|
Marienburg.pl Nasze Miasto, Nasza Pasja... |
|
Historia kolei - ogólnie - Ruch prawostronny
adam74 - Sro 29 Paź, 2008 00:30 Temat postu: Ruch prawostronny Witam. Szukam odpowiedzi na nurtujace mnie ostatnimi czasy pytanie. Otóz jezeli mamay w Polsce ruch prawostronny to dlaczego w lokomotywach oraz jednostkach elektrycznych np EN57 etc maszynista prowadzący skład siedzi po stronie prawej a nie jak kierowca w samochodzie po stronie lewej.Czy jest ktoś w stanie mi to racjonalnie wytłumaczyć? Z góry dziękuję
Kuglow - Sro 29 Paź, 2008 01:15
Bo nie musi nikogo na torach wyprzedzać.
domber - Sro 29 Paź, 2008 07:12
spowodowane to jest /chyba/względami bezpieczeństwa
adam74 - Sro 29 Paź, 2008 08:38
Kuglow, dzieki za błyskotliwa odpowiedź
danka1109 - Sro 29 Paź, 2008 08:40
może i odpowiedź Kuglowa jest dziwna ale prawdziwa (potwierdzone przez wieloletniego maszynistę)
Kuglow - Sro 29 Paź, 2008 10:48
adam74 napisał/a: | Kuglow, dzieki za błyskotliwa odpowiedź | Adamie,moja odpowiedz nie ma nic w sobie ze zgryzliwości.Ja również rozmawiałem z maszynistami i dostałem taką informację.
adam74 - Sro 29 Paź, 2008 12:36
Wcale nie jestem zgryźliwy poprostu tak podziekowałem, za nie zrozumienie sorry. Kuglow-błyskotliwy to nie zgryźliwośc tylko szacunek za szybka odpowiedź
Kuglow - Sro 29 Paź, 2008 12:39
Ok.Adamie to ja nie zrozumiałem po prostu Twojej odpowiedzi.Sorki
adam74 - Sro 29 Paź, 2008 14:42
Oj Maciek vel Kuglow... jest OK. Masz ode mnie wiadomosc na prive...
markis - Czw 20 Sie, 2009 12:50
W Anglii mamy ruch lewostronny i maszynista siedzi po lewej stronie . Zasady bezpieczeństwa
renekk - Czw 20 Sie, 2009 22:48
Sygnalizacja dla kierunku jazdy stoi po prawej stronie toru.
Ichu - Pon 24 Sie, 2009 15:24
Tak jak napisał renekk, z uwagi na sygnalizację umieszczoną po prawej strony toru. To z kolei wynika z faktu, że w parowozach maszynista zajmował miejsce z prawej strony (obsługa głównych urządzeń prawą ręką), a z lewej był pomocnik maszynisty. I tak już zostało... :)
|
|