|
Marienburg.pl Nasze Miasto, Nasza Pasja... |
|
Historia kolei - ogólnie - Wagon osobowy 3 - osiowy serii Cy nr 13001
Kösternitz - Sob 20 Cze, 2009 18:15 Temat postu: Wagon osobowy 3 - osiowy serii Cy nr 13001 Wytwórca - WUMAG Görlitz ( Zgorzelec )
Rok : 1908
Charakterystyka wagonu :
Prędkość dopuszczalna - 40 km/h.
Długość - 11 m.
Masa - 19,9 T.
Rozstaw osi - 7,5 m.
Konstrukcja pudła - drewniana, poszycie - blachy stalowe.
Podwozie - stalowe,nitowane.
Hamulec - powietrzny systemu Kkp.
Łożyska - ślizgowe.
Oświetlenia - elektryczne.
Ogrzewanie - parowe wysokoprężne.
Wnętrze - 6-cio przedziałowy z bocznymi wejściami.
Info - tabliczka informacyjna w skansenie w Kościerzynie.
Kösternitz - Sob 20 Cze, 2009 18:18
Wnętrze wagonu. Wagon niestety był zamknięty i zdjęcia robione były przez niezbyt czystą szybę.
Kumak56 - Sob 20 Cze, 2009 23:53
Kösternitz napisał/a: | Wnętrze wagonu |
Ciekawostka dla młodszych forumowiczów: konstrukcja wnętrza wagonu nie pozwalała skontrolować konduktorowi wszystkich pasażerów w całym wagonie.Zeby tego dokonać, musiał podczas jazdy przechodzić po długim stopniu do następnego przedziału ( dlatego jest tak dużo uchwytów wzdłóż pudła ). Taką czynność znam z autopsji. Apropos oświetlenia - pierwotnie było gazowe.
lukazs - Nie 21 Cze, 2009 01:06
Należy też dodać że takie przechodzenie odbywało się przy stosunkowo malych prędkościach - więc nie było ryzyka zdmuchnięcia. Przy prędkości powyżej 80 niemożliwe byłoby otwieranie i zamykanie drzwi.
Milek - Nie 21 Cze, 2009 09:31
lukazs napisał/a: | powyżej 80 |
Wąskotorówka mogła tyle osiągnąć ? Chyba, że z górki. Ponad 20 lat jeździłem i wątpie żeby max. prędkość doszła do 60.
lukazs - Nie 21 Cze, 2009 12:28
W Polsce maks dla wąskotorówek to 40. Ale wagony tzw. boczniaki były stosowane również na normalnym torze.
Kumak56 - Nie 21 Cze, 2009 14:47
Milek45 napisał/a: | Wąskotorówka mogła tyle osiągnąć ? |
Przedstawiony tutaj wagon jest taborem normalnotorowym.
Kösternitz - Nie 21 Cze, 2009 17:16
Sam mam wątpliwości co do prędkości maksymalnej 40 km/h, podanej na opisie w skansenie.
Prawdopodobnie była to prędkość z jaką wagon mógł jeździć w ostatnim okresie eksploatacji.
|
|