym mieście samemu...


Dlatego nazywa się to linia, a transport publiczny.
Jest rozkład jazdy i przewoźni jest zobowiązany do jego realizacji. Raz wiezie się cały autobus, a raz jedzie jedna osoba.
Umiejętnością jest jago właściwe skonstruowanie.
Cóż, napiszę tak...Studiowałem to i skończyłem studia na ten temat z oceną bardzo dobrą, wcale nie jest prosto wykonać efektywnie usługę przewozową.
Szaleństwo cen paliwa ostatnio, wcale nie pomaga... Dodam, że paliwo żeglugowe (olej lekki) kosztuje już ponad dolara - w głowie się nie mieści!!!

Jeszcze trochę europejskich regulacji, jeszcze trochę lewackich ekologów i GANG ROWEROWY będzie rządził :)
 
 
 
Anowi 
Dziewczę


Pomogła: 2 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:33   

A ja dalej uważam, że gdyby miasto od początku refundowało ulgi, nie byłoby problemu.

Wierzę, że w malborskim MZK nie pracuja tumany, które nie potrafią zrobic rachunku ekonomicznego - tyle z biletów, tyle ze stacji, tyle z reklam i z czego tam jeszcze.
wydamy na paliwo tyle, na pensje, na ogrzewanie, na to i tamto i bilans jest na zero.

Gorzej, jeśli RM latami rozdawała hojnie ulgi komu popadnie i nie wypłacała np 2,5 mln straty, a tylko 1 mln.

Mogę się mylić.. :peace:
_________________
Lepiej żeby mnie nienawidzili taką, jaką jestem, niż kochali kogoś, kim nigdy nie będę.
-------------------------------------------------------------------
Tu, gdzie jestem teraz, to miejsce, gdzie powinnam być.

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:36   

Dlatego prywatna spółka będzie miała lepszą pozycję jak miasto nie zapłaci za ulgi wówczas zapłaci jeszcze za sprawę sądową.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:39   

luanda napisał/a:
i GANG ROWEROWY będzie rządził
nareszcie jakiś rozsądny głos w dyskusji :mrgreen: a jeżeli chodzi o rozkłady jazdy to są opracowane aby wychodziło taniej, niektóre kursy narzucane są odgórnie :mrgreen: szczególnie w niedziele
 
 
mw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:43   

Feuchtwangen napisał/a:
W prywatnej Veolii w tczewie zniżki wciąż obowiązują. W Malborku problem leży w tym, że MZK istnieje same dla siebie, taboru coraz mniej, krsów także, to nie ogranicza kosztów, nikt nie wybierze autobusu na który musi się wybrać jak na pociąg bo jest jeden kurs na 30 - 60 minut. W przypadku sprywatyzowania MZK sprawa nie zwracania ulg przez miasto przejdzie na inny poziom decyzji, spółka po prostu pozwia miasto gdy te nie będzie się wywiązywało z umowy. Ta firma powinna wreszcie przejrzeć na oczy, że sama siebie zjada. Idiotycznie rozplanowane trasy w zestawieniu z beznadziejnym układem ulic w mieście, każda linia przez dworzec przy zadnym odniesieniu do rozkładu jazdy PKP to paranoja, a to w obecnej sytuacji na rynku pracy powinien być priorytet, aby ludzi dostarczyć na pociągi i z nich odebrać.


ooo dokładnie
o 22 z pociągu sie wylewa 30 osób wszyscy idą na południe albo gdzieś w kierunku śródmieścia autobusu 0 (zero)

autobusy jeżdżące w ciągu dnia co godzinę albo i nie

z Wielbarku na południe i na odwrót po 17 już sie nie można dostać...

toż to jakaś paranoja...
 
 
Anowi 
Dziewczę


Pomogła: 2 razy
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:46   

Tak, prywaciarz nie pozwoli sobie na to, by wypłacac np. 1/3 kwoty refundacji za ulgi.
Więc skoro miasto będzie musiało pokryc te straty później, dlaczemu nie robi tego teraz???
Nie wiem...

W ost. GM burmistrz przeciez zapewnia refundkację o ulg przyznawanych poszczególnym grupom osób potencjalnemu inwestorowi... :shock:

Mówi też o tym, że bierze pod uwagę - cytuję : "nieuniknionego dofinansowania zakładu, odnowienia taboru i zasadniczych zmian organizacyjnych, w przypadku, gdy prywatyzacja nie dojdzie do skutku"
_________________
Lepiej żeby mnie nienawidzili taką, jaką jestem, niż kochali kogoś, kim nigdy nie będę.
-------------------------------------------------------------------
Tu, gdzie jestem teraz, to miejsce, gdzie powinnam być.

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2008 14:47   

w dni powszednie jedzie 2 o 22.15 w soboty i niedziele o 21.59 http://www.mzk.malbork.pl/rozklady/linie.htm
Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Nie 09 Mar, 2008 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group