Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

Ostróda i okolice - Ostróda - Mosty i wiadukty

Milek - Czw 22 Maj, 2008 19:55
Temat postu: Ostróda - Mosty i wiadukty
Mamy dużo jezior, ale rzeki są wąskie do kilku metrów szerokości, ale trzeba przez nie przejechać, lub przejść.
Milek - Czw 22 Maj, 2008 20:05

Mostek pieszy nad rz. Drwęca
Milek - Pią 23 Maj, 2008 15:11

Kilka mostów z początku XXw.
Archiwum prywatne.

Milek - Pią 23 Maj, 2008 15:19

Kładka
Milek - Sob 24 Maj, 2008 14:57

Most licytowonie co roku przez WOŚP
Milek - Czw 04 Wrz, 2008 18:49

Wiadukt trasy nr. 7 Warszawa-Gdańsk.
Milek - Sob 11 Paź, 2008 09:53

Kładka nad torami przy środkowym przejeździe
Milek - Sob 08 Lis, 2008 17:28

Most na Drwęcy ul.Drwęcka. Była to najstarsza budowla w mieście pochodząca z 1694r., w 1910 drewnianą konstrukcję zastąpiono żelazobetonem, a po przebudowie w 2005 r. straciła swój historyczny wygląd(Dawna Ostróda) dodam tylko,że w mediach lokalnych było o tym głośno, po prostu profanacja.
MP44 - Sob 08 Lis, 2008 23:15

Ochyda, typowa samowola samorzadowa, ktorej oczywiscie nikt nie ruszy.
Milek - Nie 09 Lis, 2008 12:07

Fragment tego samego mostu z drugiej strony
Milek - Czw 11 Gru, 2008 18:28

Most na ul. Mickiewicza (Rosgartenstrasse) 1907-2008
Laskowski - Sob 11 Kwi, 2009 14:08

odnośnie mostów, wiaduktów to szykuje się sporo zmina.

- rozbudowa (budowa nowych) w ciągu S7 (nad jez. Pauzeńskim. wiadukt nad ul. Olsztyńską, rz. Drwęca, nad ul. Mazurską i torami i ul. Demokracji)
- przebudowa mostów na Mickiewicza (przy zamku na Drwęcy i przy młynie na kanale).

Milek - Sob 11 Kwi, 2009 14:13

Laskowski napisał/a:
i przy młynie na kanale

To dobrze że kilka dni temu sfociłem ten most

Laskowski - Sob 11 Kwi, 2009 14:20

jak nie w tym to w następnym zaczną robić :D
Milek - Sob 11 Kwi, 2009 14:22

Laskowski napisał/a:
jak nie w tym to w następnym zaczną robić :D

Będzie niezły cyrk z objazdami :mrgreen:

Laskowski - Sob 11 Kwi, 2009 14:27

ponarzekamy ponarzekamy (kierowcy w trakcie remontów) a potem pochwalimy :D dodam iż zrobiona ma być ul. Mickiewicza i Szosa Elblaska.
Laskowski - Sro 15 Kwi, 2009 10:15

co to jest (bardziej było ??) - lokalizacja - most kolejowy na Drwęcy po stronie elektrociepłowni.





Milek - Sro 15 Kwi, 2009 11:53

Laskowski napisał/a:
co to jest (bardziej było ??) - lokalizacja - most kolejowy na Drwęcy po stronie elektrociepłowni.


Obrazek

Obrazek

Zagadka dla naszych kolejarzy :-)

Milek - Sro 15 Kwi, 2009 12:01

Urządzenie ? z perspektywy
LnxTx - Sro 15 Kwi, 2009 13:51

A jak wyglądają drzwiczki, jest jakiś symbol? Wygląda na element zwrotnicy albo semafor.
karVVan - Sro 15 Kwi, 2009 15:06

Wyglada mi to na skrzynke z gniazdem poboru energii do ladowania baterii ,ale pewnosci nie mam.
Milek - Sro 15 Kwi, 2009 16:13

W 1988r stał prosto , może jeszcze działał ?
Milek - Sro 15 Kwi, 2009 20:45

Ciekawa sprawa, teraz widzę na tej fotce świeżo wkopane słupy trakcji elektrycznej, wiem, że na krótko przed wyjazdem do Ostródy ją uruchomiono, przynajmniej na trasie M-k.-Ostr.
Milek - Sro 15 Kwi, 2009 20:54

Most na ul. Mickiewicza dawniej Rossgartenstrasse przy młynie.
matys73 - Sro 15 Kwi, 2009 21:26

Jest to skrzynka telefoniczna z jakiej kiedyś korzystali maszyniści. Na trasie Ostróda-Olsztyn i w stronę Iławy było więcej takich jeszcze z oznaczeniem "T".
Laskowski - Sro 22 Kwi, 2009 00:04

w jakim celu były te szkrzynki telefoniczne ustawiane ?? 2,5 kmy wstecz (Ostróda) i 8 km do przodu (Stare Jabłonki) były stacje.

