Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"


Poprzedni temat «» Następny temat
Wojna PKP PR i PKP IC
Autor Wiadomość
tczewianin 

Wysłany: Wto 06 Paź, 2009 17:44   

lukazs napisał/a:
W Polsce jest wszystko rozbija się o politykę - IC przejęło lokomotywy, wagony i EZT na które pieniądze wydało kasę PR. Jak PR uruchomiło pociągi IR to jakiś skretyniały ministerek zaczął wygadywać o NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI. No bo jak to może być że z Warszawy do Krakowa jest pociąg tańszy niż 150zł za bilet. Czekam aż IR pojawią się w liczbie kilku par na trasie Warszawa - Gdynia.

A IC niech zbankrutuje i odejdzie w niepamięć po tym co zrobiło z pospiesznymi.


Co jak co, ale IC jeszcze EZT nie przejęło :P Choć pewnie niedługo będą wozić ludzi w podobnych warunkach. Taka prawda, że na bocznych trasach obsługiwanych przez pociągi spółki PKP IC (np do Olsztyna przez Elbląg) jest co raz gorzej. Mało pociągów, duże zapełnienia. To tylko w naszym kraju może być tak, że na kolei jest co raz gorzej. Gdy inne kraje stawiają na transport publiczny Polska wręcz przeciwnie. Po za dużymi aglomeracjami - np Trójmiastem kolej podupada - przykładowe prawie dziesięciotysięczne Prabuty przy ważnej linii kolejowej i całkiem niedaleko prawie 40-tysięczny Kwidzyn. Gdy pociągi kursowały między tymi miastami wiele ludzi z Kwidzyna wsiadało do pociągów ekspresowych w kierunku stolicy. Gdy pociągi przestały kursować na lokalnej linii Kwidzyn - Prabuty postoje pociągów ekspresowych w małym miasteczku przestały mieć sens.
Dziś obie stacje - w Kwidzynie i Prabutach to małe lokalne stacyjki - Kwidzyn - niecałe 10 pociągów w kierunku Malborka, trochę mniej w kierunku Grudziądza, Prabuty - kilka pociągów do Iławy i Malborka oraz jeden ekspres.
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Sro 07 Paź, 2009 12:57   

tczewianin napisał/a:
Co jak co, ale IC jeszcze EZT nie przejęło :P


A ED74?
 
 
tczewianin 

Wysłany: Sro 07 Paź, 2009 19:07   

O to nie wiedziałem. Myślałem, że pociągi w relacji Warszawa-Łódź są obsługiwane przez Przewozy Regionalne :-/ (EZT zawsze mi się kojarzy z EN57/71). To jest naprawdę chore, aby było tyle spółek. Prawie przez debilizm tego podziału zlikwidowano bilety miesięczne ważne i na pociągi pospieszne i osobowe.
Dzięki takiemu debilnemu podziałowi pociągi z Bydgoszczy Głównej w kierunku Wierzchucina (Chojnic) spółki Arriva nie są tam zapowiadane przed dyżurnego ruchu. To jakaś paranoja. Większym debilizmem na kolei jest skrócenie pociągów Kolei Mazowieckich z Działdowa do Iłowa, a to tylko 12 km. (Oczywiście władze województwa warmińsko-mazurskiego, w którym leży już Iłowo postanowili pomóc swoim mieszkańcom dając im 3 pociągi dziennie w relacji Działdowo - Iłowo - Działdowo. No cóż parenaście do dalekiej Warszawy i 3 do pobliskiego Działdowa. Takie rzeczy to tylko u nas).
 
 
decir 

Wysłany: Nie 22 Lis, 2009 23:06   

O ile mi wiadomo ,spółki chyba już doszly do porozumienia .Na chwile obecną wiadomo jedno Przewozy Regionalne odcinają się od PKP .Istnieją potki ,żę PR a sokadnie Urząd Marszałkowski moze zechciec pozbyć sie kas biletowych .Ogolnie rzecz biorąc cyek sie zaczal jak polscy włodarze zabarali sie za "hurra" prywatyzacje PKP
_________________
Extremis malis extrema remedia
 
 
Laskowski 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Nie 22 Lis, 2009 23:19   

hym. bilety turystyczne PR są już honorowane przez Arrive !! :clap:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group