----

w tym roku powinna zacząć się przebudowa mostu na śluzie na ul. Mickiewicza. jest już ogłoszony przetarg na stronie BIP starostwa.

matys73 - Sro 22 Kwi, 2009 19:42

Baaardzo dawno temu (ja jeszacze to pamiętam) każda lokomotywa była wyposażona w telefon http://www.2brygada.walcz...rzet/TAI-43.jpg i na szlaku były umieszczone co pareset metrów takie "puszki" na których była wymalowana duża litera "T". Wewnątrz znajdowały się gniazda do podłączenia telefonu pomalowane na :
czerwono - łącze ruchowe
niebiesko - łącze trakcyjne
zielono - łącze drogowe
To było połączenie z dyspozytorami (najbliższymi) miejsca i w razie rozerwania pociągu, zerwania sieci trakcyjnej, uszkodzenia toru łączyło się z odpowiednim dyspozytorem. Oprócz tego na słupach trakcyjnych lub telegraficznych biegnących wzdłuż toru była malowana strzałka w postaci trójkąta równoramiennego skierowana ostrym końcem w kierunku najbliższego miejsca podłączenia telefonu, tak że można było się zorientować w którą stronę się udać aby było jak najbliżej. Oprócz tego gdy wzdłuż torów biegła napowietrzna linia telefoniczo-telegraficzna co kilkanaście słupów na parze przewodów alarmowych pod izolatorami były zrobione z drutu "takie ósemki" do których za pomocą jakiejś gałęzi można było podłączyć telefon i porozumieć się z dyspozytorem odcinka.
Te wszystkie "udogodnienia " pozanikały wraz z radiofonizacją kolei i w tej chwili można to spotkać bardzo rzadko. Możecie jeszcze dość często zaobserwować tą literę "T" na budkach dróżników przejazdowych.

Milek - Sro 22 Kwi, 2009 19:57

To ma sens, tylko umiejscowienie trochę dziwne, może ze względu na możliwość uszkodzenia mostu. Ze swojego dawnego podwórka między stacjami kolei wąskotorowej było ok. 2 km., a skrzynki telefoniczne były dwie na czerwono przytwierdzone do słupa telefonicznego z czteroma drutami. Zdarzało się, że pociąg towarowy zatrzymywał się w polu i kolejarz biegł ze słuchawką do słupa.
Laskowski - Sro 22 Kwi, 2009 22:29

matys73 dzięki za wytłumaczenie :piwo:
Milek - Czw 23 Kwi, 2009 08:37

Zapomniałem dodać, że ten link nie działa, przynajmniej u mnie.
matys73 - Czw 23 Kwi, 2009 09:27

Już podaję prawidłowy link http://www.2brygada.walcz...rzet/TAI-43.jpg
Milek - Sob 25 Kwi, 2009 21:28

Zapomniałem dodać najważniejszą kładkę w Ostródzie przez Drwęce u ujścia do jeziora.
Rok 1997 oraz 2008.

Milek - Pon 27 Kwi, 2009 14:20

Wiadukt na wylocie na Olsztyn, u góry Warszawa-Gdańsk
Laskowski - Pon 27 Kwi, 2009 19:00

do przebudowy :D wraz z S7 i obwodnicą poludniową miasta.

w opisie (dot. przebudowy) mostu nad kanałem (ul. Mickiewicza) znalazł się zapisek iż znajdują się w przyczułku dwie pozycje (otwory) strzelnicze od strony centrum. coś więcej na ten temat ?

Milek - Pon 27 Kwi, 2009 19:04

Laskowski napisał/a:
do przebudowy :D wraz z S7 i obwodnicą poludniową miasta.

w opisie (dot. przebudowy) mostu nad kanałem (ul. Mickiewicza) znalazł się zapisek iż znajdują się w przyczułku dwie pozycje (otwory) strzelnicze od strony centrum. coś więcej na ten temat ?

Dawaj co wiesz.

Laskowski - Pon 27 Kwi, 2009 19:40

dałem tyle co miałem :-P
Milek - Pon 27 Kwi, 2009 19:45

Laskowski napisał/a:
dałem tyle co miałem :-P

Przyjrze się bliżej przy okazji, to chodzi o ten koło młyna ?

Milek - Nie 03 Maj, 2009 09:36

Most kolejowy na j. Drwęckim . Szyny zdemontowane, trasa na Morąg
Milek - Nie 03 Maj, 2009 09:37

cd.
Milek - Nie 03 Maj, 2009 09:40

Mniejsze mosty z tego rejonu
Milek - Nie 03 Maj, 2009 09:43

Kilkudziesięciometrowy tunel pod torami i drogą na Iławę. Płynąca woda łączy jez. Jakuba z jez. Drwęckim
Milek - Nie 03 Maj, 2009 21:50

Ciekawe czy te pozostałości są oryginalne z tego starego zdjęcia, wskazywały miejsce przepłynięcia pod mostem.
degrengolada - Nie 03 Maj, 2009 22:18

w latach 60-70 były w całkiem dobrym stanie, wchodziłem na na nie i łapałam
okonie, brały jak szalone po przepłynięcciu statku

Milek - Nie 10 Maj, 2009 21:35

Pytanie do znawców kolei.
Co to za konstrukcja str 5 foto 100_5197_(640_x_480).jpg
Betonowa, wymiary około 70-100cm .

matys73 - Pon 11 Maj, 2009 01:47

Co do pytania co znajduje się na fotce to jest to element po tarczy ostrzegawczej którą stawiano przed semaforem wjazdowym. Semafor taki znajdował się kiedyś w pobliżu sklepu biedronka na ul. Stapińskiego. Tarcza ostrzegawcza informowała jaki sygnał będzie na semaforze i mogło to być:
->jazda z maksymalną dozwoloną prędkością
->jazda ze zmniejszoną prędkością
->lub sygnał "stój"
Postaram się wrzucić zdjęcia jak to mogło wygładać.

matys73 - Pon 11 Maj, 2009 02:08

Tutaj podaje przykłady 2 tarcz. Któraś z nich tam się znajdowała:


Ewentualnie mogła to być tarcza na bramce ale małe prawdopodobieństwo z tego względu że niebyła zasłonięta wzniesieniem terenu lub dużym łukiem.

Milek - Pon 11 Maj, 2009 20:42

Dlaczego je usunięto ?
matys73 - Pon 11 Maj, 2009 21:02

W czasie kiedy poprowadzono elektryfikację zastąpiono je sygnalizacją świetlną. Teraz tarcza ostrzegawcza świetlna znajduje sie między wiaduktem S-7 a rozebranym wiaduktem kolejowym na byłej lini ostróda-olsztynek.
Milek - Nie 31 Maj, 2009 13:17

Most na Grabiczku
Laskowski - Nie 31 Maj, 2009 13:40

ciekawi mnie jak będą wyglądać ostródzkie wiadukty i mosty gdy zabiorą się za S7. ma to wyglądać tak:

2,5m pobocze I 3,5m jezdnia I 3,5m jezdnia I 12m pas zieleni I 3,5m jezdnia I 3,5m jezdnia I 2,5 m pobocze

Milek - Nie 31 Maj, 2009 13:42

Laskowski napisał/a:
2,5m pobocze I 3,5m jezdnia I 3,5m jezdnia I 12m pas zieleni I 3,5m jezdnia I 3,5m jezdnia I 2,5 m pobocze

to 31m :shock:

Laskowski - Nie 31 Maj, 2009 13:55

no na to wychodzi. bardzo ciekawe jak sobie poradzą np. w Piławkach w dole na przesmyku.
Milek - Nie 31 Maj, 2009 14:07

Laskowski napisał/a:
no na to wychodzi. bardzo ciekawe jak sobie poradzą np. w Piławkach w dole na przesmyku.

Będą jeździć w poprzek :hihi:

Laskowski - Nie 31 Maj, 2009 14:11

damy rade.
Milek - Pon 29 Cze, 2009 12:55

most u ujścia Drwęcy z drugiego mola
Milek - Sro 02 Gru, 2009 13:45

Most kolejowy (już nieczynny) ze str. 6 tematu. Lata 70-te wygrzebany z http://www.fotohistoria.p..._itemId=189937.
Milek - Sro 16 Gru, 2009 19:03

Zbudowany w 1694r most na ul Drwęckiej (konstrukcja drewniana zamieniona na żelbeton w 1910r.)
Pierwsza przebudowa 1910, następna w 2005r.
Pierwszy fragment widokówki po przebudowie, następny z 2005r. przed remontem, fotka zhttp://www.zdp.ostroda.pl/most_drweca.php
i wygląd współczesny, jak widać w międzyczasie zmieniono balustradę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group